Sunday, September 1, 2019

මේ යුගයේ මුත්තෝ නොහොත් ගම රට බයිට් එකට - 1

ගමේ පාරට හරියට තාර ටික දමාගන්නට බැරි, ගමේ වතුර ප්‍රශ්නයට නිසි විසඳුමක් දෙන්නට බැරි, ගමේ සොහොන් පිටිය, පොළ භූමිය, රජයේ ඉඩම්, ගොඩනැගිලි හරියට නඩත්තුවක් කර ගන්නට බැරි, එලෙසින් ගමක් සංවර්ධනයට දැක්මක් උවමනාවක් හෝ වගකීමක් නැති, වගකීමක් ගන්නට බැරි, සැබෑ ප්‍රශ්න හමුවේ කල් මරණ, ගමේ තම ඥාති පරම්පරාව, තමාගේ පාක්ෂිකයා, මගේ ඡන්ද ගොඩ කියා බදාගැනීමකින් තොරව ගම රට ගැන සාමාන්‍ය දැනුමෙන් හිතන්නට, දකින්නට, ක්රියාකරන්නට හැකියාවක්
නැති බාර් කාරයෙක්, හෝටල් කාරයෙක්, මුදලාලියෙක් හෝ එවැන්නන්ගේ සහබන්ධනයෙන් පෝෂණය වන පාරම්පරික දේශපාලන ජාතකයන් හෝ අවජාතකයන් ගාගත් හෝ ගිලගත් අර්ධ මිනිස්සු කතා කරන ජාතික දේශපාලන කුමක්ද?
ඒ දේශපාලනයෙන් අපට රටට ලැබෙන්නේ මොනවාද?
ජාතික තලයේ යැයි මහා කොට දක්වන හොටබරි දේශපාලකයන්ගේ ගම්බැට්ටයන් සියයට අසූවක් පමණ එපරිදිය. ගමේ ප්රශ්න රට හමුවට එන පමණ දුටු විට ඒ බැව් පැහැදිලිය. අනෙක් අතට මෙබඳු ඇම්බැට්ටයන්ගෙන් අනුග්රහය පතන ජාතික නායකයන් යනු මහදැනමුත්තන්ම මිස අනෙකුන් නොවේ.
ඔවුන්ගේ මහා සමුළු අනාගතයේදී අතීත පචමුළු බවට පත්වන්නේ ඒ ඇම්බැට්ට අනුහසින්මය.

Saturday, August 17, 2019

කණාවැකි

නිමාවූ ක්‍රිකට් ලෝක කුසලාන තරඟාවලියේ අවසන් තරඟය සේම එළැඹෙන ජනපතිවරණයේ අවසන් තරඟයත් අපට බොහෝ වික්ෂිප්තයන් ගෙන එනු ඇති..

Sunday, June 30, 2019

Reason

රදළවාදයට ඇති බිය නැමති මානසික ව්‍යාධියකින් පෙළෙන ලාංකිකයා අලුත් අලුත් දෑ තැනුවත් කිසිදින ලොව තබා තම ස්වාධීනත්වයවත්  නොදිනයි.

නො දිනූ පෙම

ස්වප්නයෙන් දුටු මලකි ඔබ
සැබෑවෙහි සිහිනෙනුදු නොපැතූ
පැතුම් හැරදා සුසුම් පවනේ
විඩා හරිමින් උන්න වෙලේ
දිනක හිමිදිරි
අරුණෙ සුපිපුණු
නෙළාගනු බැරි දුරින් ළංවුණු
ස්වප්න මල නුඹ
සුවඳ නැංවූ
හදක සුමිහිරි හැඟුම් රැන්දූ
පින්බරට සරි - රොන්බරට පිපි
රන්සදිසි පෙති - මට සිඹිනු බැරි
අතක් තබනට - සිතක් නොමදෙන
මගේ නොමවුන - මටම හිමි මල
දුරින් හිඳ සිප ගනිමි ඔබ
ස්වප්නයේ දුටු අහිමි හිමි මල

Motto

Being a gentleman according to english tradition...සිංහල සම්ප්රදායට අනුව ගුණවතෙකු වීම... APE k(r)ame  hopes නමි!

සසරට කුලිය

මමත්වයෙන් යුතු හැම හැඟීමකමට මිලක් ඇත. ඉල්ලා ගැනීමේදී ප්‍රවේශම් වන්න.

ටීකා.. ටිප්පණි

බඩගින්න අප කාටත් පොදු කාරණයකි. ඒත් එකිනෙකා ආහාර ගන්නේ තම තමාගේ කුසට බඩගින්න දැනෙන වෙලාවටයි. මගේ බඩගින්න ගැන මට ඇතිවන හැඟීම අනෙකාටත් එලෙසින්ම දැනෙන බව තේරුම් ගත් තැනැත්තා තමාගේ බත් පත කුසගින්නේ සිටින්නෙකු හා බෙදා ගැනීමට මැළි නොවේ. ඔහු ඒ කෑම පංගුවට මිලක් නියම නොකරයි. එහෙත් කොපමණ බඩගින්නක් තිබුනත් හෝටලයකින් දන්සැල් තබා පන්සලකින් දුගියාට ලැබෙන දාන පංගුවෙන් කොටසක් පමණවත් නොලැබෙයි. ඒ කෑම හෝටලයට අයිති ඒවා නිසා මුදලට මිස ඒවා කුසගින්න යන හැඟීම මත පමණක් අලෙවි නොවෙයි. අපි හෝටලයට ගොස් ආහාර ඇණවුම් කරන්නේ අතේ ඇති මුදලට ගැළපෙන්නටය. හිතේ හැටියට කන්නට  ඉල්ලා සිටියොත් ඉල්ලුමේ හැටියට ගෙවන්නට සිදුවීම අනිවාර්යය. වතුර ටිකත් අද පිපාසයටම ලැබෙන්නේ නැත. එපමණක් නොවේ, ඔබට.. ඔබට.. ඔබට..ම කියා ආකර්ශනීය වෙළඳ දැන්වීම් තුළ ඇඟේ ගසන කවරක් වුව කාගේ හෝ අයිතියක් අලෙවි කිරීමකි. හිත හොඳ බව පෙන්වන වෙළඳාමේ සමහර උපක්‍රම ගැන මෑතදී පුවත් බොහෝ විය. සක්විති හොඳම උදාහරණයකි. ඔහුගේ මමත්වය උදෙසා  ක්‍රියාත්මක වූ හැම හැඟීමකට මිලක් තිබුණි, ඒ මුදල ජනතාවගෙන් ඔහු ලබාගත්තේය. ඒ ජනතාවගේ මමත්වයන් සංතර්පනය නොකර ඔහුට  සැබෑ නිදහසක් කෙදිනක ලැබේවිද? ලෝකය මමත්වයෙන් යුතු පෘථග්ජනයන් ගේ නිවහනය. ඒ බව තේරුම් ගන්නා තරමට ජීවිතය පහසු වනු ඇත.

