පොත් පිරෙන්න ලකුණු දමාගෙන
සේප්පු පිරෙන්න සල්ලි දමාගෙන
ලිපිගොනු මිටියක් සල්ලි මිටියක් මවිල්
එනකම් කිහිල්ලෙ ගසාගෙන
කව්දැයි බොලේ යන්නේ මේ වටේ රට?
අපි ගත්තා අපි දුන්නා ලකුණුත් අපිටම ලැබුනා
චෝදනාද යෝජනාද නඩු අවනඩු බඩුම තමා
කළු සල්ලියි අපෙ මල්ලියෙ පිහිට තමා පිනම තමා පෙර කරුමය තොපට තමා
එන්නම් මල්ලි ආයෙ පාරක් යමුකො වටේ වැඩම තමා
Tuesday, May 15, 2018
Saturday, May 12, 2018
තරමට
නිවැරදි කමට එකඟවිය යුත්තේ ලකුණු දමා ගැනීමට නොවේ.
වැරැද්දට එරෙහි විය යුත්තේ වාසි තකා ද නොවේ.
එසේ කරන්නවුන් ඉන්නා තැන අපත් පිරිහේ, රටත් පිරිහේ.
අද සිදුවන්නේ එයයි. සිදුවෙමින් පවතින්නේ එයයි.
කිසිදා කිසි විට පගාව නොදුන්නවුන් අත් ඔසවන්න..
කිසිදා කිසිවිට පගාව නොගත්තවුන් අත් ඔසවන්න..
ඔවුන්ගේ පුරවැසි පොතට එක් ලකුණක් හිමිවේ.
තව කරුණු විමසන්න.. පුද්ගල, පක්ෂ, පාට, පිල් වාසි තකා කරුණු නොවිමසන්න. තමන් රවටා ගන්නට උත්තර නොදෙන්න, මම දන්නා හැටියට හෘදය සාක්ෂිය අවැසි කෝටු පහර ලබන පාසල් වයසේ නොව වමතට නොදැනෙන්නට දකුණෙන් මිනීමරණ මහ වැඩිහිටි වයසටය.
කරුණු කරළියට එන විට අවසන තම තම පුරවැසි පොතේ ඉතිරිවන ලකුණ ඔබ රට වෙනුවෙන් කළ ආයෝජනය බව තේරුම් ගන්න, අපගේ වයස අනුව ඒ ඒ පමණට අප මේ භුක්ති විඳින්නේ ඒ ආයෝජන ප්රතිලාභ බව වටහා ගන්න. ඡන්දය යනු ඒ පොතේ සටහන් වන තවත් එක් ලකුණක් පමණක් බවද සිහියට ගන්න.
වැරැද්දට එරෙහි විය යුත්තේ වාසි තකා ද නොවේ.
එසේ කරන්නවුන් ඉන්නා තැන අපත් පිරිහේ, රටත් පිරිහේ.
අද සිදුවන්නේ එයයි. සිදුවෙමින් පවතින්නේ එයයි.
කිසිදා කිසි විට පගාව නොදුන්නවුන් අත් ඔසවන්න..
කිසිදා කිසිවිට පගාව නොගත්තවුන් අත් ඔසවන්න..
ඔවුන්ගේ පුරවැසි පොතට එක් ලකුණක් හිමිවේ.
තව කරුණු විමසන්න.. පුද්ගල, පක්ෂ, පාට, පිල් වාසි තකා කරුණු නොවිමසන්න. තමන් රවටා ගන්නට උත්තර නොදෙන්න, මම දන්නා හැටියට හෘදය සාක්ෂිය අවැසි කෝටු පහර ලබන පාසල් වයසේ නොව වමතට නොදැනෙන්නට දකුණෙන් මිනීමරණ මහ වැඩිහිටි වයසටය.
කරුණු කරළියට එන විට අවසන තම තම පුරවැසි පොතේ ඉතිරිවන ලකුණ ඔබ රට වෙනුවෙන් කළ ආයෝජනය බව තේරුම් ගන්න, අපගේ වයස අනුව ඒ ඒ පමණට අප මේ භුක්ති විඳින්නේ ඒ ආයෝජන ප්රතිලාභ බව වටහා ගන්න. ඡන්දය යනු ඒ පොතේ සටහන් වන තවත් එක් ලකුණක් පමණක් බවද සිහියට ගන්න.
Wednesday, May 9, 2018
මෙහෙව් රටක නපුංසක අඩව් (කාලකණ්ණින් කවුරුද)
මීඩියා රට හදති
රට හරක් ගොම දමති
ගොම ගොඩෙන් දේශපාලුවෝ නැගෙති
රටට වින හෙණ දෙවා තම පක්ෂ උන් නගති...
කැළණි විහාරය නොවැඳම විපක්ෂයෙ වාඩිලා සියළු පව් උන් නසති
හුරේ ලා කරේ ලා ඇරගනිව් උන් ලවා
කේතුමතියේ වැසිකිළි දොරක්වත්...
