↔රටේ තීරණ, තීන්දු,
අප වෙනුවෙන් රට වෙනුවෙන් විය යුතුයි.
ඒවා නිවැරදි, යුක්ති සහගත හා සාධාරණ විය යුතුයි.
කලට වේලාවට ගන්නා සජීවී ක්රියාකාරී ඒවා විය යුතුයි.
මම සිංහල යැයි කීමට, මම මුස්ලිම් යැයි කීමට හෝ මම ද්රවිඩට යැයි කීමට, කරට අත දමා ගෙන අපි ශ්රී ලාංකිකයැ යි කීමට බාධාවක් නොවිය යුතුයි.
ආගමික නිදහස ඇතිවා මෙන්ම බලහත්කාර හා වංචාකාර පෙළඹුම්, වංචනික අරමුණෙන් ආගමික අල්ලස් දීම්ද වැළැක්විය යුතුයි.
අන්තවාදයකට දඬුවමක් තිබේ නම් සියලු අන්තවාදයටම ඒ දඬුවම පොදු විය යුතුයි.
සිංහල ප්රකාශ ගැන සිංහලෙන් වද වෙන පමණටම දමිළ හෝ ඉංග්රිසි ප්රකාශ ගැන ඒ ඒ භාෂාවලින් අතිශයින් වද විය යුතුය.
සුළු ජාතීන් හා සුළු ජාතික අයිතිවාසිකම් කියා යමක් ඉස්මතු කෙරෙත්ද මහ ජාතිය හා මහ ජාතීය අයිතිවාසිකම් කියා දෙයක්ද නිරායාසයෙන් ඉස්මතුවන බව දත යුතුයි.
එබැවින්, පොදුවේ රට වැසියා සළකා යුතුකම් අයිතිවාසිකම් ප්රාථමික අවධියේ සිට සියළු පුරවැසියන්ට එන්නත් කිරීමට කටයුතු කළ යුතුයි.
සැ.යු.-අපට අනන්ය, රටට අනන්ය අපේ, රටේ එෛතිහාසික සංස්කෘතික පදනම හා පසුබිම විකෘති නොකර අනාගත පරපුර වෙත ශේෂ කළ යුතුයි.
Saturday, March 17, 2018
Friday, March 16, 2018
ජේමිස් බංඩෝ, 007(අමුඩෙන් ටයි අදින අභිමානවත් අපේ මීළඟ සන්තෑසියට පෙර දන්න හිංගලෙන්, වදවෙමි)
කියවති, ලියති, පෙරළති.. මුව දෙති
මීළඟ දශකයේම දීමට සිදුවන්නේ පොතට පමණකී???
මුහුණ පොතට දීමෙන් නොනැවතී අදහස්ද පොතට වගුරතී
රටේ ණය පොත තර වේ, අපේ සම්පත් හිඟ වේ.
වර්ගවාදය කටට ගෙන පරිසරය අතට ගෙන ප්රතිරූප හදාගෙන, බදාගෙන නොයෙක් දේ හිතාගෙන විනාශය වඩාගෙන කොහෙද මේ යන්නේ,
ඊළඟ දශකයේ පත්තු වෙන්නේ අද හදන බකට් නම්... කූඩු නම්..
නීති හෝ රීති පමණද ඡන්ද කතිරය ඵලක් නැත දෙන්නේ
දාසයේ මාසයේ බෝම්බ - කාගේද වග වීම
හෙට වෙන්න සරුසාර කරනවද පස සාර?
කොහෙද මේ බිංකුණ්ඩෝ..
අඩෝ,
මං දන්නව බෘෘස්ලිගෙ
ජිට්-කුංඩෝ...
ඇප් ටික දීපන් ඩෝ
ප්රී එක දීපන් ඩෝ
අපි කෙළින් ඩෝ
රජ වෙන්ඩෝ
අපේ ගොන්ඩෝ
අපිට ඕන
අපෙ බංඩෝ
ජයවේවා!
මීළඟ දශකයේම දීමට සිදුවන්නේ පොතට පමණකී???
මුහුණ පොතට දීමෙන් නොනැවතී අදහස්ද පොතට වගුරතී
රටේ ණය පොත තර වේ, අපේ සම්පත් හිඟ වේ.
වර්ගවාදය කටට ගෙන පරිසරය අතට ගෙන ප්රතිරූප හදාගෙන, බදාගෙන නොයෙක් දේ හිතාගෙන විනාශය වඩාගෙන කොහෙද මේ යන්නේ,
ඊළඟ දශකයේ පත්තු වෙන්නේ අද හදන බකට් නම්... කූඩු නම්..
නීති හෝ රීති පමණද ඡන්ද කතිරය ඵලක් නැත දෙන්නේ
දාසයේ මාසයේ බෝම්බ - කාගේද වග වීම
හෙට වෙන්න සරුසාර කරනවද පස සාර?
කොහෙද මේ බිංකුණ්ඩෝ..
අඩෝ,
මං දන්නව බෘෘස්ලිගෙ
ජිට්-කුංඩෝ...
