Sunday, November 23, 2014

මිනිහා යනු ‍කවරෙක්ද? හා ඔහුගේ කාර්යභාරය....පුවතක්

මිනිහා යනු කවරෙක්ද? ආර්ථික , දේශපාලනික , සමාජීය , සංස්කෘතික , විද්‍යාත්මක , ධර්මාත්මක , කලාත්මක , චින්තනාත්මක , විවාදාත්මක , සංවාදාත්මක වශයෙන් හා තවතත් නා නා විධ විෂය පථයන් ඔස්සේ ගත්විට සමස්ථ ව‍ශයෙන් කිසිම අර්ථයක් ගත නොහැකි බවත්

මිනිහා‍ගේ කාර්යභාරය පිළිබද තීරණය වනුයේ ඒ ඒ විෂය පථය ඔස්සේම බැවින් එය නන්විධාකාරයැයි හෝ සංකීරණයැයි පැවසීම සුද‍සුවන බවත් 

කාලයක් තිස්සේ මේ පිළිබද දීර්ඝකාලීන පර්යේෂණයෙහි යෙදී සිටින පර්යේෂකයෝ පවසති. 

මේ මිනිහා පිළිබද ඇති සංකීරණත්වය නිසා වෙනත් ජීවි ආදේශනයන් හරහා මිනිහා යනු කවරෙක් විය හැකිද යන්න හා ඔහුගේ කාර්යභාරය පිළිබද වටහා ගැනීමට හෙවත් ගවේෂණයට මග සළසා ගත හැකියැයි ඔව්හු වැඩි දුරටත් පවසා සිටිති.

මිනිසා ආශ්‍රයේ සිටින සතුන් අතරින් වඩාත් කිට්ටුවෙන්ම හිදින්නේ බල්ලා හා පූසාය. එමෙන්ම මීයාද මිනිස් වාසස්ථාන ආශ්‍රයේ නිරන්තරයෙන් හිදින්නෙකි. එබැවින් උන්ගේ චර්යා අධ්‍යයනය හා උන් එදිනෙදා ජීවිතයේදී මිනිසා වෙත දක්වන ප්‍රතික්‍රියා හා ප්‍රතිචාර තුළින් මිනිහා පිළිබද අධ්‍යයනය කිරීම වඩාත් පහසුවන බව ඔවුන් මේ වන විට සොයාගෙන ඇත. මෙය හැදින්වෙන්නේ විරුද්ධාභාස ක්‍රමයට චරිතායන අධ්‍යනය යනුවෙනි යැයි මේ පිළිබද පර්යේෂණ කරන ප්‍රධාන මානව විශේෂඥ අනාර්ය අනාර්ය අප හා පැවසුවේය.  පොදුවේ තෝරාගන්නා මේ සතුන්ට අමතරව එක් එක් මිනිසා විශේෂත්වයක් දක්වන්නා වූ තවත් සතුන් ආශ්‍රයෙන්ද මේ ගවේෂණය පුළුල් වශයෙන් සිදුකළ හැකියැයි ඔහු වැඩිදුරටත් පවසා සිටියේය.

ඉතිහාසයේ සිදුකෙරුනු මෙබදු පර්යේෂණ ආශ්‍රයෙන් සොයාගත් තොරතුරු වලට අනුව මෙතාක් හෙළිදරව් කරගෙන ඇති කිසිම තොරතුරක නැවත නැවතත් දැකිය හැකි සමානාතාවයක් දකින්නට නොහැකී වීම නිසා තවමත් මිනිසා හදුනාගැනීමට සතුන් ආදේශයෙන් විරුද්ධාභාස ක්‍රමයට චරිතායන අධ්‍යයනයන් පුළුල්ව සිදුකරන්නට කටයුතු කරන බවත් නුදුරු දිනෙක මිනිහා යනු කවරෙක්ද යන්නත් ඔහුගේ කාර්යභාරය කුමක් විය හැකිද යන්න පිළීබද යම් ඉගියක් ලබා ගැනීමට තමන් ඇතුළු පර්යේෂකයින්ට හැකිවේයැයි අවසන් වශයෙන් ඔහු අප හා පැවසීය.

දිගංශ හා පිඹුරු

ඉහළට

මන්ද බුද්ධිය?

පහළට

මන්ද? බුද්ධිය

දිගට

ධනය හා බලය

හරහට

බලය හා ධනය

ඉදිරියට

දිශාව හා ඉසව්ව

පසුපසට

ඉසව්ව හා දිශාව

Saturday, November 22, 2014

අම්මාගේ දැක්ම.. කණගාටුව.. හා ප්‍රවේශම.

තාත්තාගේ දැක්ම හරි වටිනා මගක ඇත. ඒත් මේ දැන් කතා කරන්නට යන්නේ අම්මාගේ දැක්ම ගැනය. මොනදේ නැතිවුනත් කළ යුතුදේ(නිවැරදි දේ) කිරීම හා ඒ වෙනුවෙන් කැපවීම අම්මාගේ දැක්ම විය. ඇත්තෙන්ම සමහරතැන තාත්තාගේ දැක්මද අබිභවා යහපත් ප්‍රතිඵල ගෙන ඒමට අම්මාගේ දැක්ම ඇත්තෙන්ම මහෝපකාරී විය. කළ යුතුදේ වෙනුවෙන් වෙහෙසී එය හරියට කරන අම්මාගේ දැක්ම රටේ දැක්ම වූවා නම් මට නිකමට සිතේ. ජඩ පුතුන් දාහකට වඩා එවැනි කීපදෙනෙක් වුව මාතෘෘ භූමියට තව තවත් පහළ වේවා. අම්මාගේ දැක්ම ඉදිරියට ගෙනේවා...