Thursday, June 27, 2019

අපිට ඕන!

රටටම එක්ව නැටිය හැකි 'ජාතික නැටුමක්' තනන මී ළඟ ජනපති ටයි අපේ සහය.
"අපිට ඕන 'ජාතික නැටුමක්' සංසදය"

අතිශයින්ම වැදගති!(ඔබ සිංහල භාෂාව භාවිත කරන්නෙක් නම් සාතිශය වැදගති.)

තමාට අවුරුදු හය හතකින් බාල තරුණ අයෙකුට වැඩිහිටියෙකු සිය ගෞරවාදරය පළ කළ යුත්තේ
ඒ තාරුණ්‍යයේ
වයස
ස්ත්‍රී පුරුෂභාවය
සමාජ තත්වය තරාතිරම
වෘත්තීමයභාවය
බුද්ධි මට්ටම
සහ
තමාගේ එම මට්ටම් හොඳින් සංසංදනය කිරීමෙන් අනතුරුවය.
බොහෝකොට ගෞරවාදරය පළ නොකර සිටීමට හැකි නම් වඩාත් හොඳය.
වැඩි ළෙන්ගතුකමට පිටට තට්ටුවක් දැමීම, පුංචි විහිළුවක් කිරීම,
සද්භාවික දිරිගැන්වීමක් කිරීමට යාම,
ඔබ වෙනුවෙන් නඩුවක් ගොනු වීමට හේතුවක් විය හැක.
මේ නව ලෝකයේ පුද්ගල සමාජභාවය, ගෞරවය මානය රැකීම රැකදීම රැකගැනීම සියල්ලට පළමුය. එබැවින් තමා තමා ගැන බලාගැනීම විනා පැරණි පන්නය නව පන්නයට ගලපන්නට යා යුතු නැත. එය පැරණි පන්නයට හිතන්නන්ගේ හිතසුව පිණිස වනු ඇත.

(පැරණි පන්නයේ මිනිහෙක්)

මේ නටන්නට ගී කියන්නට කාලයයි

අහිංසක අංගුලිමාල වූයේ ගුරු වරදිනි. අංගුලිමාල රහත් වූයේ බුදු වදනිනි. සැබෑ යථාව ඔබට මට බොහෝ ඈතිනි.

Wednesday, June 26, 2019

ඉන්බොක්ස්

අස්සෙ
තියෙනවා
රසවත් කතා
දෙබස්
සංවාද
මතවාද
කීපයක්
මගේත්
එච්චරයි..
අගේ
නොරිඩෝකෝ
තවාන්
වගේ

Tuesday, June 25, 2019

නාමකයෝ

ජන පති
ජන මැති
අධි පති
තිරු පති
හොඳම තිරු පති භක්තිය රටේ මීළඟ ජන ආධිපත්‍යය කරවමු.

Monday, June 24, 2019

ධ්‍යාන හා සමාජ සංවර්ධනය



කය වචනය
සංවර උනාමලු ශීලය
ශීලය ගෙනෙනවාලු සිතේ එකඟකම
ඒ සමාධිය තුළ පෙනෙනවාලු ඇත්ත...
ඒ ඇත්ත?
ගොඩක්ම කියවන කට වහගෙන
අත පය ඉස්සීම ගාණට තියාගෙන
හිත සන්සුන් කරගෙන
බැලුවම තේරුම් ගන්න පුළුවන් ඇත්ත
ඒක සරලවම මොන්ටිසෝරි ධ්‍යානයක්
සමාජ සංවර්ධනයට මහමෙරක්
ධනාත්මක
සංවර්ධනාත්මක
ගුණාත්මක
පෞර්ෂ වර්ධන පන්තියක්

Sunday, June 23, 2019

මිලියන දෙකේ ප්රශ්නය

*ඔබ .. වඩාත් කැමති චරිතය හෝ භූමිකාව?
ජාතිවාදී /ජාතිකවාදී /ජනතාවාදී /ජනහිතවාදී /මානවවාදී /මානවහිතවාදී
*ඒ කුමන අධ්‍යක්ෂකවරයා යටතේද?

තුන්තරා..එක්

සහස් අදහස් වැස්ස වැහැලා
අනෝරා මුරුගසන් වී දැන්
ගඟත් පිටාර ගිහින් යන්තම්
පාරුවක එමි ම'දිවි බේරන්

සුළඟ දියවන්නාව උඩහින්
හමන සැරයට කුණාටුවකින්
මෙපිට නොනැවත ඇදෙන සුළියෙන්
ගුහාගත වෙමි ම'දිවි බේරන්

විරිය අධික වු අයෝමය සෙන්
මාර සේනා ලෙසට යුධයෙන්
රට රකින්නට පෙරට බටුයෙන්
පසුපසට යමි ම'දිවි බේරන්

ආදරය කම් රාග සැපයෙන්
උදම් වී ලා විලිය සිඳිමින්
අනවරත රා ගින්න බුරමින්
අරණකට යමි ම'දිවි බේරන්

කොතැනකට ගිය පසුත් පස්සෙන්
ඒ පසින් පස්සෙනුත් පස්සෙන්
කර්මයේ කරු මතින් ගැස්සෙන්
නිවනටම යමි ම'දිවි නිස්සෙන්

උම්මා


Thursday, June 20, 2019

අරුත කිම!

ප්‍රතිඵල ගැන කප්පරක් විරෝධතා දක්වන්නෝම හේතු සාධක පැළ කරමින් ඒවා අලෙවි කරමින් ව්‍යාපාර කරති.(හේතුඵල දහම අදහති. මැද මග ගැන බණ දෙසති)

Monday, June 17, 2019

සළුව අහසට

වස්ත්‍රය උස්සා බැලීම මෝස්තරයක් වූ තැන් පටන් ලාංකීය ජාතිය කලාව, ක්‍රීඩාව, දේශපාලනය තුළ සිදුකර ඇත්තේ තම නිරුවත පිටපත් කිරීම පමණකි.