ඇප් ටික දීපන් ඩෝ
ප්රී එක දීපන් ඩෝ
අපි කෙළින් ඩෝ
රජ වෙන්ඩෝ
අපේ ගොන්ඩෝ
අපිට ඕන
අපෙ බංඩෝ
ජයවේවා!
Thursday, March 15, 2018
ස/අ-ඵල
අතීතයේ දැල්වූ සේවානූල වර්තමානය දවා හළු කරත්ද
අද වපුරන බීජ හෙට ඵල දරනු නැත්තේද
දශකයක් වැගිරූ දහදිය ශතකයක් ආරෝග්ය නොගෙනෙත්ද
පහනින් පහන් සිය ගණනක් දළුලත්ද
අද වපුරන බීජ හෙට ඵල දරනු නැත්තේද
දශකයක් වැගිරූ දහදිය ශතකයක් ආරෝග්ය නොගෙනෙත්ද
පහනින් පහන් සිය ගණනක් දළුලත්ද
Sunday, March 11, 2018
බයිට් මිනිස්සුද? ආණ්ඩුවට පිස්සුද? (තාක්ෂණ අන්තවාදය? වයි fly)
ගමන් කෙරූ බෝම්බයට මාර්ග බාධක වැටුනා
ජාල ගතවු බෝම්බයට FB බාධක වැටුනා
මව් රට වෙනුවෙන් හුස්මත් නැවතුණු මිනිසුන් හිටියා
දෙවි පිහිටෙන් මෙහෙව් ජාල ඇදහීමක් මට නැතුවා
එහෙම කියා මට කොයින්ද වෙනම නීතියක්
මාර්ග බාධක වල තිබුණිද වෙනස් නීතියක්
මව් බිම, සාමය හදගත් පළමු තැන අදත්
බාධක නාමෙන් අප නම් හඬනු නැහැ හෙටත්
ජාල ගතවු බෝම්බයට FB බාධක වැටුනා
මව් රට වෙනුවෙන් හුස්මත් නැවතුණු මිනිසුන් හිටියා
දෙවි පිහිටෙන් මෙහෙව් ජාල ඇදහීමක් මට නැතුවා
එහෙම කියා මට කොයින්ද වෙනම නීතියක්
මාර්ග බාධක වල තිබුණිද වෙනස් නීතියක්
මව් බිම, සාමය හදගත් පළමු තැන අදත්
බාධක නාමෙන් අප නම් හඬනු නැහැ හෙටත්
කිරට හඬති ළමයි...කොහේ
සිහළ ගෙදර උන් බිළිඳා
ද්රවිඩ ගෙදර උන් බිළිඳා
මුසළි ගෙදර උන් බිළිඳා
එකම හඬින් ඉකි බින්දා
බිංදු බිංදු ඉරුව බිංදු
කිරට හැරුන රුධිර බිංදු
නැළවිල්ලට ගැයුව සිංදු
වෙනසක් නෑ කඳුළු බිංදු
දායාදය කර පින්නා
දෙමාපියන් බර දන්නා
අනාගතය දුර පෙන්නා
මිනිසුන් වඩපන් ලංකා
ද්රවිඩ ගෙදර උන් බිළිඳා
මුසළි ගෙදර උන් බිළිඳා
එකම හඬින් ඉකි බින්දා
බිංදු බිංදු ඉරුව බිංදු
කිරට හැරුන රුධිර බිංදු
නැළවිල්ලට ගැයුව සිංදු
වෙනසක් නෑ කඳුළු බිංදු
දායාදය කර පින්නා
දෙමාපියන් බර දන්නා
අනාගතය දුර පෙන්නා
මිනිසුන් වඩපන් ලංකා
Friday, March 9, 2018
මුත්තාගේ අඹ පැළය-මගේ මහ මොළය
මුත්තා මුණුපුරා දෙස බලා යුතුකම ඉටුකිරීම අපි කුඩා කළ බෙහෙවින් රසවිඳි ''මොනවද මුත්තේ” ගීතමය පද්ය පංතියෙන් උගත්තෙමු. ඒත් ඒ යුතුකම වෙනුවට අප දුටු දේ කුමක්ද? බලය, නිලය, ආත්මාර්ථය උදෙසා කට දෙකොනින්ම කෙළ වගුරුවන කා කොටා ගන්නා මුත්තන් රොත්තකි. ඒ මුත්තන්ගේ දෑත් ශක්තිමත් කළ ගොට්ටන් රොත්තකි.
අපිට හැබෑවටම පාර වැරදී බොහෝ කල්ය. දැන් ඇත්තටම සිදුවන්නේ කටු අකුල් වලට පැටලීමේදී සිදුවන බෙරිහන් දීම පමණය.
නමුත් බොහෝ දෙනා ඒ සරල වැටහීමට අනුගත වීමට කැමති නැත. ඒ ඔවුන්ගේ දැනුම අප්රමාණ නිසා වෙන්නට ඇත. නැත්නම් බොර දියේ මාලු බෑමට ඇති හැකියාව නිසා වන්නට ඇත. දැන් දැන් දශසීලයම අරගන්නා සමහරුන්ට තමන් අතීතයේ වැපිරූ වැපිරීම මතකයේද නැත.
