Thursday, June 29, 2023

බංකොලොත් රටක් බංකොලොත් නායකයින් විසින් මෙහෙයවීම යුගයේ විශිෂ්ඨටතම කාර්යභාරයයි !

ප්‍රතිපත්තියක් එක නීතියක් නැත ඕනෑ

රට බංකොලොත් වෙන මාවත් තව ඕනෑ

අරගල බඩට මිස ඔළුවට නැත ඕනා

ආපහු පරණ රටටම වීසා ඕනෑ

Tuesday, June 13, 2023

නෙක්ස්ට් ලෙවෙල් ~ පාට් ඉස් වෙල් !



රාජපක්ෂට වම් කම්මුල ඇල්ලුවා ~ ඒ ෆැන්ටසිය ඉවරයි 

වික්‍රමසිංහට දකුණු කම්මුල ඇල්ලුවා ~ ඒ ෆැන්ටසියත් ඉවර වෙයි

ඊළඟට කාට හරි බෙල්ලත් දෙමු ~ එතකොට ප්‍රාණය නිරුද්ධ වෙයි

මොකුත් කරන්න බැරි අවසන ~ අදාහනය, භූමදානය, අවයව හරි දානයක් වෙයි

වර්ණ අන්ධ



 

Friday, June 9, 2023

🔂

 



Sunday, June 9, 2019

තම තමා (each)

