Friday, November 14, 2014

ජීවිතේ

දන්නා

නොදන්නා

හොයාගත්ත

ආසකරන

හීන මවන

පස්සෙන් පන්නන

එක එක විදිහේ

කුණු හා කුණු නොවූ හරුප

අමුතුම විදිහෙන් කීම හා කිරීම

ජීවිතේ විදීම

දන්නා විදිහෙන් කිරීම

ජීවිතේ විදවීම

අපි නොදන්න

ජීවිතේක හැටි!!

කොටි

හරි හුරතල්

ගර්.. .ගර්...

හරි අහිංසකයි

කූඩු කළානම්

හරියට පූසො වගේමයි

ආසහිතෙයි

හරි කොටි මාංශභක්ෂකයි

කූඩු කරල නැත්නම්

හරි ප්‍රවේශමෙන්!!

කජු මද

කිරි රහයි

කට වණවෙයි

සට පට ගා හැපෙයි

කිටි කිටි ගා හැපෙයි

වැඩිය පිච්චුනොත් අගුරුවෙයි

කජු මාළු හරි රහයි

අහවල් නොවූ කජු මදේ

ජීවිතේක හැටි!!


Wednesday, November 12, 2014

හැම තැනටම දෙමු අපි බකට් අභියෝග!!! රට නගන බකට් පනතක් අපිට ඔනෑ..

ගුරු පාරේ වළවල් වහන්න ඇද්දොත් බොරළු බකට් එකක්-අපි දෙනව අපිගානෙ තව බොරළු තාච්චියක් = මේ අයුරෙන් ජනතාවට අභියෝග කොට රට සංවර්ධනය කරන්නැයි  ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදී සමාජවාදී ආන්ඩුවට අපි ආරාධනය කරමු. බකට් පනතක් ගෙනැවිත් සම්මත කරගන්නා ලෙසට බල කරමු. 2/3 ක් ඇති මොහොතේ අනිවාර්යයෙන්ම කළ හැකිය. බකට් හුරු සියල්ලෝ බකට් නාමයෙන්ම එය අනුමත කරනු ඇත. අවස්ථාවාදී වී බකට් අභියෝග ජනගන්නට උත්සාහ කරමු. අභියෝග කැමති දියුණු සමාජයේ ඒ දියුණු ක්‍රම අපේ දියුණුව උදෙසා රාජ්‍ය මැදිහත්වීමෙන්ම යොදා ගනිමු. මේ මොහොතේ රටේ කැකෑරෙන වෙනත් ප්‍රශ්න මගහරවා අපේ ගමන් දිශාවට රට ආනත කිරීමටත් බකට් පනතක් යොදා ගත හැකි නොවේද?

හැම දෙයක්ම අභියෝගයක් බවට පත්කොට එහි ප්‍රතිලාභ ජනතාවටම ලබාදී රට සංවර්ධනය කිරීමේ අපිටම ගැලපෙන අපිටම හරියන හරයාත්මක වැඩපිළිවෙලකි මෙය. වැදගත් එකම දේ මේ අභියෝග වැඩපිළිවෙල අධීක්ෂණය සදහා අල්ලස් පගා නොගන්නා ජරාව නොකන පිරිසිදු නිලධාරී මණ්ඩලයක් ‍පත් කරගැනීම පමණි. වැඩිපුර පිස්සු නැති හොද මහත්මයෙක් මේ වැඩසටහනේ මුලසුන දැරීමද අතිශය වැදගත්ය. බකට් තුළින් රටක් නැගීමේ ලෝකයේ අලුත්ම ප්‍රවණතාවකට අපි මුල්ගල තබමු. ගැඹුරෙන්ම බකට් කරමු. පෝදා හැරත්අර්ථවත්ව බකට් පත්තු කරමු.

Wednesday, November 5, 2014

මලකඩයන් හා මස්වැද්දන් වෙනුවෙන් අපේ ක්‍රමයට නීති දමමු.

ඇමති පුතා නොව ජනපති පුතා වුවත් මලකඩයෙක් නම් මලකඩයෙකි. මස් වැද්දෙක් නම් මස් වැද්දෙකි. එලෙසම බෝසත් ගති ඇත්තෙක් නම් හැබෑ මිනිහෙකි. නමුත් අප කැමති වුවත් අකමැති වුවත් අපට අපේ රටේ අහන්නට විදින්නට වෙන්නේ බොහෝ කොට මලකඩයින් ගේ හොරිකඩ වැඩ හා මස් වැද්දන්ගේ මස් කිරීම් ගැනමය. මේ දිනවල ප්‍රවෘත්ති වලට සවන් දෙන විට ඇත්තේ වැඩිහරියක් මේ දෙගොඩේ දේවල්ය. අමුවෙන් මිනිසුන්ගේ ශරීර ‍කොටස් කපන්නවුන් සිටිනවානම් උන් තිරිසන් මනසක් ඇත්තවුන්ය. උන්ට මහත්මා ක්‍රමයේ නීතිය ක්‍රියාත්මක කිරීමට පෙර තිරිසන් නීතිය රස විදීමට අවස්ථාවක් ලබා දිය යුතුයැයි කාලයට අනුව පමණක් මෛත්‍රී සිතින්ම පවසන්නට සිදුවේ. එමෙන්ම මලකඩයින්ට කිරි පෙවීමද හිර ගෙවල් දහසක් හදන්නට පිඹුරුපත් සැකසීමක් වන්නේ අනාගතය ‍වෙත යන ගමනකදීය. 

එනිසා මැති ඇමති පුතුන් වූ හෝ නොවූ පමණින් නීතිය මෙන්ම අපගේ සාමාන්‍ය වැටහෙන නුවණද එක එක පරිදි වනවා නම් අපත් පිස්සන් පමණි. සාමාන්‍ය වැටහෙන නුවණින්ම අපටත් රටටත් කාලකන්නි වන පිරිස් වෙනුවෙන් පැහැදිලි නීති, මහත්මා නීති නැතත් අපේ නීති සමාජයේ ක්‍රියාත්මක විය යුතු නැතිද? මේ ජඩයින් පිළිකුල් කරන මස් වැද්දන් කොටු කරන ප්‍රබල ජන සමාජයක් ගැන මිනිසුන් සිහින නොදැක්කොත් අවසන අපට සිදුවන්නේ මරණකදීත් විකලෙන් සිනාසීමට පමණි. බිය නිසා අගතියට යන සීමාවේ කෙළවරට ගියොත් ජන සමාජයකට සිදුවන්නේ පිස්සුවෙන් මරු විකලෙන් සිනා සෙමින් හිදීමට පමණයි.