දනා දද දම දමා
හපා ගනිති තම තමා
කළ යුත්ත නොතකනා
තෙක් තාන තම් දෙනා
රට හරක් ගොම දමති
ගොම ගොඩෙන් දේශපාලුවෝ නැගෙති
රටට වින හෙණ දෙවා තම පක්ෂ උන් නගති...
කැළණි විහාරය නොවැඳම විපක්ෂයෙ වාඩිලා සියළු පව් උන් නසති
හුරේ ලා කරේ ලා ඇරගනිව් උන් ලවා
කේතුමතියේ වැසිකිළි දොරක්වත්...
දනා දද දම දමා
හපා ගනිති තම තමා
කළ යුත්ත නොතකනා
තෙක් තාන තම් දෙනා
Saturday, May 5, 2018
මම ඉගැන්වීමටම උපන්නෙමි (පළමු දිනය නොමිළේ, ශාලාවේ ඒ සී ඇත.)
මගේම කියා දෙයක් ඇත්ද?
මගේම කියා මම හිතනා සිතිවිලි මගේමද?
මගේ කාය මනෝ කාය කියා මා ආත්මය කොට ගන්නේ කිමෙක්ද?
මගේ ඇලීම ඇලීමක් කොට ගැනීමක් පමණක් නොවෙද එය...
සුළඟෙන් හුස්ම උරාබොන්නේ කෙසේද? පසෙන් ගසත් ගසෙන් සත්වයාත්, සත්වයාගෙන් සත්වයාත් පෝෂණය වන්නේ යම්සේද මොළයේ ස්නායු සංජානනය කරන ඉන්ද්රිය ගෝචරයන්ගේ පිළිබිඹු මොළයේ ඉන්ද්රියන්ගේ හෝ මගේ වන්නේ කෙසේද? නැතිනම් ඉන්ද්රිය ගෝචරයන්ගේද ඒවා?
මේ සියල්ල ගැන දැනගන්න
ජීවිතය ජයගන්න
එන්න මගේ පාසලට
මගේම කියා මම හිතනා සිතිවිලි මගේමද?
මගේ කාය මනෝ කාය කියා මා ආත්මය කොට ගන්නේ කිමෙක්ද?
මගේ ඇලීම ඇලීමක් කොට ගැනීමක් පමණක් නොවෙද එය...
සුළඟෙන් හුස්ම උරාබොන්නේ කෙසේද? පසෙන් ගසත් ගසෙන් සත්වයාත්, සත්වයාගෙන් සත්වයාත් පෝෂණය වන්නේ යම්සේද මොළයේ ස්නායු සංජානනය කරන ඉන්ද්රිය ගෝචරයන්ගේ පිළිබිඹු මොළයේ ඉන්ද්රියන්ගේ හෝ මගේ වන්නේ කෙසේද? නැතිනම් ඉන්ද්රිය ගෝචරයන්ගේද ඒවා?
මේ සියල්ල ගැන දැනගන්න
ජීවිතය ජයගන්න
එන්න මගේ පාසලට
Monday, April 30, 2018
ලෝකෝත්තරයෝ සිතක සතියට විදිති? (බඩගෝස්තර ලාබ බාල වෙසක් මැද)
වෙසක් තොරණේ පෙන්වන්නේ බණ කථාය. අපේ ප්රබුද්ධත්වය මත අපි සාධු.. සාධූ.. නොකීවත් කීවත් බණ කතාවෙන් සමාජය පිරිහෙන්නේ නැත. ජාතක කතාවේ සතුන් කටින් කතා කළත්, හිතෙන් කතා කළත් එයින් වන්නේ සමාජ සංස්කෘතික පෝෂණයකි. ආගමිකයාගේ පහන් ශ්රද්ධාව ඉහළ නැංවීමකි.
එතකොට ටී වී තොරණ්.. ඒවායේ පෙන්වන්නේ බණ කථාද? ඥාන කථාද? මාධ්ය ප්රවර්ධන කථාද? ලාබයි, ලාබයි අපෙන් ගන්න කියන කථාද?
වර්තමාන මාධ්ය ව්යාපාර මෙහෙවර අතකින් හරි වටිනවා සේම මුදල් බෙදා මිනිසුන්ගේ කටින් තමන්ගේ වෙළඳ දැන්වීම ප්රචාරය කර ගන්නා බොහෝ මාධ්ය හැබෑ ලෝකයේ ලෝකෝත්තර ගේමක් මේ දිනවල ප්රවර්ධනය නොකරයිද? යන්නත් විමසනු වටින්නේය.
කව්ද මේ ලෝකෝත්තරයා... සැබෑවටම නම් ලෝකය පිළිබඳව ආධ්යාත්මිකව උත්තර සොයායන්නා සරලවම ලෝකෝත්තර මාර්ගයක යන්නෙකු යැයි කිව හැකි. නමුත් අපේ ව්යවහාරයේ ලෝකෝත්තරයා යනුවෙන් හඳුන්වන්නේ එහි සැබෑ අර්ථයට ප්රතිවිරුද්ධ අර්ථය දරන්නාය. එවිට ලෝකෝත්තරයා යනු ශූර කපටියෙකි, කෛරාටිකයෙකි. ඒ අරුතින් බොහෝ මාධ්ය මේ දින දෙකේ ලෝකෝත්තරයාගේ භූමිකාව කරති. ඊටම සරිලන බඩගෝස්තරවාසීන් පිරිසක්ද මාධ්යට ආල වඩන සඳ බුද්ධාලම්බන ප්රීතිය ලාබ වී බාල වී අදට වඩා හෙටට අඳබාල වෙසඟක පෙර ලකුණු පෙනී පෙනී නොපෙනී යයි.