මහින්ද, රනිල්, මෙෙත්රී, ගෝඨාභය, සහ ඔය ගොන් නටම බැඳෙන 225 ට අමතරව රටේ තවත් හත් අට දහක්ද සතියේ  වැඩි දවස් ගණනක් සුදු ජාතික බැනියම් අඳිති. ලක්ෂ ගණනාවක් බෞද්ධ කිතුනු ඉස්ලාම් හින්දූන්, බුදුන්ට දෙවියන්ට ගුරුන්ට දෙගුරුන්ට වදින දෑතින්ම උන්ට වඳිති. රටට වැදගත් ඒ කිසිවෙක් නොවේ. එබන්දන්ට අමතරව තවත් ලක්ෂ ගණනක් මිනිසුන් රට තුළ ජීවත් වීමයි. එයිනුත් කාළගුණයෙන් දේශගුණයෙන් හෝ මුදල නිසා මිනිසාගේ වටිනාකම පාවා නොදෙන ලක්ෂ ගණනක් රට තුළ තවමත් ජීවත් වීමයි. තුට්ටු දෙකට තම වටිනාකම හෑල්ලු කරගත් මහා ප්‍රතිරූපධාරියෝ ඉදිරියේ වචනයකින් හෝ ඇත්ත කතා කරන වඩුවා තනන්නේ පුටුවක් මේසයක් පමණක් නොවේ. එබඳු ගුරුවරයා සිසුන්ට ලබාදෙන්නේ දැනුම පමණක් ද නොවේ. එවැන්නන්ට නිසි සමාජ වටිනාකමක්, කරළියක් ලබා නොදී බල පොරයේ සිටිනා උන් පතුරුගසා අප සතුටු වූවාට සැබවින්ම එයින් අපට අද දක්වා වැඩක් වී ඇත්නම් ඒ දශමයකි.  සිදුවිය යුත්තෙන් හරියට දශමයකි. අපේ රටේ කලාවෙන් වන සමාජ බලපෑම වාගේය ඒ දේත්.  අපි හදා ගන්නා පොඩි ඉඩකඩෙන් පහළ මට්ටමේ ජවපොදි ඉහළට ඔසවනවා තබා අපි කරන්නේ  අපේම උන්ගේ විඥානය පුළුල් කරමින් එකතැන හිඳීමයි. එක් පාර්ශ්වයක් කොතරම් පුළුල් කරගෙන හිටියත් ගණිකා මඬමේ ලැග එන ස්වාමියා මර නින්දේ නම් එතැන සුජාත දරුවෙක් බිහි වන්නට පසුබිමක් නැත. පාලිතයන් සේම පාලකයන්ද නින්දෙන් අවදි විය යුතුය. රටේ පරම්පරා ගණනාවක් තුළ සුජාත භාවයෙන් තබා සහජාත භාවයෙන් වත් යහගුණය නූපදින්නේ එහෙයිනි. ඒ බීජ කිසිදා ගර්භගත වී නැත. සැබවින්ම වඳභාවය තිබෙන්නේ එතැනය. මෙහි සැබෑව නම් මේ රටේ ජන විඥානයේ දුප්පත්කම නොවේ. හීන වීර්ය යි. ඇත්තට නිදන එකා අවදි කළ හැකි වුවත් බොරුවට නිදන මහ උන්, උන්ගේ අපහසුවට මිස රටේ අපේ අපහසුවට නැගිටින්නේම නැත. පහසුවට ලේසියි ජීවිකාව පවත්වන්නට වැල යන අතට මැස්ස ගහන්නේ ඊට එකඟ නිසා නොව විරුද්ධ වී ජීවිතය අපහසු කර ගැනීමට ඇති අකමැත්ත නිසයි. එතකොට