ඉන්දියාව සතුටු කරන්න උන් හැමදා දේශපාලනය කළා.
ක්රිකට් වලින් ඒක වහන එක අපේ උන් ටිකකට නතර කළා.
well done ~ හොඳට ම කළා
ඉන්දියාව සතුටු කරන්න උන් හැමදා දේශපාලනය කළා.
ක්රිකට් වලින් ඒක වහන එක අපේ උන් ටිකකට නතර කළා.
well done ~ හොඳට ම කළා
අභිමානය හා අවමානය අතර ඇත්තේ එක අකුරක වෙනසකි. අතීතයේද වර්තමානයේද අනාගතයේද කියා එහි වෙනසක් නැති.
රටක් හැටියට ෆේල් වෙලා, කප් එකකින් හරි විලි වහගන්න හැදුවට ඒක අමාරුයි.
දැන් අපිට වහගන්න තරම් දෙයක් නෑ , මේ තාක් වහගෙන හිටියෙත් ඉන්දියානු ආධාරයෙන්.
ඇත්තටම කරන්න තිබුණෙ රටේ මහ පුටුත් එක්ක ක්රිකට් එකත් රනිල් දිනේෂ් ඇතුළු පිරිසට බාර දෙන එක.
මේ රටේ හැම කෙළියක්ම කිරීමේ අනුහස ඇත්තේ රට කාපු උන්ට පමණයි.
අපි රනිල්ගේ වලිගේ එල්ලී තවදුරටත් අහසේ ම රැඳෙමු ! ඉන්දියා, චීන, ඇමරිකා ect.. දෙව් ලෝ පතමු !
ඒ පාඩමත් ඉගෙන නොගන්නට තරම් අපි more තකතීරු නම් මේ අවස්ථාව ක්රිකට් ක්රීඩාවටත් ක්රීඩකයන්ටත් පවරා අස්ථාවර ක්රිකට් වෙනුවෙන් හෙට අස්ථාවර රටත් ඉන්දියාවට or වැඩි ලාබයට දන් දෙමු !
ගරු ලොකු පුතා ඇතුළු දුවාදරුවන් විසින් තමන්ට දෝසි කෑම පිණිස තම මව නොහොත් ලක් මව බන්දේසියක නොතබා ශල්යාගාරයේ දීම අවයව වශයෙන් වෙන්දේසි කිරීමට නියමිතය.
පරයින් කරමින් හුරතල් !
අරිමින් කුණු කානු කටවල් !
වගුරමින් අශූචි ගොඩවල් !
හැදුනේ කොහේද රටවල් ?
පාලකයන් බලෙන් ඇතී
නායකයන්ට ඉඩක් නැතී
පිස්සුවට තැනක් ඇතී
සුදුස්සන් ගෙදර යතී
විප්ලවයකට ඉඩක් ඇතී
අවසානයට පණක් මදී
හොඳ එකාගෙ හොඳත් වැඩී
නරක එකා විනත් කටී
පාරෙවත් නීතියක් බැරී
තදබදයෙන්ම කැපෙයි ඉරී
කහ ඉර ඇතත් නැතත් සොරී
මැරි මැරි ඉපදුණත් ජොලී
හොරු බදාගෙන හොරු
දියුණුවට යයි රට මරු
රජා රකිමින් රජ බඩු
දනන්ට කියයි අවනඩු
නීතිය පොතට සමානලු
කෙරෙන විට අසමාන ලු
දුගියට බෙදා මනිබඩු
ඡන්දය හිඟති රජබඩු
සැබෑ දියුණුව ඊසි ද
වංචාව සමඟ ලේසි ද
රැක දුෂිතයන් පේළිය
මෙහෙම යං මේ ක්රේසිය
ගින්දරත් දෙන්නම් දැල්වෙන්න
ඔබ කැමති විදිහකට ඇවිලෙන්න
අපි කීවොත් මිස නිවෙන්න
පිච්චචෙන තුරුම ඇවිලෙන්න
ඇවිලෙන්න, එපා නිවෙන්න
ඇවිලෙන්න එපා, නිවෙන්න
නිවෙන්න එපා, ඇවිලෙන්න
නිවෙන්න, එපා ඇවිලෙන්න
රටට ජාතික නැටුමක් හඳුන්වාදීමේ වටිනාකම පැහැදිලි වන්නේ මෙවැනි අවස්ථා වලදී ය.