අර මහා ජාති මාමකයෝ, නායකයෝ මේ දින දෙක වෙසක් නිවාඩු පිට නොහිටියා නම් අදම ඔවැනි මාධ්ය විරෝධී තවත් සිංහල බොදු බලවේගයක් රටේ අනාගතය වෙනුවෙන් හදනවා නිසැකය.
ඒ සියල්ල පසෙක තිබේවා! මේ රටේ සියල්ල අර්ථයෙන් බැහැරට යන්නේය. අධ්යාපනයේ අරුත, අධ්යාපනයේ නැත. ආරෝග්යයේ අරුත සෞඛ්යයේ නැත. කලාවේ අරුත කලාවේ නැත. දේශපාලනයේ අරුත දේශපාලනයේ නැත. ඉතිං දහමේ අරුතත් එයින් ගිලිහුණු පසු කාට බැන්නත් ඵලක් ඇත්තේද නැත. එනිසා වඳින්න, පුදන්න බුදුන් බුද්ධියෙන් ශ්රද්ධාවෙන්, මාධ්ය සරණං ගච්ඡාමි නොකියා. ඒ අදාළ දුරස්ථ පාලකය පාලනය කරන්නේ ටී වී එක පමණක් නොවේ. සමාජයක ඉරණමට බලපාන සිකුරු, සෙනසුරුත් ඔබේ අතයට, හිතයට බව තේරුම් ගන්න.
එතකොට ටී වී තොරණ්.. ඒවායේ පෙන්වන්නේ බණ කථාද? ඥාන කථාද? මාධ්ය ප්රවර්ධන කථාද? ලාබයි, ලාබයි අපෙන් ගන්න කියන කථාද?
වර්තමාන මාධ්ය ව්යාපාර මෙහෙවර අතකින් හරි වටිනවා සේම මුදල් බෙදා මිනිසුන්ගේ කටින් තමන්ගේ වෙළඳ දැන්වීම ප්රචාරය කර ගන්නා බොහෝ මාධ්ය හැබෑ ලෝකයේ ලෝකෝත්තර ගේමක් මේ දිනවල ප්රවර්ධනය නොකරයිද? යන්නත් විමසනු වටින්නේය.
කව්ද මේ ලෝකෝත්තරයා... සැබෑවටම නම් ලෝකය පිළිබඳව ආධ්යාත්මිකව උත්තර සොයායන්නා සරලවම ලෝකෝත්තර මාර්ගයක යන්නෙකු යැයි කිව හැකි. නමුත් අපේ ව්යවහාරයේ ලෝකෝත්තරයා යනුවෙන් හඳුන්වන්නේ එහි සැබෑ අර්ථයට ප්රතිවිරුද්ධ අර්ථය දරන්නාය. එවිට ලෝකෝත්තරයා යනු ශූර කපටියෙකි, කෛරාටිකයෙකි. ඒ අරුතින් බොහෝ මාධ්ය මේ දින දෙකේ ලෝකෝත්තරයාගේ භූමිකාව කරති. ඊටම සරිලන බඩගෝස්තරවාසීන් පිරිසක්ද මාධ්යට ආල වඩන සඳ බුද්ධාලම්බන ප්රීතිය ලාබ වී බාල වී අදට වඩා හෙටට අඳබාල වෙසඟක පෙර ලකුණු පෙනී පෙනී නොපෙනී යයි.
අර මහා ජාති මාමකයෝ, නායකයෝ මේ දින දෙක වෙසක් නිවාඩු පිට නොහිටියා නම් අදම ඔවැනි මාධ්ය විරෝධී තවත් සිංහල බොදු බලවේගයක් රටේ අනාගතය වෙනුවෙන් හදනවා නිසැකය.
ඒ සියල්ල පසෙක තිබේවා! මේ රටේ සියල්ල අර්ථයෙන් බැහැරට යන්නේය. අධ්යාපනයේ අරුත, අධ්යාපනයේ නැත. ආරෝග්යයේ අරුත සෞඛ්යයේ නැත. කලාවේ අරුත කලාවේ නැත. දේශපාලනයේ අරුත දේශපාලනයේ නැත. ඉතිං දහමේ අරුතත් එයින් ගිලිහුණු පසු කාට බැන්නත් ඵලක් ඇත්තේද නැත. එනිසා වඳින්න, පුදන්න බුදුන් බුද්ධියෙන් ශ්රද්ධාවෙන්, මාධ්ය සරණං ගච්ඡාමි නොකියා. ඒ අදාළ දුරස්ථ පාලකය පාලනය කරන්නේ ටී වී එක පමණක් නොවේ. සමාජයක ඉරණමට බලපාන සිකුරු, සෙනසුරුත් ඔබේ අතයට, හිතයට බව තේරුම් ගන්න.