කණගාටුයි යන්න මේ දිනවල බොහෝ සේ ඇසෙන්නේය. 18 ගැන කණගාටුයි. සහය දුන්නට කණගාටුයි යනුවෙන් කියවෙන්නේය. කුඩා දරුවන් අඩු තරමේ තරුණයින් වත් අඩු තරමේ අවංකවම වැරදුණු උදවියවත් මෙහෙම කියනවා නම් ඉවසීම මෙන්ම සමාව දීමටද වටී. දැන දැනම වරද කර නැවත නැවතත් වැරදි කරමින් නිරන්තරයෙන් සමාව ඉල්ලන්නෝ අපර ක්‍රමයේ මහත්වරුන්ය. එබන්දන්ගේ කූටත්වයන් හදුනාගෙන සැබෑ කණගාටුව හදුනා ගැනීම මෙබදු කලෙක අතිශයින් වැදගත්යැයි මට සිතේ. අනාගතයේදීත් එබදු කණගාටුවන්නන් ගැන දැන් දැන්ම ඉගි ළුලවෙත්වා...

උෟරන් කැකුණ තලන විට හබන් කුකුළන්ට ජය මගුල් යනුවෙන් කතාවක් මා අසා තිබේ. මතකයේ හැටියට කතාව කීවා හරිය. වාසියට එක එකා පිල් බෙදෙද්දී වාසිය යන්නේ පිල්ලේලාටය. මහ වුන් එක එකාගේ බොටුවෙන් අල්ලද්දී කුඩා දරුවෝ දිව යන්නේ නන්නත්තාරේය. සිනාසෙන්නේ අසල්වැස්සෝය. උදව්කරනාවාට වඩා තරගකරන අසල්වැසියන් නම් සිනාසෙන්නේ හිත යටින්ය. එනිසා මොන උෟරන් මොක තැලුවත් කොටුව අයිතිකාරයා ගොවිපළ ගැන වගකියන්නට ඕනෑය.‍ උෟරන් මෙන්ම කුකුළන් ගැනත් වග කියන්නට ඕනෑය. එබදු වගකීමක් දරන්නට නම් ගොවිපළ හිමියා හොද පරිචයක් ඇත්තෙකු විය යුතුය තම කාරිය ගැන. එබදු ගොවිපළ නඩත්තු කරුවෝ බහුලවෙත්වා...

සියල්ල අපට ඕනෑ හැටියට සිදු නොවුනත් අපි බලපෑම් කරගත යුත්තේ සියල්ල සඵලදායීව සිදුකරගැනීමටය. එනිසා ආකාසෙට බැණ නොනගා අතට ගන්නේ කුඩයද තොප්පියද යන්න හොදින්ම තීරණය කිරීමට මේ කාලයයි. අහස දෙස නෙත් යොමන්න. අව්වද? වැස්සද? නැතිනම් නරියගෙ මගුලද? .. මොන මගුලක් වුවත් අවමගුලක් නොකර ගන්නට වගකීමක් ඔබටත්  මටත්  හැම රටවැසියෙකුටමත් නුදුරේම ඇත. ඉන් අනතුරුවත් ඇත.

Tuesday, November 18, 2014

ඕං අපිත් ගොඩ

වරදකට බනින්න කව්රු හරි හොයාගනින්

එතකොට උඔ වගකීමෙන් නිදහස්

මොනවහරි වෙනුවෙන් මොනවහරි කරපන්

එතකොට යුතුක‍මෙනුත් උඹ නිදහස්

අත් දෙකම හෝද ගනින් ඉදුල් නොතියා‍

උඹේ දෑතුත් පිරිසිදුයි දැන්

බලපං අනිත් අය දිහා

ඕං අපිත් ගොඩ ගියා

Friday, November 14, 2014

අවර පදම > මන (උස්+පහත්)

