Sunday, December 31, 2017
කණුව ගලවපන්, ලණුව අතටගන් (හරකා නිදහස් කොරන නව වසරක්!)
නිල් ගොනා
කොළ ගොනා
මොන ගොනා
පසුපසින් දැක්කුවත්
නොගලවා ඔය කණුව
ගොන් බදින එකම තැන
කැරකෙන්නෙ එකම වට
ඒ නිසා ගලවපන්
ලණුව නොව
කණුව ඔය
Sunday, December 24, 2017
Wednesday, December 20, 2017
Thursday, December 7, 2017
පොඩ්ඩක් ඉස්සුනා - හොදටම ගැස්සුනා - ඇතුළත තිරිසනා - නොදැනම හිනැහුණා
එ්වා අපිට නොතේරේ
ඇඩ්රිනලින්ට තේරේ
බසය ස්වභාවේ
මනරංජනය භාවේ
පොල් සහ තල් කිතුල්
කීරි කීරී නැතිය තල තෙල්
ගාගෙන අත ඉදුල්
කෑවේ අපිත් ඔය බත්
බඹර කැරකෙනවා
බබා නළවනවා
බබී නැළවෙනවා
ඔන්න ඔහෙ යන විදිහ යනවා
Tuesday, November 28, 2017
බටහිර අහසේ පීනික්ස්
මල් නොපිපුණු ගස් වල යළි මල් පිපෙයි
පල්ලම එන්නේ කන්දක් නැගි විටයි
මල්ලව ගති දන්නෝ යළි නැගිට එයි
Wednesday, November 8, 2017
මං පරණ සේපියන් මිනිහෙක්
මුල අමතක මිනිසුන්ගෙන් ඵලක් නැත
වාසියට මුල් හොයන මිනිස්සු අගේ නැත
අනුන්ගේ පානෙන් එළිය බලා උඩට ගිය
ඔය බොරුවේ කෙළවර උඹ වැටෙනු ඇත
Saturday, October 14, 2017
Friday, October 13, 2017
Tuesday, October 3, 2017
එක් වෙනු ජාතික දියුණ පතා...
නිල නම් ගගනතයි අණසක පතුරන්නේ
රතු නම් හදගැබයි රුධිරය කළතන්නේ
හැත්තෑවත් පෙනෙයි ඇයි තව ළතවෙන්නේ
නොදන්න වෙලාවක් - අපේ වෙලාව
Thursday, September 28, 2017
මියෙන මග නිවෙන මග නොවේමය
ගෙල කඩාගත්තද දිය කදක මුහුණ සගවාගත්තද
මරණයත් නොදමන අමර ගින්නේ දැවෙන මිනිස්සු
Sunday, September 24, 2017
සුභාසිත මං
සුභාසිත
නැණති දනන් හට මද ගුණයක් කළද
පවතී ගල කෙටූ අකුරක් මෙන් නිබද
විමති දනන් හට කළ කිසි ගුණ නොමද
ඒ නැති වේය දිය පිට ඇදි ඉරක් ලෙද
මං
උපයන දෙයය පරිභෝජන වාදයය
වැජඹෙන සිහිය පමණට හරි නාටකය
අමතක කර දමා මුල් හා සිල් පදය
අමුතුම පද ගෙනා මේ සකි කලියුගය
Saturday, September 23, 2017
Friday, September 1, 2017
ස්වර්ණවාදය
ඕනෑම දෙයක තුන් පැත්තක් තිබෙයි, නෝනා හෝ පොල්ල නොවැටී කාසිය හිට්ටවුණු දා මම එය වටහා ගත්තෙමි. කලු හෝ සුදු ලෙසට සියල්ල පෙණුනු කලුසුදු රූපවාහිනියක වැඩිපුර පෙනුණු අලුපාට රූප නැවත එම සත්ය මගේ සිහියට ගෙනවුත්දිණි. බුදුන්ගේ මැද මගත්, තිරසර සංවර්ධනය සඳහා මගත් එක සමාන්තරදැයි එවිට මට සිතේ. ඒ පැත්ත මේ පැත්ත රට කෙරූ ආණ්ඩු හා විපක්ෂ අතරමැදත් ආණ්ඩුවක් පවතින්නට හැකිනම්, මගේ සැකය සනාථය. ඕනෑම දෙයකට ප්රධානවම පැතිතුනකි. අහස පොළොව අතරමැදි අපේ ලෝකයද එවැන්නකි. අහසෙහි පහළ සීමාවාසිකයා අපය. පොළොවේ ඉහළ සීමාවාසිකයා අපය. එනම් අහස පොළව මැවූ සර්වබලධාරියා ඒ අතරමැද්දේ තබා ගියේ අපවය. අහසෙහි සැරුවාට අහසටත් අයිති නැති, පොළොවේ සැරුවාට පොළොවටත් අයිති නැති ඒ අතරමැදි තෙවන පාර්ශ්වය අපය. එහෙයින්ම ජයත් පරාජයත් ඒ අතරමැදි තරඟයත් කුමක්ද යන්න වටහා ගැනීමට අප උත්සුක විය යුතුය. මිනිහාගේ ඇරඹුමේ හා නැවැතුමේ අතරමැද පැවතීමේ සැබෑ සාධකයන් එතැනය. ඒ සාධකයන් නිවැරදිවම විග්රහ කොටගන්නා, තමා නම් වන මිනිසා පිළිබඳ නිවැරදිම අවබෝධයක් ලබයි. මිනිසා සැබෑ වර්ණයන් දකින්නේ එතැනදීය. බොහෝ මිනිස්සු ස්වකීය වර්ණය හඳුනාගත්තේ වැටීම නැගිටීම් අතරමැද කාලයේයැයි මම කියමි. බොහෝ රටවල් ස්ව වර්ණය හඳුනාගත්තේද වැටීම නැගිටීම් අතරමැද කාලයේයැයි මම කියමි. ඔවුන් සිය වර්ණය තම අනන්යතාව ලෙස ප්රකට කර ඔප් නංවා ලෝකය ඉදිරියේ තැබුවා යැයි මම කියමි. දේශපාලනික කඳවුරු ගැන පැරණි කතා මම නොකියමි. තම ජානගත ශක්තිය දේශයේ වර්ණය හා බද්ධකොට තම රටවල් තමන්ගේම පැහැයකින් ලොවට විවෘත කරගත් ගමනක් ගැන මම කියමි.
කුමක්ද මේ වර්ණය? වර්ණය යනු එකම මානවීය ආලෝකයේ විභේදනය විශේෂ්ණයැයි මම කියමි. අපට අනන්යව එය හඳුනා නොගැනීම අපේ අසාර්ථකත්වය යැයි මම කියමි. රටේ අසාර්ථකත්වයද එයමයැයි මම කියමි. දුගීභාවය, විරැකියාව, අධ්යාපනයේ අර්බුධය, සමස්ථ සංවර්ධනයේ අර්බුධය එතැන යැයි මම කියමි. කලු සුදු ලෙසින් ප්රශ්න වල දෙපැත්තක් පමණක් දකින, ජය පරාජය ලෙස විසඳුම් වල දෙපැත්තක් පමණක් දකින, වර්ණ අන්ධ බහු මතයක් ජනමතයක් බවට නිරතුරු පත්වන, පවතින දේශපාලනයේ වර්ණය රටක වර්ණය වූ බැව් පමණක් කියමි. දේශපාලනයේ වර්ගයේ වර්ණයන්ගෙන් දේශයක් විනිවිදින්නට හදනා ඔවුන්ට දැකිය හැකි විනිවිද බවක් නැතිබව කියමි. තමන්ගේ හැබෑ වර්ණයන් නොදන්නා තරමට ඔවුන් දුර්වර්ණ වී සිටීම ඊට හේතුවයි. විශ්වයේ මහා කළුකුහර සේ සියලු වර්ණයන් ගිලදමන්නන් ඔවුන් වීම තවද ඊට හේතුවෙයි.
කළ යුත්ත කුමක්ද? එහා ඉවුරෙන් මෙහා ඉවුරට මාරුවීම නොව සුදුසු තැන ඉවුරු යා කොට හරස් වේළ්ලක් තැනීම නොවෙද..
එබැවින් පරදන්න ඔවුන්ගේ දීනවාද. ගන්න ඔබේ ස්වාධීන සංවාද.
සොයන්න ඔබගේ ස්ව වර්ණය.. තවත් වර්ගවාදයක්ට නොව, ස්ව රටේ ස්වර්ණවාදයකට..