Sunday, April 29, 2018
ස්පෙල් (සිම්පල් නැති සරලත්වයේ කැපිටල් දහම)
ලෝකයේ ලොකුම මැජික් කරු නොහොත් මායාකරු ස්වභාව ධර්මයාය. අප ඔහුගේ ඉත්තන්ය.
ඒ මැජිකකරුට නැතිනම් මායාකරුට තුන්කල් අභියෝගයක් වූ එකම තැනැත්තා බුදු රජාණෝය. උන්වහන්සේ ස්වභාව ධර්මයාගේ ඉත්තෙක් හෝ ගැත්තෙක් නොවීමට මාර්ගයක් කියාදුණි.
නවීන විද්යාව යනු ඒ මැජික් කරු නොහොත් මායාකරුගේ නරකම, හොඳම ගෝලයාය.
ස්වභාව ධර්මයා නොනැවතී සදන්නේය. උපදවන්නේය. නොනැවතී නසන්නේය. මරාදමන්නේය. ඔහුගේ කැමැත්ත එයය. ඒ මායාවේ ඉත්තන් අපය.
බුදුරඳුන් ඒ මායාව නැසුවේ කිසිවක් නැවත තැනීමට ඉඩක් නොතබමිනි. මරණයද ඊට හේතුවන උපතද ඉක්මවා ගිය උන්වහන්සේ විඳවීමත් විඳීමත් වදදීමත් වදවීමත් ඉක්මවා ගියෝය. එය ස්වභාව ධර්මයාගේ මහා මායා බන්ධනය කැඩීමක් විය. උන්වහන්සේ තවදුරටත් ස්වභාව ධර්මයාගේ ඉත්තෙක් නොවීය. එනිසා බුද්ධියේ රජාණෝ ගුරුන්ගේද ගුරුවරයා විය. කෙසේ නමුත් බුදුරඳුන් ස්වභාව ධර්මයා හා තිබූ සබඳ කම බොහෝ අගනා එකක් විය.
නවීන විද්යාව ස්වභාව ධර්මයා ගෙන් උගත්තේය. ඒ දැනුමෙන් නොයෙක් දේ අත්හදා බැලුවේය. ගුරා අනුමත නොකළ දේ කළේය. ඉන් ගුරාට අත් කළ විනාශය අති මහත් වූ නමුත් නවීන විද්යාව නැමති මැජික් කරුවා බිහිවුණි.
මේ විද්යාව ගුරාගේ මැජික් හෙළි කරමින් ගුරා අභිබවා යන්නට වූ බැවින් තවදුරටත් ගුරු චරිතයේ වටිනාකම හෑල්ලු වූ අතර නවීන විද්යාව පොර වන්නට විය. නමුත් අදටත් ඔය විද්යාවට සිය ගුරුවරයා වු ස්වභාව ධර්මයාගේ මහා මායා බන්ධනය විග්රහ කර ගන්නවත් හැකියාවක් ඇත්තේ නැත. හෙතෙම කොයිතරම් පාරම්බෑවත් තව දුරටත් ස්වභාව ධර්මයාගේ ඉත්තෙකි. එලෙසින්ම ගුරු උපකාරයෙන් සපුරා මිදී පැවැත්මක් නැති අප වැනිම ගැත්තෙකි
(නවීන විද්යාව නැමති මැජික්කරුගේ මායා දැල භාවිතයෙන් සැකසුවෙමි)
ඒ මැජිකකරුට නැතිනම් මායාකරුට තුන්කල් අභියෝගයක් වූ එකම තැනැත්තා බුදු රජාණෝය. උන්වහන්සේ ස්වභාව ධර්මයාගේ ඉත්තෙක් හෝ ගැත්තෙක් නොවීමට මාර්ගයක් කියාදුණි.
නවීන විද්යාව යනු ඒ මැජික් කරු නොහොත් මායාකරුගේ නරකම, හොඳම ගෝලයාය.
ස්වභාව ධර්මයා නොනැවතී සදන්නේය. උපදවන්නේය. නොනැවතී නසන්නේය. මරාදමන්නේය. ඔහුගේ කැමැත්ත එයය. ඒ මායාවේ ඉත්තන් අපය.
බුදුරඳුන් ඒ මායාව නැසුවේ කිසිවක් නැවත තැනීමට ඉඩක් නොතබමිනි. මරණයද ඊට හේතුවන උපතද ඉක්මවා ගිය උන්වහන්සේ විඳවීමත් විඳීමත් වදදීමත් වදවීමත් ඉක්මවා ගියෝය. එය ස්වභාව ධර්මයාගේ මහා මායා බන්ධනය කැඩීමක් විය. උන්වහන්සේ තවදුරටත් ස්වභාව ධර්මයාගේ ඉත්තෙක් නොවීය. එනිසා බුද්ධියේ රජාණෝ ගුරුන්ගේද ගුරුවරයා විය. කෙසේ නමුත් බුදුරඳුන් ස්වභාව ධර්මයා හා තිබූ සබඳ කම බොහෝ අගනා එකක් විය.
