Monday, April 30, 2018

ලෝකෝත්තරයෝ සිතක සතියට විදිති? (බඩගෝස්තර ලාබ බාල වෙසක් මැද)

වෙසක් තොරණේ පෙන්වන්නේ බණ කථාය. අපේ ප්‍රබුද්ධත්වය මත අපි සාධු.. සාධූ.. නොකීවත් කීවත් බණ කතාවෙන් සමාජය පිරිහෙන්නේ නැත. ජාතක කතාවේ සතුන් කටින් කතා කළත්, හිතෙන් කතා කළත් එයින් වන්නේ සමාජ සංස්කෘතික පෝෂණයකි. ආගමිකයාගේ පහන් ශ්‍රද්ධාව ඉහළ නැංවීමකි.
එතකොට ටී වී තොරණ්.. ඒවායේ පෙන්වන්නේ බණ කථාද? ඥාන කථාද? මාධ්‍ය ප්‍රවර්ධන කථාද? ලාබයි, ලාබයි අපෙන් ගන්න කියන කථාද?
වර්තමාන මාධ්‍ය ව්‍යාපාර මෙහෙවර අතකින් හරි වටිනවා සේම මුදල් බෙදා මිනිසුන්ගේ කටින් තමන්ගේ වෙළඳ දැන්වීම ප්‍රචාරය කර ගන්නා බොහෝ මාධ්‍ය හැබෑ ලෝකයේ ලෝකෝත්තර ගේමක් මේ දිනවල ප්‍රවර්ධනය නොකරයිද? යන්නත් විමසනු වටින්නේය.

කව්ද මේ ලෝකෝත්තරයා... සැබෑවටම නම් ලෝකය පිළිබඳව ආධ්‍යාත්මිකව උත්තර සොයායන්නා සරලවම ලෝකෝත්තර මාර්ගයක යන්නෙකු යැයි කිව හැකි. නමුත් අපේ ව්‍යවහාරයේ ලෝකෝත්තරයා යනුවෙන් හඳුන්වන්නේ එහි සැබෑ අර්ථයට ප්‍රතිවිරුද්ධ අර්ථය දරන්නාය. එවිට ලෝකෝත්තරයා යනු ශූර කපටියෙකි, කෛරාටිකයෙකි. ඒ අරුතින් බොහෝ මාධ්‍ය මේ දින දෙකේ ලෝකෝත්තරයාගේ භූමිකාව කරති. ඊටම සරිලන බඩගෝස්තරවාසීන් පිරිසක්ද මාධ්‍යට ආල වඩන සඳ බුද්ධාලම්බන ප්‍රීතිය ලාබ වී බාල වී අදට වඩා හෙටට අඳබාල වෙසඟක පෙර ලකුණු පෙනී පෙනී නොපෙනී යයි.
අර මහා ජාති මාමකයෝ, නායකයෝ මේ දින දෙක වෙසක් නිවාඩු පිට නොහිටියා නම් අදම ඔවැනි මාධ්‍ය විරෝධී තවත් සිංහල බොදු බලවේගයක් රටේ අනාගතය වෙනුවෙන් හදනවා නිසැකය.

ඒ සියල්ල පසෙක තිබේවා! මේ රටේ සියල්ල අර්ථයෙන් බැහැරට යන්නේය. අධ්‍යාපනයේ අරුත, අධ්‍යාපනයේ නැත. ආරෝග්‍යයේ අරුත සෞඛ්‍යයේ නැත. කලාවේ අරුත කලාවේ නැත. දේශපාලනයේ අරුත දේශපාලනයේ නැත. ඉතිං දහමේ අරුතත් එයින් ගිලිහුණු පසු කාට බැන්නත් ඵලක් ඇත්තේද නැත. එනිසා  වඳින්න, පුදන්න බුදුන් බුද්ධියෙන් ශ්‍රද්ධාවෙන්, මාධ්‍ය සරණං ගච්ඡාමි නොකියා. ඒ අදාළ දුරස්ථ පාලකය පාලනය කරන්නේ ටී වී එක පමණක් නොවේ. සමාජයක ඉරණමට බලපාන සිකුරු, සෙනසුරුත් ඔබේ අතයට, හිතයට බව තේරුම් ගන්න.