ධම්මිකය පාවා රාජකරියා මුවාවේ

ධර්මය දකින්නා තමා දකින්නේ යැයි කියූ බුදුරඳුන් දෙස විවිධ කෝණයෙන් බැලූවෝ එදත් අදත් බොහෝ වෙති. දිග් ගුටියක් උගත් පමණින් තම සටන් ගුරුවරයාද අභිබැවිය හැකියැයි සිතන මාන්නාධිකයින් හිඳින ලෝකයක අප  කලබල විය යුත්තේ පොතක පතක ලියූවක් පිළිබඳව නොවේ. පොත පතක ලියූ පමණින් කිසිවෙකු ඒ ඉස්මුදුනින් පිළිගන්නේ නැතිවා මෙන්ම කාල්පනික සංකල්පීය ලෝකය හැමවිටම යථාර්ථය පිළිබිඹු කරන්නේද නැත. සමාජයේ දෑසට හසුවන, නීතියට, සාමයට, යුක්තියට එදිරි දින දසුන් කොපමණද? ජීවිත පරිඥානය තබා කහ ඉරේ දිවි බේරා ගැනීමට කළයුතු සටන නොතරම්ය. දේශපාලුවන්, රාජ්‍ය ආයතන අපව රස්තියාදු කරන තරම්.. රටේ කාර්යක්ෂමතාව බලු නොවටිද්දී අකාලයේ ජීවිත විනාශයට පමුණුවන ත්රස්තවාදයන් ක්‍රියාකාරිත්වයෙන් එළි දකිද්දී අපි රෙද්දේ තුත්තිරි සොයමු. ඊතලයක් වැදී තුවාලවූවෙකුට පළමුව කළ යුත්තේ ප්රතිකාර යයි බුදුන් වදාළ කරුණු කාරණා තුළින්ම අපට සිහිපත් වේ. අප දැන් කරන්නට යන්නේ ප්රමුඛ ගැටළු තබා සියලු දුනු ඊතල තහනම් කරන්නට යාමකි.
රටේ භෞතික වශයෙන් උගුල්ලා දැමිය යුතු මහා කටු පඳුරු රාශියක් අහස උසට වැඩෙමින් තිබියදී ඒ අතරින් මතුවන තුත්තිරි අල්ලා ගැනීම රටේ හැමදාම සිදුවූවකි. බණ පදේ යොදාගත හැකි දහසකුත් ඵල ගසේ තිබියදී ඒවා නෙළා නොගෙන ගසට ගලකින් ගැසූවෙකු උලතබා මරණයට කැපකළ යුතුද?  ඔය ඵල මුක්තියකට නොයා සාධාරණ ලෙසින් භුක්තියට ඉඩ ලැබුණේ නම් සමහරවිට කිසිවෙකු ගසට ගල් ගසන්නේද නැත. ධර්මය පහුරක් කොට ගන්නට කරුණු කාරණා පිරිසිඳ සමථයෙන් මග සෙවූ මහා පන්ථක සිටියදී කුඩා පන්ථක ඝන අඳුරේ අකුණු සැරකින් වුව දැකිය යුතුදේ දකින පරිදි විදර්ශනීය මනසෙන් යමක් ග්‍රහණය කළේද අවබෝධයට මග කියන බුදු දහමේ ඒ හැම ද්වාරයක්ම විවෘතය. එව බලව කියුවේ එහෙයිනි. එබැවින් ජාතකයන් ඔස්සේ මිනිසා විග්‍රහ කිරීමට යාමේ අර්ථයක් නැත. වැදගත් වන්නේ කළ කියු දෑය. කුලය උත්පත්තියෙන් තීරණය වුවද සැබෑවටම මිනිසා වසලයෙක්ද නැතිද යන්න පැහැදිලි වන්නේ ක්‍රියා වෙනි. නූතන ලංකාවේ එනයින් බමුණු කුලක සොයන්නට යෑමද විහිළුවකි. ඉතිං රටේ ආදම් නොහොත් ආදි පියවරුන්ගේ සිට ගත්විට රටේ ජාතකයම මදිපුංචිකම් තුළ එද්දී පුරුෂ ශක්තිය ඇත්තෝ මහා පුරුෂයන්ගේ තබා අල්ලපුගෙදර අයගේ පුරුෂ ශක්තිය හොයන්නට යා යුතු නැත. ඒ පුරුෂ ශක්තිය, වඳභාවය හෝ මඳ සරු භාවය සැබවින්ම අපේ රටේ මන්දබුද්ධික භාවයේ ප්‍රශ්නයකි.
බුදු දහම වාසිය පිණිස උඩ දමන්නට කාසියක් කරගන්නට ආණ්ඩු උත්සාහ නො දැරිය යුතුය. සතට දහමින් අත්හැරීම ඔස්සේ නිවනට මග කියද්දී ඒ තාක් සියල්ල බදා අල්ලා ගෙන ඉන්නා දෙකෝටියක ට අධික මිනිසුන්ට දහසකුත් ප්රශ්න තිබේ. ඒවායින් බොහොමයටගම වගකිවයුතු ආණ්ඩු ඒ උදෙසා දාර්ශනික වන්නට උවමනා නැත. තමන් විසින් කළයුතු රාජ්‍යකාරිය සඳහා තාර්කික වීම ප්‍රමාණවත්ය. අප  විසින් විප්ලවයක් කළ යුත්තේ ඒ රාජ්‍යයේ කාර්ය නොකර අයාලයේ පාදඩ කර්මයේ යෙදෙන මේ රාජ්‍ය මෙල්ල කරගනු පිණිසමය.

විප්ලවයක්


සෝපාහස

ශක්තිය
සත්‍ය
හා
ශක්තික

ගුත්තිල ගේ මූසල වන්


දෙවියනි ඔබ මැව් ලොව පුදුමයි යනුවෙන් කීවාට වඩාත්ම පුදුම සහගත මිනිසා මැවූ ලෝකයයි. දෙවියන් මැවූ ලෝකයේ පහන ළඟ තියෙද්දී ආලෝකය දුර වූවාට මිනිසා මැවූ ආලෝක පහනේ ක්‍රියා යතුරද මිනිසාගේම දෑත යටය. අඳුරට ආලෝකය දුන් මිනිසා රාත්‍රියට පණ දුන්නේය. නිශාචර නොවූ මිනිස්සු එහි සීමා අතික්‍රමණය කොට නොනිදන නගර සාදා ගත්හ. නොනිදන නගර තුළට වැදි නොනිදන මිනිස්සු නිසා ලෝකය තවත් වෙනස් වුණි. සක්විත්තෝ කප්පිත්තෝ සේම සිත්ගත්තෝ තමන්ගේ සිතැඟිවල සීමාවන් සෙවූහ. ලෝකය ගුත්තිල බඳු ඇඳුරෙක් කරගත් මූසිලයකු වූ මිනිසා ලෝකයෙන්ම උගෙන  ලෝකයටම අභියෝග කළේය. තම මනෝඥ භාවය භෞතිකත්වයට මනාව මුසු කළ පමණින් නොසෑහී ඒ සංස්කෘතික වපසරිය මානසික පරිණාමයක් කරා ගෙනයන්නට මිනිහා සමත්විය. හිතන්නට හදාගත් නිදහසම බෙල්ල හිර කර දිවි නසන්නට එල්ලුම් ගස තැනීම දක්වාත් දුර ගියේය. අකුරක, ඉස්පිල්ලක, පාපිල්ලක වටිනාකම  මරණයක් තීරණය වන තැනක්ද මිනිසා පහුකර හිටියේය. ඇඳුරාගේ මැඳුර කඩා තමන්ට රිසිසේ එය සකසාගත් මිනිසා මූසිලට වඩා මූසලයෙක් වන්නට වූයේ ඉන් අත් වන්නට වූ විනාශකාරී ප්රතිඵල සියතින්ම ගෙල සිර කරගැනීමක් පමණක් නොව සකල සතවෙතම ඉලක්ක වෙන පාරිසරික ත්‍රස්තවාදයක්ද කරගත් නිසාය.
ඉතිරිය පසුවට-