නවීන විද්යාව ස්වභාව ධර්මයා ගෙන් උගත්තේය. ඒ දැනුමෙන් නොයෙක් දේ අත්හදා බැලුවේය. ගුරා අනුමත නොකළ දේ කළේය. ඉන් ගුරාට අත් කළ විනාශය අති මහත් වූ නමුත් නවීන විද්යාව නැමති මැජික් කරුවා බිහිවුණි.
මේ විද්යාව ගුරාගේ මැජික් හෙළි කරමින් ගුරා අභිබවා යන්නට වූ බැවින් තවදුරටත් ගුරු චරිතයේ වටිනාකම හෑල්ලු වූ අතර නවීන විද්යාව පොර වන්නට විය. නමුත් අදටත් ඔය විද්යාවට සිය ගුරුවරයා වු ස්වභාව ධර්මයාගේ මහා මායා බන්ධනය විග්රහ කර ගන්නවත් හැකියාවක් ඇත්තේ නැත. හෙතෙම කොයිතරම් පාරම්බෑවත් තව දුරටත් ස්වභාව ධර්මයාගේ ඉත්තෙකි. එලෙසින්ම ගුරු උපකාරයෙන් සපුරා මිදී පැවැත්මක් නැති අප වැනිම ගැත්තෙකි
(නවීන විද්යාව නැමති මැජික්කරුගේ මායා දැල භාවිතයෙන් සැකසුවෙමි)
එව බලව, කීවා මිස ලාබයි ලාබයි නොකී සනාතන දහම(කාලීන බණ ගැන නොවේ)
සම්බුදු දහම නොතිබිණි නම් අපි, අපේ රට කෙබඳු තැනක් ගන්නට ඉඩ තිබුණාද? හිතන්නට වටින දිනයකි අද. ඒ හේතුඵල ඔස්සේ පමණක් බැලුවත් සම්බුදු උපතක වටිනාකමට අපට විකල්ප ඇත්තේ නැත.
Tuesday, April 24, 2018
Monday, April 16, 2018
තෙල් දමා ලිහිසි - ලිස්සා නොයනු යෙහෙකි (නැකතට මොළේ පොඟවා හෝ...ගත යුතුය ලක් සිරි)
යන්ත්ර වලට තෙල් දමන්නේ සුනම්යව තියුණුව වැඩ ගන්නටය. තෙල් ගලෙහි නියන පණ පෙවෙන්නේ කැටයම මටසිලිටි කරන්නටය. හැබැයි තෙල් දැම්ම පමණට කිසිවක් සිදුවන්නේ නැත. යන්ත්රය මෙහෙය වන්නේ කව්ද? වඩුවා කව්ද? වැඩේ සපුරා ඔවුන් අතය. අත වැරදුණොත් වැඩේ කොට උඩය.
තෙල් දැම්මාට හිසට, හිත ඇත්තේ ඔබ ළඟය. හිත ඇත්නම් හිස ඔසවන්නට මෙන්ම හිත කැත හෝ කැත හිත නිසා හිස ගැස්සෙන්නටත් පුළුවන.
මහ ජනතාවකගේ හිස්, ඒ ජනතාවගේ නියෝජිතයන්ගේ හිස්, පාර්ලිමේන්තුවේ ඔළුගෙඩි, අගමැති, ජනපතිගේ හිස් .. මේ සේරම හිස් ඒ ඒ හිත් අනුව හිස් හෝ පිරුණු ඒවා වෙත්ද, රටේ දියුණුවත් පසුබෑමත් වන්නේ එතැනය.
ඕනෑම ප්රශ්නයකට පිළිතුරු එන්නේ හිසෙනි, ඊට ජවය බලය දෙන්නේ හිතෙනි. චින්තනයක් හැදෙන්නේ එබඳු වූ හිසත් හිතත් එක්වීමෙනි. එබැවින් රටකට ඇවසි චින්තනයක් උදෙසා හිසතෙල් චාරිත්රයේ සැබෑ වටිනාකම සොයනු වටී. එය අපේ සෞඛ්යයේ සේම සෞභාග්යයේ චින්තනයකට දොරගුළු හරින්නක් කර නොගන්නාතාක්, පරම ලාභය ආරෝග්ය හෝ පරම ධනය සන්තුෂ්ටිය හෝ අපට උදා වෙතැයි හිතනවා නම් එබඳු වූ ඔළුගෙඩි වලට නැකතට වුව රජාගේ වුව තෙල් උලා ඵල ක්ද නැතී.
එබැවින් හිසේ නැකත රටේ ලකේ ශ්රියාවේ නැකත කර ගන්න.
තෙල් දැම්මාට හිසට, හිත ඇත්තේ ඔබ ළඟය. හිත ඇත්නම් හිස ඔසවන්නට මෙන්ම හිත කැත හෝ කැත හිත නිසා හිස ගැස්සෙන්නටත් පුළුවන.