මේ සමාජ ප්‍රගමන මල් වට්ටියට අතගහන්නේ කව්ද? ඒවායේ නායකත්වය ගන්නේ කව්ද? සහ ඔවුන් එසේ කරන්නේ ඇයි? පැරණි ක්‍රමයේ ගම්බිම් පදනමේ රාශිගත වීම් ස්වභාවයක් නැති අද ඔය සේරම කෘතිම නායකත්වයන් වෙයි. එවිට නැවත ගමේ දේශපාලුවා ගමේ ස්වභාවික නායකයා වෙයි. පූජ්‍ය හෝ පූජක පක්ෂය ගමේ ස්වභාවික නායකයන් වීම බොහෝ කොට නාමිකත්වයටම වැටී ඇත. රාජ්‍යයේ බලය පාලකයාගේ පැවැත්ම පිණිස පමණක් සක්‍රීය වෙද්දී අප බල්ලාගේ කිනිතුල්ලා මෙන් පරපෝෂී වන්නට හදන්නේ පාලකයාගේ ඇඟේ එල්ලී හදා ගන්නා සබඳයකින් මිස අප වෙනුවෙන් පවතින රාජ්‍යයේ බලය සක්‍රීය කර ගැනීමෙන් නොවේ. අපි අහවලාගේ කට්ටිය කියා අහවලාගේ බලයේ කොටස්කරුවන් ලෙසින් රැකෙන්නට හදන්නේ එහෙයිනි. එසේ නැතිව රටේ පුරවැසියන් ලෙස පෙනී සිටීමෙන් පමණක් අපට රැකවරණය ලැබීමට නම් අපට හුදෙකලාවේ සටන් කරන්නට සිදුවේ. ඒ සටනට තවත් පුරවැසියන් එක් වෙද්දී එතැනත් උගත් පණ්ඩිතයෝ ගුරුකුල ප්‍රශ්න හදති. පිරිසක් ඉන්දියාවෙන් පැමිණ මිශ්‍ර වූ නිසාමදෝ බමුණන්ටත් වැඩි බමුණෝ මෙහේ සිටින බව කියන්නට සිදුවන්නේ එවිටය.
සාමාන්‍ය ජන විඥානයෙන් කළහැකි දේ එය පුළුල් වූවා කියා නොකෙරෙන්නේ එහෙයිනි. ඇත්තේ පහසු ජීවිතයේ රුචිකත්වය පමණි. අද බහුතර සිංහල බෞද්ධයා කොහොමත් සරල ජීවිතය පතන්නෙක් නොවේ. එබැවින් ඔය ජන විඥානය පුළුල් කිරීමට වඩා බෙල්ලට පිහියක් තැබීම, කඩුවක්, තුවක්කුවක්, බෝම්බයක් බොහෝ තැන්වලදී සාර්ථක වී ඇත්තේ මරණයට වඩා අපහසුව තුළ ජීවිතය හෝ ඉතිරිවන වාසිය පහසු ජීවිකාවේ රුචිය විසින් එහිදී මතු කරන බැවිනි.
එබැවින් අපහසු ජීවිත පහසුවෙන් ජීවත් කරවීම සඳහා හැදෙන ව්‍යාපෘතිත්, පහසු ජීවිත අපහසුවෙන් ජීවත් කරවීම සඳහා හැදෙන ව්‍යාපෘතිත් යන සංකීර්ණ බල සමීකරණ අතරේ සාධාරණ සරල සමීකරණයක් වන සාමාන්‍ය විඥානය යුක්ති සහගත බලසම්පන්න අවියක් කර ගැනීම අප වැනි මිනිස්සුන්ට මෙවැනි සමාජයක ජීවත්වීම උදෙසා එකම පිහිට 'වේ යනුවෙන් අවබෝධයට ගන්නට අපට සිදුවේ.