Sunday, June 16, 2019

හෙතෙම ලෝකයේ ගෝලයෙකි


මනුෂ්‍යයාගේ ලෝකය හරි අපූරුය. සොබාදහමේ සංයෝගීතා විෂමයෝගීතා හඳුනාගෙන අනුක්‍රමයෙන් ඒ ඒ සහයෝගීතාවයන් හා තම මනසේ චිත්රණයන් ගැලපීමෙන් තම පරිසරයේ වපසරිය පුළුල් කර ගනිමින් තම සංස්කෘතික පරිසරය සකස්කර ගන්නට ඔහු සමත්වී ඇත. ගහක් උඩ පැලක් හැදුවා පමණක් නොව පැලට නගින්නට හිණිමගක්ද ඔහු තැනීය. ජලයේ පිහිනීම මතින් ඔරුවක් පාරුවකින් ජලය මත ගමනා ගමනයත් ඉන් නොනැවතී වායුගෝලයේ පිහිනන්නටත් පියඹන්නටත් වායුගෝලයේ සීමාව අතික්‍රමණයටත් හේ උගත්තේය. ඔහු විසින් ස්වභාවික ලෝකය තුළ තැනූ සංස්කෘතිමය ලෝකය බෙදාගත් එකකි. මහද්වීප ප්ලාවිතයෙන් ඒ ඒ දිශාවකට උරුම හැටි පාට අනුව දේශ දේශාන්තර තුළ වර්ධනය විකසනය වුවත් එය විවිධ සංක්‍රමණය, ආක්‍රමණය, සංවාද, විසංවාද ඔස්සේ පැමිණ අද වන විට එකම ජාලයක්ව ඇත. දහනය වන වායූන් සංයෝගයෙන් විමෝචනය කරන්නේ යම් අහිතකර වායූන්ද ජාලගත සංස්කෘතික ලෝකය සම්මිශ්‍රණයෙන් ජනිතවන ජංජාල සංස්කෘතියද විටෙක අහිතකරය. තම මනසේ චිත්‍රණයන් කොතරම් සියුම් පරිශ්‍රමයකින් සජීවීකරණය කළද ඒ සියුම් මනෝඥයා තමන් විසින් තම වර්ගයාගේ ලෝකයට දායාද කරන කිනම් හෝ උපකරණය, උපාංගය, හෝ මතවාදය ඉන් ඔබ්බේ පාලනයට සමත් නොවේ. රෝදය ඇසුරින් බිහිවුණු ටයරය ගමන් පහසුවෙන් ඔබ්බට ජීවිත හානිය උදෙසා බෙල්ලකට වැටෙන්නේ ඒ අනුවය.
ඉතිරිය පසුවට-

Saturday, June 15, 2019

පොසොන්

බොරුව පැවත්ම කරගත් රටක තවමත් බුදු දහම පවතින්නේ කිසිවෙකුටත් ඊට බොරු කළ නොහැකි නිසාවෙන්ම පමණි.

වැඩ බැරි ටාසන්ලා

කලාව, දේශපාලනය තුළ ගම් විගඩම් විකිණීම ප්රෝඩාවකි. අතීතය වත්මන තුළින් අනාගතය දකිනවා වෙනුවට අතීතයම හඹන්නේ ඉන් එහා දෙයක් බැරි හෙයිනි.

Friday, June 14, 2019

ඇදගෙන...ම

ටෙලි නාටක විකටයා, නාටකය ඇදගෙන යාම පිණිස විය. රටක ජනතාව ජෝකර්ට ඇඳ ගැනීම..රට ඇදගෙන යාම පිණිසමය. ඉතිං විකටයාට හෝ කවටයාට අඳිමු තදකොට

ෆයිනිල් ඩිෂිෂන්

අපි දුවමු - අපි පනිමු
ගී කියමු - අපි නටමු
බල පොරයට අපි ඇහැ නොදෙමු
බාල වියට ගොස් ඉදිමු

මාත්දිය

නැකතේ ප්රශ්න නිසා අවුලට යන රට.. අනේ මෙහෙම වංචාවක්.. අනේ මෙහෙම ලංකාවක්.. මිනිසුනි ලැබේලු ඉන් සම්මානත්

ගවයින් නිදහස් කරනු

පිං තකා අපමණ හරක් නිදහස් කරන රටේ විධායක ව්‍යවස්ථාදායක පළාත් පාලන ඇතුළු රාජ්‍ය ආයතන තුළ සිටින හරක් නිදහස් නොකිරීම මහා පාපකර්මයක්මය.

Thursday, June 13, 2019

සරණං!

දේව භාෂිතය යැයි කියූවත් මිනිස් මුවින් පරිබාහිරව එළිදුටු දහමක් ලෝකයේ නැත. වැදගත් දේ දහමක ඇති ප්‍රඥාගෝචර සත්‍යයන් හා එහි භාවිතාවය.

Wednesday, June 12, 2019

පණ අත්??










මාංශභක්ෂක

රටේ විධායක, ව්‍යවස්ථාදායක බලය යනු කොලුගැටැවුන්ගේ ජිල්බෝල සෙල්ලමක් නොවේ. ඒ බැව් සනාථ වීමට තව මිනිස් මාංශය කොපමණ උවමනා වේද?

Tuesday, June 11, 2019

හාරකෝටිය

දෙකෝටියක දෙබිඩි ජීවිත දෙසිය විසිපහක දෙබිඩි ජීවිත නඩත්තු කරයි.

මඬු වලිග

ජීවිතයේ අනිත්‍යතාව කියාදීම පිණිස තීන්දු විරහිතව ජීවිත කාලය පුරාවට ඇදෙන නඩු ඇති ධර්මද්වීපයයි මේ.

Monday, June 10, 2019

ඒ අමා දම්

සද්ධර්ම අලංකාරය
වලිගයෙන් ගත්විට භයංකාරය
පටලගෙන අහංකාරය
බොහෝ ඇස් දැන් නිලංකාරය

කැලෑව, පිල්ලෑව හා නුවර, මහනුවර

රටකට නීති කුමකටද? සාධාරණය, යුක්තිය, සමානාත්මතාව කුමක් සඳහාද?

Sunday, June 9, 2019

නිලකුණු

යහගුණති සමාජයක් වෙනුවෙන් පෙනී සිටීම යනු ලකුණු රැස් කරන තරඟයක් නොවේ.