තමන්ගේ වර්ණයෙන් පිබිද නැගී තම රටේ මදහස වඩන්නට නිසි රිසිම කාලයයි මේ!
Thursday, August 31, 2017
Sunday, August 27, 2017
Saturday, August 26, 2017
Monday, August 21, 2017
ස් වා සි ලන්තයේ සිට..
*ක්රිකට් මේ දවස්වල මෙහේ උණුසුම්ම මාතෘකාවක්!!
ඕකට කරන්න ඕන දිවාරාත්රී සෙල්ලම් කරන්න පුළුවන් පිට්ටනියක දවසක් එළිවෙනකම් පාලක, ක්රීඩක හා ප්රේක්ෂක හැම මණඩලයකම කට්ටිය එකට හිටන් තොවිලයක් නැටීම, ලංකාවෙ විදිහට. දහඅට සන්නියම නටන්න පුළුවන්නම් ඔය පොඩි පොඩි මානසික ව්යාධි එහෙම්පිටින්ම හේදිලා යාවි. 4/1ලෙස මෙදා ඉතිරිය දිනාවි, අත්දුටුවයි..
*හොරු ඇල්ලීම මේ දවස්වල මෙහේ ජාතික ප්රශ්නයක්!!
ඕකට කරන්න තියෙන්නෙ හොරුන්ට බය නැති නිළධාරි බලධාරි ටිකක් අදාළ තැන්වලට පත් කරල දේශපාලකයො පොඩ්ඩක් ඈත්වෙලා බලාන ඉන්න එක, ලංකාවෙ වගේ. රටේ නැති හොරුත් අල්ලාවි, සහසුද්දෙන්..
*නඩු නොවැටීම නඩු කල් යාම වගේ දේවල්!!
අදාළ අයට පැමිණිලි පාර්ශ්වයක් වෙන්න වුණු දවසට නඩු දමාවි, නඩු කල් නොයාවි කියල විතරයි හිතන්න වෙන්නෙ, අපිට හෙම ඔහොම නඩු වැටුනොත් කෙළින්ම ගස් යෑම ෂුවර් නිසා ඔය කතාව දැනට ඇති. අම්මප.. ලංකාවෙ නෙවේනෙ.
*ඩෙංගු ප්රශ්න කුණු ප්රශ්න අයිටම් ප්රශ්න ගැන යමක් කීවොත්!!
ආණ්ඩු පෙරළන්න, ප්රයෝජනයට ගත හැකියි .. ලංකාවෙත් එහෙමයි..
ඊට පස්සෙ එන ආණ්ඩුව පෙරළන්නත් ඒ අයිටම්ම යාවත්කාලීන කරල ගන්න පුලුවන්, හැමදාම අරගල කරන්නයි, ආණ්ඩු හදන්නයි එත්කොට පුළුවන්. ජනතා පමාධිපත්යත් රැකෙනව ඒකෙන්..
*මහ බැංකු!!!
ඒකත් කලින් ප්රශ්න වලටම අදාළ එකක්නේ. මහ බැංකුව වෙනුවට රටට ගැලපෙන අතරමැදි කුඩා බැංකුවක් තිබුණ නම් වැඩේ ඉවරයි. ඕකෙ අධිපතියත් මෙහෙන්ම පත්කරන්න තිබුණ ලංකාවෙ වගේ..
*අනාගතය ගැන දැක්ම..!!
දැක්මක් ඕන නෑ. ජාති ආලයයි ආගමික ප්රේමයයි උගස් කරල ඕනම වෙලාවක ඕනම දහංගැටයක් දාන්න පුළුවන්, ලංකාවෙ වගේමයි. අනාගතේටත් ඒකමයි අපේ අනාහැනීම, මොකද රටට වඩා ජනතාවත් ඊට ඉස්සරහින් මාධ්ය වළල්ලත් තියෙනවනේ... අම්මා.. මාධ්ය තියනව කියන්නෙ තව මොනවද? ප්රශ්න උත්තර එච්චරයි. ආපහු ඔයා යමක් ඇහුවොත් මම උත්තර දෙනව.. යමක් වෙන්නම ඕන නෑනේ, අපේ බිස්නස් දුවනවනම්.. තේරුණාද... තේරුණා තේරුනා එච්චරයි.
Sunday, August 20, 2017
Wednesday, August 16, 2017
පැතුම නොනසනු! සබඳ නැගිටිමු! (බිමට නැවෙන වී කරල්, තල්, පොල් සහ ක්රිකට් මැද... නැගිටිය යුතුම වේ...)
සැබෑ ප්රතිපදාවක නොපිහිටා හුදු විවේචනයන්ගෙන් තමන්ම කකුල් පටලවාගෙන ඇද වැටෙන මිනිස්සු නැගිටින්නේ කෙසේද? හේතු සාධක සොයා ගත් කල ඵලය නිර්මාණය කරන ඒ හේතුන් වෙනස් කරන නිර්මාපකයා වන්නට ඔබට මට නොහැකිද? වල්පල් ගල්මුල්, සල්මල් පොල්තෙල් කොටගෙන පන්සල් යා යුතු අවදිය නොවෙද මේ.. හේතූන් වෙනස් කරමු, එක්වෙමු.. රොක්වෙමු.. කාටවත් නොවෙයි, රටට අවස්ථාවක් දෙමු. එය අපේ පරම්පරාවේ අයගේ යුතුකමයි. හැබෑ ශක්තිය නම් එයය යනු මගේ විශ්වාසයයි.
වාද සුංවී පාද නැංවේවා, බේද භංග වී භාග පූර්ණ වේවා... පූර්ණ ලංකාවක් ... පැතුම නොනසන්න! සබඳ නැගිටින්න!
Tuesday, August 15, 2017
Wednesday, August 9, 2017
කිරි කැකිරි සිරි (න ග රේ අ ග)
වැස්සේ රස්නෙට දහදිය දමලා
ගිනියම් සිත මට කරදර කරලා
ඇසිපිය මානේ අකුණක් ගැසුවා
ගිනියම් වූ මේ මිගෙල් මද්දහවලේ
කැමරා අත ඉස උඩින් කරකලා
මනුස්ස හොරකම් සෝදිසි කරලා
අන්තර්ජාතික සීල් ගසාලා
සෙල්ලම් බඩු බඩු බඩු බඩු සල්ලන් සෙල්ලන් නේ
පාට කූරු පැහැ හැමතැන උළලා
ගොඩනැගිල්ල මත රැජිණක් මවලා
දිරවා ගන්නට බැහැ මේ බොරු සඳ
කහට කෝප්පය වමනෙන් වළකාපන් මා
යාචකයන් නැති ගුවන් මගින් නැග
අහස අල්ලලා මුහුදු හුළං විඳ
මරණය පරදන අමර පුරේ සුව
පොළ වේ යට නොව දෙවියන් මෙහි වැඩ ඉන්නේ
අන්ත්රාවෙන් සංතුෂ්ඨිය දළුලා
මුහුණේ පපුවේ පුෂ්ප පිපීලා
රතුවන් කලුවන් තොල් අතරින් හෙට
විකිණෙන තනුවට සද්දෙනි ගීත ගැයෙන්නේ
Saturday, July 29, 2017
ලංකා රාණී... (මස විකුණා කටු කෑම ද? වහල් හිවල් ලු ද? ගැලවුම ද? විසඳුම ද? මැජික් ද?)
පිපෙන හිනැහෙන මලුත් විල මත
සමනලුත් නෙත්කළුද කළ සඳ
අහේනිය කටු පතොක් විසමය
කුකුල් කොටුවකි රටක අරුමය
නරිම වාදං ගෙල දමාගෙන
ඒ දමෙන් ගෙල සිර කරෝ ගෙන
අතින් අල්ලා දිවත් ඇදගෙන
හඬ තලන්නේ මරු විකාරෙන
පාට පාටින් කහට කර හිත
මැර වඩා දත දතට ඉල්ලන
ලුණු දමා ජීවිතය වේලන
කට්ට කරවල රට්ටු තැනුමය
උගුලකින් ගැලවෙනුද නොමදත්
අරගලය උරගලය පැටලෙත්
මුරගලද උරගලට අරගත්
ඇනගෙනම මැරෙනවා අදටත්
රත්තරං ටික කටේ ගාවා
බෙල්ලෙ ගලකුත් ගැටේ ලෑවා
ඉංගිරිසියෙන් පදේ කීවා
අනේ තේරුම් යයිද මේවා
කවද කොතැනද පටන් ගත් දේ
කොතැන කොයිබින් නිමා වෙන්නේ
කාට කාටද දෙහි කපන්නේ
කාව කාවද රජ කරන්නේ
ගණන් හදලා හිලුත් වහලා
බද්ද හා තව සද්ද කරලා
අයිතියත් තව පොදි ගසාලා
සැවොම තර වෙමු බඩ වඩාලා
මැති ඇමතිගේ බඩට පාරක්
තනාගෙන අපෙ බඩට පාරක්
පනින්නට තව රටෙන් පාරක්
හදාගත්තම පොරක් තෙවරක්
රටේ හැමටම තොත්තු දුන්නයි
කොත්තු හා කලු සල්ලි දුන්නයි
ඇදිවතත් අමතක කෙරෙව්වයි
ජීවිතේ උන් ඇන්ද වෙව්වයි
සාගරෙන් ගත හැකිය ලුණු කැට
ආදරෙන් ගත හැකිය හදවත
කාලයත් අවකාශයත් තුළ
විසඳුමට මං මිස මැජික් නැත
Sunday, July 16, 2017
දේශපාලනයය!