මිනිස්සු වන අපේ ජීවිතේ පදම අහුනොවුනු කල ජීවිතේ අවර පදමට යනව අපි දන්නෙම නැතිව. එහෙම වුනාට පස්සෙ අවර පදම වුනත් රසයි කියනව අපි කව්රුත් පදම නොදැනම. එතකොට අහන දෙය තමයි පදම දන්නේ මොකාද? වගේ ප්‍රශ්නයක්. කිසිවක් උයන්න කරන්න නොදන්නව වුනාම රොටියක් පුස්සන එකත් සම්බෝලෙයි, පරිප්පුයි බතුයි හදාගන්න/උයාගන්න පුළුවන් එකත් මහ ලොකු දෙයක් කියල ‍දැනෙනව වගේ ජීවිතේ ගැන කිසිවක් නොදන්නව වුනාමත් දන්න දේ ගැන මහ ලොකුවට දැනෙනව. හරියට ජීවිතේම අතැඹුලක් වගේ ගානට හිතෙනව වයස විසිපහ යන්නත් කලින්ම. අපිටත් එහෙම නොදැනුනා නොවේ වගේම කරන කියන දෙයින් බොහෝ දෙනාටත් ඒ හිතිවිලි ඇති බව පේනව. පට්ට පල් රස්තියාදු ගානට ටෝක්ස් දිදී අභූත රූපයෙන්, විකාර රූපයෙන් දෙසන ගොඩක් දේ තුළ තියෙන්නේ පදමත් අවර පදමත් අනා ගැනීම මිස වෙන මොකක්ද? ඒ දෙක බේරුම් කරල දෙන එක කිසිම කෝකියෙකුට ලේසි දෙයක් නොවෙයි මේ කාලේ. එතරමට ජීවිත පදම්, අවර පදම් වෙලා. හැබැයි පදම් වුන ජීවිත තුළින් සමහර විට මේ පදම ගැන අදහස් අල්ල ගන්නත් අපි උත්සාහ කරනව. හැබැයි ඒ සියල්ලම තුළ තියෙන්නෙ හරි පදමමද? ප්‍රශ්නයක්. චීන කෑම වල පදම චීන පදම. ජපන් කෑම ජපන් පදමට. අද ජාත්‍යන්තරී කරන මානසිකත්වයක් ඇතුළෙ රස්තියාදුවන අපේ ජීවිත වල පදම ජාත්‍යන්තර පදම. ඒ නිසාම පාසලෙන්, දහම් පාසලෙන් ජීවිතේ පදම ගැන වැටුනු පදනම අදට වලංගු නැති කරගන්නෙ අපි විසින්මයි. මේ පරිසරයෙ ඒකට ඉඩක් නෑ. තාක්ෂණය ඇතුළෙ ජීවිතේ ගලා යනව, නිකං සර්කිට් බෝඩ් එකක තියෙන තවත් එක කන්ඩෙන්සරයක් ගානට. හැට හැත්තෑ ගණන් වල ඉපදුණු උදවිය ජීවිතේ ගැනත් මේ ජාත්‍යන්තරීකරණය ගැනත් අපූරු දේශනා පවත්වනව එයාලගෙ පදමෙන්.. හැබැයි අද දරුවා පදම්වෙන්නෙ වෙන විදිහකට. ඒ පදම ඇතුළෙත් තියෙන්නෙ අර වගේම ජීවිතයක්. හැබැයි අර ගහෙන් කොළෙන් හුළං සැරෙන් හැදුනු ජීවිත පදම අද ගන්න තියෙන්නෙ වායු සමීකරණයෙන් පරිගණකයෙන්?? මේක තුළ ලොකු කතාවක් නෑ, කාලේ වෙනස විතරක් කියා කියන අය හිටියට අපිට ආපස්සට යන්න බෑ කීවට මේ දරුවාටත් වඩා ඔය පරම්පරා අතරේ හිරවුනු අපේ හිත් සම්පූර්ණයෙන් කන්ඩෙන්සර්, ඩයෝඩ නොවුනු නිසාම හදාගන්න හුගාක් අමාරුයි. මේක ලංකාව. ලංකාවෙ සංස්කෘතිය හරියට ඇගට වැදුනු මිනිස්සුගෙ සංවේදීතාවය අසීමිතයි. ඒක ඇතුළෙ ඇමරිකන් ක්‍රමයට  ක්වික් ෆෝමැට් එකක් දෙන්න ගියොත් බිහිවෙන්නෙ අසමජ්ජාතියෙක් විතරයි. කාටද පුළුවන් නැහැ කියල අභියෝග කරන්න. අපි මේ පොළොවේ අවුරුදු විස්සක් තිහක් සාමාන්‍ය උදවිය අතරෙ හොද කටුවක් කාපු අය. ජීවිතේ හරිම දෙයක් හොයාගන්න උත්සාහ කරපු අය. ඔය කවුරු කවුරුත් දෙසා බාන, පත පොතේ තියෙන දේ විතරකින් ජී‍විතේ දිහා බලන්න උත්සාහ කරපු අය‍ නොවෙයි. දෙන දේ කාල වෙන දෙයක් බලාගෙන ඉන්නවට වඩා, පේන දේ අවුල් නම් ඒ අවුලම කිය කිය ඉන්නවට වඩා යමක් හිතන්න උත්සාහ කළ අය. අපිටත් ඒකට අයිතියක් තියෙනව.  මොකද එක එක දේට අර්ථ කතන සපයන පරණ අයට දැනුනු ‍දේවල්ම වෙනස් ලෙසකින් අලුත් පරම්පරාවට දැනුනු හදවතේ සංවේදී බවක් තිබුන යම් කාලයක් දක්වා. දැන් නම් ඒකෙ සංවේදී බවත් ඒ පරම්පරා තුළම මොටවෙලා. සල්ලි හම්බකරගෙන ජීවිතේ විදින එක පමණක් යථාර්තය වෙලා. වෙන‍ මොනවද? ඉර හදත් විහිළුවක් විතරයි. පුලුවන් නම් ඒවයෙ ශක්තීන් වියෝජනය කරල තවත් ඩෙවල් එකක් හදාගන්න බලමු. ඒ සංස්කෘතිය ඇතුළෙ රොබෝලා, සහ සජීවීකරණය වුනු මිනිස් සත්තු. අපි හිතමු ඒ ඒ පදම එහෙමයි, ජාත්‍යන්තර පදම මෙහෙමයි, අනාගතේ පදම ‍එහෙමයි කියල. අද කතා කරන අභුත රූපය තේරුම් ගන්න ඇහැකි අයත් ඉන්න නිසා එහෙව් අයත් තේරුම් ගන්න යමක් වෙච්චාවේ. මනුස්ස‍යාගේ සත්‍ය දැකීමේ ඥානයේ අවර පදමයි මේ. ඒ උත්සාහයේ කතා හමාර උනාවේ. ඉතිරිය එක එක විදිහෙන් පෙනෙන දෙයින් යමක් වටහා ගැනීමේ ගැඹුරු විදර්ශනාව පමණයි. හිතන්න එපා අපි දන්නවා කියා. අපි බොහෝදෙනා තාමත් නොදන්නා නොගැඹුරේ ජීවිතේ විදිනවා යැයි කියමින් අත පත ගාන්නවුන් පමණයි.