කුඩා පැළ අවදියේදීම උගුල්ලා මර්ධනය නොකරන වල් පැළ සමාජයට හොදක් උරුම කරන්නේ නැත. ඒ කෙරෙහි සාධාරණ නීතියක්ද, නිර්භය නීතියක්ද නොමැති කල අප යන්න‍ේ කොයි බටද? අප යන්නට තතනන්නේ කුමන අනාගතයක් කරාද? වර දාන වරප්‍රසාද මත එක් එක් අමන මරි මෝඩ ජඩයින්ට ගැති කම් කිරීමට පමණක් පුරුදු වූ ජනතාවකට සාධාරණය වෙනුවෙන් යුක්තිය වෙනුවෙන් හයියක් ඇගට හෝ හිතට එන්නේ නැත. යන ක්‍රමයේ හොද නරක නොවිමසා යහපත වෙනුවෙන් එක් බිංදු මාත්‍රයකින් හෝ තමන්ගේ උපරිම දායකත්වය නොදුන් මිනිසුන්ට කුමන සරණද? එහිම ගැත්තන් වී නන්දොඩවනවා විනා...

දැන් සිදුවී ඇත්තේද එයමයි. යන ක්‍රමයේ නරකින් වාසි ලබන නිසා ඒ වරදවල් ඉවසමින් හිදින ජනයාට එය දිනක විදවන්නට සිදුවනු ඇත. අප ඊට අයත් නැත. දැන දැන ම වළක්වා ගත හැකි වැරදි වැළැක්වීමට උත්සාහ නොකරන අදාළ නිල බලයන් ඇත්තෝත් උන්ගේ නොපනත්කම තම වාසිය වෙනුවෙන් ඉවසන ගැත්තෝත් අපායේ සුව දිනෙක විදිනු වැළැක්විය නොහැකියි. ඔවුන් වෙත අපගේ සාතිශය සංවේගය.. :D

යපහත වෙනුවෙන් අනේක බාධක හමුවේ වුව තම යුතුකම් ඉටුකළ මිනිසුන්ට මෙලොවම ඒ වෙනුවෙන් සුර සැප පහළ වේවා...:)

අප්‍රමාණ වූ අවකෙළි හා මළවිකාර දකිමින් විදිමින් හිදිනා අපට සත්‍ය හා යුක්තිය වෙනුවෙන් කළ හැකි ප්‍රාර්ථනා එපමණය. අනෙක් ප්‍රමාණය අපට කළ හැකි අපේ ක්‍රියාවෙන් පමණි.. නීර්භීත, අවංක, යුක්ති ගරුක... සපුරා නිවැරදි නැතත් නිවැරද්ද , සත්‍ය සොයා යන්නට උත්සාහ කරන්නන්ට ජය වේවා. අපේ පමණට අපි හරිදේම කරමු. :)

Sunday, November 2, 2014

කලියුගය මැද්දෙන්.. ගම න

පොඩ්ඩන් අකාලයේ ලොකු කරවන්නට අන්ද   න

ලොක්කන් අාතල් පිණිස පොඩ්ඩන් සේ අදි   න

දේශපාලනයේ රස වින්දනය පුළුල් කෙරෙමින් ය   න

අපි අපි අතරේ බය නැති මං ඔයාගෙ කන අල්ල   න

වැඩි ඈතක් නොගොස් ආපසු කැලෑ වදින්නට සිදුව   න

දැන නොදැන දෙකෙන්ම ගොඩයන්නට තියෙ   න 

අවසන් හුස්ම නොදැනීම වැටෙ   න

හරි අපූරු ලෝකයේ හරි අපූරුවට ගතවෙන කාල ගම   න

Friday, October 31, 2014

නූතන ජන විඥානයේ ධනාත්මක පැතිකඩ!

වැඩියෙන් අසා බලා

අඩුවෙන් සොයා බලා

තරමක් කතා කර

කිසිවක් හිතට නොගෙන

අතට අත දී

ප්‍රශ්න අමතක කර

ජීවත්වීම !

Thursday, October 30, 2014

a වර්ගයේ ස්නායු ඇත්තේ අපට විතරද?

ඊයේ කදුකරයේ නාය ගියේය. තුන්සියයක් පමණ පොළවයට සැගවෙන්නට ඇතැයි ආරංචි මාර්ග සදහන් කළේය. මෙහේ ඉඩම් වලින් වතුර ගලනවාට විරුද්ධව කුඹුරු වල සේ මාර්ග හරහා වතුර බදින්නෝය. වැට මායිම් කණුවට නැහෙන්නෝය. ආණ්ඩුවෙන් දෙනවා නම් දමිළ පුවත්පත වුව ගන්නට හදන්නේ දෙමළ අකුරක් වත් නොදන්න උන්ය. තවමත් මේ කිසිදෙයක සැළකිය යුතු වෙනසක් ඇති බවක් නොපෙනේ. තේරෙන සිංහලයෙන් කීවොත් ස්නායු පද්ධතියක් තියෙන්නේ අපට විතරය කියා හිතන තරමට අනෙකා ගැන තමන් උපමාවට ගෙන සිතීමේ ධර්ම උගනීම මෙහේ සමහරෙක් තවම උගෙන නැත. එනිසා රටේ නායකයාගේ ස්නායු පද්ධතියත්, මැති ඇමතිලාගේ ස්නායු පද්ධතියත්, ඉහළ පන්තියේ ධනවතුන්ගේ ස්නායු පද්ධතියත්, මධ්‍යම වෙළද ප්‍රජාවගේ ස්නායු පද්ධතියත්, මධ්‍යම පාන්තිකයාගේ ස්නායු පද්ධතියත්, ගම් බලවතුන්ගේ ස්නායු පද්ධතියත්, සාමාන්‍ය වැසියාගේ ස්නායු පද්ධතියත්, සෘණ ගණනින් සාමාන්‍ය වැසියන් වන අයගේ ස්නායු පද්ධතියත්.. ආදී වශයෙන් රෝග නැතිවත් පංති භේද අැති ස්නායු පද්ධති වර්ගකිරීමක් සමහර තැන්වල තවමත් අපට නැතිද???? a වර්ගයේ ස්නායු...

අවධානම එන්නේ අඩ‍බෙර ගසමින් නොවේ. ඉතින් අවධානම් හදුනා ගන්නා තැන්වලදී ඒවාට කල්තබා විකල්ප සෙවිය යතු සේම ඒවා ක්‍රියාත්මක කළ යුතුය‍. ඒ තන්හිදී අර අදාළ  ස්නායු පද්ධතීන්ට දැනෙන පරිදි කරනු ලබන සන්නිවේදනයද වැදගත්ය. තවමත් එකම භාෂාවෙන් කරන සන්නිවේදනය වුව ඒ භාෂාව කතාකරන ජනයාටත් එක ලෙසින් ග්‍රහණය නොවන තැන මේ සන්නිවේදන ක්‍රමය ගැනත් දෙවරක් සිතිය යුතු නැතිද. ආපදාවන් හීදී පමණක් නොව ඕනෑම කටයුත්තකදී තවත් විධිමත් හා ක්‍රියාශීලී වීමක් අපට අවශ්‍ය නැතිද? එහිදී බඩගින්න සේම ස්නායු පද්ධතියත් රෝගී නැති තැන කාගේත් එකාකාර බව ගැඹුරෙන් තේරුම් ගැනීම අපට වඩා නිවැරදි ඉසව්වකට පියනැගීමට හේතුවක් වනු ඇත.