මහජනතාවගේ ආතතිය ජාතික වශයෙන් කළමණාකරණය කිරීමට අමතරව එයින් අපට අත්කර ගත හැකි ධනාත්මක තත්වයන් ගණනාවකි.
1. සීරුවට වඩා පහසුවෙන් වින්දනය කළ හැකි වීම.
2. හඬට එහා සකල ශරීරයෙන් ජාතික අභිමානයට උපහාරය දැක්විය හැකි වීම.
3.ස්ත්රී පුරුෂ භාවයට අත නොතැබිය හැකි විධායක බලය අබිබැවිය නොහැකි වීම.
4. ඔපෙරා, ජන ගී, බයිලා, කපිරිඤ්ඤා ආදී ගායන ශෛලීන් මෙන්ම විවිධ භාෂා ආර තුළින් හානි කිරීමට නොහැකි වීම.
5. "නැව ගිලුනත් බෑන් චූන්" අනියම් අර්ථයෙන් නොසැලෙන, ශක්තිමත්, සැහැල්ලු, ජවසම්පන්න, අභිමානවත් ජනතාවක් බව ප්රකට කිරීමට හැකිවීම.
(බංකොලොත් භාවයේ සිට ලෝක බලවතෙකු දක්වා ~ ගෞරවයෙන් සුබ පැතුම්!)
හිසට බඩට හා යටි බඩට පහර දීමෙන් විධායකය ව්යවස්ථා දායකය හා නීතිය ශක්තිමත් වේ ලු. මරා දැමීමෙන් රට සංවර්ධනය වේ ලු. හොර මැර ජඩ කම ප්රවර්ධනයෙන් ලෝක බලවතෙකු බවට පත් වේ ලු.
ලක්වාසී ජනතාව වෙත, කරුණාවෙන් දන්වන වග නම් !
මගේ පුටුව නිතරම රත් කරන්නේ ඔබේ රටේ මහ ජනතාවයි. එය මෙලොව කිසිවෙකුටත් රහසක් නොවෙයි. පසුගිය වසර දෙක තුනක කාලය තුළ මගේ කාර්යාල අසුන කී වාරයක් නම් අලුත්වැඩියා කරන්නට සිදුවුණි ද ! එය මගේ භවනේ තත් කාලීන වාර්තාවක්. හේතුව ඔබ රටේ මහ ජනතාවගේ නිමා නොවන ප්රශ්න හා ගැටළුයි.
බීරි අලින්ට කරන වීණා වාදනය නවත්වා ලන්නට මා ඔබලාට කොපමණ උපකාර කර ඇතත් ඔබලා නැවත නැවතත් කරන්නේ එයමයි. දැන් මට සිදුවී ඇත්තේ ඔබට උපකාර කිරීම පසෙකලා මගේ වැඩක් බලා ගැනීමට පමණයි. අත්දැකීමෙන් වුව පාඩම් නූගන්නා පිරිසක් වෙනුවෙන් වෙහෙසීම නිශ්ඵල හා නිෂ්ප්රයෝජන කාර්යයක් බව දැන් මට වැටහී තිබේ. නැතහොත් මාද ඔබ මෙන් බීරි අලින්ට වීණා වයන වාදකයෙක් ලෙස පෙනී යන්නට ඉඩ තිබේ. එබැවින් තව දුරටත් ඔබගේ ගැටළු වෙත මගේ සාතිශය කණගාටුව ප්රකාශ කිරීමෙන් පමණක් සැහීමට පත් වීමට සිදුවන බව කාරුණිකව ප්රකාශ කරමි.