Saturday, June 3, 2023

දුටුවෙමි !

පෝදා මෙදා හංදියේ

පන්සල අසල දන්සලේ

විහිළුයි ඔවුන් සිදු කළේ

බොහෝ අය එහි රැස් වුණේ


කෝල නැති කළ අක්කලා

සමඟ රැඩිකල් අයියලා

අප නොදන්නා බණ කතා

කියා දී පින් රැස් කළා


ගම්වල කොල්ලෝ කෙල්ලෝ

අවටත් කෙල්ලො කොල්ලෝ

සමඟ ඒ ගොල්ලෝ

වගෙයි මල්ලට ගැහුව ගුල්ලෝ


ජිවිතය ගැන විහිළුවෙන්

මරණය ගැනත් විහිළුවෙන්

රතිය රමණය විහිළුවෙන්

සතර අභිනය කවුළුවෙන්


තොරණකට වැඩියෙන් කතා

අද දන්සලේ පින් තකා

සමාජය එහි රැස් කකා

සතර අගතිය සිහි කළා

Wednesday, May 31, 2023

අන්ධරේලා ~ රේවතීලා

ජනතාවට විහිළු සපයන ආණ්ඩුවලට විහිළු සපයන ජනතාව හැර තවත් ජනතාවක් සිටීද

සිටී

ඒ රටේ සාමාන්‍ය ජනතාවයි


ආණ්ඩුවලට විහිළු සපයන ජනතාවට විහිළු සපයන ආණ්ඩු හැර තවත් යමක් තිබේද

තිබේ

ඒ රටේ රජයයි


ඒ රටේ සාමාන්‍ය ජනතාවටත් ඒ රටේ රජයටත් විහිළු සපයන ඒ රටේ තවත් ජනතාවක් සිටීද

සිටී

ඒ රටේ ජනතාවට විහිළු සපයන ආණ්ඩුවලට විහිළු සපයන ජනතාවයි

Tuesday, May 30, 2023

මගේ කොටස ඉටු කිරීම මගේ .. by රයිට් ඩවුන් කොමීඩියන් ෴

ජනතාවට විහිළු සපයන ආණ්ඩුවලට විහිළු සපයන ජනතාවට විහිළු සපයන ආණ්ඩුවලට විහිළු සපයන ජනතාවට විහිළු සපයන ආණ්ඩුවලට විහිළු සපයන ජනතාවට විහිළු සපයන ආණ්ඩුවලට විහිළු සපයන ජනතාවට විහිළු සපයන ආණ්ඩුවලට විහිළු සපයන ජනතාවට විහිළු සපයන ආණ්ඩුවලට විහිළු සපයන ජනතාවට විහිළු සපයන ආණ්ඩුවලට විහිළු සපයන ජනතාවට විහිළු සපයන ආණ්ඩුවලට විහිළු සපයන ජනතාවට විහිළු සපයන ආණ්ඩුවලට විහිළු සපයන ජනතාවට විහිළු සපයන ආණ්ඩුවලට විහිළු සපයන ජනතාවට විහිළු සපයන ආණ්ඩුවලට විහිළු සපයන ජනතාවට විහිළු සපයන ආණ්ඩුවලට විහිළු සපයන ජනතාවට විහිළු සපයන ආණ්ඩුවලට විහිළු සපයන ජනතාවට විහිළු සපයන ආණ්ඩුවලට විහිළු සපයන ජනතාවට විහිළු සපයන ආණ්ඩුවලට විහිළු සපයන ජනතාවට විහිළු සපයන ආණ්ඩුවලට විහිළු සපයන ජනතාවට විහිළු සපයන ආණ්ඩුවලට ..... සපයන ජනතාවට ... වලට ..

Monday, May 29, 2023

දේශපාලනය, විනෝදය හෝ අපහාසය සඳහා නොවේ.

හේතු ඵල සබඳතාව සමඟ විග්‍රහ කොට ගත හැකි නිත්‍ය, සතුටු, ආත්මයක් පෙන්වන්න ~ විචාරශීලීව හැදැරීම සඳහා

Sunday, May 28, 2023

අම්මද තාත්තද වැඩිය අගේ

පුං ඡායා තමයි අගේ
අවතරණය තමයි හොඳටම කළේ
අපි ගුරුවරු නැති පරපුරේ
නෑ කිසිවක් අනතුරේ ?

Saturday, May 27, 2023

ජාතිකාභිමානයට ~ විකල්පය එමමයි, එය ජාතිකාභිමානයයි (අවමානයෙන් බැහැර නොකළ යුතු රටක ජාතියක අභිමානය)

+  තියෙන්න ඕන එකක් බිංදුවෙනුත් පහළට වැටුණම  ඒ සමාජයේ තනි තනි මිහිහෙක් පවා ආතතියට ලක් වෙනවා. මොකද තනියෙන් අභිමානයක් නැති වුණත් රට ජාතිය සවිමත් නම් ජන මනසට ඒක අවියක්. අවුරුදු දෙක තුනක ඉඳන් ලාංකීය සමාජය ම ඉන්නෙ ඒ අවිය පත්තු වෙන්නෙ නැති තැනක. මේ කියන්නෙ ශ්‍රී ලාංකික බව මිස දේශපාලනික භාවිතා වේ එන ආරූඪ ජාති, දේශී හිතෛශී අව භාවිතයක් ගැන නොවෙයි. 