ජීවිතේ විදවන එක ගැන සමහරු සමහරුන් වෙනුවෙන් දුක්වෙනවා. ජීවිතේ විදිනවයි කියන එකේ සීමාවක් නැතිවා ව‍ාගේම විදවනවා කියන එකෙත් සීමාවක් නෑ. ඒනිසා මං ජීවිතේ විදින විදිහත් තවත් කෙනෙක් ජීවිතේ විදවනවද කියන එකත් තීරණය වෙන්නේ අප‍ේ සීමාවන් තුළ නොවෙයි. ඒ ඒ පුද්ගලයා කොපමණ සතුටකින් ඉන්නවාද කියන එක තුළ. හැබෑ සතුට තියෙන්නෙ අව්ව තැපීම තුළද අව්ව තපින්නෙ නැතිව කුඩයක් යට ඉන්න එක තුළද කියල අපිට කියන්න බෑ. වැස්සට තේමීම ‍තුළද නොතෙමී ඉන්න එක තුළද කියල අපිට කියන්න බෑ. බය වගේම බය නැතිවීමද සතුට කියන්නෙ කියල කියන්න බෑ. කට දැවිල්ල හැදීමද කට දැවෙන්න මිරිස් නොකන එක තුළද කියල ත් අපිට කියන්න බෑ. හැබෑ සතුට ලැබෙන්නෙ ඒ මොහොතේ මොනව කිරීමෙන්ද එතන සතුටක් විදීමක් තිබේවි. ඒ වගේම ඒ සතුට කොච්චර කල් පවතීවිද කියන්න පුළුවන් ඒක කොච්චර කාලයක් භුක්ති විදින්න පුළුවන්ද කියන එක මත. ඔය සේරම ජීවිතය පවතින වෙනස් වන කාල සීමාවේ. අද සතුටු වෙලා හෙට දුක් වෙනවද, හැමදාම එකම සතුට විදින්න පුළුවන්ද, හෙට මැරුණත් අද සැප කරානම් ‍ඒක ජොලිද, මෙතැනින් එහා මොකුත්ම දෙයක් නැතිද? තමන්ගෙ මට්ටම තම්මැට්ටම කියල විතරක් තේරුම් ගැනීම සෑහේද? තම තමන්ගේ කල්පනාවට අවබෝධයට අනුව එහෙම හැසිරෙන්නත් විදින්න හෝ ජීවිතය විදවන්නත් අයිතිය තමන් සතුයි තමා. ඒත් මනුස්ස ජීවිතයේ පදම හරියට කැලේ මාරු වුනත් කොටියගෙ පුල්ලි මාරු නොවෙන ලෙසින් තිබෙන බවත් සිහියේ ති‍බුනොත් ව‍ටීවි. ජාත්‍යන්තරයේ වුනත් මිනිස්සු මිනිස් නමින් එක තැනකට එන්නේ මේ පදම නිසානේ. ඔය පදම අවර පදමින් වෙන් කරල ගැඹුරින් හොයා ගන්න පුළුවන් නම් හරි වටිනව. මම නම් රස්තියාදුව ශුද්ධ කරගෙන ටික ටික ජීවිතේ පදම හොයාගන්න හදනව. උනන්දුව ඇති අය ඒ පිළිබද තවත් වීරිය කරත්වා. සියල්ලන්ගේ ප්‍රඥාව වැඩේවා.. අපේත්! ජයවේවා.

ජීවිතේ

දන්නා

නොදන්නා

හොයාගත්ත

ආසකරන

හීන මවන

පස්සෙන් පන්නන

එක එක විදිහේ

කුණු හා කුණු නොවූ හරුප

අමුතුම විදිහෙන් කීම හා කිරීම

ජීවිතේ විදීම

දන්නා විදිහෙන් කිරීම

ජීවිතේ විදවීම

අපි නොදන්න

ජීවිතේක හැටි!!

කොටි

හරි හුරතල්

ගර්.. .ගර්...

හරි අහිංසකයි

කූඩු කළානම්

හරියට පූසො වගේමයි

ආසහිතෙයි

හරි කොටි මාංශභක්ෂකයි

කූඩු කරල නැත්නම්

හරි ප්‍රවේශමෙන්!!

කජු මද

කිරි රහයි

කට වණවෙයි

සට පට ගා හැපෙයි

කිටි කිටි ගා හැපෙයි

වැඩිය පිච්චුනොත් අගුරුවෙයි

කජු මාළු හරි රහයි

අහවල් නොවූ කජු මදේ

ජීවිතේක හැටි!!


Wednesday, November 12, 2014

හැම තැනටම දෙමු අපි බකට් අභියෝග!!! රට නගන බකට් පනතක් අපිට ඔනෑ..

ගුරු පාරේ වළවල් වහන්න ඇද්දොත් බොරළු බකට් එකක්-අපි දෙනව අපිගානෙ තව බොරළු තාච්චියක් = මේ අයුරෙන් ජනතාවට අභියෝග කොට රට සංවර්ධනය කරන්නැයි  ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදී සමාජවාදී ආන්ඩුවට අපි ආරාධනය කරමු. බකට් පනතක් ගෙනැවිත් සම්මත කරගන්නා ලෙසට බල කරමු. 2/3 ක් ඇති මොහොතේ අනිවාර්යයෙන්ම කළ හැකිය. බකට් හුරු සියල්ලෝ බකට් නාමයෙන්ම එය අනුමත කරනු ඇත. අවස්ථාවාදී වී බකට් අභියෝග ජනගන්නට උත්සාහ කරමු. අභියෝග කැමති දියුණු සමාජයේ ඒ දියුණු ක්‍රම අපේ දියුණුව උදෙසා රාජ්‍ය මැදිහත්වීමෙන්ම යොදා ගනිමු. මේ මොහොතේ රටේ කැකෑරෙන වෙනත් ප්‍රශ්න මගහරවා අපේ ගමන් දිශාවට රට ආනත කිරීමටත් බකට් පනතක් යොදා ගත හැකි නොවේද?

හැම දෙයක්ම අභියෝගයක් බවට පත්කොට එහි ප්‍රතිලාභ ජනතාවටම ලබාදී රට සංවර්ධනය කිරීමේ අපිටම ගැලපෙන අපිටම හරියන හරයාත්මක වැඩපිළිවෙලකි මෙය. වැදගත් එකම දේ මේ අභියෝග වැඩපිළිවෙල අධීක්ෂණය සදහා අල්ලස් පගා නොගන්නා ජරාව නොකන පිරිසිදු නිලධාරී මණ්ඩලයක් ‍පත් කරගැනීම පමණි. වැඩිපුර පිස්සු නැති හොද මහත්මයෙක් මේ වැඩසටහනේ මුලසුන දැරීමද අතිශය වැදගත්ය. බකට් තුළින් රටක් නැගීමේ ලෝකයේ අලුත්ම ප්‍රවණතාවකට අපි මුල්ගල තබමු. ගැඹුරෙන්ම බකට් කරමු. පෝදා හැරත්අර්ථවත්ව බකට් පත්තු කරමු.

Wednesday, November 5, 2014

මලකඩයන් හා මස්වැද්දන් වෙනුවෙන් අපේ ක්‍රමයට නීති දමමු.