එදා සිට ජාතික දේශපාලනය කියා තමන්ගේ ජාතියත්, ආගමත්, පවුලත්, පරම්පරාවත්, පක්ෂයත් තනතුරුත් බදාගෙන තමන්ගේ ආත්මාර්ථය උදෙසා ඔවුහු රට බෙදුවෝය. රටේ සාමාන්ය මිනිහාට තම අසැල්වැසියා සමඟ හැමදාම තිබුණේ සරල ප්රශ්න ටිකකි. ඒ ප්රශ්න රටේ ප්රශ්න බවට පත්කොට ඒවා ජාති, ආගම්, කුලමල, පක්ෂ ප්රශ්න බවට පත් කළේ කවුරුන්ද?
එය දවසකින් දෙකකින් හෝ දශකයකින් සිදුවූවක් නොවේ.
එහෙව් යුතුකම් නොදන්නා අයිතිවාසිකම් ගැන පමණක් සිතූ මුත්තන්ගෙන් බිහිවූ වූ මුණුපුරන් දැන් හොඳින්ම බුරන වයසේය. එකිනෙකා බුරා ගන්නා විට අහල පහළ රටවල උන් බල්ලෝ එලවන්නට කියා ගල් ගසන්නටද පුළුවන. මන්ද ඔවුන් මෙහේ ඉන්නා වල් බල්ලන්ට වඩා තවත් රටවල දඩෝරියන්ට බයක් දක්වන නිසාය. ඒ බල්ලන්ට ඉන්ජෙක්ෂන් ගසා තිබෙන නිසා ප්රශ්නයක්ද නැත.
ඉතිං වල් බල්ලන් ගානට වැටුනත් අපිට දැන් කමක් නැත. ඒවා හුරුය. මගේ අයිතිවාසිකම් මිස මට දැන් යුතුකම් කියා දෙයක් නැත. අඹ සිටුවන්නට ඉඩක්, වෙලාවක් හෝ උවමනාවක්ද නැත. බැරිම තැනක් ආවොත් දඩෝරියන් ඉන්න හෝ සත්තුන්ට බලපත්ර නොදෙන රටකට පනිමි මම. ඉතිං ඒ සඳහා දැන් සිට යොදවමි මගේ මහ මොළය. එහෙමද?
අපිට හැබෑවටම පාර වැරදී බොහෝ කල්ය. දැන් ඇත්තටම සිදුවන්නේ කටු අකුල් වලට පැටලීමේදී සිදුවන බෙරිහන් දීම පමණය.
නමුත් බොහෝ දෙනා ඒ සරල වැටහීමට අනුගත වීමට කැමති නැත. ඒ ඔවුන්ගේ දැනුම අප්රමාණ නිසා වෙන්නට ඇත. නැත්නම් බොර දියේ මාලු බෑමට ඇති හැකියාව නිසා වන්නට ඇත. දැන් දැන් දශසීලයම අරගන්නා සමහරුන්ට තමන් අතීතයේ වැපිරූ වැපිරීම මතකයේද නැත.
එදා සිට ජාතික දේශපාලනය කියා තමන්ගේ ජාතියත්, ආගමත්, පවුලත්, පරම්පරාවත්, පක්ෂයත් තනතුරුත් බදාගෙන තමන්ගේ ආත්මාර්ථය උදෙසා ඔවුහු රට බෙදුවෝය. රටේ සාමාන්ය මිනිහාට තම අසැල්වැසියා සමඟ හැමදාම තිබුණේ සරල ප්රශ්න ටිකකි. ඒ ප්රශ්න රටේ ප්රශ්න බවට පත්කොට ඒවා ජාති, ආගම්, කුලමල, පක්ෂ ප්රශ්න බවට පත් කළේ කවුරුන්ද?
එය දවසකින් දෙකකින් හෝ දශකයකින් සිදුවූවක් නොවේ.
එහෙව් යුතුකම් නොදන්නා අයිතිවාසිකම් ගැන පමණක් සිතූ මුත්තන්ගෙන් බිහිවූ වූ මුණුපුරන් දැන් හොඳින්ම බුරන වයසේය. එකිනෙකා බුරා ගන්නා විට අහල පහළ රටවල උන් බල්ලෝ එලවන්නට කියා ගල් ගසන්නටද පුළුවන. මන්ද ඔවුන් මෙහේ ඉන්නා වල් බල්ලන්ට වඩා තවත් රටවල දඩෝරියන්ට බයක් දක්වන නිසාය. ඒ බල්ලන්ට ඉන්ජෙක්ෂන් ගසා තිබෙන නිසා ප්රශ්නයක්ද නැත.
ඉතිං වල් බල්ලන් ගානට වැටුනත් අපිට දැන් කමක් නැත. ඒවා හුරුය. මගේ අයිතිවාසිකම් මිස මට දැන් යුතුකම් කියා දෙයක් නැත. අඹ සිටුවන්නට ඉඩක්, වෙලාවක් හෝ උවමනාවක්ද නැත. බැරිම තැනක් ආවොත් දඩෝරියන් ඉන්න හෝ සත්තුන්ට බලපත්ර නොදෙන රටකට පනිමි මම. ඉතිං ඒ සඳහා දැන් සිට යොදවමි මගේ මහ මොළය. එහෙමද?