ඒ නිසාම මේ කඩා වැටීමේ හේතු සාධක සැලකීමේදී මජර දේශපාලනයට සෘජුව ඇඟිල්ල දිගු කරන අතරේ ඉතිරි ඇඟිලි එක එක  පාර්ශ්ව වලට දිගු වෙනව. හීනමානය දැඩිව ජාතිය වෙලා ගනිද්දි අපි හරි තැනට වගේම හිතෙන හිතෙන තැන්වලටත් බෝල පාස් කරන්නෙ දැනෙන පීඩනයෙන් ගැලවෙන්න. රැල්ලක කැරැල්ලක හැඩය ගත්ත අරගලයකිනුත් රට වැසි අපිට මේ පීඩනයෙන් ගොඩ එන්න දුන්නෙ නෑ. අපිව නැවත රාමුවටම ඇදල දැම්ම. මොකද්ද මේ රාමුවෙ තියෙන අවුල, සමහරෙක් අහනව. අපි අද ඇවිත් නතර වෙල ඉන්නෙ කොතනද කියල බැලුවොත් ඒකම තමයි ඒ අවුල. තව විදිහකින් කීවොත් කාලයට වගේම ශරීරයටත්  නොගැලපෙන ඇඳුමක් අපට අන්දල තියනව. ඒකෙ අපහසුව නිසා ගලවන්න හැදුවත් ඉඩක් නෑ. සමහර විට නිසි ඇඳුමක් හදා ගන්න තුරු ටික කලක් නිරුවතින් ඉන්න එක ඔය ඇඳුමට වඩා ජාතික දේහයට යෝග්‍ය වෙන්න පුළුවන්. නමුත් අපි තවමත් අණ්ඩ දමමින් ගොමස්කඩයක් ගත දවටා ගෙන පීඩනයකින් ජීවත් වෙනවා.
සමාජයකට අනවතරව ගලා එන පීඩන ප්‍රවාහයක් තුළ පවතින්න බෑ. මේ පීඩනය සමාජයට අවශෝෂණය කර ගන්න පුළුවන් කමක් නෑ. එතනදි ඇතැමෙක් ජීවිතය අතහරිනවා. ඇතැමෙක් සමාජය අත හරිනවා. තවත් අය පීඩන ප්‍රතිරෝධයන් හදා ගන්නවා. ආන්ඩුවට දක්වන දේශපාලන විරෝධය වගේම සමාජ කල්ලි, කාණ්ඩායම්, නායකත්ව දරණ විවිධ කොටස් වලට ඇති වන විරෝධයත් ඒ ආකාරයි. එහිදී ඒ ප්‍රතිරෝධයන් යුක්ති සහගත වෙන මෙන්ම නොවන අවස්ථා පවතිනවා. ජාතිය, ආගම, සංස්කෘතිය හැම එකක්ම කුල්ලට, පෙනේරෙට වැටෙන එක හොඳ වුණත් කුල්ලට දැමිය යුතු දේ පෙනේරයටත් පෙනේරයට දැමිය යුතු දේ කුල්ලටත් වැටුණොත් වෙන්නේ සමාජ වටිනාකම් තවත් ටිකක් වේගයෙන් විනාශයෙන් විනාශයට යාම පමණයි.
මෙතනදි මමත් ස්ටෑන්ඩ්අප් , සිට්ඩවුන් හෝ රයිට්ඩවුන් ලෙස ප්රකාශ කළ යුතු යමක් තිබෙනවා. එය විහිළුවක් හෝ යථාර්තයක් වන්නේ ජන සමාජයේ ප්‍රතිපෝෂණය අනුව.
එය යෝජනාවක් ලෙස ඉදිරිපත් කරන්නට මම කැමතියි.
ඒ තුළ මේ බොහෝ දේ සමබරව රැකගෙන සමාජයක් වශයෙන් ඒකරාශීව රට, ලෝකය ඉදිරියට තල්ලු කර ගන්නට දිය හැකි අලුත් යමක් තියනවා ද යන්න ඔබ තීරණය කළ යුතුයි. 😀
අපි නටමු, තුටින තුටින ගීත ගයාලා .. !
ජාතික අරගල වලින් සමහන් නොකළ ජන පීඩනයට දැන්වත් නිදහසක් දෙන්න. රටට ජාතික නර්තනයක් හඳුන්වා දෙන්න. ජාතික ගීයේ අරුත්බර වචන එක්ක හිතට එකඟව සීරුවෙන් හිර කරගෙන ඉන්න බැරි ජාතික හැඟුම් වලට නිදහස් වන්නට ඉඩක්. පිටකෙරෙන  පීඩනය හොඳම විදිහට උරා ගන්න ජාතියටම ඉඩක් දිය යුතුයි. ස්ට්‍රෙස් නැති කර ගන්න කාමර ශාලා අස්සෙ නටපු නටන මිනිස්සුන්ට ජාතියක් වශයෙන් නටන්නට ඉඩක් හැදිය යුතුයි. ඒක රටක ජාතියක භාව විශෝධනයක් වේවි. මානුෂීයව වගේම ධනාත්මකවත් රටක රාජ්‍ය මට්ටමේ කාර්ය බාරයක් ලෙස කතිකාවට ගත යුතු දෙයක්.
සීරුවෙන් කියන ජාතික ගීයට උපරිම ගෞරවයෙන් යුතුව එතැනට ජාතික නර්තනයක් ආදේශ කර බලන්න. ලාංකීය ජාතියක් වශයෙන් අපිට දිනපතා නිල වශයෙන් නැටිය හැකි නැටුමක්. පාසලේද, ආයතනයේද, උත්සවයක ද බේදයකින් තොරව එකට නටා ජවයෙන් අරඹන දවස, ඒ දවස කොතරම් ප්‍රීතිමත් වේවිද, සුන්දර හා ප්‍රබෝධමත් වේවිද, නිර්මාණශීලි වේවි ද ? ඒ හිතිවිල්ලත් කොතරම් ප්‍රීතියක්ද :! එහෙම නොවෙයි ද අලුත් ලොවේ අපේ අභිමානය අපි රැක ගත යුත්තේ. එය නොවෙද ජන විඥානයේ හැබෑ ප්‍රතිව්‍යුහගත කරණය. සිත ගත මනස ලෙස එක මිටකට ගෙන රටට හයිය හදන විදිහ.😀
අපි නටමු, තුටින තුටින ගීත ගයාලා .. !
මතක තියා ගන්න ජන අරගලයකින් පසු ජනයා ප්‍රතික්‍ෂේප කළ කෙනෙකුට ජනපති වෙන්නට හැකි රටක ජාතික නර්තනයකින් ජාතියක අහිමානය නැංවීම පමණක් නොව රටම වුව වෙනස් කළ හැකි බව !