වචන අරුත්ය
අරුත් උගැන්මය
උගෙනුම මුදල්ය
මුදල් බඩගෝස්තරයය
බඩගෝස්තර පැවැත්මය
පැවැත්ම තෘප්තියය
තෘප්තිය සතුටය
සතුට හැඟීමය
හැඟීම දැනීමය
දැනීම ඇලීමය
ඇලීම බැඳීමය
බැඳීම රැඳීමය
රැඳීම එකතුවය
එකතුව රැසය
රැස රාශියය
රාශිය ගොඩය
ගොඩ බරය
බර ඉසිලීමය
ඉසිලීම දුකය
දුක ශෝකයය
ශෝකය වේදනාවය
වේදනාව කඳුළය
කඳුළ ලවණය
ලවණ ඛනිජය
ඛනිජ සම්පත්ය
සම්පත් ස්වභාවිකය
ස්වභාව සෝබාවය
සොබාව සුන්දරය
සුන්දර ලස්සනය
ලස්සන වචනය
වචන අකුරුය
Saturday, July 15, 2017
Thursday, July 6, 2017
Wednesday, July 5, 2017
Wednesday, June 28, 2017
Friday, June 23, 2017
බ්ලොක් බස්ටර් (අ.... වි..චාරය)
ගහපල්ලා
මරපල්ලා
කුඩේ කුඩු
කරපල්ලා
තර්ජනේ
ගර්ජනේ
වර්ජනේ
මර්ධනේ
මාධ්ය වර්ධනේ
අපේ සංවර්ධනේ
මේක සටනක්
මාර සටනක්
ප්රශ්න වැඩිකරන උත්තර අඩුකරන
ඉරාගෙන මරාගෙන ප්රතිපත්ති රකින
මාර මිනිස්සුන්ගෙ මාර
හටනක්
අපිට ගහනවා
උන්ට ගහනවා
උන්ගෙ වර්ජනේ
අපේ වර්ජනේ
උඹව මරනවා
මාව මරණවා
ම...ර....ණ...වා...
මරණවා
ප්රශ්නෙ ඉතිරියි
අපි අහවරයි
ඒත්
ගහන්නම ඕනෑ
ආපිට ගහන්නත් ඕනෑ
කෑගහන්නත් ඕනෑ
ඔලු පලන්නත් ඕනෑ
එකෙක් හරි මැරෙන්නම ඕනෑ
ගේම එතනයි
ගේමට ගේම
කෑමට කෑම
අපි එදා ඉඳල බෙදාහදාගෙන කන ජාතියක්
ආයෙ මොටද ලජ්ජාවක්
කන්න, තව වපුරන්න
ප්රශ්න පැළවෙන්න ඕනෑ
මිනිස්සු කා කොටා ගෙන ගහ මරාගෙන මහමග මියැදෙන්න ඕනෑ
අතීතයෙ වුනෙත් එහෙමයි
අනාගතයෙ වෙන්න ඕනෙත් එහෙමයි
සුද්දගෙන් භීෂණයෙන් යුද්ධෙන් සුනාමියෙන් නායෙන් ගංවතුරෙන් අමාරුවෙන් බේරුණු මිනිස්සු
සාමාන්ය මිනිස්සු තව ලක්ෂයක් දෙකක් මැරෙන්න ඕනෑ
කොහොමහරි මැරෙන්නම ඕනෑ
ඉතිහාසය එහෙමයි
ආයෙත් ඒක නොකළොත් මේක....
නැගෙයිද ඉහළටම
ලක්ෂගාණක් නිරපරාදෙ මැරුණු
බුදුන් අනු බුදුන් වැඩිය රටේ ඒ සංස්කෘතිය
රැකපල්ලා....
රකිනු පිණිස මරපල්ලා
පුලුවන් තරම් ගහපල්ලා
අහවල් එක දිනපල්ලා
පොඩිවුන්ටත් ඒ උරුමය
මේ විදිහට දීපල්ලා
ඉතිහාසෙත් එහෙමයි
ගහපල්ලා
මරපල්ලා
අනාගතෙත් එහෙමයි
අපේ ලේ කැකෑරෙනවා
මේක කොහොම මරාගත්තු රටක්ද
මරාපල්ලා
ගහපල්ලා
කුඩු කරපල්ලා
ගිනි තියපල්ලා
වර්ජනේ
ගර්ජනේ
තර්ජනේ
මර්ධනේ
වර්ධනේ
කරපල්ලා
මේකයි විදිහ
තව අවුරුදු සීයක් දාහක්
ලෝකය පවතින තුරාවට බෙදි බෙදී මරාගනිල්ලා
හැකි දේ ඔපමණක් නම්....
තුන්සිය හැටපහටම දෙන්නම්
සදුදට ජාතිය
අගහරුවාදට ආගම
බදාදාට කුලමල
බ්රහස්පතින්දාට ධනය
සිකුරාදට බලය
සෙනසුරාදට හෙම්බිරිස්සාවට
ඉරිදට ජොලියට
ගහපල්ලා
මරපල්ලා
තර්ජනේ
වර්ජනේ
ගර්ජනේ
මර්ධනේ
වර්ධනේ කරපල්ලා
මේක ෆුල් එපිඩෙමික් රටක් ඕයි
රාමු කඩපල්ලා
හෙලුවෙන් නටපල්ලා
අපි හදනවා
අලුත්ම රටක්.... ඒක..
ඒක තමා මේක
තව අවුරුදු සීයකට ජයවේවා
ම්ත්රවරුන්ට
සහෝදරවරුන්ට
පාක්ෂිකයන්ට ජනතාවට
ඕවට අයිති නැති අය
බකං නිලන්න
බඩම උලන්න
මේ වගේ ඉන්න
අපි බලමු මේ....
බ්ලොක් බස්ටර්
හැමදාම??
Wednesday, June 21, 2017
කුණු වලට තවත් කණු එපා...(කණු තියමින් කුණු කෙරූ රටක අනාගතය වැළළේවි..සදහට)
Tuesday, June 6, 2017
ජීවිත සිරි පා
..................................................
වේගයෙන් දුවන්නෝ
ඉක්මණින් හති හලද්දී
ආවේගයෙන් දුවන්නෝ
පය පටලා ගනිද්දී
සෙමෙන් ඇවිද යන්නෝ
අබිබවා කෙනෙක්
වේගයෙන් ඇවිදිද්දී
අරමුණ නිමාව තෙක් ගමනයි
තරඟය නොවෙයි
සිහි ඇත්තෝ විඩා නිවා
මග නොරැඳී එන්නෝ
පහසුවෙන් කාලය ගෙවා
සසර කතර තරණ කෙරෙත්
ඒ අල්පයකි
සැබවි,
ජීවිතයම ගිරි සිරියකි
වාරු පිණිස සැරයටි නැති
Monday, June 5, 2017
කුමකටද?
නීතිය රකින්න අකුරට...
ජරාව නොකන්න කනඅය...
දේශපාලකයිනි, කරන්න තමපාලනය...
පරිපාලකයිනි, කරන්න නිසිපාලනය...
ගුරුවරු ගන්න උගන්නන්න...
ළමයිනි, හොඳින්ම උගන්න...
දෙමාපියනි, අවුරුද්දක් ළමයින්ටම දෙන්න...
තරුණයිනි, වැඩ කරන්න...
පාලකයිනි, වැඩ හදා දෙන්න...
සංකල්පකයින්ට නිදහස දෙන්න...
කලාකරුවනි, මුළා නොකරන්න...
මුදලාලිලා කඩකළු නොකරන්න...
පූජකයිනි, කාර්ය පමණක් කරන්න...