Sunday, April 29, 2018

ස්පෙල් (සිම්පල් නැති සරලත්වයේ කැපිටල් දහම)

ලෝකයේ ලොකුම මැජික් කරු නොහොත් මායාකරු  ස්වභාව ධර්මයාය. අප ඔහුගේ ඉත්තන්ය.
ඒ මැජිකකරුට නැතිනම් මායාකරුට  තුන්කල් අභියෝගයක් වූ එකම තැනැත්තා බුදු රජාණෝය. උන්වහන්සේ ස්වභාව ධර්මයාගේ ඉත්තෙක් හෝ ගැත්තෙක් නොවීමට මාර්ගයක් කියාදුණි.
නවීන විද්‍යාව යනු ඒ මැජික් කරු නොහොත් මායාකරුගේ නරකම, හොඳම ගෝලයාය.

ස්වභාව ධර්මයා නොනැවතී සදන්නේය. උපදවන්නේය. නොනැවතී නසන්නේය. මරාදමන්නේය. ඔහුගේ කැමැත්ත එයය. ඒ මායාවේ ඉත්තන් අපය.
බුදුරඳුන් ඒ මායාව නැසුවේ කිසිවක් නැවත තැනීමට ඉඩක් නොතබමිනි. මරණයද ඊට හේතුවන උපතද ඉක්මවා ගිය උන්වහන්සේ විඳවීමත් විඳීමත් වදදීමත් වදවීමත් ඉක්මවා ගියෝය. එය ස්වභාව ධර්මයාගේ මහා මායා බන්ධනය කැඩීමක් විය. උන්වහන්සේ තවදුරටත් ස්වභාව ධර්මයාගේ ඉත්තෙක් නොවීය. එනිසා බුද්ධියේ රජාණෝ ගුරුන්ගේද ගුරුවරයා විය. කෙසේ නමුත් බුදුරඳුන් ස්වභාව ධර්මයා හා තිබූ සබඳ කම බොහෝ අගනා එකක් විය.
නවීන විද්‍යාව ස්වභාව ධර්මයා ගෙන් උගත්තේය. ඒ දැනුමෙන් නොයෙක් දේ අත්හදා බැලුවේය. ගුරා අනුමත නොකළ දේ කළේය. ඉන් ගුරාට අත් කළ විනාශය අති මහත් වූ නමුත් නවීන විද්‍යාව නැමති මැජික් කරුවා බිහිවුණි.
මේ විද්‍යාව ගුරාගේ මැජික් හෙළි කරමින් ගුරා අභිබවා යන්නට වූ බැවින් තවදුරටත් ගුරු චරිතයේ වටිනාකම හෑල්ලු වූ අතර නවීන විද්‍යාව පොර වන්නට විය. නමුත් අදටත් ඔය විද්‍යාවට සිය ගුරුවරයා වු ස්වභාව ධර්මයාගේ මහා මායා බන්ධනය විග්‍රහ කර ගන්නවත් හැකියාවක් ඇත්තේ නැත. හෙතෙම කොයිතරම් පාරම්බෑවත් තව දුරටත් ස්වභාව ධර්මයාගේ ඉත්තෙකි. එලෙසින්ම ගුරු උපකාරයෙන් සපුරා මිදී පැවැත්මක් නැති අප වැනිම ගැත්තෙකි

(නවීන විද්‍යාව නැමති මැජික්කරුගේ මායා දැල භාවිතයෙන් සැකසුවෙමි)

එව බලව, කීවා මිස ලාබයි ලාබයි නොකී සනාතන දහම(කාලීන බණ ගැන නොවේ)

සම්බුදු දහම නොතිබිණි නම් අපි, අපේ රට කෙබඳු තැනක් ගන්නට ඉඩ තිබුණාද? හිතන්නට වටින දිනයකි අද. ඒ හේතුඵල ඔස්සේ පමණක් බැලුවත් සම්බුදු උපතක වටිනාකමට අපට විකල්ප ඇත්තේ නැත.