Friday, May 26, 2023

රට කෑමෙන් පසු අතුරුපස සූදානම්!💩

සිංහල කයිවාරුවෙන් බංකොලොත් කළ රට ඉංග්රීසි කයිවාරුවෙන් ගොඩදැමිය හැකි යයි කලු සුද්දෝ හිතති. 

හොරු බොරු, වංචාකාරයෝ එහෙමම තබා ගෙන අයි එම් එෆ් සුදු රෙද්ද ඇඟ දවටාගෙන පිළිවෙතින් පෙළ සැදෙති. 

බලයෙන් ජවයෙන් ශක්තියෙන් දුර්වල දුර්මුඛ පරම්පරාවක් නිර්මාණය වෙමින් පවතිද්දී රටේ ආර්ථිකය සාමාන්‍ය තත්වයට පත් වෙමින් තිබෙනවා යයි කියති.

ඒ අනුව අනාගතයේ නාකි තිරිහන්ව සංවර්ධිත රටේ මිනී පෙට්ටියක් තුළ සිය ප්‍රතිලාබ භුක්ති විඳිද්දී තරුණයෝ රෝගීන්ව  රෝහල්වල ගෙවන වාට්ටුවක තම තාරුණ්‍ය විඳවනු ඇත.

එහෙම කාපු රටක අතුරුපස මෙහෙම තමා, අපි මක්කොරන්නද ... මජර දේශපාලකයින්ට කඩේ යන හපුටු තක්කඩි මිසදෙටුහිතෛශී හිපාටුවන් එවිට කියනු ඇත.

Tuesday, May 23, 2023

හෙව්වා තමා ~ අතික්‍රමණයත් කළා (මෙරු වෙත මෙතිනි ~ නොදැන කළ වරදකි)

බුදුන් හෙව්වා පාරුවක්

මහ ගඟකින් එතෙර වන්න

බුදුන් හෙව්වා ආලෝකයක්

මහ රාත්‍රියේ මග වඩින්න

බුදුන් දෙසුවා ධර්මයක්

පාරුව සේ මහ සසරින් එතෙර වන්න

වදාළා 'එපා එතෙරව පාරුව කරින් ගෙන යන්න'

බුදුන් පෙන්වුවා නිවන

ආලෝකයේ වේගයෙන් හැකිනම් ලබාගන්න

එපා නිත්‍ය නැති, ලයිට් ගියාම දුක් ඇති, දීප්තිය හැර කිසිත් නැති ආලෝකයෙන් ගිනිකන වැටෙන්න

🆒

දැන් පුරුද්දට ගිහින් !!