පූජ්යයයිනි, පූජා ලැබීමට සුදුස්සන් වන්න...
ක්රීඩකයිනි, රට වෙනුවෙන් නැගෙන්න...
වාචාලයනි, රට වෙනුවෙන් නිහඬවන්න...
නිහඬ දැනමුත්තනි, ජාතිය අමතන්න...
තව අවුරුද්දකට ඔහොම යන්න දෙන්න...
කළ යුතුදේ කරන්න...
හළ යුතුදේ හලන්න...
ඉඩ දිය යුතු දෙයට ඉඩ දෙන්න...
වරද්දන්නන් සිපිරිගෙට ලන්න...
යුක්තියට හරි තැන දෙන්න...
තවත් අවුරුද්දකට යන්න දෙන්න...
යුතුකමට මුල් තැන දෙන්න...
වගකීම ඔබ හැම ගන්න...
(බැරිද දෙන ඡන්දෙත් රට වෙනුවෙන්ම දීගන්න...)
Sunday, June 4, 2017
Tuesday, May 30, 2017
ඇස් දෙක පියාන නිදාගන්න! (with sweet dreams)
මෙය බියකරු සිහිනයකි.
සාතිශය ආශ්වාදජනකය.
හැබහින්ම ගොස් බලන්නට තරම් ආස හිතෙනවාය.
මන්ද මෙහෙම හීනයක් හැමදා පෙනෙන්නේ නැත.
ඒත් ඇහැරුණොත්!!
නින්දෙන්ම ඇවිද ගොස් හෝ සෙල්ලිපියක් සේ සමරු සේයාවක් ගත යුතුමය.
'නායා විත් වෝටර් රිං'
"ක්ලික්"
කොටසක්ම වතුරෙන් වටවෙලාය.
තවත් අය යටවෙලාය.
නමුත් හීනෙට මිස හැබෑවට අපේ ඇස් ඇරෙන්නේ නැත.
ඒ උත්ප්රාසය, සංත්රාසය නිසාය.
තදින්ම සෙලවුණත් ඇස් ඇරගන්නටම බැරිය.
අම්මේ වතුර.. කියා කෑ ගැසූ විට අවසාන වශයෙන් ත්රිවිද හමුදාවෙන් හෝ කිසිවෙකු පැමිණ හිස අතගා යනු දැනෙන හෙයින් ඇස් අරින්නට හිතෙන්නේද නැත.
යුද්ධය නැමති වීරත්වය කිරුළු පළන් සිහිනයේදීවත් අප දෑස් නෑරියෙමු.
සුනාමි සිහිනයෙන් ඇස නොහැරුණු අපි ගංවතුරක් නිසා අවදිවිය යුතුද?
දෑස වසාගෙන ජීවත්වීම අපහසුද?
සැබවින්ම පහසුම ක්රමය එයම තමා.
එවිට පෙනෙන්නේ සිහින, දකින්නේ සිහින පමණයි.
කොතරම් වේදනාකාරී වුවත් කොනිති පහරක් හෝ නොදැනෙන තරමේ මර නින්ද අති ආස්වාදනීයයි.
සදාකාලික නින්දට ප්රවිෂ්ඨය ලබන තෙක්ම මර නින්දෙන් ජීවත්වීම ජීවිතය දිගුකාලීන වීමට හේතුවෙයි.
එකිනෙකා කලබල වී අවදිවන්නට යන මොහොතේ අපි හිස අතගා ඔහු/ඇය ආපසු නිදිකරවමු.
රටක් හැටියට එකට බදා වැළඳගන මර නින්දේ පසුවීම තරම් සුවයක් තවත් කොයින්ද?
හිටිවනම නින්දෙන් අවදි වී පොඩි කලබලයක් ඇති කිරීම වෙනසකි, එය හොඳය.
එහෙත් දිගටම අවදියෙන් සිටීම ස්වස්ථතාවයට හොඳ නැත.
නින්දෙන් ගෙරවීම හෝ ගෙරවීමක් නොමැතිකම අයිතිවාසිකම් පිළිබඳ සිහිනයකට අගනා මාතෘකාවකි.
විවිධාකාර මාතෘකා පිළිබඳ සිහිනෙන් දෙඩවීමත්, නින්දෙන් ඇවිදීමත් අගනා අරගලයකි.
එලෙසම ප්රජාතන්ත්රීය අයිතියක් ලෙස ඕනෑම සිහිනයක් බලන්නට හෝ නොබලන්නට ඔබට අයිතියක් තිබිය යුතුය.
එනමුත් ඇස් ඇරීම තහනම් ය.
එනිසා "ඇස් දෙක පියාන නිදාගන්න මට බෑ" යැයි කිසිවිට නොකියන්න.
කුමන හෝ දිනයක සදාකාලික නින්ද ඔබව අධිකතර ප්රේමයෙන් වැළඳගන්නා තෙක් දෑස් නම් නොමරින්න.
හොඳින් කලරින්න.
හෙට ගැන නොසිතා දෑස් පියා හොඳින් සැතපෙන්න.
රිසි සේ ජීවිතය විඳින්න.
ශ්රී ලංකා සංවර්ධනාත්මක නිදහස් චින්තනයේ එළඹෙන හැත්තෑවියට ආසිරි පතන්න.
ඒත් ඇස් අරින්න එපා!
Monday, May 29, 2017
හිස් තැන් .. නැත පිරවී (අසාර්ථක තණකොළ පෙත්තෝ)
අධ්යාපනේ නිදහස් ප්රතිඵල
අවිදිල්ලා ගේ දොරත් යටකරන්
රටෙන්ම ගන්නයි හැමදා සටනේ
රටකට දුන් දේ දන්නේ නෑ අපිවත්
වසන්තයේ ගී කිව්වා නටමින්
වස්සානේ දැන් වියරුව ඇවිදින්
මෙතුවක් අප ලද උස් දේ පවසන්
උස් තැන් පිරවූවා මිස වහසින්
කළ යුතුදේ කළ යුතු බව නොදනිති
රන්මය වටිනාකම් නොම හඳුනති
අඬුව තබා අත පුච්චා ගන් නිති
ලක නොව අප නම් සිහිනැති උන් වැනි
හැමදා පෙර මග කිව් අය සිටියෝ
ලොව ජය ගත් අප මිනිසුන් සිටියෝ
පවට පිනක් දෙන්නට නම් බැරියෝ
දැන දැන ඉල්ලාගෙන කති වැසියෝ
එකම දෙයයි තව කෙරුමට ඇත්තේ
හැම තැන හිස්තැන් පමණයි දැක්කේ
පුරවාලන්නට ඒ තැන් මත්තේ
පුරදු කරමු පෙර පාසල් වත්තේ
Saturday, May 27, 2017
මානස පේශිය හිරිවැටීම (හිරිවට්ටන ඉන්ජෙක්ෂන්)
අධි කම්පන මානස පේශිය නිදි කරවයි. ඉච්ඡානුග ප්රතිචාර අනිච්ඡානුග කරවයි. එලෙස මානස පේශිය හිරිවැටීම සමහරුන්ට ආශ්වාදජනකය. මත්පැන් මත්ද්රව්ය තුළ මානස පේශිය අන්ඩකොන්ට්රෝල් නොවීම එහෙව් සමහරෙකුට ආතල් එකක්මය. තවත් කෙනෙක් තවත් කෙනෙකුගේ මානස පේශිය කොනිත්තා සතුට ලබන අතර තවත් කෙනෙක් අනෙකුකෙගේ මානස පේශිය සම්බාහනය කිරීම අපූරු ධනාත්මක සංයෝජනයකි. කෙසේ නමුත් ඔය කවර කාරණා තුළත් මානසය හිරිවැටෙන අතුරු ආබාධ හෝ තහනම් උත්තේජක තිබිය හැක. ප්රකෘතියත් විකෘතියත් අතර තහනම් දොරටු එකිනෙකාට වෙනස් ය. විවිධ සංස්කෘතීන් තුළ හැඩගැස්සූ විවිධ මානස පේශී හරි පුදුමාකාරය. ශරීරය හා සමබර වීම යනුද මානසයට බැලුනක සුළං හා සමානය. සමහර බැලුමක තුනී බවත් තවෙකක ඝණකමත් අනුව එකම වායු ප්රමාණයෙන් වුව බැලුම් පිම්බෙන තරම වෙනස් වන්නේ යම් සේද ශරීර වල සමානත්මතාවය එකිනෙකාගේ මානසයට බල නොපායි. නිඹුල්ලුන්ගේ පවා මානසය කොතරම් වෙනසකින් යුතුවේද? තමාගේ ශාරීරික දුබලතා මානස පේශිය ආධාරයෙන් ජයගත්තෝ කොතරම් න අප දැක ඇද්ද? ඒ අතරම මානස පේශියේ දුර්වලතා සදහා ශාරීරික අභ්යාස උදව් කර ගැනීම වෙනුවට සමහරු තහනම් උත්තේජක භාවිතාවෙන් මනස හිරිවට්ටාගෙන ඇබ්බැහියෙන් ජීවිතයම විනාශමාර්ගයට දක්කාගන්නා අයුරුත් අප අනන්තවත් අසා දැක ඇත. සමහරෙකුට මව් බසත් තවකෙකුට පර බසත් සමහරවිට මානසය හිරිවට්ටන එන්නතකි. කෝපය මෙන්ම ශෝකයත් ලෝබය හෝ මෝහයත් බය සැක සංකා මෙන්ම ලාබ කීර්ති ප්රශංසාද විටෙක ප්රමාණය අනුව උත්තේජකයක් හෝ උභතෝකෝටිකයකි. මෙවැනි ලියවිලි හා කියවිලි මගින්ද විටෙක මානසය හිරි වැට්ටිය හැක. මානසය කීරී ගැසීයාමද හිරි වැටීමෙන්ම ඇරඹෙන්නට පුළුවන. එනිසා සුරකි න්න ඔබේ මානස පේශිය උවදුරෙන්, නිතැතින්.. එය ඔබ වෙනුවෙන් පමණක් නොව අනෙකා වෙනුවෙන්ද ඔබේ යුතුකමකි. මන්ද, හිරිවැටුණු මානස පේශිය යනු හැගීම් විරහිත හදවතත් අවදිනොවූ බුද්ධියේත් අකූල සුසංයෝගයක් වන බැවින්මය.