රටකට අවශ්‍ය මියගිය ‍මිනිසුන් වෙනුවෙන් ශෝක වන්නට පිරිසක්ද, මියෙන්නට පෙර මිනිසුන් ජීවත් කරවිය හැකි ශක්තිවන්තයින් හා වීරිය වන්තයින්ද? එනිසා විනාශයක් වෙන්නට පෙර කෙසේ හෝ බේරාගත හැකි දේවල් කල්ඇතිවම බේරා ගැනීමට උපරිම වෙහෙස නොදා විනාශයට පසු හේතු පෙන්නා වුනු දේ සාධාරණීකරනය කරන කැත පුරුද්ද දැන්වත් නතර කර ගැනීමට කාලය පැමිණ ඇත.

Thursday, October 23, 2014

කාලය අභිබැවීම

කාලය අභිබැවිය හැකිද? 

 යා යුතු වේගය

කාලයේ වේගයෙන්

කාලයේ වේගය කොපමණද?

හොයාගන්න

හොයාගන්න..., කොහොමද?

හිට්ටවගන්න

හිට්ටවගන්න...., මොකද්ද?

හිත

මොකක්?

නවත්තන්න හිත

ඒ කොහොමද?

අංගුලිමාල නවතගත් විදිහට

මං මිනී මරුවෙක් නෙවෙයි!

මං බුදුරජුනුත් නොවෙයි.!

.......................................!

ඔබ මොන මරුවෙක්ද?

මට තේරුනේ නෑ..

තේරුම්ගන්න 

බෑ...

අල්ලගන්න

බෑ...

අතාරින්න

?...?...?.....මට තේරුනා!..... කාලය මරන්නෙක්.. කල්මරන්නෙක්

තවත් කල් මරනවද?

නෑ.. මං පටන්ගන්නවා

මොකක්ද?

කාලය අභිබවන්න..

Tuesday, October 21, 2014

සත්‍ය

උගන්නන

ඉගැන්නෙන

දැකුම් සත්‍ය

ඔලුවට ‍ඔබා ගෙන

කතා කරති අ සත්‍ය

නූගෑන්වූ 

ඉගැන් විය නොහෙන

පරම සත්‍ය

තමා තුළින් වැටහී

අවබෝධ කරත් 

නොකියති අ සත්‍ය

කාගේ වත් වලිගය අල්ලා ගෙන දෙව්ලොව යා නොහේ. දෙව්ලොව ගැන අවිශ්වාසයෙන් දෙව් ලොව යා ද නොහේ. නමුත් වැදගත්ම දේ දෙව්ලොව තබා  මෙලොව දී අනුන්ගේ වලිග අල්ලාගෙන නොමග නොයාමයි. සියලු මුග්ධත්වයන් ශුද්ධ කරගෙන ලෝකය දෙස බැලීමට තමාම උගෙනීමයි. තැන නොතැන රස්තියාදු ගැසූවද නන්නත්තාර නොවී රස්තියාදුව ශුද්ධ කරගත්තෙක් වීමයි. නිරවුල් රට වැසියෙක් වීමයි.


කණකොකා ගී කියන අපේ සාදයට එන්න

ඇත්ත ගැන හිතමින් 

බොරු කිව්ව අය

කිව්ව බොරු වහගන්න 

ඇත්ත කිව්ව අය

දැන්? සත්‍ය කතාකරයි 

කණකොකා ගී කියයි

ඡන්දයක් අත ලගයි

අපි හෙට දිනනවමයි

Sunday, October 19, 2014

අපේ ක්‍රමයට කතා නොකර සිස්ටම් එක වෙස්ටන් කරා නම් හරිම ෂෝක්


අර සිස්ටම් එක

ඒකට වඩා හොද වෙස්ටන් එක

වෙනස් කරානම්

සිස්ටම් එක

අනේ හරිම ෂෝක් අපේ සිවිල් සොසයිටි එක..

හෙන හිතක් .. හරි පොරක් .. මාර කතාවක් .. එ්ත්

හෙන හිතක්

හරි පොරක්

මාර කතාවක්

මාරයි

මා..රයි

මා....රයි

අවුරුදු කීපයකට පස්සේ

අමාරුයි..

තවත් කාලයකට පස්සේ

හමාරයි.

එතකොට 

සමහරුන්ගෙ හිතට අමාරුයි

කොරන්න

ඉතිරිවෙලා නෑ

හොයා ගන්න 

ඇති දේකුත් නෑ

හොයාගෙන

වැඩකුත් නෑ

වැරැද්ද 

ලැබුනෙම නෑ අපිට

උගන්නලා තිබුනෙම නෑ

අපිට

ගරුත්වයක්

දැන් විදවන කොට

වෙලාව ඉවරයි

ගරුත්වය කියන දේ හිත ඇතුළෙන් එන්නෙ නැත්නම් ‍වලේ වැටිල හරි ඉගෙන ගන්න ඕන දෙයක්. ඒක මේ මහත්මා සමාජයෙන් උගන්වන දේ තුළ තියෙන්නෙ බාගෙට. එහෙම පොෂ් ලකුණු වලින් නොලැබෙන ඉතිරි ටික ගන්නෙ වෙන්නෙ හදවත හාරල විතරයි. ඒ හැරීම අපි අපිට ඕන විදිහට කරගන්න අතරෙ.. තවත් දශමයක ඉවසීමක් හදාගන්න පුළුවන්නම්.. ඔය හෙන හිත් හරි පොරවල්  මාර කතා නිර්මාණය කරාවි ගරුත්වයෙන් යුතුව. බලෙන් හරි දෙන්න ඕන අයට ඒක එහෙමම දෙන්න. අද එපා කීවත් හෙට ඒකෙ වටිනාකම එයාට දැනේවි.

බුද්ධියෙන් හැගීමත් හැගීමෙන් බුද්ධියත් පණ පෙවීම

ප්‍රඥා වන්තයා හොද බුද්ධියක් කල්පනාවක් ඇත්තෙකි. ශ්‍රද්ධා වන්තයා හොද හදවතක් හැගීමක් ඇත්තෙකි. වීර්ය වන්තයා හැගීමෙන් බුද්ධියත් බුද්ධියෙන් හැගීමත් පණ පොවා ගන්නට ශක්තියමත්භාවය ඇත්තෙකි.