Monday, April 16, 2018

තෙල් දමා ලිහිසි - ලිස්සා නොයනු යෙහෙකි (නැකතට මොළේ පොඟවා හෝ...ගත යුතුය ලක් සිරි)

යන්ත්‍ර වලට තෙල් දමන්නේ සුනම්‍යව තියුණුව වැඩ ගන්නටය. තෙල් ගලෙහි නියන පණ පෙවෙන්නේ කැටයම මටසිලිටි කරන්නටය. හැබැයි තෙල් දැම්ම පමණට කිසිවක් සිදුවන්නේ නැත. යන්ත්‍රය මෙහෙය වන්නේ කව්ද? වඩුවා කව්ද? වැඩේ සපුරා ඔවුන් අතය. අත වැරදුණොත් වැඩේ කොට උඩය.
තෙල් දැම්මාට හිසට, හිත ඇත්තේ ඔබ ළඟය. හිත ඇත්නම් හිස ඔසවන්නට මෙන්ම හිත කැත හෝ කැත හිත නිසා හිස ගැස්සෙන්නටත් පුළුවන.
මහ ජනතාවකගේ හිස්, ඒ ජනතාවගේ නියෝජිතයන්ගේ හිස්, පාර්ලිමේන්තුවේ ඔළුගෙඩි, අගමැති, ජනපතිගේ හිස් .. මේ සේරම හිස් ඒ ඒ හිත් අනුව හිස් හෝ පිරුණු ඒවා වෙත්ද, රටේ දියුණුවත් පසුබෑමත් වන්නේ එතැනය.
ඕනෑම ප්‍රශ්නයකට පිළිතුරු එන්නේ හිසෙනි, ඊට ජවය බලය දෙන්නේ හිතෙනි. චින්තනයක් හැදෙන්නේ එබඳු වූ හිසත් හිතත් එක්වීමෙනි. එබැවින් රටකට ඇවසි චින්තනයක් උදෙසා හිසතෙල් චාරිත්‍රයේ සැබෑ වටිනාකම සොයනු වටී. එය අපේ සෞඛ්‍යයේ සේම සෞභාග්‍යයේ චින්තනයකට දොරගුළු හරින්නක් කර නොගන්නාතාක්, පරම ලාභය ආරෝග්‍ය හෝ පරම ධනය සන්තුෂ්ටිය හෝ අපට උදා වෙතැයි හිතනවා නම් එබඳු වූ ඔළුගෙඩි වලට නැකතට වුව රජාගේ වුව තෙල් උලා ඵල ක්ද නැතී.
එබැවින් හිසේ නැකත රටේ ලකේ ශ්‍රියාවේ  නැකත කර ගන්න.

Saturday, April 14, 2018

මැරෙන්න පෙර


නැකත හොඳයි, අවුරුද්ද ලබයි.. සුබම සුබ අලුත් අවුරුද්දක් වේවා! රටටම කිරි ඉතිරේවා!

ජාතිය වෙනුවෙන් මැරෙන හැටි නොපෙන්වා මරණ හැටි පෙන්නූ ජාතිවාදීන්
+
ආගම කියාදුන් ඉවසීම නොතකනා වැනසීමේ මග කියාදෙන ආගම්වාදීන්
+
දේශපාලනයේ ශූරත්වය නොපෙන්වා කූටත්වයෙන් රට නසන දේශපාලකයින්
+
ජනතාවකගේ බලය නොපෙන්වා හිස නවන නිකට කසන පරමාධිපත්‍යධාරීන්
=
උත්තරය බිංදුවයි, දැන් ඒක සිංදුවයි, උදානයේ ගීතයයි, කැවුම් කොකිස් අති රසයි...අවුරුද්දෙ රස රැසයි

Wednesday, April 11, 2018

පිංවතුන්ගේ කතා වස්තුව,(පාපකාරී වූ නූතන අප උදෙසා)