තම තමා (each)

මහින්ද, රනිල්, මෙෙත්රී, ගෝඨාභය, සහ ඔය ගොන් නටම බැඳෙන 225 ට අමතරව රටේ තවත් හත් අට දහක්ද සතියේ  වැඩි දවස් ගණනක් සුදු ජාතික බැනියම් අඳිති. ලක්ෂ ගණනාවක් බෞද්ධ කිතුනු ඉස්ලාම් හින්දූන්, බුදුන්ට දෙවියන්ට ගුරුන්ට දෙගුරුන්ට වදින දෑතින්ම උන්ට වඳිති. රටට වැදගත් ඒ කිසිවෙක් නොවේ. එබන්දන්ට අමතරව තවත් ලක්ෂ ගණනක් මිනිසුන් රට තුළ ජීවත් වීමයි. එයිනුත් කාළගුණයෙන් දේශගුණයෙන් හෝ මුදල නිසා මිනිසාගේ වටිනාකම පාවා නොදෙන ලක්ෂ ගණනක් රට තුළ තවමත් ජීවත් වීමයි. තුට්ටු දෙකට තම වටිනාකම හෑල්ලු කරගත් මහා ප්‍රතිරූපධාරියෝ ඉදිරියේ වචනයකින් හෝ ඇත්ත කතා කරන වඩුවා තනන්නේ පුටුවක් මේසයක් පමණක් නොවේ. එබඳු ගුරුවරයා සිසුන්ට ලබාදෙන්නේ දැනුම පමණක් ද නොවේ. එවැන්නන්ට නිසි සමාජ වටිනාකමක්, කරළියක් ලබා නොදී බල පොරයේ සිටිනා උන් පතුරුගසා අප සතුටු වූවාට සැබවින්ම එයින් අපට අද දක්වා වැඩක් වී ඇත්නම් ඒ දශමයකි.  සිදුවිය යුත්තෙන් හරියට දශමයකි. අපේ රටේ කලාවෙන් වන සමාජ බලපෑම වාගේය ඒ දේත්.  අපි හදා ගන්නා පොඩි ඉඩකඩෙන් පහළ මට්ටමේ ජවපොදි ඉහළට ඔසවනවා තබා අපි කරන්නේ  අපේම උන්ගේ විඥානය පුළුල් කරමින් එකතැන හිඳීමයි. එක් පාර්ශ්වයක් කොතරම් පුළුල් කරගෙන හිටියත් ගණිකා මඬමේ ලැග එන ස්වාමියා මර නින්දේ නම් එතැන සුජාත දරුවෙක් බිහි වන්නට පසුබිමක් නැත. පාලිතයන් සේම පාලකයන්ද නින්දෙන් අවදි විය යුතුය. රටේ පරම්පරා ගණනාවක් තුළ සුජාත භාවයෙන් තබා සහජාත භාවයෙන් වත් යහගුණය නූපදින්නේ එහෙයිනි. ඒ බීජ කිසිදා ගර්භගත වී නැත. සැබවින්ම වඳභාවය තිබෙන්නේ එතැනය. මෙහි සැබෑව නම් මේ රටේ ජන විඥානයේ දුප්පත්කම නොවේ. හීන වීර්ය යි. ඇත්තට නිදන එකා අවදි කළ හැකි වුවත් බොරුවට නිදන මහ උන්, උන්ගේ අපහසුවට මිස රටේ අපේ අපහසුවට නැගිටින්නේම නැත. පහසුවට ලේසියි ජීවිකාව පවත්වන්නට වැල යන අතට මැස්ස ගහන්නේ ඊට එකඟ නිසා නොව විරුද්ධ වී ජීවිතය අපහසු කර ගැනීමට ඇති අකමැත්ත නිසයි. එතකොට මේ සමාජ ප්‍රගමන මල් වට්ටියට අතගහන්නේ කව්ද? ඒවායේ නායකත්වය ගන්නේ කව්ද? සහ ඔවුන් එසේ කරන්නේ ඇයි? පැරණි ක්‍රමයේ ගම්බිම් පදනමේ රාශිගත වීම් ස්වභාවයක් නැති අද ඔය සේරම කෘතිම නායකත්වයන් වෙයි. එවිට නැවත ගමේ දේශපාලුවා ගමේ ස්වභාවික නායකයා වෙයි. පූජ්‍ය හෝ පූජක පක්ෂය ගමේ ස්වභාවික නායකයන් වීම බොහෝ කොට නාමිකත්වයටම වැටී ඇත. රාජ්‍යයේ බලය පාලකයාගේ පැවැත්ම පිණිස පමණක් සක්‍රීය වෙද්දී අප බල්ලාගේ කිනිතුල්ලා මෙන් පරපෝෂී වන්නට හදන්නේ පාලකයාගේ ඇඟේ එල්ලී හදා ගන්නා සබඳයකින් මිස අප වෙනුවෙන් පවතින රාජ්‍යයේ බලය සක්‍රීය කර ගැනීමෙන් නොවේ. අපි අහවලාගේ කට්ටිය කියා අහවලාගේ බලයේ කොටස්කරුවන් ලෙසින් රැකෙන්නට හදන්නේ එහෙයිනි. එසේ නැතිව රටේ පුරවැසියන් ලෙස පෙනී සිටීමෙන් පමණක් අපට රැකවරණය ලැබීමට නම් අපට හුදෙකලාවේ සටන් කරන්නට සිදුවේ. ඒ සටනට තවත් පුරවැසියන් එක් වෙද්දී එතැනත් උගත් පණ්ඩිතයෝ ගුරුකුල ප්‍රශ්න හදති. පිරිසක් ඉන්දියාවෙන් පැමිණ මිශ්‍ර වූ නිසාමදෝ බමුණන්ටත් වැඩි බමුණෝ මෙහේ සිටින බව කියන්නට සිදුවන්නේ එවිටය.
සාමාන්‍ය ජන විඥානයෙන් කළහැකි දේ එය පුළුල් වූවා කියා නොකෙරෙන්නේ එහෙයිනි. ඇත්තේ පහසු ජීවිතයේ රුචිකත්වය පමණි. අද බහුතර සිංහල බෞද්ධයා කොහොමත් සරල ජීවිතය පතන්නෙක් නොවේ. එබැවින් ඔය ජන විඥානය පුළුල් කිරීමට වඩා බෙල්ලට පිහියක් තැබීම, කඩුවක්, තුවක්කුවක්, බෝම්බයක් බොහෝ තැන්වලදී සාර්ථක වී ඇත්තේ මරණයට වඩා අපහසුව තුළ ජීවිතය හෝ ඉතිරිවන වාසිය පහසු ජීවිකාවේ රුචිය විසින් එහිදී මතු කරන බැවිනි.
එබැවින් අපහසු ජීවිත පහසුවෙන් ජීවත් කරවීම සඳහා හැදෙන ව්‍යාපෘතිත්, පහසු ජීවිත අපහසුවෙන් ජීවත් කරවීම සඳහා හැදෙන ව්‍යාපෘතිත් යන සංකීර්ණ බල සමීකරණ අතරේ සාධාරණ සරල සමීකරණයක් වන සාමාන්‍ය විඥානය යුක්ති සහගත බලසම්පන්න අවියක් කර ගැනීම අප වැනි මිනිස්සුන්ට මෙවැනි සමාජයක ජීවත්වීම උදෙසා එකම පිහිට 'වේ යනුවෙන් අවබෝධයට ගන්නට අපට සිදුවේ.