මහ ජනතාවකගේ හිස්, ඒ ජනතාවගේ නියෝජිතයන්ගේ හිස්, පාර්ලිමේන්තුවේ ඔළුගෙඩි, අගමැති, ජනපතිගේ හිස් .. මේ සේරම හිස් ඒ ඒ හිත් අනුව හිස් හෝ පිරුණු ඒවා වෙත්ද, රටේ දියුණුවත් පසුබෑමත් වන්නේ එතැනය.
ඕනෑම ප්රශ්නයකට පිළිතුරු එන්නේ හිසෙනි, ඊට ජවය බලය දෙන්නේ හිතෙනි. චින්තනයක් හැදෙන්නේ එබඳු වූ හිසත් හිතත් එක්වීමෙනි. එබැවින් රටකට ඇවසි චින්තනයක් උදෙසා හිසතෙල් චාරිත්රයේ සැබෑ වටිනාකම සොයනු වටී. එය අපේ සෞඛ්යයේ සේම සෞභාග්යයේ චින්තනයකට දොරගුළු හරින්නක් කර නොගන්නාතාක්, පරම ලාභය ආරෝග්ය හෝ පරම ධනය සන්තුෂ්ටිය හෝ අපට උදා වෙතැයි හිතනවා නම් එබඳු වූ ඔළුගෙඩි වලට නැකතට වුව රජාගේ වුව තෙල් උලා ඵල ක්ද නැතී.
එබැවින් හිසේ නැකත රටේ ලකේ ශ්රියාවේ නැකත කර ගන්න.
Saturday, April 14, 2018
නැකත හොඳයි, අවුරුද්ද ලබයි.. සුබම සුබ අලුත් අවුරුද්දක් වේවා! රටටම කිරි ඉතිරේවා!
ජාතිය වෙනුවෙන් මැරෙන හැටි නොපෙන්වා මරණ හැටි පෙන්නූ ජාතිවාදීන්
+
ආගම කියාදුන් ඉවසීම නොතකනා වැනසීමේ මග කියාදෙන ආගම්වාදීන්
+
දේශපාලනයේ ශූරත්වය නොපෙන්වා කූටත්වයෙන් රට නසන දේශපාලකයින්
+
ජනතාවකගේ බලය නොපෙන්වා හිස නවන නිකට කසන පරමාධිපත්යධාරීන්
=
උත්තරය බිංදුවයි, දැන් ඒක සිංදුවයි, උදානයේ ගීතයයි, කැවුම් කොකිස් අති රසයි...අවුරුද්දෙ රස රැසයි
+
ආගම කියාදුන් ඉවසීම නොතකනා වැනසීමේ මග කියාදෙන ආගම්වාදීන්
+
දේශපාලනයේ ශූරත්වය නොපෙන්වා කූටත්වයෙන් රට නසන දේශපාලකයින්
+
ජනතාවකගේ බලය නොපෙන්වා හිස නවන නිකට කසන පරමාධිපත්යධාරීන්
=
උත්තරය බිංදුවයි, දැන් ඒක සිංදුවයි, උදානයේ ගීතයයි, කැවුම් කොකිස් අති රසයි...අවුරුද්දෙ රස රැසයි
Friday, April 13, 2018
Wednesday, April 11, 2018
පිංවතුන්ගේ කතා වස්තුව,(පාපකාරී වූ නූතන අප උදෙසා)
එදා මෙදා කවදා මුත් දමිළ, මුස්ලිම්, සිංහල වශයෙන් ජාතීන් ලෙසින්ද, හින්දු, ඉස්ලාම්, කිතුණු, බොදුනු ලෙස ආගමික වශයෙන්ද අප උදෙසා, රට උදෙසා දිවි දුන් සියළු පින්වතුන්ට මේ පිං අනුමෝදන් වේවා (ලෝක වාසීන්ටද සුදුසු ලෙස වේවා)
70 ගණන් වල සිට ඊයේ පෙරේදා දක්වා වූ නූතන ලක් සමාජයේ කාලකණ්ණින් ගේ පර්යේෂණ උදෙසා නියමින් හෝ අනියමින් පර්යේෂණාගාර මීයන් බවට පත් පාපකාරී සියළු පිංවතුන් ගේ ජීවිත වේදනාවන්ට සැනසීම අත්වේවා! (ලෝක වාසී එවැන්නන්ටද ලෝක යුද්ධ කාලේ සිට සුදුසු ලෙස වේවා)
කාලකණ්ණි සතුටෙන් ඉදිමුණු මිනිස් සිත සිහිබුද්ධියේ තියුණු සැතෙන් සැත්කම් කොට ඕජස් හරණය කෙරෙත්වා! (ඇමෙරිකාවද මානව හිමිකම් සුරකිත්වා)
පාපී වූ අප උදෙසා පිංවතුන් මිහිමත ජන්ම ලාභය ලබත්වා! (සිරිලකට වැඩි වැඩියෙන් යේවා!)