ඇමති පුතා නොව ජනපති පුතා වුවත් මලකඩයෙක් නම් මලකඩයෙකි. මස් වැද්දෙක් නම් මස් වැද්දෙකි. එලෙසම බෝසත් ගති ඇත්තෙක් නම් හැබෑ මිනිහෙකි. නමුත් අප කැමති වුවත් අකමැති වුවත් අපට අපේ රටේ අහන්නට විදින්නට වෙන්නේ බොහෝ කොට මලකඩයින් ගේ හොරිකඩ වැඩ හා මස් වැද්දන්ගේ මස් කිරීම් ගැනමය. මේ දිනවල ප්‍රවෘත්ති වලට සවන් දෙන විට ඇත්තේ වැඩිහරියක් මේ දෙගොඩේ දේවල්ය. අමුවෙන් මිනිසුන්ගේ ශරීර ‍කොටස් කපන්නවුන් සිටිනවානම් උන් තිරිසන් මනසක් ඇත්තවුන්ය. උන්ට මහත්මා ක්‍රමයේ නීතිය ක්‍රියාත්මක කිරීමට පෙර තිරිසන් නීතිය රස විදීමට අවස්ථාවක් ලබා දිය යුතුයැයි කාලයට අනුව පමණක් මෛත්‍රී සිතින්ම පවසන්නට සිදුවේ. එමෙන්ම මලකඩයින්ට කිරි පෙවීමද හිර ගෙවල් දහසක් හදන්නට පිඹුරුපත් සැකසීමක් වන්නේ අනාගතය ‍වෙත යන ගමනකදීය. 

එනිසා මැති ඇමති පුතුන් වූ හෝ නොවූ පමණින් නීතිය මෙන්ම අපගේ සාමාන්‍ය වැටහෙන නුවණද එක එක පරිදි වනවා නම් අපත් පිස්සන් පමණි. සාමාන්‍ය වැටහෙන නුවණින්ම අපටත් රටටත් කාලකන්නි වන පිරිස් වෙනුවෙන් පැහැදිලි නීති, මහත්මා නීති නැතත් අපේ නීති සමාජයේ ක්‍රියාත්මක විය යුතු නැතිද? මේ ජඩයින් පිළිකුල් කරන මස් වැද්දන් කොටු කරන ප්‍රබල ජන සමාජයක් ගැන මිනිසුන් සිහින නොදැක්කොත් අවසන අපට සිදුවන්නේ මරණකදීත් විකලෙන් සිනාසීමට පමණි. බිය නිසා අගතියට යන සීමාවේ කෙළවරට ගියොත් ජන සමාජයකට සිදුවන්නේ පිස්සුවෙන් මරු විකලෙන් සිනා සෙමින් හිදීමට පමණයි.

කුඩා පැළ අවදියේදීම උගුල්ලා මර්ධනය නොකරන වල් පැළ සමාජයට හොදක් උරුම කරන්නේ නැත. ඒ කෙරෙහි සාධාරණ නීතියක්ද, නිර්භය නීතියක්ද නොමැති කල අප යන්න‍ේ කොයි බටද? අප යන්නට තතනන්නේ කුමන අනාගතයක් කරාද? වර දාන වරප්‍රසාද මත එක් එක් අමන මරි මෝඩ ජඩයින්ට ගැති කම් කිරීමට පමණක් පුරුදු වූ ජනතාවකට සාධාරණය වෙනුවෙන් යුක්තිය වෙනුවෙන් හයියක් ඇගට හෝ හිතට එන්නේ නැත. යන ක්‍රමයේ හොද නරක නොවිමසා යහපත වෙනුවෙන් එක් බිංදු මාත්‍රයකින් හෝ තමන්ගේ උපරිම දායකත්වය නොදුන් මිනිසුන්ට කුමන සරණද? එහිම ගැත්තන් වී නන්දොඩවනවා විනා...

දැන් සිදුවී ඇත්තේද එයමයි. යන ක්‍රමයේ නරකින් වාසි ලබන නිසා ඒ වරදවල් ඉවසමින් හිදින ජනයාට එය දිනක විදවන්නට සිදුවනු ඇත. අප ඊට අයත් නැත. දැන දැන ම වළක්වා ගත හැකි වැරදි වැළැක්වීමට උත්සාහ නොකරන අදාළ නිල බලයන් ඇත්තෝත් උන්ගේ නොපනත්කම තම වාසිය වෙනුවෙන් ඉවසන ගැත්තෝත් අපායේ සුව දිනෙක විදිනු වැළැක්විය නොහැකියි. ඔවුන් වෙත අපගේ සාතිශය සංවේගය.. :D

යපහත වෙනුවෙන් අනේක බාධක හමුවේ වුව තම යුතුකම් ඉටුකළ මිනිසුන්ට මෙලොවම ඒ වෙනුවෙන් සුර සැප පහළ වේවා...:)

අප්‍රමාණ වූ අවකෙළි හා මළවිකාර දකිමින් විදිමින් හිදිනා අපට සත්‍ය හා යුක්තිය වෙනුවෙන් කළ හැකි ප්‍රාර්ථනා එපමණය. අනෙක් ප්‍රමාණය අපට කළ හැකි අපේ ක්‍රියාවෙන් පමණි.. නීර්භීත, අවංක, යුක්ති ගරුක... සපුරා නිවැරදි නැතත් නිවැරද්ද , සත්‍ය සොයා යන්නට උත්සාහ කරන්නන්ට ජය වේවා. අපේ පමණට අපි හරිදේම කරමු. :)

Sunday, November 2, 2014

කලියුගය මැද්දෙන්.. ගම න

පොඩ්ඩන් අකාලයේ ලොකු කරවන්නට අන්ද   න

ලොක්කන් අාතල් පිණිස පොඩ්ඩන් සේ අදි   න

දේශපාලනයේ රස වින්දනය පුළුල් කෙරෙමින් ය   න

අපි අපි අතරේ බය නැති මං ඔයාගෙ කන අල්ල   න

වැඩි ඈතක් නොගොස් ආපසු කැලෑ වදින්නට සිදුව   න

දැන නොදැන දෙකෙන්ම ගොඩයන්නට තියෙ   න 

අවසන් හුස්ම නොදැනීම වැටෙ   න

හරි අපූරු ලෝකයේ හරි අපූරුවට ගතවෙන කාල ගම   න

Friday, October 31, 2014

නූතන ජන විඥානයේ ධනාත්මක පැතිකඩ!

