Thursday, June 11, 2020

ගරු ජනපතිඳ,

ගෝඨාභය ජනපතිතුමනි,

සමාජයක් ඉදිරියේ මිනිසෙකු මිනිසෙක් මරා දැමීමට පෙළඹන මිලේච්ඡත්වයට වැට බඳින්න.

සාකච්ඡාවෙන් ගැටළු විසඳාගැනීමට යන බොහෝ මිනිසුන්ට නොමිනිසුන් සංග්‍රහ කරන්නේ ජඩකමිනි, මැරකමිනි. ඒ අද ඊයේ දෙයක් නොවන මුත් එය කවදා කොතැනත් නැවැත්විය යුතුම දෙයකි. මහමග මිනිසෙකු මරා දැමීමට තරම් තවකෙකු මිලේච්ඡත්වයට බිය නැති සමාජයක් අපට උවමනා නැත. බන්ධනාගාර සුද්ධයට පළමු රටේ යහපුරවැසියා උදෙසා යුක්තිය, නීතිය, සාධාරණය ස්ථාපිත කරන්න. ඔබතුමා නිරන්තර ආශිර්වාදය පතන සද්ධර්මය, එය රකින්නන්ගේ සුරක්ෂිත බව තම ආදර්ශ පාඨය කොටගත් ශ්‍රී ලංකා පොලිසිය ධර්මයට මොබ්බෙන් රටේ පවතින නීතිය තුළ අප වෙනුවෙන් තව දුරටත් නිර්භීත, කාර්යක්ෂම, විධිමත් හා මානුෂීය ආයතනයක් කරන්න.

මේ රටේ සාධාරණ නීතිගරුක සාමාන්‍ය පුරවැසියාට දේශපාලන ගැති බවෙන් තොරව ඒ නිදහස යුක්තිය සාමකාමී බව විඳගන්න ඉඩ හසර පාදා දෙන්න. 
කොමිසම්ද අණ පනත් නීති වගන්ති වලට වඩා දෑසට දෙසවනට හදවතට බුද්ධියට ඒ දර්ශනය ඉක්මණින්ම හසුවේවා!

මීට, විශ්වාසී 
ශ්‍රී ලාංකිකයා

Tuesday, June 9, 2020

.....ක

ජීවන් දෙයියෙක්, පෙරටුගාමියා මයිනෙක්, නපුංසකම වෑහෙයි, තුප්පහිකම බේරෙයි...
නීතිය සාධාරණය යනු කුක්කා පොලිසියේ හෝ අම්මා අප්පාගේ හෝ පප්පාගේ භූදලයක් ද...
සෘජු නැති ලංකාණ්ඩුවල සමානාත්මතාව සාධාරණය හෝ යුක්තිය පිළිමලුන්ට කෙළින්නටමය...

සර්ලා ලඟ සුළුදියෙන් පෙඟෙන තුනී කුක්කා යුනිෆෝම් මිනිස්සු ඉදිරියේ චීනමහා ප්‍රාකාරවෙයි

පාලිමන්ට් පින්බතුන් කරින් වඩම්මන්නට මිරිස්කුඩු කකා අංකතහඩුවත් උගුල්ලන්යන පොලිසිය පව්

ගහන්ට උස්සලා පොළොවේ, සුදුසු උන් ඇත නිදැල්ලේ - ලංකා පොලිසියේ අවධානයට

"ධම්මෝ භවේ රක්ඛති ධම්මචාරි" 
හිසටවත් හිතටවත් ඉඩක් නොදී ලාංඡනේට ධර්මය දැම්මේ කුමට සකී?

Tuesday, June 2, 2020

ගරු ජනපතිද,

බන්ධනාගාර වල විතරක් නොවෙයි රජයේ බොහෝ ආයතනවලින් විය යුතුදේ හරියට වෙන්නේ නෑ. ඒවා....හැදුවොත් බන්ධනාගාර එකක් දෙකක් වහන්නත් පුළුවන් වෙයි.

Monday, June 1, 2020

සමාව දිය නොහැකි වැරදි - එක මවකගෙ දරුකැළ මඬිනා දේවකාරියේ ඥාති සංග්‍රහ...