70 ගණන් වල සිට ඊයේ පෙරේදා දක්වා වූ නූතන ලක් සමාජයේ කාලකණ්ණින් ගේ පර්යේෂණ උදෙසා නියමින් හෝ අනියමින් පර්යේෂණාගාර මීයන් බවට පත් පාපකාරී සියළු පිංවතුන් ගේ ජීවිත වේදනාවන්ට සැනසීම අත්වේවා! (ලෝක වාසී එවැන්නන්ටද ලෝක යුද්ධ කාලේ සිට සුදුසු ලෙස වේවා)
කාලකණ්ණි සතුටෙන් ඉදිමුණු මිනිස් සිත සිහිබුද්ධියේ තියුණු සැතෙන් සැත්කම් කොට ඕජස් හරණය කෙරෙත්වා! (ඇමෙරිකාවද මානව හිමිකම් සුරකිත්වා)
පාපී වූ අප උදෙසා පිංවතුන් මිහිමත ජන්ම ලාභය ලබත්වා! (සිරිලකට වැඩි වැඩියෙන් යේවා!)
කාලකණ්ණි සතුට! (විනාශයක පෙර නිමිත්තයි)
රටක කාලය නාස්ති කරමින්
ජනතාවගේ කාලය නාස්ති කරමින්
සමහර විට අපි ජීවත්වන මීළඟ අවුරුදු 50ත්
අප ජීවත් නොවන ඊළඟ අවුරුදු 50ත්
අද දවසේ වගුරන බේගල් ගොහොරේ ගිල්වමින්
ආණ්ඩුවලට උගුල් අදිමින්
තුච්ඡ ප්රයෝග ටොන් ගණන් හලමින්
දේශපාලන පක්ෂ ප්රතිරූප තර කරමින්
ජනතාවගේ පෙට්රෝලියම් තෙල් නිකරුනේ පුළුස්සමින්
නැති වාද හදමින්
ඇති ප්රශ්න ගටමින්
තම ජාම බේරාගනිමින්
තව ජීවිත බිලිදෙමින්
උන් සොයන්නේත්
අප පතන්නේත්
දරුවන්ට උරුම කරන්නේත්
අපේ ප්රවේණිගත
ඒ
ආත්මාර්ථී
වි+සාදය යි.
ජනතාවගේ කාලය නාස්ති කරමින්
සමහර විට අපි ජීවත්වන මීළඟ අවුරුදු 50ත්
අප ජීවත් නොවන ඊළඟ අවුරුදු 50ත්
අද දවසේ වගුරන බේගල් ගොහොරේ ගිල්වමින්
ආණ්ඩුවලට උගුල් අදිමින්
තුච්ඡ ප්රයෝග ටොන් ගණන් හලමින්
දේශපාලන පක්ෂ ප්රතිරූප තර කරමින්
ජනතාවගේ පෙට්රෝලියම් තෙල් නිකරුනේ පුළුස්සමින්
නැති වාද හදමින්
ඇති ප්රශ්න ගටමින්
තම ජාම බේරාගනිමින්
තව ජීවිත බිලිදෙමින්
උන් සොයන්නේත්
අප පතන්නේත්
දරුවන්ට උරුම කරන්නේත්
අපේ ප්රවේණිගත
ඒ
ආත්මාර්ථී
වි+සාදය යි.
Sunday, April 8, 2018
නවතිමි...දැන් ඇති
නිහඬ වෙමි
හඬ වෙමි
හැඬවෙමි
හඬවමි
හැඩ වෙමි
වද වෙමි
වද දෙමි
වද බඳිමි
පොර බදමි
රොද බඳිමි
හොර කරමි
සොරි කියමි
සැක කරමි
සැර කරමි
මහත්මයෙකු වෙමි
ටයි කෝට් පළඳිමි
කෝට් යමි
කෝට් වෙමි
ලෝඩ් වෙමි
ගෝඩ් වෙමි
ගෝට් වෙමි
ෂේප් වෙමි
ෂේක්ස්පියර් වෙමි
නොනවතිමි
අර අඳිමි
අං අදිමි
කන් පලමි
කල් බලමි
වෙඩි තබමි
.....................
හඬ වෙමි
හැඬවෙමි
හඬවමි
හැඩ වෙමි
වද වෙමි
වද දෙමි
වද බඳිමි
පොර බදමි
රොද බඳිමි
හොර කරමි
සොරි කියමි
සැක කරමි
සැර කරමි
මහත්මයෙකු වෙමි
ටයි කෝට් පළඳිමි
කෝට් යමි
කෝට් වෙමි
ලෝඩ් වෙමි
ගෝඩ් වෙමි
ගෝට් වෙමි
ෂේප් වෙමි
ෂේක්ස්පියර් වෙමි
නොනවතිමි
අර අඳිමි
අං අදිමි
කන් පලමි
කල් බලමි
වෙඩි තබමි
.....................
Wednesday, April 4, 2018
දේශගුණික ප්රශ්න මෙව්වා! (අපිට ප්රශ්න නොවේ)
මහින්ද ගෙ සදාචාරේ
රනිල් ගෙ සදාචාරේ
මෛත්රි ගෙ සදාචාරේ
පාර්ලිමේන්තු සදාචාරේ
අපේ සදාචාරේ
රට අනාචාරේ..