ස්තූතියි,
මීට
ශක්ර දේවේන්ද්ර
(ස. ලො. අධිපති)
ප්රතිපත්තියක් එක නීතියක් නැත ඕනෑ
රට බංකොලොත් වෙන මාවත් තව ඕනෑ
අරගල බඩට මිස ඔළුවට නැත ඕනා
ආපහු පරණ රටටම වීසා ඕනෑ
රාජපක්ෂට වම් කම්මුල ඇල්ලුවා ~ ඒ ෆැන්ටසිය ඉවරයි
වික්රමසිංහට දකුණු කම්මුල ඇල්ලුවා ~ ඒ ෆැන්ටසියත් ඉවර වෙයි
ඊළඟට කාට හරි බෙල්ලත් දෙමු ~ එතකොට ප්රාණය නිරුද්ධ වෙයි
මොකුත් කරන්න බැරි අවසන ~ අදාහනය, භූමදානය, අවයව හරි දානයක් වෙයි
මහින්ද, රනිල්, මෙෙත්රී, ගෝඨාභය, සහ ඔය ගොන් නටම බැඳෙන 225 ට අමතරව රටේ තවත් හත් අට දහක්ද සතියේ වැඩි දවස් ගණනක් සුදු ජාතික බැනියම් අඳිති. ලක්ෂ ගණනාවක් බෞද්ධ කිතුනු ඉස්ලාම් හින්දූන්, බුදුන්ට දෙවියන්ට ගුරුන්ට දෙගුරුන්ට වදින දෑතින්ම උන්ට වඳිති. රටට වැදගත් ඒ කිසිවෙක් නොවේ. එබන්දන්ට අමතරව තවත් ලක්ෂ ගණනක් මිනිසුන් රට තුළ ජීවත් වීමයි. එයිනුත් කාළගුණයෙන් දේශගුණයෙන් හෝ මුදල නිසා මිනිසාගේ වටිනාකම පාවා නොදෙන ලක්ෂ ගණනක් රට තුළ තවමත් ජීවත් වීමයි. තුට්ටු දෙකට තම වටිනාකම හෑල්ලු කරගත් මහා ප්රතිරූපධාරියෝ ඉදිරියේ වචනයකින් හෝ ඇත්ත කතා කරන වඩුවා තනන්නේ පුටුවක් මේසයක් පමණක් නොවේ. එබඳු ගුරුවරයා සිසුන්ට ලබාදෙන්නේ දැනුම පමණක් ද නොවේ. එවැන්නන්ට නිසි සමාජ වටිනාකමක්, කරළියක් ලබා නොදී බල පොරයේ සිටිනා උන් පතුරුගසා අප සතුටු වූවාට සැබවින්ම එයින් අපට අද දක්වා වැඩක් වී ඇත්නම් ඒ දශමයකි. සිදුවිය යුත්තෙන් හරියට දශමයකි. අපේ රටේ කලාවෙන් වන සමාජ බලපෑම වාගේය ඒ දේත්. අපි හදා ගන්නා පොඩි ඉඩකඩෙන් පහළ මට්ටමේ ජවපොදි ඉහළට ඔසවනවා තබා අපි කරන්නේ අපේම උන්ගේ විඥානය පුළුල් කරමින් එකතැන හිඳීමයි. එක් පාර්ශ්වයක් කොතරම් පුළුල් කරගෙන හිටියත් ගණිකා මඬමේ ලැග එන ස්වාමියා මර නින්දේ නම් එතැන සුජාත දරුවෙක් බිහි වන්නට පසුබිමක් නැත. පාලිතයන් සේම පාලකයන්ද නින්දෙන් අවදි විය යුතුය. රටේ පරම්පරා ගණනාවක් තුළ සුජාත භාවයෙන් තබා සහජාත භාවයෙන් වත් යහගුණය නූපදින්නේ එහෙයිනි. ඒ බීජ කිසිදා ගර්භගත වී නැත. සැබවින්ම වඳභාවය තිබෙන්නේ එතැනය. මෙහි සැබෑව නම් මේ රටේ ජන විඥානයේ දුප්පත්කම නොවේ. හීන වීර්ය යි. ඇත්තට නිදන එකා අවදි කළ හැකි වුවත් බොරුවට නිදන මහ උන්, උන්ගේ අපහසුවට මිස රටේ අපේ අපහසුවට නැගිටින්නේම නැත. පහසුවට ලේසියි ජීවිකාව පවත්වන්නට වැල යන අතට මැස්ස ගහන්නේ ඊට එකඟ නිසා නොව විරුද්ධ වී ජීවිතය අපහසු කර ගැනීමට ඇති අකමැත්ත නිසයි. එතකොට මේ සමාජ ප්රගමන මල් වට්ටියට අතගහන්නේ කව්ද? ඒවායේ නායකත්වය ගන්නේ කව්ද? සහ ඔවුන් එසේ කරන්නේ ඇයි? පැරණි ක්රමයේ ගම්බිම් පදනමේ රාශිගත වීම් ස්වභාවයක් නැති අද ඔය සේරම කෘතිම නායකත්වයන් වෙයි. එවිට නැවත ගමේ දේශපාලුවා ගමේ ස්වභාවික නායකයා වෙයි. පූජ්ය හෝ පූජක පක්ෂය ගමේ ස්වභාවික නායකයන් වීම බොහෝ කොට නාමිකත්වයටම වැටී ඇත. රාජ්යයේ බලය පාලකයාගේ පැවැත්ම පිණිස පමණක් සක්රීය වෙද්දී අප බල්ලාගේ කිනිතුල්ලා මෙන් පරපෝෂී වන්නට හදන්නේ පාලකයාගේ ඇඟේ එල්ලී හදා ගන්නා සබඳයකින් මිස අප වෙනුවෙන් පවතින රාජ්යයේ බලය සක්රීය කර ගැනීමෙන් නොවේ. අපි අහවලාගේ කට්ටිය කියා අහවලාගේ බලයේ කොටස්කරුවන් ලෙසින් රැකෙන්නට හදන්නේ එහෙයිනි. එසේ නැතිව රටේ පුරවැසියන් ලෙස පෙනී සිටීමෙන් පමණක් අපට රැකවරණය ලැබීමට නම් අපට හුදෙකලාවේ සටන් කරන්නට සිදුවේ. ඒ සටනට තවත් පුරවැසියන් එක් වෙද්දී එතැනත් උගත් පණ්ඩිතයෝ ගුරුකුල ප්රශ්න හදති. පිරිසක් ඉන්දියාවෙන් පැමිණ මිශ්ර වූ නිසාමදෝ බමුණන්ටත් වැඩි බමුණෝ මෙහේ සිටින බව කියන්නට සිදුවන්නේ එවිටය.
සාමාන්ය ජන විඥානයෙන් කළහැකි දේ එය පුළුල් වූවා කියා නොකෙරෙන්නේ එහෙයිනි. ඇත්තේ පහසු ජීවිතයේ රුචිකත්වය පමණි. අද බහුතර සිංහල බෞද්ධයා කොහොමත් සරල ජීවිතය පතන්නෙක් නොවේ. එබැවින් ඔය ජන විඥානය පුළුල් කිරීමට වඩා බෙල්ලට පිහියක් තැබීම, කඩුවක්, තුවක්කුවක්, බෝම්බයක් බොහෝ තැන්වලදී සාර්ථක වී ඇත්තේ මරණයට වඩා අපහසුව තුළ ජීවිතය හෝ ඉතිරිවන වාසිය පහසු ජීවිකාවේ රුචිය විසින් එහිදී මතු කරන බැවිනි.
එබැවින් අපහසු ජීවිත පහසුවෙන් ජීවත් කරවීම සඳහා හැදෙන ව්යාපෘතිත්, පහසු ජීවිත අපහසුවෙන් ජීවත් කරවීම සඳහා හැදෙන ව්යාපෘතිත් යන සංකීර්ණ බල සමීකරණ අතරේ සාධාරණ සරල සමීකරණයක් වන සාමාන්ය විඥානය යුක්ති සහගත බලසම්පන්න අවියක් කර ගැනීම අප වැනි මිනිස්සුන්ට මෙවැනි සමාජයක ජීවත්වීම උදෙසා එකම පිහිට 'වේ යනුවෙන් අවබෝධයට ගන්නට අපට සිදුවේ.
පෝදා මෙදා හංදියේ
පන්සල අසල දන්සලේ
විහිළුයි ඔවුන් සිදු කළේ
බොහෝ අය එහි රැස් වුණේ
කෝල නැති කළ අක්කලා
සමඟ රැඩිකල් අයියලා
අප නොදන්නා බණ කතා
කියා දී පින් රැස් කළා
ගම්වල කොල්ලෝ කෙල්ලෝ
අවටත් කෙල්ලො කොල්ලෝ
සමඟ ඒ ගොල්ලෝ
වගෙයි මල්ලට ගැහුව ගුල්ලෝ
ජිවිතය ගැන විහිළුවෙන්
මරණය ගැනත් විහිළුවෙන්
රතිය රමණය විහිළුවෙන්
සතර අභිනය කවුළුවෙන්
තොරණකට වැඩියෙන් කතා
අද දන්සලේ පින් තකා
සමාජය එහි රැස් කකා
සතර අගතිය සිහි කළා