රටේ සියලුම තැන්වල විවිධ තනතුරු දරන්නේ කාගේ හෝ ඥාතීන්ය. ගැටළුව ඥාතීත්වය නොව තැන නොතැන අවස්ථාව සාධාරණය යුක්තිය නොතකා නොබලා රාජකාරියෙන් ඥාති සංග්‍රහ කරන්නට යාමයි. එසේ බලා වුව පාර්ශ්වික ගැටළු වලදී පැත්තක් ගැනීමට අයිතියක් ඔවුන්ට ඇත්තේද නැත. රාජකාරිය කාටත් සමාන සාධාරණ ලෙස සමානාත්මතාවයෙන් විය යුතුය. එහිදී  රාජ්‍ය ආයතන සුවිශේෂී වන්නේ ඒවායේ කාර්යභාරයන් පොදු මහජන සුභසිද්ධිය උදෙසා ප්‍රමුඛව දායක වියයුතු පසුබිමකය. 
රටේ ඉහළ මහ පුරවැසියාගේ පටන් පහළ යාන්ත්‍රණයන් දක්වා රාජකාරිය තුළ ඥාති හිත මිත්‍ර සංග්‍රහයෙන් මිදීම නඩු අවනඩු ගණනාවක්ම පිළිසිඳ ගැනීමකින් තොරවම අහවර කිරීමක් වන්නේය. රට වෙනස් කළ හැක්කේ හණවැදුණු කුණුවුණු ඒ ඕජස ශරීරයෙන් ඉවත් කිරීමෙන්ම පමණි. කොරෝනා වලට වඩා බරපතළ වෙෙරස සමාජගතවී සමාජ දේහයම මියදෙන්නට ගත්තේ අද ඊයේ නොවේ. ඒ සම්බන්ධයෙන් පාලක ලොක්කෝ අද වෙනතුරුත් පැහැදිලි සෞඛ්‍ය වෙෙද්ය නිර්දේශ ලබාගන්නේ නැත. අනුගමනය කරන්නේ ගොඩවෙදකමය.

නීතිය යම් පමණක සාධාරණයක් සමාජ පැවැත්ම උදෙසා ඉටුකරත්ද ඒ කාර්යය ඉටු කරන්නට පසුබිමේ දායකත්වය දෙන්නෝ මනුස්සකමේ නාමයෙන් ඥාති හිත මිත්‍ර සංග්‍රහය හා රාජකාරිය පටලවා නොගන්නේ නම් එය රටේ ගැටළු ගණනාවකට නිවැරදි විසඳුම් ලබාදීමට දායක වීමේ වගකීමක් යුතුකමක් මෙන්ම පින්කමක්ද වනු ඇත්තේය.

Sunday, May 31, 2020

සමාව දිය නොහැකි වැරදි - චේතනාන්විතව ලාංකික මහජනයාගේ හිසමත පැහැරීම...