වැඩියෙන් අසා බලා

අඩුවෙන් සොයා බලා

තරමක් කතා කර

කිසිවක් හිතට නොගෙන

අතට අත දී

ප්‍රශ්න අමතක කර

ජීවත්වීම !

Thursday, October 30, 2014

a වර්ගයේ ස්නායු ඇත්තේ අපට විතරද?

ඊයේ කදුකරයේ නාය ගියේය. තුන්සියයක් පමණ පොළවයට සැගවෙන්නට ඇතැයි ආරංචි මාර්ග සදහන් කළේය. මෙහේ ඉඩම් වලින් වතුර ගලනවාට විරුද්ධව කුඹුරු වල සේ මාර්ග හරහා වතුර බදින්නෝය. වැට මායිම් කණුවට නැහෙන්නෝය. ආණ්ඩුවෙන් දෙනවා නම් දමිළ පුවත්පත වුව ගන්නට හදන්නේ දෙමළ අකුරක් වත් නොදන්න උන්ය. තවමත් මේ කිසිදෙයක සැළකිය යුතු වෙනසක් ඇති බවක් නොපෙනේ. තේරෙන සිංහලයෙන් කීවොත් ස්නායු පද්ධතියක් තියෙන්නේ අපට විතරය කියා හිතන තරමට අනෙකා ගැන තමන් උපමාවට ගෙන සිතීමේ ධර්ම උගනීම මෙහේ සමහරෙක් තවම උගෙන නැත. එනිසා රටේ නායකයාගේ ස්නායු පද්ධතියත්, මැති ඇමතිලාගේ ස්නායු පද්ධතියත්, ඉහළ පන්තියේ ධනවතුන්ගේ ස්නායු පද්ධතියත්, මධ්‍යම වෙළද ප්‍රජාවගේ ස්නායු පද්ධතියත්, මධ්‍යම පාන්තිකයාගේ ස්නායු පද්ධතියත්, ගම් බලවතුන්ගේ ස්නායු පද්ධතියත්, සාමාන්‍ය වැසියාගේ ස්නායු පද්ධතියත්, සෘණ ගණනින් සාමාන්‍ය වැසියන් වන අයගේ ස්නායු පද්ධතියත්.. ආදී වශයෙන් රෝග නැතිවත් පංති භේද අැති ස්නායු පද්ධති වර්ගකිරීමක් සමහර තැන්වල තවමත් අපට නැතිද???? a වර්ගයේ ස්නායු...

අවධානම එන්නේ අඩ‍බෙර ගසමින් නොවේ. ඉතින් අවධානම් හදුනා ගන්නා තැන්වලදී ඒවාට කල්තබා විකල්ප සෙවිය යතු සේම ඒවා ක්‍රියාත්මක කළ යුතුය‍. ඒ තන්හිදී අර අදාළ  ස්නායු පද්ධතීන්ට දැනෙන පරිදි කරනු ලබන සන්නිවේදනයද වැදගත්ය. තවමත් එකම භාෂාවෙන් කරන සන්නිවේදනය වුව ඒ භාෂාව කතාකරන ජනයාටත් එක ලෙසින් ග්‍රහණය නොවන තැන මේ සන්නිවේදන ක්‍රමය ගැනත් දෙවරක් සිතිය යුතු නැතිද. ආපදාවන් හීදී පමණක් නොව ඕනෑම කටයුත්තකදී තවත් විධිමත් හා ක්‍රියාශීලී වීමක් අපට අවශ්‍ය නැතිද? එහිදී බඩගින්න සේම ස්නායු පද්ධතියත් රෝගී නැති තැන කාගේත් එකාකාර බව ගැඹුරෙන් තේරුම් ගැනීම අපට වඩා නිවැරදි ඉසව්වකට පියනැගීමට හේතුවක් වනු ඇත.

රටකට අවශ්‍ය මියගිය ‍මිනිසුන් වෙනුවෙන් ශෝක වන්නට පිරිසක්ද, මියෙන්නට පෙර මිනිසුන් ජීවත් කරවිය හැකි ශක්තිවන්තයින් හා වීරිය වන්තයින්ද? එනිසා විනාශයක් වෙන්නට පෙර කෙසේ හෝ බේරාගත හැකි දේවල් කල්ඇතිවම බේරා ගැනීමට උපරිම වෙහෙස නොදා විනාශයට පසු හේතු පෙන්නා වුනු දේ සාධාරණීකරනය කරන කැත පුරුද්ද දැන්වත් නතර කර ගැනීමට කාලය පැමිණ ඇත.

Thursday, October 23, 2014

කාලය අභිබැවීම

කාලය අභිබැවිය හැකිද? 

 යා යුතු වේගය

කාලයේ වේගයෙන්

කාලයේ වේගය කොපමණද?

හොයාගන්න

හොයාගන්න..., කොහොමද?

හිට්ටවගන්න

හිට්ටවගන්න...., මොකද්ද?

හිත

මොකක්?

නවත්තන්න හිත

ඒ කොහොමද?

අංගුලිමාල නවතගත් විදිහට

මං මිනී මරුවෙක් නෙවෙයි!

මං බුදුරජුනුත් නොවෙයි.!

.......................................!

ඔබ මොන මරුවෙක්ද?

මට තේරුනේ නෑ..

තේරුම්ගන්න 

බෑ...

අල්ලගන්න

බෑ...

අතාරින්න

?...?...?.....මට තේරුනා!..... කාලය මරන්නෙක්.. කල්මරන්නෙක්

තවත් කල් මරනවද?

නෑ.. මං පටන්ගන්නවා

මොකක්ද?

කාලය අභිබවන්න..