හොද කල්පනාවත් ‍හොද හැගීමත් හොද ශක්තියකුත් ඇත්නම් එබදු මිනිසෙක් සැබවින්ම වටිනා මිනිසෙකි. දියුණුවට යන්නෙකි. හොද කල්පනාවත් හොද හැගීමත් ඒ දෙකම තුළ කාර්ය සාධනයෙහි අවශ්‍ය ශක්තිමත් භාවයත් නැත්නම් මිනිසා දුර්වලයෙකි. වහ වහා නිවැරදි නොවුනොත් වහා පිරිහෙන්නෙකි.

බුද්ධිමත් කල්පනාව ඇත්තා බොහෝ තැන්හිදී බො‍ෙහෝ විට පළමු තැන ගනී. කරුණු කාරණා ඔහුට හොදින් වැටහෙන බැවින් භෞතික ක්‍රියාකාරීත්වයන් තුළ ඔහුගේ කල්පනාව වඩා ඉක්මන් ප්‍රතිඵල දෙයි. ඉක්මන් ප්‍රතිචාර දැක්වීමේ ඉක්මන් ක්‍රියාකාරීත්වය නිසා සමස්ථ කාර්යයක් තුළ මේ ප්‍රඥාවන්තයා වේගවත්ය. බුද්ධිමත්භාවයෙන් යුතු කල්පනාව නිසා ආවේගශීලීත්වය මෙන්ම කලබලය අඩුය.

හොද හැගීමක් අැති තැනැත්තා බොහෝ විට මේ මගෙහි දෙවන තැන හිදී. කරුණු වටහා ගැනීමේදී වඩා හොද හැගීමකින් කටයුතු කරන්නට වෙහෙසෙන බැවින් කරුණු වඩාත් විග්‍රහකොට වටහා ගන්නට මෙබන්දෝ කැමතිය. එනිසා කල්පනාකාරීත්වය ඉක්මනට වඩා හෙමින් ස්ථාවරව සිදුවේ. අරමුණ කෙරෙහි හොද හැගීමක් තබා ගෙන, දරා ගෙන කටයුතු කරන්නට හැකියාවක් ඇති බැවින් ශ්‍රද්ධා වන්තයාගේ ප්‍රභාව වැඩිය. හොද හැගීම් නිසා යහපත් ආවේගයන් ප්‍රබලය. ජව සම්පන්න බව වැඩිය.

නිවැරදි කල්පනාවත් නිවැරදි හැගීමත් දෙක අතර නිරන්තර දෝලනය වන්නෝද සිටිත්. ඔවුන් හැගීම හෝ කල්පනාව තෝරා බේරා ගෙන කාර්යය සාධනයට වීර්ය කරන්නෝය. එබැවින් ඔවුන් ඉතා ශක්තිමත්ය, සූක්ෂමය. නමුත් කල්පනාවත් හැගීමත් අතර දෝලනය හා තර්කය නිසා ඔවුන් සමස්ථ කාර්ය සදහා වැඩි කාලයක් ගත කළ හැකිය. නමුත් වඩා පූර්ණත්වයකින් කටයුතු කරන්නෝය. ස්ථාවරය හා ශක්තිමත් බව වැඩි නිසා ප්‍රභාවේ පැවැත්ම ද දීර්ඝකාලීනය. බුද්ධිමය හා භාවමය සම්මිශ්‍රනය නිසා ආවේගයේ ප්‍රබල බවේ හා ජව සම්පන්න කමේ තියුණු භාවය වැඩිය.

අද අප ජීවත් වන සංකීර්ණ සමාජයේ සමස්ථ කාර්යාවලියේ දී රටක් ජනතාවක් හැටියට අපට වැදගත් ඔය තුනෙන් කවරක්ද? ඔය තුනම පොදුවේ අවශ්‍ය වුවත් එකෙන් දෙකෙන් දැනටමත් ලබා ඇති දේවල් තුන්වන මට්ටමේ එසවීමකට ගෙන ඒම පළමු වගකීමක් නොවන්නේද. ලබාගත් දිනාගත් දේ දිගු කාලයකට පවත්වා ගැනීම සදහා වීරිය කරවන බල ගැන්වුමක් අපට අවශ්‍ය නොවන්නේද?

තැන නොතැන රස්තියාදුවීම නිසා මලකෑ එංජින් අලුත් කර සවිමත් කර බල ගන්වා ගැනීමට නම්.......................................බුද්ධියෙන් හැගීමත් හැගීමෙන් බුද්ධියත් පණ පොවන්න.

Saturday, October 18, 2014

රජ කතා බැලුවා දැන් මදිද?

මෑතක සිට අපේ රටේ විවිධ රූපවාහිනී නාළිකා වල මෙන්ම පුළුල් තිරයටත් ප්‍රධාන හා ජනප්‍රිය තේමාව වූයේ රජ කතාය. මෙරට ඒවාටත් වඩා පුංචි තිරයේ නම් තිබුනේ වෙනත් රටවල රජකතාය. එහෙත් ඒ කතා වලත් තේමාවේ හිටියේ කොහේ හෝ රජවරුමය. පුළුල් තිරයේ අපේ රජ කතා බොහෝ ගණනක් අාකර්ශනීය ලෙස විකිණිනි. එයින් හොදක් වූවා වෙන්නට ඇත. සමහරක් බලා අපද සන්තෝෂ වී ඇත්තෙමු. විචාරයකට ගැඹුර නොබලන ම‍ගේ අදහස රජ කතාවෙන් පැරණි ජන කතාවට ගම කතාවට යන්නට අපට නොහැකිද? යන්නයි. ඒවායේ වටිනාකම් ඇති පුවත් කතා නිර්මාණයන්ට නොසෑහේද.. රජ කතා පිය‍වරේම ඉදිරියක් තබා මහජනයාගේ කතා වල වැදගත් ඉතිහාස අවධීන් නිර්මාණයට ඇති බාධාව කවරේද? රැල්ලක් හා රැල්ළට කරනවා යන මෙහේ අදහස යල් පැන ගිය එකකි. නමුත් රැල්ලට ඇති බය නිසාම පසුබා හිටියත් අපේ ඉතිහාසයේ රජයෙන් ඈත්වූ ගම කතා බලන්නටත් පුංචි තිරයේ නම් හොදින්ම ඉල්ලුම පෙනේ. මාකටින් හෝ රේටිං වල තතු කෙසේ වෙතත් මිනිසුන්ගේ හදවතේ නම් ඔය රජ ගෙන් මෙහාට ඇති ජනතා කතා වලට ඉඩක් හොදින්ම ඇත. අවශ්‍ය එතැන ස්පර්ශ කරන නිර්මාණය.