කෙසේ නමුත් මේ දිනවල මානස පේශී පමණක් නොව මාංශ පේශී සියල්ලද බොහෝ කොට බොහෝ දෙනගේ හිරි වැටී කීරී ගැහී ඇත්තේ ගංවතුරේ අධි කම්පනයෙන් බව අපි දනිමු. සියල්ල යථාවත් කර ගැන්මට කවුරුත් එකාවන්ව සියලු පේශි ශක්තිය මිටිකර යොදවා වැඩ කළ යුතුය. මර ගී ගයමින් අහසට පොළවට දෙස්දෙවොල් තබා ඵලක් නැත. දැන් ඇත්තේ කළ යුතුදේ කිරීමටය.
Wednesday, May 24, 2017
මානස පේශී හා අකල විකල (තව ටිකක් පද වැල් වට්ටාරමෙන් වන්දනාවට)
සමහරු අප මඩින්නට උත්සාහ කළෝය. සමහරෙක් නිසා අප මැඩවුණිද? ඒ කිසිවක් අප නොදැනම සිද්ද වූ කාරණාවන් නොවුණි. අපි ඒ පිළිබද දැනගෙන සිටියෙමු. ඉවසීමෙන් සිටියෙමු. අපේ මානස පේශිය ශක්තිමත් වීම එයින් තවත් ඔප වැටුණි. ශක්තිය ජනනය, විභවය මෙන්ම දීප්තියද මානස පේශිය කෙරෙහි අන්යන්ගේ ආසක්තභාවය වැඩි කරයි. තවදුරටත් ඉවසමි. එය හැබෑව, දුහුනන්ගේ එදිරිවාදී, පසුබානා, දුර්වල මානස පේශීන් පිළිබද අවබෝධයෙන් කෙරෙන ඉවසීමකි. එක් විභවයක් චාලකයක් බවට පත්වද්දී තවත් චාලකයක් විභවයක් බවට පත්වෙයි. ඒ විදුලියෙන් මෝටරයත්, මෝටරයෙන් විදුලියත් බල ගැන්වෙන්නාක් මෙනි. මානස පේශියේ විභවය වැවක, ජලාශයක මෙන් සපිරෙන තරමට ගැඹුරින්ද වැඩිවෙයි. එමෙන්ම කාළය හා අවකාශය අබිබැවීමේ හැකියාවක්ද මානස පේශියට ඇති බැවින් එහි භාවිත දිශානතිය යනු තම තමන්ගේ පමණක් නොව අවසන රටේම වර්ධනයේ දිශානතියයි. ලෝකය තුළ විවිධ රටවල්, ජාතීන් තම අනන්යතාවය පෙන්වීමට මොන තරම් මේ පේශිය භාවිතා කරත්ද? එතරමට ඔවුන් විවිධ කුසලතා තුළින් ලෝකයේ අන්ය ප්රජාවන් අභිවවා සිටී. එහිදී පෙනෙන වැදගත්ම ඉස්මතුවීම කවරක්ද යත්, මානස පේශියේ හැඩ තලය සිරුර හා දක්වන අන්තර් සබදතාවේ පමණයි. දරදඩු සිරුරක් මානස පේශියේ භාවිතාවෙන් පමණක් සුනම්ය කළ හැකිද? මේ වෙනුවෙන් දැක්විය හැකි පැනයකි. ජාන රටාවෙන්ම නම්ය සිරුරු සේම ව්යායාමය තුළ නම්ය කරගනු ලැබූ සිරුරුද එකම ස්වරූපද? උපන් හැකියාවෙන් ගයන්නෝත් නූපන් හැකියාවන් නිලීනව යා නොදී දැඩි පුහුණුවක් තුළ ගායනයන් ඉදිරිපත් කරන්නෝත් සිටිති. මේ කවර කාරණයේදීත් සිරුර හා මානසය එකිනෙකට සමබර වියයුතු බැව් සරලවම අප දන්නා වූ කාරණයක්.
එබැවින් මානස බිල්ඩින් යනු කායික බිල්ඩින් වලින් සපුරා බැහැර වීමක් නොවේ, සමබරවීමක අවශ්යතාව, වැදගත්කම කියාපාන්නකි. නිරෝගීතාවය වෙනුවෙන් තමන්ටම කරගත හැකි, කරගත යුතු කරුණු කාරණා එළි දැක්වීමකි. සාමාන්ය සරල විද්යාවේ ඉගැන්වෙන පේශිය සංකෝචනයෙන් හා ඉහිල්වීමෙන් සම්බදිත දෙකොන සමීප හා දුරස්ථ කරයි. මානස පේශිය සම්භන්ධ කරන්නේ මොළය හා හදවතයි. එනම් සිරුරක ප්රධානතම මර්මස්ථාන යි. ලේසි නැත, අදෘශ්යමාන මානස පේශියේ තරම! එය ඔබේ පාලනයට සපුරා නතු වීම කොතරම් වටිනවාද? යනු.. නමුත් ඒ ඔබේ පාලනයද යහ පාලනයක් නොවෙනවා නම්, ඇත්තෙන්ම ඔබ දිනක අදුරු රූකඩයක්ම වනු ඇත්තේ ඔබවත් නොදැනම වීමට ඇති හැකියාව උපරිමයි. එය ඔබ තරයේම මතක තබාගත යුතු...
Friday, May 19, 2017
Sunday, May 14, 2017
Thursday, May 11, 2017
හැදුනුම් පත (තෝරන්)
මා මළපසු
ලියනු පිණිස
දුක් ගීයක්
සොහොන් කොතේ
සටහන් කොට
තබමි කලින්
පරිගණකයෙ
නෝට් පොතේ
පාර්ස්වර්ඩ් එක
ඇත්තේ මගේ
පරණ නෝට් පොතේ
ඒක නැතිවුණොත්
හොයලා බලනු
මේස ලාච්චුවේ
ගාංචුවක් ඇත
දමලා පරණ පොකට්
එකට මගේ
ඒක ඇතුළේ
විසිටින් නම්
කාඩ් එකක
පිට පැත්තේ
තද අකුරින්
කළු පාටින්
පාර්ස්වර්ඩ්
එක ඇත්තේ
ඒ යතුරෙන්
පසු හඹන්න
මගේ දුක්ඛ
ගීය සොයන්
සොහොන් ඵලක
මස්තකයේ
ඒ පදවැල්
කොටා දමන්
මගේ දුක්ඛ
ගී පබැදුම
ඔබේ වෙහෙස
ගැනම තමයි
මරණෙන් පසු
සත් දිනකදි
සසර දුකත්
අමතක වෙයි
යළිත් මෙහේ
නොම ආවත්
ඔබේ මතක
මා සතුවෙයි
මගේ මතක
නොම ගත්තත්
හැදුනුම් පත
ඔබ සතුවෙයි
Monday, May 8, 2017
තුන් කල් විද්යාව නොහොත් බුදුන්ගේ දහම (කැලැන්ඩරයේ කහපැහැ නිවාඩුවට එහා)
Wednesday, May 3, 2017
ආපස්සට යමි 3
ආර්ථික, තාර්කික, ආකර්ශනීය, සුනම්ය, කපට විලංගු තුළ සිරවීමෙන් හදාගන්නා ජංගම සිරගෙයි වින්දනයෙන් මිදීම පිණිස..