සරලවම, ... (අවබෝධයෙන් යමු)
පුළුල් අර්ථයෙන් හැබෑ විද්යාව යනු සියල්ල පිළිබඳ සත්යය විග්රහයයි. ඒ අර්ථයෙන්ම මිථ්යාව යනු විවිධ ධාරාවන් ඔස්සේ පැමිණි විශ්වාසයන් ගොනුවකි. පරිපූර්ණ වශයෙන් විද්යාව හා මිථ්යාව බෙදා දැක්විය හැකි භෞතික බෙදුම් රේඛාවක් නැති හෙයින්ම වඩා තාර්කිකව විද්යාව හා මිථ්යාව අතර ගැටුම කවදත් ලෝකයේ පවතීවි. අපි විශ්වාස කළාට මිථ්යාව ඵල දරන්නේවත් අවිශ්වාස කළ පමණින් විද්යාව යටපත් වෙන්නේත් නැහැ. සිදුවන්නේ නිවැරදි අවබෝධය ලබන තාක් අපි වාසි අවාසි මත විටෙක විද්යාවටත් විටෙක මිථ්යාවටත් ආවැඩීම පමණයි. නමුත් ලොව පවතින සත්ය ඔබටත් මටත් දෙකක් නොව එකක්මයි.
ජීවිත වල වටිනාකමක් ගැඹුරක් අරුතක් නොදකින තරමට අපි ආ වඩන්නේ අපිට කැමති මිථ්යාවට යි. ඒ ආස්වාදයට ඇති ලොලීත්වය රැකෙන්නට නම් අපි ඊට අදාළ විද්යාවේ ආලෝකය මතුවන්නට ඉඩ නොදිය යුතුයි. නමුත් විද්යාව අවබෝධකොට ගත්තෝ විසඳුමකට මිස ගැටුමට නොයන බැවින් ගැටෙන්නේ ප්රතිවිරුද්ධ මිථ්යා භක්තිකයෝය. අපේ අන්ධ විශ්වාසයන්ගේ ගැටුම එතැනය. එබැවින් අතිමහත් විනාශයන් ලොවට ගෙනාවේ බුද්ධියෙන් අරගල කළ විද්යාව හා මිථ්යාව අතර ගැටුම් නොව ප්රතිවිරුද්ධ මිථ්යාවන් අතර ගැටුම්ය. විවිධ සංස්කෘතික වෙනස්කම් වලට හේතු වුණු ඇදහිලි විශ්වාස ගැටුමට හේතු වන්නේ අපේ මිථ්යාව වඩා උසස් යයි කියාපාන්නට යෑමෙනි. තමන්ගේ විශ්වාසය වඩා සත්යයැයි ඒත්තු ගන්වන්නට යෑමෙනි.
විද්යව අමතන්නේ අවබෝධටයි. මිථ්යාව අමතන්නේ හැඟීමටම පමණයි. එබැවින් හැබෑ විද්යා අවබෝධය විසඳුම් වෙත පාර කපද්දී මිථ්යාව හැඟීම ඔස්සේ විශ්වාසයට පමණක් පාර කපයි. අවසන තවත් විශ්වාසයක් හා ගැටුමට යන්නේ විද්යා අවබෝධයෙන් තොර එවැනි අන්ධ විශ්වාසයෙන් යුතු අන්තගාමීයාය.
කුමන විශ්වාසය මත සිටියත් අන්තගාමී, අන්තවාදීන් සියල්ලෝ එකම මිථ්යා දෘෂ්ටික පිරිසකි. ඇත්ත වශයෙන්ම ඔවුන් විද්යාවකින් පුනරුත්ථාපනය කළ යුතු මනුස්ස කොට්ඨාශයක් බැව් සංවේදීව අප කල්පනා කළ යුතුය. සාමාන්යය සමාජයේදී සිරයේ හෝ ඔවුන්ගේ විශ්වාසය ලෙස නිරයේ හෝ මේ පුනරුත්ථාපනයද සිදුවෙනු ඇත්තේමය, මන්ද විද්යාත්මක සත්ය නම් ක්රියාවකට සමාන එහෙත් ප්රතිවිරුද්ධ ප්රතික්රියාවක්ද පවතින බවය.