උලයි

ජන විඥානය සමඟ රටේ පාලකයන්ගේ විඥානය පුළුල් නොවන්නේ නම් ඔවුන් උල හිඳුවිය යුතුය. එවිට ඔවුන්ගේ ඥාන මණ්ඩල විනිවිද විඥානයට මග කියනු ඇත.

Saturday, June 8, 2019

Life styles

අවස්ථා, තත්ව කළමණාකරනය
පන්තිය, පැළැන්තිය, ගුරුකුලය
මමත්වය, අධ්‍යාත්මය
විනිද්‍රාව නොවේ මිහිමත නිවන...

අර්ථ කථන

සාධාරණය උදෙසා නීතිය පොතේ තිබියදී කැලෑ නීතියට දන් බෙදන සිංහල බෞද්ධ රටයි මේ.

ව ඩු ම ඩු ව

උඩ දමා වඳිමිනුත් පිහිටුවා පසඟ
රසකතා කියන්නේ හැම සභා මැදක
ගෙඩි පිටින් රහින්නට අවැසිතැන නියන
කිමද මේ වඩුබාස් වහන්නේ මඬුව

Friday, June 7, 2019

විධායක පදේ

ඉත්තෝ පෙතේ
පෙත්තෝ අතේ
ගැත්තෝ වටේ
අල්ලයි හොටේ

අලි කළු නැති...

සැමට නීතිය පොත් පිටු අතර තෙරපේ
බල්ලෝ බුදිති තැන තැන පිනට ලද දේ
දරු මල්ලෝ අතරමං වංකගිරි නගරේ
අලියා පවා සුදු වූ ශුද්ධ කතරේ

Thursday, June 6, 2019

දත් නැති හිනා

තම නිල වගකීම අතහැර එය මහජනයාගේ කර්ම විපාකයක් බවට පත් කරන්නෝ එසේ කරන්නේ සැබවින්ම තමන් අදහන නිඝන්ට දහම රකිනු පිණිසමය.

කොඩි..තුවක්කු

දේශපාලන බලයේ පදනම ඡන්දය යි. දහමක බලයේ පදනම ඡන්දය ද?

Wednesday, June 5, 2019

හරි ජාති

මිනිහා මිනිස් ජාතියේය
බල්ලා බලු ජාතියේය
ගොනා හරක් ජාතියේය
කුඩා ළමුන් උගත යුතුය

සුදුස්සාට නුසුදුසු තැන

දේශපාලකයන් සේ ජාතික වගකීම ගන්නා ක්‍රීඩකයෝත් ක්‍රීඩකයන් සේ පිති පන්දු හරඹ කරන දේශපාලකයෝත් සිටීම අප ලද භාග්‍යකි.

Tuesday, June 4, 2019

වියරුව පසුකර..

දුක කියා හඬා වැටීමෙන් නොනැවතී
දුක දරා විසඳුම් සොයමු ලක් මිණී
වැපිරුවත් කඳු ගණන් බොල් නැළි
පීදෙන්නෙ එක මිට යි මල් පිපී

Saturday, June 1, 2019

යමරජුනි,

මේ අපායේ අවනඩු විසඳීමට සිහසුනට පැමිණෙන්න..  නඩු විසඳන තුරු මා හට යමපල්ලෙකු ලෙස ස්වේඡචා සේවයේ යෙදීමට අවසර දෙන්න.

ජාතියේ වට්ටම

බිම තට්ටම
බිම් මට්ටම
බංකු මට්ටම
පුටු මට්ටම
ඇඳ විට්ටම
මේස ගැට්ටටත්
උඩින් ගියාම
වතුර මට්ටම
නහයටත් උඩින් ගියාම
මැරෙන මට්ටම
ඉන් එහා තමයි
තියෙන්නෙ බබෝ
ජාතික මට්ටම
ඒක තමයි අපේ...

රා.සේ.පි.

අයුක්තිය ඉදිරියේ ඇඹරීම හා ඊට ලිහිසි තෙල් දැමීම යනු රාජ්‍යක පහළ මට්ටමේ වුව බලධාරීන් නිලධාරීන් විසින් තරයේම නොකළ යුත්තකි.

Friday, May 31, 2019

ආපසු ඇහැරෙන්න

නිදහස් අධ්‍යාපනය පෙන්වා අපට ගිල්ලවූ නිවහල් චින්තන වන්ද්‍යකරණ පෙත්තේ අරුමය, වහල් ජන මනස ගැන තවදුරටත් විය යුත්තේ මන්ද පුදුමය!??

පැපොල් බට නළා

පැපොල් නාළ කෙළවර සියුම් දිගැති සැත්කම් කැපුම් යොදා නළා සෑදු කාලයක් මතක් විය.

සීසර්ට ස්තූතියි ජුලියස්.

Thursday, May 30, 2019

රාජ්‍ය වඳ මුද්‍රාව

රටක මහජනයා උදෙසා ඵලදායී නැති සියළු රාජ්‍ය ආයතන, දෙපාර්තමේන්තු ඉටුකරන්නේද රටක යහගුණය වඳ කරන්නට රට පුරා වඳ පෙති බෙදන ඒ කොන්ත්‍රාත්තුවමය.

Wednesday, May 29, 2019

ඉතිං අපි පෙරුම් පුරමු! සිරිබරී

සැබෑ හේතු මත පිළියම් නොකොට දේශපාලනය ඇතුළු සමාජ සංස්කෘතියට පණ පිහිටුවන්නන් විසින් හදන ඇතුළත තමන්ට පැවැත්මක් පමණක් ඇති හුඹස් මත සමාජ දේහය ස්ථාවර නොවන බවත් මේ කඩා වැටෙන්නේ ඒ හිස් බව මත පණ පිහිට වූ ප්රජාතන්ත්රවාදී සමාජ වාදී ධර්ම රාජ්‍ය බව මේ මොහොතේ දෙකෝටියකින් බහුතරයකට නොවැටහෙනවා යනු සැබවින්ම බොහෝ දෙනා මතු බුදුන් දැක මිස නිවන් නොදකින බවට කදිම සාක්ෂියකි. ☺ ස්තුතියි.

මල්......

ස්වාමි සහ යහළුවෝ මතක් විය. ආර් කේ නාරයන්ට ස්තුතියි.