ධර්මය පසෙකලා ශාස්තෘ ප්‍රවර්ධනය කරන පූජකයන්ට, නායක ප්‍රතිරූපකයන්ට, ව්‍යාපාරිකයන්ට යටත් නොවුනා නම් අපි අදටත් ශික්ෂිත ජාතියක් !

🆔


 

🆓




 

Friday, May 19, 2023

වික්‍රමසිංහලා දෙන්නයි, ගියේ දෙමග යි ෴ බසේ වීරයා හා දෙසේ පාලුවා

අයෙක් නූගත්,

අනෙකා උගත්:

නූගත් බුද්ධිමතා ජන විඥානය ඔප දැම්මා, පරම්පරා ගණනක් ප්‍රඥාවෙන් හැඩ කළා.
උගත් තක්කඩියා ජන විඥානය වළ දැම්මා, පරම්පරා ගණනක් අවඥාවෙන් කැත කළා.
නූගතා තුන්කල් බැලුවා, තනිව හැදෑරුවා
උගතා තනිව කල් බැලුවා, එකතුව ඩීල් දැම්මා
නූගතා පොත් ලියුවා, රටට ඉතිරි කළා
උගතා පොත් පෙරලුවා, රටම ණය කළා
නූගතා උගතුන්ගේ, රටේ දරුවන්ගේ ගුරුවරයෙක් වුනා
උගතා හොරුන්ගේ රට කපටින්ගේ මහ මොළකරු වුනා
නූගතා මිය ගිය මුත් ජන හදවත් අතර අදටත් ශ්‍රේෂ්ඨයෙක්ව ජීවත් වෙනවා
උගතා ජීවත් වෙමින් මුත් මළ ගිය පරාණයක් මෙන් ජන හදවතෙන් දිනෙන් දින දිය වෙනවා

(ඉනි කැපුවා තමා ~ ඔක්කොම දැම්මේ ගඟට ~ අදටත් එහෙමයි, 2048 ඉනි ටික ගඟ දිගේ ලැබෙයි, එදාට ගහන්න වැට රට වටේ, රැක ගන්න මේ මුතු ඇටේ ~ ජීවතුන් අතර හිටියොත් එදාට රට කරන්නෙ නාකි අපියි)

Monday, May 15, 2023

හිත ~ ප්‍රතිව්‍යුහ ~ ගත ~ කරනවා (දෙන්, මට නින්ද යනවා. දෙන්, රට දියුණු වෙනවා)

ජාතිය ප්‍රතිව්‍යුහගත කරනවා

ජන්මය ප්‍රතිව්‍යුහගත කරනවා

ආගම ප්‍රතිව්‍යුහගත කරනවා

කලු තර ප්‍රතිව්‍යුහගත කරනවා

සුදු කෙට්ටු ප්‍රතිව්‍යුහගත කරනවා

ප්‍රතිව්‍යුහ ප්‍රතිව්‍යුහගත කරනවා

රතිව්‍යුහ ප්‍රතිව්‍යුහගත‍ කරනවා

ප්‍රතිව්‍යුහ ජානගත කරනවා

පරණ යකඩ වලට අලුත් බේසමක් දෙනවා

අප යෝජන කරන්නන්..

දරුවන් අපයෝජනයට..

පුරවැසියන් අපයෝජනයට..

රට අපයෝජනයට 

ලක් වෙද්දී

අප නියෝජනය කරන්නන්..