ජීවිත වල වටිනාකමක් ගැඹුරක් අරුතක් නොදකින තරමට අපි ආ වඩන්නේ අපිට කැමති මිථ්යාවට යි. ඒ ආස්වාදයට ඇති ලොලීත්වය රැකෙන්නට නම් අපි ඊට අදාළ විද්යාවේ ආලෝකය මතුවන්නට ඉඩ නොදිය යුතුයි. නමුත් විද්යාව අවබෝධකොට ගත්තෝ විසඳුමකට මිස ගැටුමට නොයන බැවින් ගැටෙන්නේ ප්රතිවිරුද්ධ මිථ්යා භක්තිකයෝය. අපේ අන්ධ විශ්වාසයන්ගේ ගැටුම එතැනය. එබැවින් අතිමහත් විනාශයන් ලොවට ගෙනාවේ බුද්ධියෙන් අරගල කළ විද්යාව හා මිථ්යාව අතර ගැටුම් නොව ප්රතිවිරුද්ධ මිථ්යාවන් අතර ගැටුම්ය. විවිධ සංස්කෘතික වෙනස්කම් වලට හේතු වුණු ඇදහිලි විශ්වාස ගැටුමට හේතු වන්නේ අපේ මිථ්යාව වඩා උසස් යයි කියාපාන්නට යෑමෙනි. තමන්ගේ විශ්වාසය වඩා සත්යයැයි ඒත්තු ගන්වන්නට යෑමෙනි.
විද්යව අමතන්නේ අවබෝධටයි. මිථ්යාව අමතන්නේ හැඟීමටම පමණයි. එබැවින් හැබෑ විද්යා අවබෝධය විසඳුම් වෙත පාර කපද්දී මිථ්යාව හැඟීම ඔස්සේ විශ්වාසයට පමණක් පාර කපයි. අවසන තවත් විශ්වාසයක් හා ගැටුමට යන්නේ විද්යා අවබෝධයෙන් තොර එවැනි අන්ධ විශ්වාසයෙන් යුතු අන්තගාමීයාය.
කුමන විශ්වාසය මත සිටියත් අන්තගාමී, අන්තවාදීන් සියල්ලෝ එකම මිථ්යා දෘෂ්ටික පිරිසකි. ඇත්ත වශයෙන්ම ඔවුන් විද්යාවකින් පුනරුත්ථාපනය කළ යුතු මනුස්ස කොට්ඨාශයක් බැව් සංවේදීව අප කල්පනා කළ යුතුය. සාමාන්යය සමාජයේදී සිරයේ හෝ ඔවුන්ගේ විශ්වාසය ලෙස නිරයේ හෝ මේ පුනරුත්ථාපනයද සිදුවෙනු ඇත්තේමය, මන්ද විද්යාත්මක සත්ය නම් ක්රියාවකට සමාන එහෙත් ප්රතිවිරුද්ධ ප්රතික්රියාවක්ද පවතින බවය.
Thursday, March 8, 2018
-මිනිස්සු-නම්, (වගවෙනු ව)
ඒ-
බී-
ඒබී- ඕ-
ප්ලස්,
මයිනස්...
අපි දන්න-
මිනිස්සු ඇතුළෙ-
කකියන්නෙ එච්චරයි..
කාලයක් වපුල බිජුවට මොනවදැයි?
ඒ බැව් වැපිරූ උන්ට අමතකයි?
වෙනසක් අවැසි ගම රට තොට නොවෙයි,
හදවත මනස නුවණැස ඇරඹුමයි.
බී-
ඒබී- ඕ-
ප්ලස්,
මයිනස්...
අපි දන්න-
මිනිස්සු ඇතුළෙ-
කකියන්නෙ එච්චරයි..
කාලයක් වපුල බිජුවට මොනවදැයි?
ඒ බැව් වැපිරූ උන්ට අමතකයි?
වෙනසක් අවැසි ගම රට තොට නොවෙයි,
හදවත මනස නුවණැස ඇරඹුමයි.
Friday, February 16, 2018
Thursday, February 15, 2018
ගමකට රැවටෙන්න කැමතිද? වඩා ලාභදායී ම වට්ටම් දැන්
සීතාම්බර සළුව නැතිවත්
සිඹපල්ලා
නිරුවත කැමති යටිසිත
සඟවාපල්ලා
දුන්න අරන් කැටපෝලයෙන්
විදපල්ලා
අපත් සමඟ තොපි සෙලුවෙන්
සිටපල්ලා
සිඹපල්ලා
නිරුවත කැමති යටිසිත
සඟවාපල්ලා
දුන්න අරන් කැටපෝලයෙන්
විදපල්ලා
අපත් සමඟ තොපි සෙලුවෙන්
සිටපල්ලා
Wednesday, February 14, 2018
☺😊😃💘💘💘💘💘💘💘💚💛💜♥
නීලහරිත ආදරයක්
වැලන්ටයින් කමිටුවක්
මල්සරා අපේ
අනාගතය ඔබේ අතේ
ඒත්
හැබෑ ආදරේ
සිරිලකටමයි මගේ
වැලන්ටයින් කමිටුවක්
මල්සරා අපේ
අනාගතය ඔබේ අතේ
ඒත්
හැබෑ ආදරේ
සිරිලකටමයි මගේ
Tuesday, February 13, 2018
බුදුන්ගේ සරණ ද, සොරුන්ගේ සරණද
(නැණස පෑදීම) සත්ය වැපිරීම උතුම්ම දානය නම් මිථ්යාව වැපිරීම (නැණස වැසීම) තිරශ්චීන ම සොරකමයි.