අනාගතය හා බද්ධ වෙන්නට වෙනස් වෙන්නට හින්දි කොනක් හෝ රජ පුවත් කොනක් අල්ලා ගෙන සිටියාටම හැකිවෙද්ද.. ප්‍රශ්න බොහෝ කොට තිබෙනවා යයි කියත් තවමත් අපහසුවෙන් හෝ නිර්මාණ කරන ප්‍රවීණයන්ද වෙසෙන සද මිනිසුන්ගේ ඇසින් බලා හිතින් හිතා ස්පර්ශ කොට වත්මන් සමාජයේ ගැඹුරු නාඩි අල්ලා ගත හොත් ඒ නාඩි වැටෙනු ඇත්තේ කෙසේද? අධිපති වාද ගැනම අසා හෙම්බත් වූ ජන මනසට අපේ අගයත් සොබාවේ සැහැල්ලුවේ අපේ වින්දනයත් දෙන නිර්මාණ බිහිවේවා.. එලසෙම අනාගතය ස්පර්ශ කරන බටහිර හා පෙරදිග දෙකොන අල්ලා ගත් අපේ කොනත් යා කොට ගන්නා ප්‍රබල වාණිජමය හෝ සිනමා රූප මෙන්ම ටෙලි රූපත් බිහි වේවා... නිර්මාණය හා රසවින්දනය යන දෙපැත්තේම හිද සරලව මෙන්ම ගැඹුරුවද රස විදින්නට අප සූදානම් .. තවත් බොහෝ අය ඇති. 

කලාවට කාලයක් ‍උදාවේවා.. මේ හැල හැප්පිලි කොයිකත් මැද


අභුත රූපය කියවීම විකාර රූපීය නොකර ගන්නා විලසින් ඉදිරියට ගියවිට

අපි හරි පිළිවෙලයි කීවාට ආපහු ලෝකයේ හතරවෙනි යුද්ධයක් තවම නූවූවාට පළවෙනි එකෙන් පස්සේ වූවායින් පසුව වගෙයි සමහර තැන්වල ඇසනේනේත් පෙනෙන දෙයින් දකින්දෙයින් හැගෙන අයුරින් මුලකින් මැදකින් අල්ලාගෙන කියවන්නට වූවත් කෙසේ හෝ අවබෝධ කරගතය යුතු වන කාරණා සේම දැනෙන හැගීම් මිනිසුන් නිදහස් කරන පමණටම නොතේරෙන තත්වයන් කියවා මෙන්ම නරඹා වටහා ගැනීමේත් තලයක් විවෘත විය යුත්තේ වියුක්තිය සංයුක්තයකට ගෙන ඒම ‍එදා තරම් පහසු නොවනවා සේම අතීතයට වඩා සංකීර්ණ තාක්ෂනික භාවිතයන් සරල වූවාට අර්ථ දැක්වීම්ද එකිනෙකට සංකීර්ණ වන නිසා එකට පෑහූ කල නොපෙනෙනා අර්ථ සේම නොහැගෙනා කරුණුත් සිතියමක් කියවන්නා සේ තැන තැන අමුනා පාර සොයා ගන්නවා සේ ඒ ගැලපීම උගත හොත් සංකීර්ණ සමාජයේ සංකීර්ණ මෙන්ම වියුක්ත කරුණු අපහසු තලයක ගලපා යම් රූපයක් ඇද ගත හැකිවේය යන්නෙන් ඒ අභූත රූපයෙන් කියවෙන දේ ගලපා අවබෝධයට ගත හැකි අතරම එසේ කළ යුතු වන්නේ ස්වභාවික තලයේ සාමාන්‍ය භාවිතාව එන, යන, කන, බොන දේට සීමා වන නිසාමත් නොව ස්වභාවිකත්වය කලක පටන්ම තාක්ෂනික සංස්කෘතිය තුළ දියවී ඇති තරමට ඒ සංස්කෘතිය ස්වභාවික වී ඇති බැවිනුත් ඒ ස්වභාවිකත් වය තුළ සොබා ස්වභාවිකත්වය නොදැනෙනා නොවිදිනා පසුබිමක ආදී වශයෙන් ගත්කල.................................................................................... විකාර රූපයද කියවා ගත යුතුමය, ජීවත් වීම පිණිස සබුද්ධිකව, සවිඥානිකව.


Friday, October 17, 2014

ඉට්ස් මයි ඕන් බිස්නස් - ෆිල් ඉන් ද බ්ලෑන්ක්ස් ... ම්හ්හ හහ්හ හහ්.. කැස්ස

යන්නේ කොහෙද

මල්ලේ පොල්ය

සිහියෙන්ද

සිහිනයෙන්ය

???????????????????????????????????????????????????????????????????

ඇහැරෙමුද

කව්ද නිදි

උදව් කරන්නද

ඒක මගේ වැඩක් 

පාරෙ වලවල්

උදේට කෑවෙ නෑ තවම

අපි යන්නද

මේ දවස් වල වැස්ස

මල් හතයි ආ..

ඩයස්පෝරාව

බුදියගන්න

ජය වේවා

1960 හැත්තෑ ගණන්වල

ඔහෙ කරගෙන යනවා

ලගදි බැන්දේ


0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000

සීනි නැතුව තේ එකක් බොමු

ඒක තමා බලන්න මේ රටේ මිනිස්සු හරි වැරදියි 

මාර විදිහට හම්බකරන්න පුළුවන්.........................................................................නිමි 

Thursday, October 16, 2014

නිදහස හා හරහට යාම :-) සිනහවකි.

මේ රස්තියාදු කාර ලෝකයේ සත්‍ය වටහා ගැනීම බෙහෙවින්ම අසීරුය. කටේ දිවේ යම් යම් දේ ගාගත් පමණට හෝ කරදඩු උස් මහත් වූ පමණට සත්‍ය වැ‍ටහෙන්නේද නැත. අඩුම තරමේ එක් අයෙකුගේවත් උදව්වකින් තොරව කිසිවෙකුට සත්‍ය පිළිබද ඉසව්වක් හෝ සොයාගත නොහැකිය. එහෙව් අවදියක සත්‍ය වෙත බිංදු මාත්‍රයකින් හෝ අපව ගෙන යන්නට උදව් වූවෙකු වෙත වචනයකින් හෝ අපේ පරිභවය අතිශය ගුණමකු කමකි. ඔවුන්ගේ ඇතැම් කියුම් කෙරුම් අපට රුචි නොවන්නට පිළිවන. සමහර දේ තමන්ට තේරෙන්නේ නැති වන්නට පිළිවන. ‍නමුත් ඒ නොතේරීම තමන්ගේ ප්‍රශ්නයක් මිස වෙනත් කෙනෙකුගේ ප්‍රශ්නයක් නොවේ. සමහර විට එය කාලයාගේ ඇවෑමෙන් තේරෙන දෙයක් වන්නට පිළිවන. අනෙක් අතට එකක දෙකක අඩුපාඩු තිබූ පමණින් සියල්ලක් ඒ ‍එකට දෙකට යටකළ යුතුද නැත. ඔවුන්වෙත විචාරයක් දෙන්නේ නම් බොහොම විවෘත ලෙස මිස ගුණමකු ලෙස නොවිය යුතුය.