සිංහල දමිළ මුසල්මානු බේදයකින් තොරව ඡන්ද ගොඩ වෙනුවෙන් උඩ දාමාගෙන නායක ප්‍රතිරූ වණනු මිස උන්ගේ ප්රභු පරපුර ප්‍රවර්ධනය කරනු මිස කිසිම ජන කොට්ඨාශයක සාධාරණ සාමාන්‍ය ජනයා වෙනුවෙන් හඬක් නැත, උන් වෙනුවෙන් උන්ගේ තන්ත්‍රවාදය අප වෙනුවෙන් අපේ ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදය යනුවෙන් මන්ත්‍රයක් සේ ජප කරනවා පමණය. ඇස් පනාපිට ධර්මධරයෝත් නීතිධරයෝත් රකින්නේ උන්ව නම් යුක්තිගරුක ජනයා පිළිගත යුත්තේ අනුගතවිය යුත්තේ කොතැනටද? පොතේ නීතියත් ඊට භක්තියත් හෘද සාක්ෂියත් හිතේ ශක්තියත් පමණක් ඔවුන්ව ජීවත් කරවීමට ප්‍රමාණවත්ද? මතුපිටින් පිරුවට ඇඳි ජඩ පාලන පන්නය ඒ සමඟ නිදි වදින රාජ්‍ය යන්ත්‍රය පාගා පොඩිපට්ටම් නොකොට ඒ අස්සේ සිටින අවංක මිනිසුන් එක පෙළකට නැගී නොසිට යහපත් සාධාරණ මිනිසුන් වෙනුවෙන් කෙසේ කවුරුන් රටක් තනත්ද? ගොඩෝ තියා මළගිය ප්‍රාණකාරයෙක් හෝ පිහිටට එනකන් හිටියාය කියා කිසිවෙකු එන්නේ නැත. ඔබේ හිස මත පහරන පාලකයාද නිලධාරියාද බලධාරියාද පිළිබඳ හොඳින්ම දන්නේ ඔබමය. එහි සාධාරණය පිළිබඳ තීරකයා ඔබේ හෘද සාක්ෂියය. ඒ හා බැඳෙන ලෝක සම්මතය, නීතිය, යුක්තිය ඔබ සමඟ නම් ලෝකයාට තබා ලෝක පාලක මහරජුන්ට වුව බිය නොවන්න. බිඳෙන් බිඳ සිඳ මරා දැමුවද අවසන් මොහොත දක්වා අයුක්තිය පිළි නොගෙන දෙපයින් හිඳ උස් මනසක් ඇති මිනිසෙකු ලෙස මිය යන්න. මානව වර්ගයාගේ දියුණු ගුණයන් අදටත් ශේෂවූයේ ඉතිහාසයේ හුන් එබන්ඳන් නිසාය.
මහජනයාගේ නීතිය ඇඳිරිකොට අමු දවාලේ උන්ගේ හිස මත පැහැරීමට පාලකයාට ඇත්තේ කවර අයිතියක්ද? එසේනම් පාලකයින්ගේ හිස මත පැහැරීමට අපටද හිමිකම් ඇත? සූදානම්ව සිටින්න, ස්වභාවධර්මයාගේ නියාමය සත්‍යවාදී පාර්ශ්වයේ පරාජය නොවේ, ජයග්‍රහණයයි.
මිනිසුන්ට කතා කළ හැක්කේ කටින් පමණි. සත්‍ය කතාකරන්නාගේ කට වසා දැමීම ඔහු සත්‍ය වෙනුවෙන් ක්‍රියා කරන්නෙකු බවට පත් කරයි. ඒ ක්‍රියාව නවත්වනවා යනු ඔහු මරා දැමීමකි. ඒ මරණය සත්‍ය යටපත් කිරීමට අසමත් බව ඉතිහාසය පෙන්වා දෙයි. අනාගතයටත් එය එසේමයි.
සුදු කළු අළු ලොකු පොඩි අතන මෙතැන කොතැන කොහොම ඉන්නා කව්රුත් එකම අයිතියක් ඇති මිනිස්සු බව අවසන් වශයෙන් එසේ නොසිතනා ලොව කොතැන ඉන්නා මාන්නහ්කාරයාත් සිතාගනිත්වා! 
නීතිය සැමට, රෙස්පෙක්ට් ස" - ආරුමුගම්

Saturday, May 30, 2020

මජර උගුල්වල ලා මරණ පරීක්ෂණ වලින් සාධාරණය ඉටු කෙරෙන ක්‍රමය, අලිකොටිඅප කාටත් පොදුය.
කෙළින් වැඩ නැති රාජ්‍යක පාණ්ඩු ආණ්ඩු රට කරනවා යනු අනීතික ඩීල් පමණි.

Thursday, May 21, 2020

දස්සකම්."

සාහිත කතා 
ගී හඬ රූ රාමු
පුවත් රංගන ඔස්සේ
වෑහෙන මනුස්සකම අස්සේ
තාම තනියා ගසයි අම්මාට
බිඳුණු විදුලි මායිම මත්තේ

ටියුබ් වල සූරි
චැනල් වල ජූරි
වෑහෙන මනුස්සකම අස්සේ
පන්දාහ තබා දාහක් නොදුටු
ආ වෘත්තීය සත්තු ගෙවත්තේ
කැලයටද කොළයටද වැසී ගත්තේ

හැක්කාගේ උන්නතියය
නොහැක්කාගේ අවනතියය
වෑහෙන මනුස්සකම අස්සේ
ඉක්කා හිරවී උගුරේ
තැත්තෝ ගිලෙති වතුරේ
තනතුරු පදවි සරුංගල්ව ඉගිලේ

සම්මාන පදක්කම්
රේටින් ප්රෝටීන් රීරි
වෑහෙන මනුස්සකම අස්සේ
උනුන් හුන් තැනමය
මුනුන් මුල්තැන ගෙන 
කරට පය තියා පල්ලැක්කියට නැග්ගේ

Saturday, May 16, 2020

ප්‍රේක්ෂකයෙක්මි.





කාලය විසින් අපවද, අප විසින් කාලයද අතික්රමණය කෙරෙනු ලැබීමට ඉඩ දෙමි.