මිනිසුන්ගේ බුද්ධිය වසා ඒ ගොනුන්ගෙන් තම ගැල් ඇද ගැනීමට කවරෙකු හෝ සිතත්ද නුදුරේ ම ඔවුන්ටද ගොනුන් වී තමන් විසින් නොමඟ යවන්නට යෙදුණු මිනිසුන්ට වන්දි ගෙවන්නට ම සිදුවේවි.
කළ කර්මයේ ප්රතික්රියා ව ඔබ අප නටවන හැටි ! ක්රිකට් වගේමය..
බලන්න අවසන් පන්දුව තෙක්ම, තවම එක් පිළක් තරඟයේ ලකුණු රැස් කළා පමණය..
මිනිසුන්ගේ බුද්ධිය වසා ඒ ගොනුන්ගෙන් තම ගැල් ඇද ගැනීමට කවරෙකු හෝ සිතත්ද නුදුරේ ම ඔවුන්ටද ගොනුන් වී තමන් විසින් නොමඟ යවන්නට යෙදුණු මිනිසුන්ට වන්දි ගෙවන්නට ම සිදුවේවි.
කළ කර්මයේ ප්රතික්රියා ව ඔබ අප නටවන හැටි ! ක්රිකට් වගේමය..
බලන්න අවසන් පන්දුව තෙක්ම, තවම එක් පිළක් තරඟයේ ලකුණු රැස් කළා පමණය..
Monday, February 12, 2018
මඩ සෝදා ගෙන ගොවියා නැවත රජ විය යුතුය
මඩ සෝදා ගැනීම නම් නිවැරදි වීමයි. රජ වීම නම් අපේක්ෂා ඉටුකර ගැනීමයි. සරලවම කියන්නේ නම් තමා සතු බලතල නිවැරදි ලෙසම භාවිතා කොට රටේ අවකෙළි තුරන් කිරීමට සරල ජනපති දැන් සංකීර්ණ විය යුතුය.
මඩ නැහැවෙන්නේ කුඹුරු කරන්නට යෑමෙනි. නමුත් මඩ කළ කුඹුරෙන් ඵලක් නැත. අතහැරියහොත් එහි වැඩෙන්නේ වල් පැළය. වී වපුරා ඉතිරි වතාවත් සියල්ලම අවසන් කොට අස්වැන්න නෙළා ගතහැකි විය යුතුය. අකලට වගා කරන්නට සිදු වුනත් කලට වැසි නොලැබුණත් වල් ගලවා, පොහොර යොදා, පැල් රැක හෝ වල් (ඌරන්,අලියන් වැනි) සතුන්ගෙන් වගාව බේරා ගෙන, අස්වැන්න ලද හැකි උපරිමයෙන් ගත යුතුය. බලතල ඇත්තේ ඒ වෙනුවෙන්ය.
එක් එක් අභියෝග ජයගන්නට යාමේදී ඇතිවන බාධක ස්වභාවිකය, වැරදි විය හැකිය. දීර්ඝ කාලීන ව සම්ප්රදායට එක් වූ දෝෂ වහා භංග වී නොයන මුත් ඒ සඳහා සාධාරණ උත්සාහයන් නැවත කළ යුතුය. ඒ සඳහා තිබෙන කාලය උපරිම ලෙස යොදා ගත යුතුය. නොවැටී නොනැගිටිය නොහැක. වැටුනු හැටි අවබෝධ කොට ගතහොත් නැවත නොවැටී සිටිය හැක.
උපුටා ගැනීම, මගේ උපදේශක සභාව පළකල "දේශපාලන ත්රිකාස්ථිය නොකඩාගෙන කුඹුරු කරන හැටි" ලිපිය ඇසුරිණි.
මඩ නැහැවෙන්නේ කුඹුරු කරන්නට යෑමෙනි. නමුත් මඩ කළ කුඹුරෙන් ඵලක් නැත. අතහැරියහොත් එහි වැඩෙන්නේ වල් පැළය. වී වපුරා ඉතිරි වතාවත් සියල්ලම අවසන් කොට අස්වැන්න නෙළා ගතහැකි විය යුතුය. අකලට වගා කරන්නට සිදු වුනත් කලට වැසි නොලැබුණත් වල් ගලවා, පොහොර යොදා, පැල් රැක හෝ වල් (ඌරන්,අලියන් වැනි) සතුන්ගෙන් වගාව බේරා ගෙන, අස්වැන්න ලද හැකි උපරිමයෙන් ගත යුතුය. බලතල ඇත්තේ ඒ වෙනුවෙන්ය.
එක් එක් අභියෝග ජයගන්නට යාමේදී ඇතිවන බාධක ස්වභාවිකය, වැරදි විය හැකිය. දීර්ඝ කාලීන ව සම්ප්රදායට එක් වූ දෝෂ වහා භංග වී නොයන මුත් ඒ සඳහා සාධාරණ උත්සාහයන් නැවත කළ යුතුය. ඒ සඳහා තිබෙන කාලය උපරිම ලෙස යොදා ගත යුතුය. නොවැටී නොනැගිටිය නොහැක. වැටුනු හැටි අවබෝධ කොට ගතහොත් නැවත නොවැටී සිටිය හැක.