කට හැකර ලෙස කුණුකතා දෙසීම මහ ලොකු කෙරුම්කාර කම්ද?

පවතින නිදහස භුක්ති විදිමින් හරහට යන කක්කුටු වැඩිහිටියෝත් ඔවුන්ට ජාතක නොවූවද එ් මග ගන්නා ගොබ්බ දුවා දරුවෝත් සිටින බව විවිධ තැන්වල විවිධ කටයුතු දකින ‍විට පෙනේ. ඒ සමාජයක හැටිය. නමුත් කිව යුත්තේ පවතින නිදහස කාලකන්නි ලෙස භාවිතා කරමින් තමනුත් හරහට යමින් ඊට රුචි දරුවෝත් ඒ මග දැක්කුවාට ධර්මයෙන් ඔවුන් වෙත නිසි සැළකීම ලැබෙනු ඇති බවය. ඒ ධර්මයට ක්‍රියාත්මක වීමට පෙරත් ඔවුන්ට තමන්ගේ ගොබ්බ මොළ ශුද්ධ කරගැනීමට තවමත් අවස්ථාව ඇත. 

ලොව පරිපූර්ණ මිනිසුන් සොයන්නට ඕනෑ නැත. අඩු වැඩි වශයෙන් අඩුපාඩු අප කොයි කාටත් ඇත. එනිසා කටත් බෙල්ලත් පරෙස්සම් කර ගැනීම කාටත් යහපත්ය.

මේ ටික කීවේ අප පවා යමක් උකහාගත් සමාජයේ සැබවින්ම වටිනා භූමිකා නිරූපණය කරන උදවියගේ කනක් කොනක් අල්ලා ගෙන පාදඩ ලෙස මඩ තලන උෟරන් සමාජයට කරන විනය දැකීමෙන් හටගත් කණගාටුව‍ෙනි. රටත් ජනතාවත් දැනුවත්ව මෙන්ම නොදැනුවත් සමාජය ඉදිරියට ගමන් කරන්නට දායකත්වය දෙන ගෞරවනීය පුද්ගලයන් කොතෙක් වෙතත් මේ සයිබර් අවකාශය ආදිය භාවිත ‍කරමින් මඩ තලන අමනයෝද හිග නොවෙත්. තමාට කරන්නට බැරි කෙන්දක් තිබියදී කදු ගණන් වැඩ කළ මහ මිනිසුන්ට එලෙස නිගා දීම බලු නොවටිනා ගුණයකි. බල්ලෝත් ඊට වැඩිය ගුණ දන්නෝය. 

එහෙයින් දේශපාලනය ආදී නාටක වල වචනයක් කොනක් ගෑවුන පමණට එකහෙලා එබන්දන් වෙත මඩ හලන්නට බලු නොවටින නිර්භීත කම් හදාගන්නට එපා. එ් නිර්භීත කම් සැබවින්ම නම් ඒවා එලියට පෙන්වන්නට ඕනෑ නම් නිවැරදි ක්‍රමයක් සොයා ගනිල්ලා.

අද ඊයේ මේවාට එබෙන අනාගත පරපුර වෙත මේ ක්‍රම තුළ උඹලා දෙන්නේ මොනවාද? කාලකන්නි කම පමණයි.

ඒ නිසා අනාගතය වෙනුවෙන් ලැබී ඇති නිදහස භාවිත කරමින් අපේ අයිතිය යැයි කියමින් කක්කුට්ටාටත් නිගා දෙන මට්ටමේ හරහකට නොයා කෙළින් යන්න බලපන්..

සමාජ වටිනාකම් විනාශ ක‍රන්න කරන පිප්පීම හකුලා හරි යමක් කරන්න අඩු තරමේ කෙන්දක දෙයක් කරන්න උත්සහ කරපන්.

මේක උඹල විතරක් නොවේ අපත් උපන්න රට. අපි දෙ‍ගොල්ලම එන්නෙත් යන්නෙත් එකම විදිහට. හැබැයි ජීවත් වෙන කාලෙ උෟරෙක් නොවී උන්ටත් නිගා දෙන තරමෙ ඌරු වැඩ කරමින් උෟරු චරිතවලට නොඇද මිනිහෙක් වෙන්න බලපන්.

තමන් කාලකන්නි වෙමින් අනුන්වත් එතැනට ගන්න හදනවනම් උඹ කවදාවත් මිනිහෙක් නොවෙයි.

නිදොස් ඔබට,

අදාළ තැන්වල මේ දේවල් ලිවීමෙන් වඩාත් මඩ තැලීමක් වන නිසා කියෙව්වත් නොකිව්වත් උෟරන් වෙත ලිවිය යුතුදේත් මෙතනම ලියන්නම වෙනව. යුගයේ තරම.. අනාගතයේ අඩන්නට වෙන මේ දේවල් සිනහවකින් විදදරා ගන්නට අපත් දැන්ම පුරුදූ නූනොත් අනාගතයේ ජීවත් වන්නට නීතියෙන් තොරව නම් අපට බැරිවේවි.

Wednesday, October 15, 2014

නිදහස් ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදී රටක තම හිමිකම් ගැන පෙත්තෙක් කතා කරයි

 මෙ පුවත මෙපරිදිය.

දන්නා අය සදහන් කළ පරිද්දට මිනිසුන් විසින් ඇති කළද මේ පෙත්තා නිදහස් ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදී හිමිකම්  ලැබූවෙකි. උදෑසණ සිට සවස් වෙන තෙක් තමන් කැමති තැනකට ගොස් ලැබනෙ දෙයක් කා බී එන්නට පුරුදු වී සිටියෙකි. මිනිස් ඇසුර හුරු නිසා හිතවත් වූ නිවෙස් වෙත නිර්භයව එන්නෙකි. එසේ එන අතර තමාට හිතවත් කම් පෑ නිවැසියෙක් වෙත සමීප වූ නිසාවෙන් අද උදෑසණ කොටු කිරීමකට ලක්වූවෙකි. තව ටික දිනකින් සුපිරි ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදය භුක්ති විදීමට උගනිමින් සිටි මේ පෝතකයාගේ  ප්‍රජා අයිතිය ද අහෝසි වන තැනට මේ වන විටත් කරුණු සම්පාදනය වෙමින් පවතී. බුද්ධිමත් විචාරකයන් මේ ගැන එබදු උපකල්පනයක් දක්වතත් තවමත් ඒ තීරණය පමණක් අදාළ පුද්ගලයින් විසින් එළිදක්වා නැත.

මේ ඒ ගිරා පෝතක විසින් දක්වන්ට යෙදුන අදහස් සංක්ෂිප්ත පරිවර්තනයෙනි.

වැඩියෙන් කතා කරන්නට මම උගෙන නැත. නාද කරන්නට හැර කතාකරන්නට යමක් උගත්තානම් ඒ මිනිසුන්ගේ ඇසුර නිසාය. ඒ අනුව මට කීමට වඩා ඇත්තේ ඇසීමට ප්‍රශ්න කීපයකි. 

ඔබේ ඇසුරට කැමත්තෙන් නොවුනත් කලකදී මා එයට හුරුකළ හේතුවෙන් ඔබ අතරට පැමිණි මා මෙසේ සිරකළේ ඇයි?

කූඩුවක දමන්නට මා කළ වරද කුමක්ද?

කෑමත්, කලක සිට හුරුවූ ඇසුරත් පැතුවා මිස මා වෙතින් නොදන්නා කමින් හෝ සිදූ වූ හානියක් වෙත්ද?

ඔබේ කැමැත්ත නිසා මෙහි රැදුනා විනා කපටිකමෙන් මා මුළාකොට රදවාගන්නට ඔබට ඇති අයිතිය කුමක්ද?

අවසන් වශයෙන් ඔබලා බොහෝ සේ පීඩාවට කරදරයට හිරිහැරයට පත්වූ තැන දී ඔබ කියන වචන කිහිපයක් මා අසා ඇත. ඒවායේ ප්‍රබල තේරුම් ඇතැයි මම සිතමි. එහෙයින්ම අසමි. නිදහස, ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදය, හිමිකම්...කරුණාකර මේවායේ අර්ථය මට කියාදෙන්න. එය කියාදීමට නොදන්නේ නම් ඔබලා ඒ වචන භාවිතයට සුදුස්සෝ නොවෙති. මට ඇසී ඇති පරිදිත් මා තේරුම් ගත් පරිදිත් ඔබලාට සුදුසු තහංචි, අධිපතිවාද, කඩකිරිම් යන වචනයි.

නිදහස, ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදය මෙන්ම හිමිකම් ගැන කියූ කතා විශ්වාසයෙන් අසා ඔබ වෙතට පැමිණි මා කූඩුවක දමා සිරකළ ඔබට, මට ලබාදිය නොහැකි මේ වචනවල අර්ථ භුක්ති විදීමට අයිතියක් වෙත්ද? මාගේ අවසන් ප්‍රශ්නය එයයි.

 ඔබේ නිරාමිස කරුණාව අපට දෙන්න. ඒ අපට ප්‍රමාණවත්ය. අපේ කූඩු වීමේ අයිතිය ඔබේ කූඩුවට නොගන්න. එය ම‍ාගේ අවසන් ඉල්ලීමය.

මීට 

මෙතෙක්, නිදහසේ සැරූ පෙත්තා... 

වෙනුවෙන්, 

භාෂා පරිවර්තක

 

ප.ලි. පුංචි අතිශෝක්තියක් ඇතත් මෙය සත්‍ය සිදුවීමක් ඔස්සේ ලියවෙන්නක් බව සැළකුව මනාය. අද හරි අපූරු දවසක් ;)   

පෙත්තා ගේ අදහස ඔස්සේ මට හැගුණු දෙය නම් සුපිරි බව පසෙක තියෙද්දී ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදයක් තබා නිදහස ගැනවත් අපට තේරෙනවාද යන්නය. තව කාලයක් යනකම්වත් අපට නිදහස ගැන අවබෝධයක් ලැබෙනු ඇතද යන්නය. එහෙව් මිනිසුන් විසින් අනුන් ගැන තබා තමන් ගැනවත් නිදහස් තීරණ කෙසේ නම් ගනු ඇත්ද?..‍‍‍‍.. තවම අපට ගැලපෙන්නේ කූඩුව ඇතුළේ ලැබෙන නිදහස පමණක්මය. අප විසින්ම කූඩුව ඇර අවංකවම තව කෙනෙකුට නිදහස දෙන්නට සිතන්නට නම් අප කූඩු කළ හොත් දැනෙන හැගීම පිළිබද ගැඹුරු අවබෝධයක් ලැබිය යුතුමය. තරහට හරහට යෑමේ තේරුමක් නැතිසේම කුඩා දරුවන් මෙන් ගැඹුරු අවබෝධයක් නැති මිනිසුන්ට ‍ලැබෙන නිදහසින්ද ඔවුන් තවමත් යන්නේ හරහටම නම්..?.

Tuesday, October 14, 2014

ලාංකීය ‍දේශපාලනයේ තදාත්මීය රංගය හා තදාත්ම විඝටන රංග කාර්ය - නළුවෙකුගේ ඇසින් සරලව

මෙතඩ් ඇක්ටින් යනු රුසියානු ජාතික ස්ටැනිස්ලාවුස්කි විසින් හදුන්වා දෙන්නට යෙදුනු රංග විලාසයකි. නළුවා සීයයට වැඩි ගණනකින් බාහිර හා අභ්‍යන්තරික වශයෙන් චරිතයට ආරෝපණය වී මිනිස් හදවතට සමීප රංගයක් ඉදිරිපත් කිරීම මෙහි සරල අර්ථයයි. ඇදුම පැළදුම, චරිතයේ සියුම් හැසිරීම් මෙන්ම අභ්‍යන්තරික වශයෙන් ගන්නා භාවයන් හෝ මානසික ස්වභායන් මෙහිදී වඩාත් වැදගත්ය. මෙය ප්‍රේක්ෂකයාගේ හදවතට, ආත්මයට තදින් බැදෙන රංගයක් යන අරුතින් තදාත්මීය ලෙසින් හදුන්වතියි අප උගෙන ඇත.

දුරස්ථිකරණ රංග රීතිය කරළියට ගෙන ආවේ බර්ටෝල් බ්‍රෙක්ට්ය. මතක ඇති හැටියට ඔහු ජර්මන් ජාතිකයෙකි. නාටකයක චරිත කෙරෙහි ඇති වන තද බැදීම මිනිසාගේ බුද්ධිය වසා දැමනවා යන හේතුමත ඔහු තදාත්මය විඝටනය කරන කරුණු සොයයි. ඒ අනුව මේ රංගයක් බවත් රගන්නා නළුවකු බවත් සිහිපත් වන ලෙසට අභ්‍යන්තරයටත් වඩා බාහිර සමාරෝපයට අදාළ රංග වස්ත්‍ර, වේශ නිරූපණය ආදිය සාමාන්‍ය භාවිත‍ාවෙන් විශේෂ කරයි. එවිට ප්‍රේක්ෂකයා නළුවා හෝ නාටකය කෙරෙහි බුද්ධිමය ඇස යොමන්නට කල්පනා කරතියි තදාත්මයක් ඇති නොවෙතියි සැළකෙයි. ඒ අරුතින් මේ දුරස්ථිකරණය තදාත්ම විඝටනයක් ලෙසින් හදුන්වතියි අපට උගන්වා ඇත.