ඌරන් ඌරන්ටම ඌරන් කියා අපහාස කරගනිති අද, ඔන්න දැන්වත් පෙනෙනවාද ඌරන් ඌරන්ම බව..
මේ රට හදන්න නම් මකලාම ගන්න වෙයි,
රනිල් ගෙ සදාචාරේ
මෛත්රි ගෙ සදාචාරේ
පාර්ලිමේන්තු සදාචාරේ
අපේ සදාචාරේ
රට අනාචාරේ..
ඌරන් ඌරන්ටම ඌරන් කියා අපහාස කරගනිති අද, ඔන්න දැන්වත් පෙනෙනවාද ඌරන් ඌරන්ම බව..
මේ රට හදන්න නම් මකලාම ගන්න වෙයි,
Tuesday, April 3, 2018
Wednesday, March 28, 2018
කියමන්
"දෙදහස් පන්සීය දෙකයි පනහට දැම්ම තිත වාගේ"
වසර 2500 ක එෛතිහාසික අත්දැකීම් තිබුණත් තිතටත් මත ඇති රටක ඒ තිත 2500 වුව 2.50 කරන්නට අතරමැදට පැන්න හැකි බව, තිරසාර දැක්මක්, ඊට සරිලන ප්රතිපත්ති ක්රියාත්මක නොවන අවිනිශ්චිත, අතීරණ හා අජීර්ණ ජන සමාජයක කිසියම් වැඩපිළිවෙළක් සකස් වෙන්නේද තවත් වැඩපිළිවෙළකට තිත වැටහෙන්නේද සැබෑ තක්සේරුවකින් හෝ අවබෝධයකින් නොවන බවත්, ඉන් සිදුවන විනාශයත් (සරලවම අපේ ආණ්ඩුවල ස්වභාවය) මින් අදහස් වන බව කවරෙක් නොසිතත්ද.........!
වසර 2500 ක එෛතිහාසික අත්දැකීම් තිබුණත් තිතටත් මත ඇති රටක ඒ තිත 2500 වුව 2.50 කරන්නට අතරමැදට පැන්න හැකි බව, තිරසාර දැක්මක්, ඊට සරිලන ප්රතිපත්ති ක්රියාත්මක නොවන අවිනිශ්චිත, අතීරණ හා අජීර්ණ ජන සමාජයක කිසියම් වැඩපිළිවෙළක් සකස් වෙන්නේද තවත් වැඩපිළිවෙළකට තිත වැටහෙන්නේද සැබෑ තක්සේරුවකින් හෝ අවබෝධයකින් නොවන බවත්, ඉන් සිදුවන විනාශයත් (සරලවම අපේ ආණ්ඩුවල ස්වභාවය) මින් අදහස් වන බව කවරෙක් නොසිතත්ද.........!
පොතේ නැතත්
"නහයට විකල්පය කට වුනා වැනී"
ගන්ධයෙන් හඳුනා ගත යුතු වසුරු මළ සෙම්ප්රතිශ්යාව හේතුවෙන් අනුභව කොට ප්රත්යක්ෂ කරගැන්මට යාම, යමකට විකල්පය හැමවිටම ඊට ආසන්නවම නොවන බවත් යම් විටෙක ප්රබුද්ධ නොවන විකල්පය කොතරම් විනාශකාරීද යන්නත් මෙයින් අදහස් වේ.
ගන්ධයෙන් හඳුනා ගත යුතු වසුරු මළ සෙම්ප්රතිශ්යාව හේතුවෙන් අනුභව කොට ප්රත්යක්ෂ කරගැන්මට යාම, යමකට විකල්පය හැමවිටම ඊට ආසන්නවම නොවන බවත් යම් විටෙක ප්රබුද්ධ නොවන විකල්පය කොතරම් විනාශකාරීද යන්නත් මෙයින් අදහස් වේ.
Tuesday, March 27, 2018
අලුත් කියමන් (පොතේ නැති ඒවා)
"කූඹියෝ රහදිව කෑවා වගේ"
සීනි, තෙල් අධිකව ආහාරයට ගත් කෙනෙකුගේ රහදිවේ තැවරුණු සීනි, තෙල් වල ඉවට ඇදුනු කූඹියෝ ඒ දිව හපාකෑවෝය. රහදිව ඉදිමුණු තැනැත්තාට ඉන්පසු දැනුනේ කූඹි රස පමණි. කිසියම් හේතුවකින් කෙනෙකු මෙලෙස එකම රසයක සිරවීම මෙයින් අදහස් වේ.
සීනි, තෙල් අධිකව ආහාරයට ගත් කෙනෙකුගේ රහදිවේ තැවරුණු සීනි, තෙල් වල ඉවට ඇදුනු කූඹියෝ ඒ දිව හපාකෑවෝය. රහදිව ඉදිමුණු තැනැත්තාට ඉන්පසු දැනුනේ කූඹි රස පමණි. කිසියම් හේතුවකින් කෙනෙකු මෙලෙස එකම රසයක සිරවීම මෙයින් අදහස් වේ.
Subscribe to:
Posts (Atom)