Sunday, April 26, 2020

අපි නො මැරෙන මිනිස්සුද.. (මහප්රාණයෙන් තොරව - දේශ පාලනයේ අරුත)

රට රැකගැනීම සරලය, රට රැකුණොත් අප රැගෙන බව පැහැදිලිය. රටේ මහජනයාගේ රට පාලනය පිළිබඳ මතවාද විවිධය. එක අතක වුව ඇඟිලි එකිනෙකට වෙනස් වනවා වාගේය. ඒ වෙනස් ඇඟිලි විවිධ දේශපාලන පක්ෂ වැනිය (ජාති ආගම් වැනිය). ඉතින් රට කරන්නට රකින්නට තනි දේශපාලන මතවාදයක් තෝරනවා යනු (එක අතකට) අතක එක ඇඟිල්ලකින් වැඩ ගැනීමක් බඳුය.  ඇඟිල්ලක් දෙකක් එක්ව කටයුතු කළත් ඒ ගැලපීම් ජනනය කරන ශක්තිය විවිධාකාරය. ඒ ඇඟිලි වල ස්වභාවය පිහිටීම ශක්තිය ප්රමාණය අනුවය. සුළැඟිල්ලත් මහපටඟිල්ලත් අතර ශක්තියට වඩා දබරඟිල්ලත් සමඟ මහපටඟිල්ලේ ශක්තිය වැඩිය. නමුත් සුළැඟිල්ලට දමන තැනට දබරැඟිල්ල දරදඬු වැඩිය. මහජනයාට විනය ඉගැන්වීමට පෙර (ඇඟිල්ල දිගු කිරීමට ප්‍රථම) මේ ඇඟිලි පිළිබඳ සරල පාඩම රටේ පාලකයන් උගත යුතුමය. ලෝක මට්ටමෙන් ව්‍යාප්ත වන කෝවිඩ් බඳු ව්‍යයසනයකදී සියලු දේශපාලනික මතවාද වලින් තොරව දේශපාලන නායකයන් ඒකරාශි කිරීමේ වැදගත්කම ඔවුන් විවිධ මහජන කොට්ඨාශ නියෝජනය කරන රට නැමති සාමුහිකයේ ඇඟිලි නැමති ප්‍රධාන ධාරාවන් වීමයි. ජනයා එක මතයකට මගකට ගැනීමේ පහසුම හා සුදුසුම මග එයයි.
මේ ඇඟිලි මෙවන් මොහොතක එක මිටකට ගත නොහැකි කිසිඳු නායකයෙක් ජාතික නායකයෙක් වන්නේ නැත. එක් පසෙකින් බල තණ්හාවත් අනෙක් පසින් බල මාන්නයත් පොදි ගසන නායකයන් මහ වූවාට මහපටඟිල්ලෙන් පමණක් රට රැකීම කළ නොහැකි බවත් මේ අවස්ථාව දබරයට ඔසවන දබරැඟිල්ලෙන් විරුද්ධවාදියාට තග දමන අවස්ථාවක් නොවන බවත් දේශපාලනික ශ්‍රමය විභේදනය පමණක් නොව විශේෂීකරණය කර ගත යුතු අවස්ථාවක් බවත් වටහාගත යුතුය. ජාති ආගම් පක්ෂ ලෙස බෙදී එක අතේ ඇඟිලි විසුරුවා රට රකින නිවැරදි මග අතහැර දැමීම නොව දැන් සිදුකළ යුත්තේ සියලු ඇඟිලි ශක්තිය මිටට ගෙන රට රැක ගැනීම පමණයි. ඉතිහාසයේ වූ මෙවන් කවර අවස්ථාවකටත් වඩා ලෝකව්‍යාප්තයක් වූ අද මේ ටික නොතේරෙන පාලකයන් දේවාල පන්සල් කෝවිල් ගානේ බඩගානවා යනු අප තවමත් සමාජයක් ලෙස කොතරම් දිළිඳුදැයි, අසමත් දැයි සහ අසීමාන්තිකව සංස්කෘතික සීමාවන්ගේ සිරකරුවන්දැයි පෙන්වීම සනාථ කිරීමක් පමණක්මයි. 
අද අප නම් කරන සියළු විරුවන්ගේ අසීමිත කැපවීම උත්සාහය සියල්ල අවසන ගඟට කැපූ ඉනි බවට පත්වී අප කබලෙන් ලිපට ඇද වැටීමට මේ අවධානමේ අවධානය මොහොතකට ගිලිහීමම ඇති.
අවසන් පන්දුවට හයේ පහරක් ගසා තරඟ ජයගන්නේ වාසනාව ඇතිවිට පමණි. මේ පාලකයන්ගේ වාසනාව උරගා බැලීමට කාලයක්ද?