පරම ලාබය ආරෝග්ය හා පරම ධනය සන්තුෂ්ටිය පුද්ගලිකවම උපයනු පිණිස .. අනුදැන
ආපස්සට යමි 2
Monday, May 1, 2017
ආපස්සට යමි
තවත් ඉදිරියක් නැත. ජීවිතයේ ආපස්සට යාමට දැන් කාලයයි. සෙනග අතරින් ඉදිරියටම ආවේ කරළියේ අසළම හිද රැගුම් නැරඹීමටයි. දැන් හොදින්ම පෙනෙන්නේ වේශ නිරූපණයයි. එබැවින් යමි ආපස්සට යමි ජීවිතයේ රැගුම් බලන රිසියෙන්... අනුදැන
Wednesday, April 26, 2017
මීතොටමුල්ල මහබැංකුව කියා අපි කියමු. (ඉවවහා යන තවත් අභූත කුණු නොබෙදමු)
Monday, April 24, 2017
රැළි කොඩි වැඩක් නැත, දහඩිය හෙලනු නියම තැන...
අපේ මැයි රැළියටයි වැඩිම සෙනග
නෑ අපේ එකට
නෑ නෑ අපේ එකට
.......
..... පේ එකට වැඩියෙන් ආවයි කියල රටට වෙන්නෙ මොන සෙතක්ද?
මේ රටට තව මීහරක් කුමකටද?
Saturday, April 22, 2017
මිය යන්නට මොහොතකට පෙර (මරණය නියතයකි - අනියත ජීවිතයේ)
'මා විසින් ඉටු කළ යුතුව තිබූ යමක් වීද එය නොපිරිහෙලා ඉටු කළේය' ඒ බැව් ප්රත්යක්ෂ වේ නම් එපමණකි, මගේ පරම පැතුම.
Thursday, April 20, 2017
තරගයමයි...කුණු
සාපේක්ෂ. . මමයි, ඔබයි
ඉගෙන ගත්තෙ තරගයමයි
දියුණුවෙන්නෙ තරගයටයි
ජීවිතයම දුවගෙනමයි
ඇමරිකාව අප්රිකාව
අපි දැම්මා ආසියාව
මන්ද නාව කාරණාව
තරගයමයි වන්දනාව
බස් එකේදි කෝච්චියේ
කුණුමුල්ලේ හදිස්සියේ
තරගය මැද ලමිස්සියේ
දුවපන් උඹ හද්ස්සියේ
කොල්ලෝ බල්ලෝ මල්ලෝ
හදාගන්න දරුමල්ලෝ
වඩා ගන්න සුරතල්ලෝ
තරගයටම බැහැපන් ගෝ..
පොඩිවුන්හට පොතේ තරග
ලොක්කන් හට බඩේ තරග
හුස්මක් ගන්නේ කොතනද
සීරිස් එක තව නිම නැත
කුණු කණු මණු ඕන දෙයක්
කන බොන වහ ඕන දෙයක්
පෙරළන කොට බාල්දියක්
අපි දුන්නා ජන්ද ගොඩක්
රටේ වරද ආණ්ඩුවේ
අපි ඉන්නේ විපක්ෂයේ
තරගෙට එනු හදිස්සියේ
දිනනවන්නේ ඔබව ප්රියේ
එකට එකා තරග වැදෙයි
පොර පිටියෙදි සල්ලි ඇදෙයි
අන්න එතන නියම අගෙයි
රට නැගෙන්නෙ තරග මගෙයි
ගනුදෙනු හදලා පරහට
අයබදු ගහලා විගහට
තරගෙට වැටිලා අපහැම
ගේමම යමු දිග හරහට
අධ්යාපනේ හොල්ලා
ක්රීඩාවට ගල් පෙරළා
සවුක්කියට තෙල් ගහලා
තරග කරමු අපි බෙදිලා
...................
ඉන්නේ කන්නද නොදනී
කාලා උන්නෙද නොතැවී
අපිට වගේ වගක් නැතී
සැවොම කරන නිසා යමී
Sunday, April 16, 2017
__ Kg __ (කොලිටි ජපන් බඩු වලින් සදාකාලික ලාංකීය තකතීරුකමේ බර මනිමු)
යට වූ
පංචස්කන්ධ
පින්වතුනි,
................
කොහිද
මීළග
පුණ්යානුමෝදනාව
............
හේතු දැන
අනුදැන
තටමමු
හිරකරන්
දේශපාලන
පරිපාලන
හිතුවක්කාර
මෝඩකම්
.................
පව්කාර
මිනිස්සු
පව්කාර
අපි
..........
වන්දි
බෙදමු
පිරුවට
අදිමු
කියවමු
ලියමු
ඉවසමු
හඩමු
මැරෙනකම්
Friday, April 14, 2017
රබන් තෙල්, කොකිස් මල්..
නොරොක් නොවී
රොක් වේවා
අවුරුද්දේ
අලුත් පැතුම්
සමග කැවුම්
අවුරුද්දේ!!!
Monday, April 3, 2017
2500+ (රස කතාවකි)
මුවන් පස්සේ දුවමින
හණ මිටිය හිසින් ගෙන
පාරුවත් ඇති නදිය කොතැනද...
ඔවුහු දුවන මුවන් පස්සේ වැටී එතෙක් මහන්සියෙන් නෙලූ පලා මග විසිකොට දැම්මෝය. තවමත් ඔව්හු දුවමින් සිටින්නෝය. අහසින් ගොස් මුවන් දඩයමට පිඹුරුපත් දැන් සැකසෙමින්ලු. අභය භූමි සීමා නිර්ණයත් සිදු කෙරෙනවාලු.
හණ මිටියේ කතාව වෙනසයි. ඒ හණ මිටිය කිසිවකට හුවමාරු නොකර හණ ලෙසින්ම ගමනේ නිමාවට ආවේ කිසිදු නිෂ්පාදනයක් සිදු නොවෙමිනි. තවම එයින් නූල් පොටක් සාදා නැත. එය කෞතුකාගාරකට යැවෙන බවට ගොසිප් අඩවියක් අදත් අනාවැකි පල කර තිබිණි.
බුදුන්ගේ දහම පාරුවක් කොට ගන්නට කියූවකි. පාරුව ඔසවාගෙන මදාවියෝ පිරිසක් මේ ගම්ගොඩේ දැනුත් සරති. එබැවින් නදිය අසල මහ පිරිසක් තවම රැස්කති එතෙර විය නොහැකිව. පුලුවන්නම් පොලිස්පතිට පණිවිඩේ දෙන්න.
Thursday, March 23, 2017
කකුළුවන්ගෙන් බිහි නොවෙති කිකිළි පැටවුන්
Wednesday, March 22, 2017
රටේ අනාගතය කිසිවෙක් නොදනී...මේ මගේ රටයි!
Tuesday, March 21, 2017
Monday, March 20, 2017
සී පද වී පද කව් පද ගී අද .. (ලේවායකි?)
කවියන් කළ කෙතේ හී
අරුත් සරු සාර වී
පැසුනලු ගොයම් කෙත ගී
අස්වනු සකස් කර සදා
රසට රස පිස සොදා
වින්දලු දෙනෙත් පියවසා
ඒ කෙතත් මොඩිෆයි වුනා
සල්ලි කොළ පැල වුණා
රසය අති අතිරස වුණා
වතු පිටින් කෙත් වැළලුණා දෝ
බඩසරණ ගී ලියවුණා දෝ
කෙත ගි දැන් ලුණු මුදවනා දෝ
Saturday, March 18, 2017
ඇල්සයිමර් නොවේ (නිපන්දු)
Thursday, March 16, 2017
කොඩි තුවක්කු කෙබර ලෝ.. මැද(තාධී)
මාර ඇඩ්වාන්ස් ලු
කට පුංචියි
හැම ඉස්සෙන්නෙ
කොළ ගාණට
මොන්ටිසෝරියි ලු
මැතිණිය
හරි සොදුරුයි
ඇස් පියාන
ගිනි පනහලු
ඒ කාලේ
මං ප්රබුද්ධ
කබරයාට
තව..