Tuesday, October 21, 2014

සත්‍ය

උගන්නන

ඉගැන්නෙන

දැකුම් සත්‍ය

ඔලුවට ‍ඔබා ගෙන

කතා කරති අ සත්‍ය

නූගෑන්වූ 

ඉගැන් විය නොහෙන

පරම සත්‍ය

තමා තුළින් වැටහී

අවබෝධ කරත් 

නොකියති අ සත්‍ය

කාගේ වත් වලිගය අල්ලා ගෙන දෙව්ලොව යා නොහේ. දෙව්ලොව ගැන අවිශ්වාසයෙන් දෙව් ලොව යා ද නොහේ. නමුත් වැදගත්ම දේ දෙව්ලොව තබා  මෙලොව දී අනුන්ගේ වලිග අල්ලාගෙන නොමග නොයාමයි. සියලු මුග්ධත්වයන් ශුද්ධ කරගෙන ලෝකය දෙස බැලීමට තමාම උගෙනීමයි. තැන නොතැන රස්තියාදු ගැසූවද නන්නත්තාර නොවී රස්තියාදුව ශුද්ධ කරගත්තෙක් වීමයි. නිරවුල් රට වැසියෙක් වීමයි.


කණකොකා ගී කියන අපේ සාදයට එන්න

ඇත්ත ගැන හිතමින් 

බොරු කිව්ව අය

කිව්ව බොරු වහගන්න 

ඇත්ත කිව්ව අය

දැන්? සත්‍ය කතාකරයි 

කණකොකා ගී කියයි

ඡන්දයක් අත ලගයි

අපි හෙට දිනනවමයි

Sunday, October 19, 2014

අපේ ක්‍රමයට කතා නොකර සිස්ටම් එක වෙස්ටන් කරා නම් හරිම ෂෝක්


අර සිස්ටම් එක

ඒකට වඩා හොද වෙස්ටන් එක

වෙනස් කරානම්

සිස්ටම් එක

අනේ හරිම ෂෝක් අපේ සිවිල් සොසයිටි එක..

හෙන හිතක් .. හරි පොරක් .. මාර කතාවක් .. එ්ත්

හෙන හිතක්

හරි පොරක්

මාර කතාවක්

මාරයි

මා..රයි

මා....රයි

අවුරුදු කීපයකට පස්සේ

අමාරුයි..

තවත් කාලයකට පස්සේ

හමාරයි.

එතකොට 

සමහරුන්ගෙ හිතට අමාරුයි

කොරන්න

ඉතිරිවෙලා නෑ

හොයා ගන්න 

ඇති දේකුත් නෑ

හොයාගෙන

වැඩකුත් නෑ

වැරැද්ද 

ලැබුනෙම නෑ අපිට

උගන්නලා තිබුනෙම නෑ

අපිට

ගරුත්වයක්

දැන් විදවන කොට

වෙලාව ඉවරයි

ගරුත්වය කියන දේ හිත ඇතුළෙන් එන්නෙ නැත්නම් ‍වලේ වැටිල හරි ඉගෙන ගන්න ඕන දෙයක්. ඒක මේ මහත්මා සමාජයෙන් උගන්වන දේ තුළ තියෙන්නෙ බාගෙට. එහෙම පොෂ් ලකුණු වලින් නොලැබෙන ඉතිරි ටික ගන්නෙ වෙන්නෙ හදවත හාරල විතරයි. ඒ හැරීම අපි අපිට ඕන විදිහට කරගන්න අතරෙ.. තවත් දශමයක ඉවසීමක් හදාගන්න පුළුවන්නම්.. ඔය හෙන හිත් හරි පොරවල්  මාර කතා නිර්මාණය කරාවි ගරුත්වයෙන් යුතුව. බලෙන් හරි දෙන්න ඕන අයට ඒක එහෙමම දෙන්න. අද එපා කීවත් හෙට ඒකෙ වටිනාකම එයාට දැනේවි.

බුද්ධියෙන් හැගීමත් හැගීමෙන් බුද්ධියත් පණ පෙවීම

ප්‍රඥා වන්තයා හොද බුද්ධියක් කල්පනාවක් ඇත්තෙකි. ශ්‍රද්ධා වන්තයා හොද හදවතක් හැගීමක් ඇත්තෙකි. වීර්ය වන්තයා හැගීමෙන් බුද්ධියත් බුද්ධියෙන් හැගීමත් පණ පොවා ගන්නට ශක්තියමත්භාවය ඇත්තෙකි.

හොද කල්පනාවත් ‍හොද හැගීමත් හොද ශක්තියකුත් ඇත්නම් එබදු මිනිසෙක් සැබවින්ම වටිනා මිනිසෙකි. දියුණුවට යන්නෙකි. හොද කල්පනාවත් හොද හැගීමත් ඒ දෙකම තුළ කාර්ය සාධනයෙහි අවශ්‍ය ශක්තිමත් භාවයත් නැත්නම් මිනිසා දුර්වලයෙකි. වහ වහා නිවැරදි නොවුනොත් වහා පිරිහෙන්නෙකි.

බුද්ධිමත් කල්පනාව ඇත්තා බොහෝ තැන්හිදී බො‍ෙහෝ විට පළමු තැන ගනී. කරුණු කාරණා ඔහුට හොදින් වැටහෙන බැවින් භෞතික ක්‍රියාකාරීත්වයන් තුළ ඔහුගේ කල්පනාව වඩා ඉක්මන් ප්‍රතිඵල දෙයි. ඉක්මන් ප්‍රතිචාර දැක්වීමේ ඉක්මන් ක්‍රියාකාරීත්වය නිසා සමස්ථ කාර්යයක් තුළ මේ ප්‍රඥාවන්තයා වේගවත්ය. බුද්ධිමත්භාවයෙන් යුතු කල්පනාව නිසා ආවේගශීලීත්වය මෙන්ම කලබලය අඩුය.

හොද හැගීමක් අැති තැනැත්තා බොහෝ විට මේ මගෙහි දෙවන තැන හිදී. කරුණු වටහා ගැනීමේදී වඩා හොද හැගීමකින් කටයුතු කරන්නට වෙහෙසෙන බැවින් කරුණු වඩාත් විග්‍රහකොට වටහා ගන්නට මෙබන්දෝ කැමතිය. එනිසා කල්පනාකාරීත්වය ඉක්මනට වඩා හෙමින් ස්ථාවරව සිදුවේ. අරමුණ කෙරෙහි හොද හැගීමක් තබා ගෙන, දරා ගෙන කටයුතු කරන්නට හැකියාවක් ඇති බැවින් ශ්‍රද්ධා වන්තයාගේ ප්‍රභාව වැඩිය. හොද හැගීම් නිසා යහපත් ආවේගයන් ප්‍රබලය. ජව සම්පන්න බව වැඩිය.