උපුටා ගැනීම, මගේ උපදේශක සභාව පළකල "දේශපාලන ත්රිකාස්ථිය නොකඩාගෙන කුඹුරු කරන හැටි" ලිපිය ඇසුරිණි.
Sunday, February 11, 2018
ජයවේවා! (දිනුම හා පැවැත්මේ අත් නොහළ හැකි බැම්ම, ඇම්ම හා ගැම්ම...)
ඒක හරීම ප්රණීත අනුරාගයක්, හරිම ජාති එකක්.. බත් පැකට් එකෙයි බෝතලෙයි ලොල් බවෙන් ජාති අනුරාගය උත්කර්ශයට නැංවීමක් ඒක, තව පොඩි ගතමනාවක්. විශ්වාසය එක්ක එන පොරොන්දු...එතනින් ලැබෙනව මරාගෙන මැරෙන්න හයිය, ඒ හයිය නැති ගැහැණු, පිරිමින්ටත් එතනින් ඒ හයිය ගන්න පුළුවන්. එතනින්මයි රට ගොඩනගන හටනේ පාදම හැදෙන්නේ, සටනට අවශ්ය වෙෙරය අවුලුවන්නේ.
කිසියම් දේශපාලන පක්ෂයක් තමන් මහජන මුදල් ගසා කන බව පිළිගෙන, මුත් එහි ප්රතිශතයක් පාක්ෂිකයන් අතර බෙදා දෙන බව පැවසුවත් ඒ ගනුදෙනුව නොහොත් ඩීල් එකට ජනමතය ක්ලෝස් කළහැකි දේශ්ප්රේමීන් සිටින රටක්, පක්ෂ සමිතියේ බස් එකේ රැළියට යන ගමනේ... එහෙමයි රටවල් දියුණු කළ චින්තන රැළි නැංවුණේ. එහෙම නැත්නම් ඒතැන පැවැත්මක් තිබිය හැකිද මිත්රවරුනි,......
හෝව්..හෝව්..පොඩ්ඩක්.ඩ්රෝන එක ඔහොමම උස්සන්න... අඩි දාහක්, වනන්න දැන් වනන්න තව හයියෙන්, හරි. දැන් හරි..
කිසියම් දේශපාලන පක්ෂයක් තමන් මහජන මුදල් ගසා කන බව පිළිගෙන, මුත් එහි ප්රතිශතයක් පාක්ෂිකයන් අතර බෙදා දෙන බව පැවසුවත් ඒ ගනුදෙනුව නොහොත් ඩීල් එකට ජනමතය ක්ලෝස් කළහැකි දේශ්ප්රේමීන් සිටින රටක්, පක්ෂ සමිතියේ බස් එකේ රැළියට යන ගමනේ... එහෙමයි රටවල් දියුණු කළ චින්තන රැළි නැංවුණේ. එහෙම නැත්නම් ඒතැන පැවැත්මක් තිබිය හැකිද මිත්රවරුනි,......
හෝව්..හෝව්..පොඩ්ඩක්.ඩ්රෝන එක ඔහොමම උස්සන්න... අඩි දාහක්, වනන්න දැන් වනන්න තව හයියෙන්, හරි. දැන් හරි..
අපි ඊළඟ පරපුරට නොදීම රට හදමු.
දේශපාලන රදළයින්ට ජඩයින්ට වන්දනාමාන කරන ගාථාවක්, පිංදෙන ගාථාවක් නිර්මාණය කළ යුතුය.
රාජ්ය ආයතන වල උදෑසන වතාවතට එය ශුද්ධ සිංහලෙන් සජ්ජායනාව අනිවාර්ය කළ යුතුය.
මෙතෙක් නීතිගත නොවූ ජඩකම් වහ වහා නීතිගත කළ යුතුය.
නීතිගරුක මිනිසුන් වෙත නීතිය නවා බරපතළ වැරදි, ඩීල් කරුවන්ගේ කුජීත නිදහස් අයිතිය සුරැකිය යුතුය.
ජයලලිතාව ඇදහීමට නූගත් ඉන්දියානුවන්
තව තවත් දිරිමත් කළ යුතු අතර දෙවන ලෝක යුද සමයේ ජපන් බෝම්බ වලින් රට ගලවාගත් වීරයන්ගේ පරම්පරා වලට ගම්වර සහ විශ්රාම වැටුප් හිඟ දීමනාද සහිතව දිය යුතුය.
(මේ ප්රමුබතාවයන් කිහිපයක් පමණි.)
රාජ්ය ආයතන වල උදෑසන වතාවතට එය ශුද්ධ සිංහලෙන් සජ්ජායනාව අනිවාර්ය කළ යුතුය.
මෙතෙක් නීතිගත නොවූ ජඩකම් වහ වහා නීතිගත කළ යුතුය.
නීතිගරුක මිනිසුන් වෙත නීතිය නවා බරපතළ වැරදි, ඩීල් කරුවන්ගේ කුජීත නිදහස් අයිතිය සුරැකිය යුතුය.