Tuesday, May 28, 2019

උපත් පාලනය හා මඳ සරු භාවය අතර මධ්‍යම ප්‍රතිපදාව

අන්තවාදයේ ගර්භාෂය සහ ගර්භාෂයේ අන්තවාදය
කාමසුඛල්ලිකානු යෝගය හා අත්තකිලමථානු යෝගය 
දෙකෝටියක ප්‍රශ්න හා උභතෝකෝටික ප්‍රශ්න

Sunday, May 26, 2019

According to Matthew

පාර්ලිමේන්තු කෑම වල සීනි, තෙල් .. යනු විකල්ප ක්‍රියා මාර්ගයකි. 😀

Saturday, May 25, 2019

දනිමි

නොදන්නාකම නිසා බය ඇතිවේ, ඒ බය දේශපාලකයා රජ කරවීමට හේතුවේ. එබැවින් දේශපාලකයා ඇතුළු බලය ආධිපත්‍යය රැක ගැනීමට කැමැති අය නොදන්නා කම අගයති. ගම්වල වෙසෙන අහිංසක දුප්පත් මිනිහාට වලව්වේ හාමුගේ සිට ජනාධිපති තාත්තා දක්වා අයගේ කැමැත්ත නිරායාසයෙන් උරුම වන්නේ එහෙයිනි.

Friday, May 24, 2019

මෙහෙට ප්‍රත්‍යක්ෂය

මිටිකරගත් සවි මනසින් ගසා මිස
රට කරනවුන් ගේ කෙනෙහෙළි නොයයි මැඩ
අල්ලා හොල්ලලා පොළවේ ගසා මම
මඬිනෙමි ඉදිරියේ අවකෙළි පටන් අද

Thursday, May 23, 2019

අපේ රටේ විෂම චක්‍රය

     
                         සමාජ
                         ප්‍රශ්න
                ↗                         ↘

    දේශපාල             වචාලකමෙන්               
    පොරොන්දු           නන්දෙඩවීම
                                               
              ↖                             ↙
                   විසඳුම් නොදී
                     මඟහැරීම
    
                                   
                             

Wednesday, May 22, 2019

සොයමි තව..

රට වෙනුවෙන් මගේ යුතුකම කුමක්ද?

- යක්කයින්ගේ රට මේක -

ඔව් ඒක සහතික ඇත්ත, මේකෙ මිනිස්සුන්ට ඉඩක් නෑ.. යක්ෂයෝ, ප්‍රේතයෝ, භූතයෝ, කුම්භාණ්ඩයෝ..පිසාචයෝ හැම තැනම

කොහොමද ඒක

දේශපාලන සර්කස් එකේ ලස්සනම අංගය ජාතික ඇඳුම ඇඳගෙන කකුල් දෙකෙන් එල්ලිලා ගහන ගුවන් කරණම්

Tuesday, May 21, 2019

වැරදි ප්‍රශ්න, නිවැරදි උත්තර..පුළුවන්ද?

තරුණ කැරළි භීෂණ, තිස් අවුරුදු යුද්ධ ත්‍රස්තවාද, ලෝක ත්‍රස්තවාද අන්තවාද....නිතරම පිරිහීම, විනාශය.. 
මේක සිංහල බෞද්ධ රටක්!? මේක සිංහල බෞද්ධ රටක් නොවේ!
මේක දේශපාලයන්ගේ සර්කස් කූඩාරමක්.
නිවරැදි කොතැනද? වරද එතැනද?

නින්දයි,ලාම්පුවයි,පොල්ලයි(රට රකිමු)

ධජ පතාක වටිනවා
චක්‍ර සළකුණු රකිනවා
ප්‍රදර්ශනයට වටිනවා
සුදර්ශන අපි රකිනවා

Sunday, May 19, 2019

කප / කැප

පාලකයන්ගේ මුග්ධද්ත්වය නුගුණද්වය බලලෝභය උදෙසා ජීවිතය පූජාවක් කොට අකලට පරවගිය ලක් දෙරණේ මල් කැළට අපගේ වෙසක් පුණ්‍යානුමෝදනාව