එදා මෙදා කවදා මුත් දමිළ, මුස්ලිම්, සිංහල වශයෙන් ජාතීන් ලෙසින්ද, හින්දු, ඉස්ලාම්, කිතුණු, බොදුනු ලෙස ආගමික වශයෙන්ද අප උදෙසා, රට උදෙසා දිවි දුන් සියළු පින්වතුන්ට මේ පිං අනුමෝදන් වේවා (ලෝක වාසීන්ටද සුදුසු ලෙස වේවා)

70 ගණන් වල සිට ඊයේ පෙරේදා දක්වා වූ නූතන ලක් සමාජයේ කාලකණ්ණින් ගේ පර්යේෂණ උදෙසා නියමින් හෝ අනියමින් පර්යේෂණාගාර මීයන් බවට පත් පාපකාරී  සියළු පිංවතුන් ගේ ජීවිත වේදනාවන්ට  සැනසීම අත්වේවා! (ලෝක වාසී එවැන්නන්ටද ලෝක යුද්ධ කාලේ සිට සුදුසු ලෙස වේවා)

කාලකණ්ණි සතුටෙන් ඉදිමුණු මිනිස් සිත සිහිබුද්ධියේ තියුණු සැතෙන් සැත්කම් කොට ඕජස් හරණය කෙරෙත්වා! (ඇමෙරිකාවද මානව හිමිකම් සුරකිත්වා)

පාපී වූ අප උදෙසා පිංවතුන් මිහිමත ජන්ම ලාභය ලබත්වා! (සිරිලකට වැඩි වැඩියෙන් යේවා!)

කාලකණ්ණි සතුට! (විනාශයක පෙර නිමිත්තයි)

රටක කාලය නාස්ති කරමින්
ජනතාවගේ කාලය නාස්ති කරමින්
සමහර විට අපි ජීවත්වන මීළඟ අවුරුදු 50ත්
අප ජීවත් නොවන ඊළඟ අවුරුදු 50ත්
අද දවසේ වගුරන බේගල් ගොහොරේ ගිල්වමින්
ආණ්ඩුවලට උගුල් අදිමින්
තුච්ඡ ප්‍රයෝග ටොන් ගණන් හලමින්
දේශපාලන පක්ෂ ප්‍රතිරූප තර කරමින්
ජනතාවගේ පෙට්රෝලියම් තෙල් නිකරුනේ පුළුස්සමින්
නැති වාද හදමින්
ඇති ප්‍රශ්න ගටමින්
තම ජාම බේරාගනිමින්
තව ජීවිත බිලිදෙමින්
උන් සොයන්නේත්
අප පතන්නේත්
දරුවන්ට උරුම කරන්නේත්
අපේ ප්‍රවේණිගත

ආත්මාර්ථී
වි+සාදය යි.

Sunday, April 8, 2018

නවතිමි...දැන් ඇති

නිහඬ වෙමි
හඬ වෙමි
හැඬවෙමි
හඬවමි
හැඩ වෙමි
වද වෙමි
වද දෙමි
වද බඳිමි
පොර බදමි
රොද බඳිමි
හොර කරමි
සොරි කියමි
සැක කරමි
සැර කරමි
මහත්මයෙකු වෙමි
ටයි කෝට් පළඳිමි
කෝට් යමි
කෝට් වෙමි
ලෝඩ් වෙමි
ගෝඩ් වෙමි
ගෝට් වෙමි
ෂේප් වෙමි
ෂේක්ස්පියර් වෙමි
නොනවතිමි
අර අඳිමි
අං අදිමි
කන් පලමි
කල් බලමි
වෙඩි තබමි
.....................

Wednesday, April 4, 2018

දේශගුණික ප්‍රශ්න මෙව්වා! (අපිට ප්‍රශ්න නොවේ)

මහින්ද ගෙ සදාචාරේ
රනිල් ගෙ සදාචාරේ
මෛත්‍රි ගෙ සදාචාරේ
පාර්ලිමේන්තු සදාචාරේ
අපේ සදාචාරේ
රට අනාචාරේ..