Tuesday, May 9, 2023

දේශපාලන බල මජර වෛරසයට එරෙහි වූ (9 ~ ප්‍රති මජරත්ව සටන)

එදා මෙදා මිනිස් ඝාතන සංස්කෘතියක් මේ ධර්මද්වීපයේ වීද ඊට වඩා මිනී කාක්කන්ගේ සංස්කෘතිය අද වඩා සාමාන්‍යකරණය වී ඇත. දේශපාලනික අර්බුධ, සමාජ අර්බුධ ඊටත් මෙහා පුද්ගලික අර්බුධ මත සිදු වන ඝාතන ආදී වශයෙන් පවා මරණ විකුණමින් යැපෙන මිනීකාක සංස්කෘතිය අද හරි සරලය. 

මිනිස් ජීවිතයක වටිනාකම මෙපමණට හෑල්ලු වූ මාර සංස්කෘතියක් මේ ධර්මද්වීපය තුළ වැඩුනේ කාගේ කාගේ වරදින්ද?

මහජන විරෝධතාවයකට ගිනි තබා දේශපාලන වෛරයන් අවුලුවා අනිසි භීෂණයක් නිර්මාණයට මුල පුරා තමන් විසින්ම කැපූ වලේ ඇද වැටුණු සහෝදර මිනිසෙකුගේ මාංශය කිඹුල් කඳුළු සමඟින් අදටත් අනුභවයේ යෙදෙනුයේ නම් ඒ නියම මජර දේශපාලන කපුටන් ය.

මෙයින් ගැලවෙන්නට දරණ යම් උත්සාහයක, අරගලයක දිශාව පවා නැවත සිය සුපුරුදු මජර දේශපාලනය වෙත යොමු කරවා ගන්නට තරම් ඔඋන් දුෂ්ඨත්වයෙන් හා මුග්ධත්වයෙන් සවිමත් නම් අද රටට වින කරන සැබෑ ත්‍රස්තවාදය කුමක්ද, එය පවතින්නේ කොතැන ද, කවරාකාරයෙන්ද යන්න වඩා පැහැදිලිය. 

රාජ්‍ය කරවන උන් විසින් නැවත නැවතත් සකසන පෙර මංපෙත් තුළ යළි යළිත් පෙනෙනුයේ මෙරට ජන සමාජය ගිල ගත් මජර දේශපාලනය මුල් කොට ගත් නරුම සංස්කෘතිය ඔසවාලන විනාශකාරී ගමන හා එහි තරම නොවේද?

රටෙහි විනාශය උදාවී ඇත්තේ ආර්ථිකයක පමණක් නොවේ. සියළු සමාජ සංස්කෘතික අධ්‍යාපනික පද්ධතීන්ම දෙදරා නාය යමින් පවතී.

තවමත් සිය මජර බවට එරෙහි අරගලයේ පිළිබිඹුවට බුරන, නන් දොඩවන මුග්ධ දේශපාලක ප්‍රතිරූපධාරියෝ මීලඟ බල දඩයම පිළිබඳ සිහින මවමින් සිටිති. බල ගේමට පාර කපති, තාර දමති.

ආත්මාර්ථී දේශපාලන මජරත්වයෙන් අත් දුටු විනාශයේ මීළඟ අදියර අත් විඳින්නට සිදුවන්නේ ආත්මාර්ථී පුරවැසි මජරත්වය මතයි.

රට ගලවා ගැනීම සබුද්ධික පමණක් නොව එකමුතු, සවිමත්, සක්‍රීය ක්‍රියාවලියක් විය යුතු වන්නේ එබැවින්ය. වාද බේද විරහිතව පළමුව මේ මජර සංස්කෘතිය මෙරටින් තුරන් කළ යුතු ය. එසේ නොකොට කිසියම් සරු බීජයක් මේ නිසරු පසෙහි ඵල දරන්නට යළි ඉඩක් ඇත්තේම නැත. තවදුරටත් සරු බීජ පවා බිහි නොවනු ඇත! හිස් කාන්තාරයක මිරිඟුවක් පසු පස ලුහුබඳින්නන් බවට අප පත් වනු ඇත.