රබන් තාල රැප් මැද්දේ
Sunday, March 12, 2017
ම යන්න..
- පොදු බසයෙන් ම ගමන් යාම එක්තරා ඉංග්රීසියකි.
- සාධාරනීකරණයට ම හේතු හැදීම එක්තරා විහිළුවකි.
- අතීතය විකෘතියෙන් ම දකින්නා එක්තරා නිවටයෙකි.
Saturday, March 11, 2017
බෝ පැළ සේ - ඒ කාලෙත් අපි ඉන්න ඇති, අමෘතෙ බී ඇන ගන්න ඇතී (පේමතෝ ජායතී සෝ කෝ? නොහොත් අබුද්දස්ස කවි සීපද)
නොබලන්නේ
නුඹ පිට දී නැතිවද සෙවණේ උන්නේ
බෝ පැළ වාගේ මිනිස් ගුණේ
එය රැකීම අප උරුමේ.... සුහදේ
පරම සුවද රැදි උරුමය නිකළෙස්
කෙලෙසද කෙළෙසුන් පරදන්නේ..
අපගේ ගුණ කද පුන්
සද සේ බබළන්නේ..
ගෙනම සිටිනවා අප
සංස්කෘතිය අපගේ රන් කද
රැකගෙන අප හැම තාක්ෂණෙන්
මේ කප් සරණින් තිරිහන් කරදේවා..
Thursday, March 9, 2017
ෆීලීන් ඕසම්..
ලංකාවේ පොදු මහජන සත්කාර සේවාවන් කෙතරම් මානුෂීය වන්නේද යනු ඒ ඇසුරින් වටහා ගත යුතු ගැඹුරු සත්යයයි.
Wednesday, March 8, 2017
ෆීලිං...ජොලියට
හරියටම
කටුව ගසන හැටි
නිලයට..
වෘද්ධයෝ
හිටගෙනම
තැන නොතැන
නිළ යට..
මල් නෙළා
ස්වර්ගයම
උගස් කර
නිරයට..
Sunday, March 5, 2017
ඉතිං අපිට මොකද? (සංස්කාර හා සංස්කෘති)
එයාගේ පුද්ගලික අයිතිය..
රහත්වීම බුදුවීම?
ඒක එයාගේ පුද්ගලික අයිතිය..
ඉතිං අපිට මොකද?
මේක අපේ අයිතිය..
බාල අපචාර ප්රශ්නයක් නීතියේ සිදුරු ලොකුවුනොත් ඒක ප්රශ්නයක්
ගලන සංස්කෘතියෙ ඇද්ද ප්රශ්නයක්?
Friday, March 3, 2017
no victory - ලැජ්ජ නැති කතා ඇසේ. (නිදහස තකා අතිශයින්ම මානුෂීය නොවෙමි)
Tuesday, February 28, 2017
ඒක හරි සරලයි, (දසමාසේ වර්ධනය හා විකසනයේ වැදගත්කම)
ගලන ගගේ දිය පහරට අසුව ඔහේ ගසාගෙන යන රොඩුබොඩු සිනාසුණේලු ගං පතුළේ රැදුණු ගල් පර වෙත දොඩමින් රහස, ඔන්න දැන් අපි යන්නෙ හයිවේ..
....................................
අඩුමාසයකින් එළි බට දරුවෙකු කීවාලු හඩ හඩා සිනාසී ඇස්වලින්, ලැබුණ මට ප්රමෝෂන් ඉක්මණින්..
බුද්ධියක් කීවාලු පුපුරවා න්යෂ්ටියක්, දියුණුවේ හිණි පෙත්තෙ අපි ඉන්නෙ ලෝකයම ඇගිලි අග බටන් එක මගේ ළග, ...
Monday, February 27, 2017
............ -------------- ................
අනුකරණය
අනුවර්තනය
පරිවර්තනය
රස භාව රංගනය...
----------------------------------
Tuesday, February 21, 2017
kiනිසි..
පමණ දැන
අමන ලෙස
ඉවසිය යුතුද නැත
අමන ලෙස
පනින රිළවුන්
කොහෙත් ඇත
ලෙසට නිවැරදි
කම් කියුවත්
ඵලක් නැත
වදින තැන
අකුණු විදුලිය
පැරද නැත
Monday, February 20, 2017
මිල්ටේරිකාරයෝ (පුංචි විකිපීඩියා පොත්)
පොලාරිස් .. කතාවේ කථකයා ඔහුයි, මගේ මතකය නිවැරදි නම්.... අවසනාවට මෙහි රචකයා මතකයෙන් ගිලිහී ඇත. කෙසේ නමුත් ඔහුට පින් සිදුවන්නට දෙවනලෝක යුධ සමයේ ලංකාවේ ගැටවරයෙක්ව හිදින්නටත් අපට පුලුවන් විය.
සල්ලි කොලය දෙකට ඉරා වටිනාකමෙන් අඩක් භාවිත කළ හැටි, දිය යටින් ගිය අමුතු කාරය, ප්රතිඋපකාරයට අපේ උදවියට ලැබුණු සිගරට් පැකැට්ටු, මිනීමස් කතැයි බිය ගෙනදුන් කාපිරි සොල්දාදුවෝ, පාසැල් භූමියේ යුධ අභ්යාස, කොළඹ වරායට ඉහළින් අපේ ගුවන් සීමාව බිදගෙන ගිය ජපන් ගුවන් යානා.... ගැන මගේ මතකය නිවැරදි නම් මේ පොතේ සදහන්ව තිබුණාමය.
තවත් බොහෝ විස්තර එහි තිබුණි. මිල්ටේරිකාරයෝ නාමයෙන් හැදින්වූයේ මිත්ර පාර්ශ්විකව අප රටට පැමිණි පාර්ශ්වික හමුදා කණ්ඩාම් ය. සුදු සහ කලු දෙපිරිසම ඒ අතර විය. ගම් වල කදවුරු ගසා ගත් ඔවුන් ඒ යුධ සමයේ අපේ පහර ලැබීමේ අවධානම පහවන තුරු මෙහි රැදී සිටියෝය. බෝම්බ වැටෙන විට ලී කැබැල්ලක් කටේ ගසාගෙන අගලකට පල්ලම් බහින්නට අප මුලින්ම පුරුදු වී ඇත්තේ ඒ සමයේද?
ඒ අයුරින් එකල තතු නිර්මිත කාතාවක් හා ගලපා දුන් ඒ පොත අද වෙළදපොලේ තිබෙනවාදැයි මා දන්නේ නැත. දත්ත විස්තර වලට එහා යන රසවත් කතා පොත් නිමක් නැතිව කියවන්නට ඉඩ දුන් අයටද එබදු පොත් කියවන්නට දුන් අයටද ඒ පොත් රචකයන්ටද අපි වෙළදපොළ පොත් වටිනාකම නොතකාම බොහෝ කොට ණය ගැතිය.
Sunday, February 19, 2017
ගුනේ ජය ගෙනේ..
Saturday, February 18, 2017
මට තනි නැත නුඹ නාඩන් - (තාලම්පට..)
පිනට බිබික් කන්
නොගෙන පදක්කන්
- ගසමි රබන් දැන්
හිතට ගතට ගට
නැගිට නැගිට හිට
- වැටෙන වැටෙන විට
ගිලුණු ගිලුණු තැන
ගොඩට ගොඩට ඇද
- ඔසව ඔසව ගෙන
පාද පාද විරි
සටනට අවි දිරි
- හරි මග නැත තනි
කැන් සර්... යූ නෝ!
සුද්දාගෙන්
පුරුද්ද ලබා
වැද්දා ට වඩා
ටිකක් සුදු අපි
ගිය දුරක්
නිදහසේ ඉදිමිලා
පලා ගෙන
කඩා ගෙන
ඉරා ගෙන
සොයා ගෙන
නිදහස A
මානවීය උත්කෘෂ්ඨ
පුළිගු අලංකාර
භ්රාන්තිය
හෙට ගෙදර
එළිපත්තේ
සාලයේ
කාමරේ
දෑතේ
ඇගිලි අග
නිය අග
මොළයේ
සයිලයක්
පිළිකාවක්ව
තවම
නාදුනන
සුද්දා ම
කියන
තෙක්!
Friday, February 17, 2017
A නිදහස් අධ්යාපනය, නොතේරේ මට නම්!