ගැඹුරෙහි නොගොස් වුව ඉගෙනගත් දෙය ඔස්සේ  නිවැරදි නාටකීය කෝණයකින් දේශපාලන වේදිකා‍ව දෙස බලද්දී ඒ ඒ පක්ෂත් ඒ ඒ පුද්ගලයාත් ප්‍රේක්ෂකයා හෙවත් මහජනයා වෙත ළංවන්නට මේ ක්‍රම භාවිත කරන අයුරු මට පෙනෙන්නට විය. ස්ටැනිස්ලාව්ස්කිටත් බ්‍රෙක්ටත් තවත් එවැනි රංග භාවිතාවන් තැනූ අයටත් පිං සිදුවන්නට මේ දේශපාලන නාටකය විස්තර කරගන්නටත් පැහැදිලි කරගන්නටත් මාවතක් සපයා ගැනීමට මට හැකිවිය.

ඒ අනුව බලන කල අපේ මිනිසුන්ගෙන් සියයට පනහකටත් වැඩි ප්‍රමාණයක් තවමත් මෙතඩ් ඇක්ටින් ප්‍රිය කරන බව පෙනේ. හදවතට දැනෙන ලෙසින් දෙඇසට අසුවන්නා වූ රංගයට ඔවුන් කැමති බවයි එහි අදහස. ඒ අනුව ස්ටැනිස්ලාව්ස්කි ගේ ක්‍රමය තවමත් ඉදිරියෙනි. බ්‍රෙක්ට් ගේ ක්‍රමයට කැමැත්තෝ ඊට අඩු ප්‍රමාණයක් බව පෙනේ. එනම් මේ නාටකයක් බවත් රගන්නේ නළුවන් බවත් සළකා බුද්ධියෙන් මෙය තේරුම් ගැනීමට හිතන පිරිස තවමත් අඩු බවයි එහි අදහස. මීට අමතරව මේ දෙක අතරමැදි ස්වභාවයක්ද තිබේ. එය හැදින්විය හැක්කේ අභූත රූපී නොහොත් විකාර රුපී නැතිනම් ඇබ්සර්ඩ් යනුවෙන් හැදින්වෙන නාටක විලාසයටයි. 

ඒ ඇබ්සර්ඩ් අනුව මුලක් මැදක් අගක් දැකිය නොහැකි ස්වභාවික බවක් දැකිය නොහැකි අප විසින් ගලපාගත යුතු නාටකත් දේශපාලනයේ එයි. එ් නළුවන්ගේ හැසිරීම් සාමාන්‍ය භාවිතාවෙන් එහිදී මැනිය නොහැකිය. එ් නිසාම එබදු දේශපාලන භාවිතාවේ සැබෑ වටිනාමක් තිබූවත් එය මහජනයා නොහොත් ප්‍රේක්ෂකයාට වැඩිමනක් සමීප නොවේ. 

කෙසේ වෙතත් මේ තදාත්මීය ලෙසින් රගන්නේ කව්ද? තදාත්ම විඝටනයෙහි සමත් කව්ද? අභූත රූපී දේශපාලනය කාගේද?  වඩා වැදගත් තදාත්මයද, එය විඝටනයද, අභූත රූපයද යන්න මේ පිළිබදව වටහා ගැන්මකින් පසු ඔබ තීරණය කළ යුතු දෙයකි. සමහර විට ස්ථානයට හා වේලාවට අනුව නාටකය රැගිය යුත්තේ කෙසේදැයි තීරණය කළ යුතු වනවා වන්නට පිළිවන. වඩා වැදගත් දේශපාලකයා මේ සියල්ල උගෙන ප්‍රේක්ෂකයා ‍ඥානනය උදෙසා සුදුසු තන්හි සුදුසු ලෙසින් රංග කාර්ය සිදුකිරීමය. ප්‍රේක්ෂකයාටද මෙහිදී යුතුකමක් ඇත. එනම් මේ නාටකීය ස්වභාවයන් උගෙන දේශපාලන වේදිකාව කෙරේ බැදෙන අතරම ඒ නාටකයන් මොනවාදැයි වටහා ගැනීමය.

එහෙයින් ලාංකීය දේශපාල‍නයේ යෙදෙන්නන් ඒ ගැන වඩාත් සැළකා බැලීම වැදගත්යැයි මම සිතමි. විශේෂයෙන් ලාංකීය දේශපාලන පක්ෂ හා නියෝජිතයන්හට රංගකලාව පිළිබද ප්‍රවීණයින් තම උපදේශකයින් හැටියට පත් කරගන්නේ නම් ‍ක්ෂේත්‍රය තුළ විශාල ප්‍රගතියක් අත්කරගත හැකි බවද මාගේ අදහසයි. :D විශේෂයෙන්ම තමාගේ දේශපාල‍න මතවාදයේ පමණක් නොසිටිමින් ඒ මතවාදය ප්‍රේක්ෂකයා නොහොත් මහජනයා වෙත ගෙන යන නාටකීය භාවිතාව ඔවුන් හදාරන්නේ නම් තදාත්මීය හෝ දුරස්ථීකරණ හෝ අභූත රූපී ලෙසින් සීමා වලට කොටු නොවී ‍ඒ සියල්ල ආශ්‍රයේ තමාගේ මතවාදය සුදුසු ලෙස රගදැක්වීමේ අවස්ථාව උදා වනු ඇත. එයට ප්‍රේක්ෂක ප්‍රතිචාර හිමිවනු ඇත. දේශපාලන වේදිකාවේ තරගය උණුසුම් වනු ඇති අතරම වේදිකාවේ විනයක්ද හැදෙනු ඇත. නළුවන්ට අධ්‍යක්ෂක වරුන්ට මෙන්ම ප්‍රේක්ෂකයාගේ ප්‍රේක්ෂාවටත් හොද වටිනාකමක් හිමිවනු ඇත. එබැවින් කරුණාකර දේශපාලයත් නාටකයක් කර ගන්න. එවිට රංග කලාවටද එ් ඔස්සේ වටිනාකමක් හිමි වනු ඇත.;D දේශපාලනය හරි ලෙසින් ගෑවුන තැන නැගීමත් වැරදි ලෙසින් ගෑවුන තැන වණවීමත් යනු තවමත් අපේ ර‍ටේ වලංගු රීතියකි. අපි එයට එකග නැතත් මහජනයා තවමත් තදාත්මික ලෙසින් දේශපාලන වේදිකාවට බැදීම මෙහි සැගවුන අර්ථය නොවේද?

මීට,

 නළුවා...

ප.ලි. - ආධුනික නළුවකු බැවින් ප්‍රවීණ රංගධරයන‍්ගේ ඇස ගැටෙන අභාග්‍ය සම්පන්න වැරදි වෙතොත් කමත්වා!