ඌරන් ඌරන්ටම ඌරන් කියා අපහාස කරගනිති අද, ඔන්න දැන්වත් පෙනෙනවාද ඌරන් ඌරන්ම බව..

මේ රට හදන්න නම් මකලාම ගන්න වෙයි,

Wednesday, March 28, 2018

කියමන්

"දෙදහස් පන්සීය දෙකයි පනහට දැම්ම තිත වාගේ"

වසර 2500 ක එෛතිහාසික අත්දැකීම් තිබුණත් තිතටත් මත ඇති රටක ඒ තිත 2500 වුව 2.50 කරන්නට අතරමැදට පැන්න හැකි බව, තිරසාර දැක්මක්, ඊට සරිලන ප්‍රතිපත්ති ක්‍රියාත්මක නොවන අවිනිශ්චිත, අතීරණ හා අජීර්ණ ජන සමාජයක කිසියම් වැඩපිළිවෙළක් සකස් වෙන්නේද තවත් වැඩපිළිවෙළකට තිත වැටහෙන්නේද සැබෑ තක්සේරුවකින් හෝ අවබෝධයකින් නොවන බවත්, ඉන් සිදුවන විනාශයත් (සරලවම අපේ ආණ්ඩුවල ස්වභාවය) මින් අදහස් වන බව කවරෙක් නොසිතත්ද.........!

පොතේ නැතත්

"නහයට විකල්පය කට වුනා වැනී"

ගන්ධයෙන් හඳුනා ගත යුතු වසුරු මළ සෙම්ප්රතිශ්යාව හේතුවෙන් අනුභව කොට ප්රත්යක්ෂ කරගැන්මට යාම, යමකට විකල්පය හැමවිටම ඊට ආසන්නවම නොවන බවත් යම් විටෙක ප්රබුද්ධ නොවන විකල්පය කොතරම් විනාශකාරීද යන්නත් මෙයින් අදහස් වේ.

Tuesday, March 27, 2018

අලුත් කියමන් (පොතේ නැති ඒවා)

"කූඹියෝ රහදිව කෑවා වගේ"

සීනි, තෙල් අධිකව ආහාරයට ගත් කෙනෙකුගේ රහදිවේ තැවරුණු සීනි, තෙල් වල ඉවට ඇදුනු කූඹියෝ ඒ දිව හපාකෑවෝය. රහදිව ඉදිමුණු තැනැත්තාට ඉන්පසු දැනුනේ කූඹි රස පමණි. කිසියම් හේතුවකින් කෙනෙකු මෙලෙස එකම රසයක සිරවීම මෙයින් අදහස් වේ.

Monday, March 26, 2018

භාෂාවේ අළුත්ම කියමන් (පොතේ නැති)

"සරම අස්සේ කඩුව වැනුවා වාගෙයි"

දූෂණයට එරෙහිව බලය ක්‍රියාවේ යොදන්නට ආ පිරිසක් තම නොහැකියාව මත දූෂකයින්ට යටවී සියතින්ම තම විනාශය අත් කර ගැනීම , ඔසවා සරඹ කළ යුතු කඩුව සරම අස්සේ වනන්නට ගොස් වරිගය(පුරුෂ නිමිත්ත) නසා ගැනීම ලෙස මෙයින් අදහස් කෙරේ.