නිවැරදි කල්පනාවත් නිවැරදි හැගීමත් දෙක අතර නිරන්තර දෝලනය වන්නෝද සිටිත්. ඔවුන් හැගීම හෝ කල්පනාව තෝරා බේරා ගෙන කාර්යය සාධනයට වීර්ය කරන්නෝය. එබැවින් ඔවුන් ඉතා ශක්තිමත්ය, සූක්ෂමය. නමුත් කල්පනාවත් හැගීමත් අතර දෝලනය හා තර්කය නිසා ඔවුන් සමස්ථ කාර්ය සදහා වැඩි කාලයක් ගත කළ හැකිය. නමුත් වඩා පූර්ණත්වයකින් කටයුතු කරන්නෝය. ස්ථාවරය හා ශක්තිමත් බව වැඩි නිසා ප්‍රභාවේ පැවැත්ම ද දීර්ඝකාලීනය. බුද්ධිමය හා භාවමය සම්මිශ්‍රනය නිසා ආවේගයේ ප්‍රබල බවේ හා ජව සම්පන්න කමේ තියුණු භාවය වැඩිය.

අද අප ජීවත් වන සංකීර්ණ සමාජයේ සමස්ථ කාර්යාවලියේ දී රටක් ජනතාවක් හැටියට අපට වැදගත් ඔය තුනෙන් කවරක්ද? ඔය තුනම පොදුවේ අවශ්‍ය වුවත් එකෙන් දෙකෙන් දැනටමත් ලබා ඇති දේවල් තුන්වන මට්ටමේ එසවීමකට ගෙන ඒම පළමු වගකීමක් නොවන්නේද. ලබාගත් දිනාගත් දේ දිගු කාලයකට පවත්වා ගැනීම සදහා වීරිය කරවන බල ගැන්වුමක් අපට අවශ්‍ය නොවන්නේද?

තැන නොතැන රස්තියාදුවීම නිසා මලකෑ එංජින් අලුත් කර සවිමත් කර බල ගන්වා ගැනීමට නම්.......................................බුද්ධියෙන් හැගීමත් හැගීමෙන් බුද්ධියත් පණ පොවන්න.

Saturday, October 18, 2014

රජ කතා බැලුවා දැන් මදිද?

මෑතක සිට අපේ රටේ විවිධ රූපවාහිනී නාළිකා වල මෙන්ම පුළුල් තිරයටත් ප්‍රධාන හා ජනප්‍රිය තේමාව වූයේ රජ කතාය. මෙරට ඒවාටත් වඩා පුංචි තිරයේ නම් තිබුනේ වෙනත් රටවල රජකතාය. එහෙත් ඒ කතා වලත් තේමාවේ හිටියේ කොහේ හෝ රජවරුමය. පුළුල් තිරයේ අපේ රජ කතා බොහෝ ගණනක් අාකර්ශනීය ලෙස විකිණිනි. එයින් හොදක් වූවා වෙන්නට ඇත. සමහරක් බලා අපද සන්තෝෂ වී ඇත්තෙමු. විචාරයකට ගැඹුර නොබලන ම‍ගේ අදහස රජ කතාවෙන් පැරණි ජන කතාවට ගම කතාවට යන්නට අපට නොහැකිද? යන්නයි. ඒවායේ වටිනාකම් ඇති පුවත් කතා නිර්මාණයන්ට නොසෑහේද.. රජ කතා පිය‍වරේම ඉදිරියක් තබා මහජනයාගේ කතා වල වැදගත් ඉතිහාස අවධීන් නිර්මාණයට ඇති බාධාව කවරේද? රැල්ලක් හා රැල්ළට කරනවා යන මෙහේ අදහස යල් පැන ගිය එකකි. නමුත් රැල්ලට ඇති බය නිසාම පසුබා හිටියත් අපේ ඉතිහාසයේ රජයෙන් ඈත්වූ ගම කතා බලන්නටත් පුංචි තිරයේ නම් හොදින්ම ඉල්ලුම පෙනේ. මාකටින් හෝ රේටිං වල තතු කෙසේ වෙතත් මිනිසුන්ගේ හදවතේ නම් ඔය රජ ගෙන් මෙහාට ඇති ජනතා කතා වලට ඉඩක් හොදින්ම ඇත. අවශ්‍ය එතැන ස්පර්ශ කරන නිර්මාණය.

අනාගතය හා බද්ධ වෙන්නට වෙනස් වෙන්නට හින්දි කොනක් හෝ රජ පුවත් කොනක් අල්ලා ගෙන සිටියාටම හැකිවෙද්ද.. ප්‍රශ්න බොහෝ කොට තිබෙනවා යයි කියත් තවමත් අපහසුවෙන් හෝ නිර්මාණ කරන ප්‍රවීණයන්ද වෙසෙන සද මිනිසුන්ගේ ඇසින් බලා හිතින් හිතා ස්පර්ශ කොට වත්මන් සමාජයේ ගැඹුරු නාඩි අල්ලා ගත හොත් ඒ නාඩි වැටෙනු ඇත්තේ කෙසේද? අධිපති වාද ගැනම අසා හෙම්බත් වූ ජන මනසට අපේ අගයත් සොබාවේ සැහැල්ලුවේ අපේ වින්දනයත් දෙන නිර්මාණ බිහිවේවා.. එලසෙම අනාගතය ස්පර්ශ කරන බටහිර හා පෙරදිග දෙකොන අල්ලා ගත් අපේ කොනත් යා කොට ගන්නා ප්‍රබල වාණිජමය හෝ සිනමා රූප මෙන්ම ටෙලි රූපත් බිහි වේවා... නිර්මාණය හා රසවින්දනය යන දෙපැත්තේම හිද සරලව මෙන්ම ගැඹුරුවද රස විදින්නට අප සූදානම් .. තවත් බොහෝ අය ඇති. 

කලාවට කාලයක් ‍උදාවේවා.. මේ හැල හැප්පිලි කොයිකත් මැද