කුසගින්නෙන්ම පෙලුණෝ කෑදරයන් අබිභවා කොයි කලත් කොයි තැනත් සුගද දුගද එක ලෙස විදගත්තෝය. නමුත් සූපයන් කාණු දිගේ ගලා ගියේය. එයින් මතුවූ ගන්ධය දැනුත් නැහැපුඩු අගට දැනී නොදැනී යන තරම්ය. කෙනෙකුට සූපය අප්රිය කරවීමටත් එය උණුවෙන්ම කෝප්පය තුළට වැටෙන විට දැනෙන හැගුම පමණක් නොවේ, සූපය බෙදන විට පන්තිය හා අවට පරිසරය පුරා පැතිර වෙළා ගත් සූපයේ ආවේණික ගන්ධයත් හේතුවක්ම විය. තැම්බුණු බිත්තරයක් මැදි කල බනිස් ගෙඩිය, තවත් බනිසක් සමග පන්තිය පුරා බෙදී ගියේය. විටෙක බිත්තරය නරක් වී තිබුණේය. ඒ 89, 90 කාලයයි. තවත් පන්තියක් දෙකක් ඉහළට එද්දී මාසය අවසානයට ලැබුණු විවිධ ආහාර පිරවුණු ෂොපින් බෑගය හෝ දෙක, ඒ මාසික පැමිණීම සළකා කොටු කැපුණු කාඩ් පතට ලැබුණු වියළි ආහාර මල්ලයි. පන්ති නායකයින් තවත් උස මහත සිසුන් දෙතුන් දෙනෙකු කැටුව ගොස් ඔසවාගෙන පැමිණි පෙට්ටිවලින් පන්ති බාර ටීචර් බෙදා දුන් පාසැල් නිල ඇදුම් රෙදි, මේ හැම දෙයක්ම පරිණාමයෙන්, විපරිණාමයෙන් ආණ්ඩු මාරු අමාරු හරහා අද දක්වාත් එයි. පරණ පන්තිය අවසාන කරන දවස් කීපයේ ලැබුණු අලුත් පොත් ගොඩ මට තාම මතකයි. පහසුකම් ගාස්තු රු50 පාසල් සංවර්ධන මුදල රු60 හරියට පොඩි ලයිසමක් වගෙයි. ඒත් මට තවම Aනිදහස් අධ්යාපනය ගැන නොතේරෙයි. අපි අරගල නොකොටම නොතේරෙන අවධියේ සිට ලැබුණු දේ අදට වඩා වෙනසක් ඇති බව පමණක් මට වැටහේ. හරියට දණගසා වැදීම වාගේය. ඕන තරමට නසරානින් හිටි අපේ පන්තිවල ඔවුන් පවා ගුරුන්ට වැන්දේ භයට වඩා භක්තියෙන් යැයි අද මට සිතේ. අපට තිබුණේ ගුරු භක්තියත් සම්ප්රදායෙන් බර කොට දුන් භක්තියත් කැළතුණු හැගීමක්. නමුත් අපිට සිදුවූයේ නෑ ඉන් කිසි පාඩුවක්. වයසත් අද්දැකීමත් ගෙන දුනි සිතට නිදහසක්. එය උදා කරගැනීමත් අවබෝධයත් තමන් සතු දෙයක්. තවම මට නොතේරේ Aනිදහස් අධ්යාපනය ගැන මීට වඩා වැඩි යමක්. රස්සාවත් පරස්ථාවත් හැගෙන්නේ වෙනම කාරණයක්. අපි තවමත් Aරටක් නොව ක Cරටක් බැව් නම් දනිමි මං. Aරටවල් වල Aනිදහස් අධ්යාපනයන් ගැන නම කොහෙත්ම නොදනිමි මං.
Wednesday, February 15, 2017
රියන් දෙකේ වෙනසක් බුද්ධියට දුන් පාඩම 🐮
හතර රියන් සහ දෙරියන්
එකම ගමේ යහළුවන් ය
මේ දෙන්නා කලක පටන්
බොහොම එක මුතුයි
එක දෙවසක් මේ දෙන්නා
දෙමංසලේ මුණ ගැහිලා
හවුලෙ වැඩක් කරගන්නට
කතිකා කෙරුවා
අපි දෙන්නා හවුල් වෙලා
සම පමණට මුදල් යොදා
හොද කිරි එළ දෙනක් ගනිමු
දෙරියන් කිව්වා
පද්ය පංතියේ රචකයා මතක නැතිමුත් ප්රාථමික පංතියක සිංහල කියවීම් පොතක තිබුණා මතකයි, ඉහත සදහන් කළේ එයින් කොටසක්. මිතුරෝ දෙදෙනෙක් හවුලේ මිලට ගත් කිරි එළදෙනක් බෙදාගත් හැටි මෙයින් කියැවෙනවා. සරල පද්ය පංතියක් වුවත් මෙහි යටි අරුත හරි අපූරුයි. කපටි මිතුරන් හා ගනුදෙනු ගැන පමණක් නොව සමාජය විනිවිද දැකිය හැකි අපූරු දැක්මක් මෙතුළ අන්තර්ගතයි.
පද්යයේ හැටියට කපටි දෙරියන් ඔවුන් විසින් මිලදී ගැනුණු කිරි එළදෙනගේ පෙනුමැති ඉදිරිපස හතරරියන් මිතුරාට දෙන්නේ කරදරකාරී පසුපස කොටසේ වගකීම තමන් බාරගන්නා බව කියමිනි.
සමාජය තුළ පහසු මිතුරු බවෙන් යන වෙළදාමත් මෙයම නොවන්නේද? දිගුකාලීන වටිනාකම යටපත් කොට තබා මතුපිට කතාවෙන් හැඩයෙන් පෙනුමෙන් අපව ගොනාට අන්දන්නට හදන්නෝ බොහෝය. දේශපාලකයන්ගේ දේශපාලනයද මෙයාකාරය. අපට ප්රොජෙක්ට්ස් පෙන්වා කොමිස් ගහන්නේ එහෙමය. අපට පෙන්වන රට හරක්, රජ හරක් ගේ ඉදිරිපස දිලිසෙන අං තට්ටුවට අප ආකර්ශනය වූවාට ඔවුන්ගේ පසුපස්සේ සිටින අය හරක්ගේ ගොම පොහොර කොට ගන්නේ අපේ තණකොළ, පුන්නක්කු සැපයීමේ වෙහෙසෙන් බව අප තේරුම් ගන්නවාද? සතා අදින, බදින ලණුව ඡන්ද ලෙසින් අතට දුන් පමණින් හරකා හෝ එළදෙන අපේ කියා හිතුවත් ඔවුන් අපට දී ඇත්තේ පෝෂණයේ වගකීම ඇති ඉදිරි කොටස පමණයි. එළදෙන්ගේ කිරිටික, පැටවුන් ලබන්නේ ඔවුන්, එනිසා සතාගේ පැත්තේ අයිතිය බෙදාගන්නට අරගල කරනවාට වඩා වටින්නේ සත්වයාගේ සමස්ථ වගකීම බෙදාගැනීම බව හයේ හතේ පංතියේ සිංහල පාඩම් පොතේ මේ පද්ය පංතිය අපට කියා නොදෙන්නේද?
(අමතර කතාවක්ද මෙතැනදි මතක්වේ. පවුලද හවුලකි. පවුල් වුනු අයගේ පවුල් වගකීමත් එක් අයෙකුගේ කරපිට පමණක් තැබිය හැක්කක්ද? හවුලේ කැදත් එපා යැයි කියන්නට හේතු ඇතත්, හවුලක් නැත්නම් පැවැත්මක් නැතැයි කියන්නටද ඒඅනුව හේතු ඇත. ඒ අමතර කතාවකි)
නම අමතක නිසා මෙහි කතෘ සදහන් කිරීමට නොහැකිවීමේ මතක අඩුව කමන්න. හැකිනම් මතකයේ අඩුව නිවැරදිව පුරවන්න.
Tuesday, February 14, 2017
Monday, February 13, 2017
කට වහරට + වහර ගලපා උගත්තෙමි යමක්.. (🚨)
නැද්ද මොකුත්
ඇවිලිලා
අඩුගානෙ ගිනිපුපුරක්
සමහරෙකුට ඕනෑමයි
පිදුරු දාන්න
ඇද්ද දියත්තක්
බොරවෙලා
අඩුගානෙ මඩකඩිත්තක්
ගොඩක් දෙනා ලෑස්තියි
මාළු බාන්න
ගින්නටත් ආ වඩා
මාළුවොත් පලහලා
දුදනන්ගෙ කන් විදින තවත් අය
ඉන්නවා
බාපු මාළුත් උස්සලා
(කන්නෙ ගින්නෙන් පුස්සලා)