Thursday, March 22, 2018

වද වෙන්න

යදම් බිඳ දමන්නට
සිපිරි ගේ හරින්නට කාලයයි
පිනෙන් පව් නසන්නට
අකම්පිත අකාලික තාලයයි

දම් සකට අට ලෝ යටව
මිරිකී සැලී බිය වී  පෙළුණු සිත
සිනා සයුරේ සතපවා
නළවා පිනෙන් ඒ නිදි වැදුණු සිත
දකින සිහිනෙන්
පිබිද එන්නට කාලයයි
යදම් බිඳ දමන්නට
සිපිරි ගේ හරින්නට කාලයයි
පිනෙන් පව් නසන්නට
අකම්පිත අකාලික තාලයයි

සෙනෙහෙ ගංඟා හරස් කරවා
තැනු දිය කඳ වේලි උතුරන
වෛර යේ චෛතසික අවුලා
ගිනිකන්ද  දුම් වළලු නංවන
එකට ගැටුමෙන්
නිවී සනහන කාලයයි
යදම් බිඳ දමන්නට
සිපිරි ගේ හරින්නට කාලයයි
පිනෙන් පව් නසන්නට
අකම්පිත අකාලික තාලයයි

වද වෙන්න එපා

 දෙවියන්වහන්සේ, පිස්සෙක් හා මනස්ගාත අතර රීතිය ද? නීතිය

Sunday, March 18, 2018

තව තවත් බෙදී මද? (සරලවම වළපල්ලට)

🅾🅾🅾🅾🅾🅾🅾🅾🅾🅾🅾🅾🅾🅾🅾
ද්‍රවිඩ දේශපාලකයෝ තම ජනයා අතර කොතරම් බේදයක් වැපිරුවෝද?
මුස්ලිම් දේශපාලකයෝ තම ජනයා අතර කොතරම් බේදයක් වැපිරුවෝද?
සිංහල දේශපාලකයෝ තම ජනයා අතර කොතරම් බේදයක් වැපිරුවෝද?
අපි බෙදෙද්දී දේශපාලකයෝ වශයෙන් උනුන් එක්ව වසර පහකින් නිර්ලජ්ජිතවම පාර්ලිමේන්තු විශ්‍රාමය ද ගන්නෝ වරප්‍රසාද උපරිමයෙන් භුක්තියට ගන්නේ එය ඡන්දයෙන් ලැබෙන පරම උරුමයක් සේ ගෙනයි.
ආගමික නායකයින් කියනා කොටස් තම ආගමිකයන් අතර යම් බේදයක් වපුරද්ද, ඔවුන් අවසන කරන්නේ තම පුද්ගල අරමුණු වෙනුවෙන් පිරිස් බලය හදාගැනීමට සිය ආගමික කතෘන් බිලි දීමයි.
රාජ්‍ය නොවන සංවිධාන යම් බේදයක් පොදු ජනයා අතර වපුරත්ද, යුද්ධය මෙන්ම සාමය ද ඩොලර් ඉපයිය හැකි තමන්ගේම බූදලයක් කොට පවත්වා ගැනීමයි ඔවුන්ගේ අවශ්‍යතාවය.
තවත් රටක් අපව බෙදන්නට හදනවා නම් ඒ ඉන් ඔවුන්ට වාසි ලැබෙන නිසාමයි.
මේ සියල්ලන්ගේ උවමනාවන් පරිදි අපි බෙදනවා නම් ඒ අපට ලැබෙන වාසිය තකායි.
ඒ වාසි මොනවාද?
සුදුසුකම් වලට එහා රස්සාවක්
නීති විරෝධී අනුමැතියක්
වරදකින් නිදහසක්
සල්ලි
නම්බුවක්
ඉතිහාසගතවීමක්
වෛරය පිරිමැහීමක්
නන්විද කාරණා...
සර්ව සාධාරණ නැති නන්විධ පුද්ගල අවශ්‍යතා මත බෙදි බෙදී අපි රටක දියුණුවක් ගැන කතා කිරීම තව දුරටත් ඵලක් නැති දෙයකි. විද්‍යාත්යාමක නැති දෙයකි. විහිළුවකි. එනිසා කපටින්ගේ ගුණ්ඩු මත නොබෙදීම පමණි රටත් අපත් දියුණුවක් පතන පළමු පදනම විය යුත්තේ, සුද්දා දුන් නිදහසට පෙරද පසුද අප නොහැරුනු හැරවුම් ලකුණ ඔතැනයි.
🅾🅾🅾🅾🅾🅾🅾🅾🅾🅾🅾🅾🅾🅾🅾