ජයලලිතාව ඇදහීමට නූගත් ඉන්දියානුවන්
තව තවත් දිරිමත් කළ යුතු අතර දෙවන ලෝක යුද සමයේ ජපන් බෝම්බ වලින් රට ගලවාගත් වීරයන්ගේ පරම්පරා වලට ගම්වර සහ විශ්රාම වැටුප් හිඟ දීමනාද සහිතව දිය යුතුය.
(මේ ප්රමුබතාවයන් කිහිපයක් පමණි.)
දේශපාලන රදළවාදය (තොරණ් බලමු, රබන් ගසමු)
නොදැන හා දැනගෙනම දේශපාලන රදළවාදයට උඩගෙඩි දෙන ප්රජාවකට උරුම ධනය, බලය ඇත්තන්ගේ දෙපා සිඹීම් පමණය. ඒ සිඹීමේ වටිනාකම තම ජීවිතයටත් වඩා වටනේ යැයි සිතන්නෝ ඒ උදෙසා මරාගෙන මැරෙන තාක් වෙෙවර්ණව බබළන්නේ දේශපාලන රදළවාදයේ තොරණයි.
ඉතිං, වෙෙවර්ණව තොරණ් බලන්න, හිතේ හැටියට රබන් ගහන්න... සුබ දවසක් ඒවි ඔබේ තොරණට...
ඉතිං, වෙෙවර්ණව තොරණ් බලන්න, හිතේ හැටියට රබන් ගහන්න... සුබ දවසක් ඒවි ඔබේ තොරණට...
Saturday, February 10, 2018
හිටි අයත් ඉන්න අයත් කව්රුත් මට එකමය (රදළයාත්, ගොවියා පුතුත් මේ සිරිලකට පහළය) 👇
රදළ වාදයට එරෙහිව
කැරැල්ලක් ගසමි තනිවම
දළකාර හෝ චණ්ඩින්ට මැර
බිය නැත ඊයෙත් අදත් හෙට වෙද
කුක්කො වී ලතවෙන
සොක්කො සේ ලෙවකන
ගති පුරුදු නැති අප
පි දිය යුත්තන් හැර පියා නැත
මන්ත්රී ඇමති ජනපතී
මට නොවේමය අධිපතී
වේ නම් රටට හිතවතී
කරනු කව්රුත් රටට වැඩ නිසී
කැරැල්ලක් ගසමි තනිවම
දළකාර හෝ චණ්ඩින්ට මැර
බිය නැත ඊයෙත් අදත් හෙට වෙද
කුක්කො වී ලතවෙන
සොක්කො සේ ලෙවකන
ගති පුරුදු නැති අප
පි දිය යුත්තන් හැර පියා නැත
මන්ත්රී ඇමති ජනපතී
මට නොවේමය අධිපතී
වේ නම් රටට හිතවතී
කරනු කව්රුත් රටට වැඩ නිසී
Friday, February 9, 2018
රතු වීම 💯
යථාර්තයේදී නිබඳ රතු වෙති මිනිස්සු
උපතේදී රක්තයෙන් නැහැවෙති
විපතේදී එපැහැයෙන් ම තෙත් වෙති
තවද හැබෑවටම වරද නිවැරදිව අවබෝධ කොට ගත් තැන ද විලියෙන් රතු වෙති,
කනටම වැදුණත්, නැතත්
රතු පලස් උඩ
රතු ඇපල් කන
රතු දෙතොල් ද
රතු කමිස ඇඳ
රතු මලක් ගෙන
පෙම් කරත් ද
නැතිද නව රතු අරුත්
"....෴........."
සොයා ඒ අරුත්
රතු වෙන්න ඔබත්...
උපතේදී රක්තයෙන් නැහැවෙති
විපතේදී එපැහැයෙන් ම තෙත් වෙති
තවද හැබෑවටම වරද නිවැරදිව අවබෝධ කොට ගත් තැන ද විලියෙන් රතු වෙති,
කනටම වැදුණත්, නැතත්
රතු පලස් උඩ
රතු ඇපල් කන
රතු දෙතොල් ද
රතු කමිස ඇඳ
රතු මලක් ගෙන
පෙම් කරත් ද
නැතිද නව රතු අරුත්
"....෴........."
සොයා ඒ අරුත්
රතු වෙන්න ඔබත්...
Thursday, February 8, 2018
ඔබට දිවුරා කියන්නම්.. මටම ජන්දය දීපන්...
ඔව්, අපි තමයි මේක හදන මිනිස්සු.. අපිට, මට ඡන්දෙ දෙන්න. මම යි පොර රට රකින.. මමයි මිනිහා ... අපි කොරා, කව්ද අපිට කොරන්නේ, කොරල බලමු.. මේක අපේ රට..... අපේ ලේ කකියනවා, රෑට නින්ද යන්නෙ නෑ.. කවදද රට ගොඩ නැගෙන්නේ.... මේක හදන්න අපිට ඡන්දෙ දෙන්න.
Subscribe to:
Posts (Atom)