19 ... ... බර

පොඩි කාලේ
අපේ බාලේ
මතක සුවඳයි
මලක් වාගේ

පල්ලි පන්සල්
කෝවිල්ද පාසැල්
දැනුනෙ එක වාගේ
එකම මල වාගේ

ඒ කාලෙ සින්දූ
වගෙයි මී බින්දු
වැස්ස හුළඟ ගඟ
ළඟ නැවතුනේ හදවත

පොත් කියෙව්වා
අපි කවිත් කිව්වා
කතා ලිව්වා
තව ගීත කිව්වා

සෙල්ලම්ද කෙරුවා
හිතේ හැටියට
ඇඟේ මැළි බිඳ
අපි හොඳට නැටුවා

විලිබියෙන් හැංගිලා
හිටි තැනදි ඔසවලා
හදවතට දිරිදුන්නු
ගුරුවරුත් හිටියා

දෑතින්ම වඳින්නට
දෝතින්ම පුදන්නට
හිතුනු තව බොහෝ දේ
ඒ කාලෙ තිබුණා

හිතවතුන් හිටියා
පින්වතුන් වැඩියා
කට ඇරන් බලන්නට
කෙළි කෙරුම් තිබුණා

Thursday, May 16, 2019

Wednesday, May 15, 2019

නොකියන් මුසාවාදා (අලුත් කතාව)-3-කොටස

දෙමාපියන් හොඳින් හැදූ දරුවන් නම් බොහෝකොට හොඳ දරුවෝය. සුදු, කලු හෝ වෙෙවර්ණයෙන් සැරසී මුහුණු වසා හෝ නොවසා නිර්ලජ්ජිතව ජඩකම් කරන්නෝ නොවේ. වගකීමෙන් පලා යන්නෝද නොවේ. ඒ එසේ පළායාම නිර්භීත කම නොව නිවට කම බව ඔවුන් දන්නා නිසාය. අනිත් අතට දෙමාපියන්ගේ හොඳ රැකවරණයක් නොලැබුණ හේතුවෙන්ම වගකීම යනු කවරක්දැයි හඳුනා එහි වටිනාකමට අරුතක් දෙන දුක ජයගත් පුරවැසි දරුවෝද වෙති. නමුත් ඒ රටෙන් කොතරම් නම් ප්‍රමාණයක්ද?
සාමාන්‍ය සමාජය පසෙක තිබේවා, ඔවුන්ගේ නියෝජනය පවතින ව්‍යවස්ථාදායක සභාවේ කී දෙනෙක් නම් වගකීම යනු කුමක්දැයි දන්නේද? වගකීම තබා සිහිනුවණින් කතාවක්, අදහස් ප්‍රකාශ කරන්නට සමත් කී දෙනෙකු ඒතැන ඇද්ද? ඒ පමණක් නොවේ ප්‍රාදේශිය, පළාත් පාලන ආයතන වල දේශපාලනය යනු ගමේ පිල් මාරුවකින් එහා දෙයක්ද? නැත. ඉන් එහා ගමේ වැඩ වෙන්නේ ගමෙන් බාගයකටය. සුදුසුකමට වඩා කටින්, බලයෙන් පැවැත්ම රඳවා ගන්නට සමතුන්ට පමණද මෙරටේ දේශපාලනය? අපේ වටපිටාවේ ඉන්නා ශක්තිය බුද්ධිය ඇති මිනිසුන් අපේ නියෝජිතයන් බවට පත් කරගන්නට අපට ඇති බාධා කවරේද?
සිහිබුද්ධිය ඇති නමුත් දේශපාලන දැක්ම අනුව විවිධ මත දරණ මිනිසුන්ගේ මහා භේදය මේ අතරින් ප්‍රධානය. කුඩා කුඩා කණ්ඩායම් වශයෙන් බෙදුන තරමටම ඒ මිනිසුන්ගේ බලයද හීන වී ඇත. එනමුත් පසුගිය කාලයේ මේ පිරිස් තමන්ගේ භේද පසෙකලා පොදු අරමුණු වෙනුවෙන් එක්වී ඇත්තේ වරක් දෙවරක් ද නොවේ. එහිදී ලද ප්‍රතිඵල සහ ඒ අනුව පෙනෙන්නේ අපේ මිනිසුන්ගේ පිරිහීමද, දේශපාලනයේ පිරිහීමද, ඒ දෙකම ඇතුළු සමාජ දේහයේ අධ්‍යාත්මික බිඳ වැටුමද? ගැඹුරින් හිතන්නටත් දෙයක් ඇත. ඒ පිළිතුර සංකීර්ණ විය හැකිය. නමුත් එය මෙසේ සරලව දැක්වීමට ද හැකිය. තරඟකාරී අතිධාවනකාරී ජීවිත සහ කාලාන්තරයක් තිස්සේ මජර ක්‍රමයකින් මුදලට බලයට සියල්ල නතුකළ සමාජයක පතුළේ ඇති සත්‍ය බොහෝ විට මතුපිටට පෙනෙන්නේ නැත. එතරමට මෙහි දිය බොරය. දූෂිතය. කැළතුණු විට සත්‍ය උඩට මතුව ආවත් ඇසිල්ලකින් යළි නොපෙනී යන්නේ එබඳු විටෙක නන්දොඩවන මිනිසුන්ට සත්‍ය හසුකර ගැනීම පිළිබඳ වූ හසරක් නැති කමිනි. එතැනදී කෙනෙක් ඇතැම්විට අන්න අන්න කියා මතුවන සත්‍ය පෙන්නුවද ඇසිල්ලකින් සැඟව ගන්නා සත්‍ය නොදකින පිරිස් ඒ ඇඟිල්ල දෙස බලා ඔහුටද දොස් නගත්.  අද සිදුවන්නේ කුමක්ද? එයමයි. සිහිය පෑදුණු මිනිසුන් සිහිය එළවා ගන්නට හදන විට දිය බොර කරන්නේය. වතුරට ගල් ගසන ඔය මිනිසුන් පිටුපස තිබෙන්නේ සැබෑ ත්‍රස්තවාදී අන්තවාදී විරෝධයක්ද? ජාතික ආලයක්ද? දේශප්‍රේමයක්ද? නැත්නම් ද්වේශ ප්‍රේමයක්ද? හැමදාම හෙළය කෙලෙසුවේ නිර්ලජ්ජිත හෙළුවැලි කෙළතොලු දේශපාලනයයි. එහි අතකොළුයි. ජන මාධ්‍යට මූණ ඔබා මේ මොහොත හෙට තමන්ගේ දේශපාලන මාර්ගය කරගන්නට හදන්නෝ ආලය කරන්නේ රටටද, ජනතාවටද, බලයේ වරප්‍රසාදවලටද, ඒ ආත්මාර්ථකාමීන් සියල්ලෝ පැරදවිය යුත්තේ අප විසිනි. සබ්බ සකල මනාව වෙනස් කරන බවට මුසා දෙසූවන් දෙස බලා අපට උගන්නට ඇති එක් කාරණයක් නම්, පළමුව සිදුකළ යුත්තේ මේ පාදඩ දේශපාලනය ජන බලයෙන් සපුරා වෙනස් කිරීම නොව යම් පමණකට හැරවීම බවයි. වම දකුණ පසෙක තබා සුදුසු ආනතියකින් සුදුසු දිශාවකට හැරවිය යුතු බවයි.
ඒ හැරවීම පිණිස සුදුසු නියෝජිතයන් අපි හදමු. ඒ හැදීම නොවී ඇති නිසා නොවෙද හැමදා අපි එකම තැන. නීතිය, යුක්තිය, සාධාරණය දන්නා, තමා ගැන හොඳ විශ්වාසයක් ඇති, තමන්ටත් සමාජයටත් වගකියනා මිනිසුන් අපි මතුකොට ගනිමු. අවශ්‍යව ඇත්තේ ඒ සමාජ වටිනාකම් රටේ සැබෑ වටිනාකම බවට පත් කිරීමයි. රට හැදෙන්නේ එබඳු සැලසුමකින්, හැරවුමකින් පමණම යි.
-ඉතිරිය පසුවට-

-..ප්‍රවේශමෙන්..-

ද්වේශ ප්‍රේමය යනු දේශප්‍රේමය නොවේ!

ඉත්තෝ?

ගොවියා පුතු කතාවට මිස ක්‍රියාවට සෘජු නැත්තේ ඇයි.. හදවත රැඩිකල් ඔළුව වැඩවසම් තමා කඩවසම් නිසාද?

සාරය

පූජ්‍ය, පූජක, දේශපාලක, නිලධාරීන්, බලධාරීන්ගේ සිට සමස්ථ ලාංකිකයාම වැඩවසම් හාමු චින්තනයෙන් මිදී නොඑනතාක් ලෝකයේ ඉස්තරම්ම නීති මෙහි හැදුණත් ඵලක් නැත. ඉන් අදහස් වන්නේ නූතනයේ ජීවත් වුවත් අප මනසින් වසන්නේ වැඩවසම් යුගයේ නම් අපට අවශ්‍ය තවත් වංගෙඩි වාහේ කෙනෙක් වීම මිස දෙපයින් සිටීමට මිනිසාට ඇති නිදහස් අයිතිය රැකගැනීම නොවන බවයි.

ජයගමු

සත්‍ය ගරුක වී යුක්ති ගරුක වන්නා සැබවින්ම නිර්භීතය, නීතියේ සාධාරණය අපේක්ෂා කරන එබඳු සද් ලාංකිකයන්ට ජය-වේ