Wednesday, December 31, 2014
Monday, December 29, 2014
හැබෑ වෙනසක්
පළමුවත් රට
දෙවනුවත් රට
තෙවනුවත් රට
නම්...
පළමුවත් සතර අගතියෙන් මිදෙමු
දෙවනුවත් සතර අගතියෙන් මිදෙමු
තෙවනුවත් සතර අගතියෙන් මිදෙමු
එසේ නම්....
කිසිවෙකුට හෝ කිසිවකට ඇති ලෝබය නිසාවත්
කිසිවෙකුට හෝ කිසිවකට ඇති ද්වේශය නිසාවත්
කිසිවෙකුට හෝ කිසිවකට ඇති බය නිසාවත්
යුක්තිය දැකීමේ නුවණ මදකම හේතුවෙන්වත්
යුක්තිය මග නොහරිමු.....
Thursday, December 25, 2014
එවිට ජනයා මායාවට වඩා යථාර්තයට ළංව සිතනු ඇත.
ප්රතිරූප - බැලුම් බෝල
පිමිබීම - පිපිරීම
පොහ් ::
කලාවෙන් ඥානනය යනු බැලුම් වනාහී පිපිරෙන දෙයක් බව ඒත්තු ගැන්වීම මිස පිම්බිය යුතු දෙයක් බව ඒත්තු ගැන්වීම නොවේ. මිනිසෙකු ගැන හැබෑ කලාකරුවෙකුගේ වගකීමද එයමයි. තමා පිම්බෙන තරමට පිපිරීමට වඩා සමීප වන බව ඔවුන්ට කියාදීමයි.
Tuesday, December 23, 2014
කටවහන් හොම්බෙන් යන්න ඔබ
කටවහන් හොම්බෙන් යන්න ඔබ පා සිඹින රටපාලුවෝ...............
ආදරණීය අපේ වැඩිහිටියන්ට ජයවේවා!!!
සරම් ඇදන්
ඔලුවෙන් හිටන්
වැඩ පෙන්නන්න හදන
කොයි කවුරුත් පරෙස්සමෙන්
හුරේ එකටත් හූවටත් වඩා
ඔය මහත්තුරු කොයි
කවුරුත් වයසයි දැන්
අනාගතේට අපගේ
වැදගත් වැඩිහිටි
පරපුරක් ඕනෑ
හත්දෙයියනේ!
පෙන්නන්න එපා
ළමයින්ට වැඩියෙන්
වැඩිහිටියන්ට පමණයි
කියා මෙතරම් උණුවෙන
හදවත්, අපත් රට වෙනුවෙන්
ඇති කෑදරය ගෙන ආදරය සේ
උනුත් යාවී නොමගටම රැවටීමෙන්
පින්සිද්දවෙයි ඔය සද්ද නවතන් තවත්
වහගන්න බැරි නම් මහගන්නවත්
සිදුවෙයි මුසාබස් දෙසන ඔබලා
ගේ මුඛත් උම්බෑ වගත්
මණ්ඩුක කටත්
කටවහන් හොම්බෙන් යන්න ඔබ පා සිඹින රටපාලුවෝ...............
ආදරණීය අපේ වැඩිහිටියන්ට ජයවේවා!!!
Thursday, December 18, 2014
මගේ පර ම පැතුම එයයි... එම ගට මා විසි කරන්න...
අපේ නායකතුමාට ජයවේවා!!!
බඩේ ගොයියන් දිනේවා
අපේ මහරජ දිනේවා
සදාකාලික නොවූ ලෝකේ
අමර සුවසෙත සැදේවා
නීතියත් නුඹ නුඹම වේවා
රීතියත් නුඹ නුඹම වේවා
සදාචාරය කලාගාරය
මහාභාරය නුඹම වේවා
පිනත් මතු මතු ලැබේවා
කළගුණත් මතු ලැබේවා
මහදනා දණහිස් ගෙවෙන තෙක්
නූඹේ දෝලා යටින් යේවා
අපහටත් මතු ලැබේවා
දන්සලුත් තව තැබේවා
ධර්මයත් රකිනා තරම් ඔබ
ඒ ධර්මෙන්ම රැකේවා
දරු මුණුපුරන් දිනේවා
අප නුඹට කර දෙවත්වා
සදාකාලික නොවූ ලෝකේ
සදාකාලික රජෙක් වේවා
ප්රසිද්ධ ජනමාද්යයෙන් අවස්ථා නොලැබෙන අමූලික සැදහැති දනාගේ කෘතඥ්නඥතාව පළකිරීම පිණිස වේ.
Tuesday, December 16, 2014
මම ගමේ බයියෙක්!!!
මේ ගසේ බොහෝ පැණි දොඩම් තිබේ
පැහිල ඉදිල බිමට නැමිල බරවෙලා අතූ
මල්ලිටයි මටයි ගෙඩි දෙකක් ඇතී
වැඩිය කඩන නරක ළමයි හෙම නොවේ අපී
Sunday, December 14, 2014
කඩේ යන ගමන් ...ද
කඩේ යන ගමන් පල්ලි පන්සල් යන්නට අප කල්පනා කරන්නේ නැත. කඩේ යන්නේ බඩු ගන්නට බලාගෙනය. පන්සලට යන්නට වෙන්නේ ගන්නා දේ දෙන්නට බලාගෙනය. එනිසා අප සාමාන්යයෙන් නම් කඩේ යන ගමන් පල්ලි පන්සල් යන්නේ නැත.
නමුත් පන්සල් යන ගමනේ කඩේ යන එක වෙනම ගමනකි. හදුන්කූරු ටිකක්.. තෙල් ටිකක්..නැතිනම් පහන් තිරයක් ගැනීමට පන්සලට යන ගමන් කඩේ යෑමට අපට සිදුවේ.
පාට පක්ෂ වෙනුවෙන්ම රට යට නොකර රට වෙනුවෙන් පාට පක්ෂ හා සන්ධාන වීම යනු පන්සල් යන ගමන් කඩේ යෑමක් කොට ගත යුත්තේ පොදු මහජනයාය. එය අවස්ථාව හා අවදිය අනුව විවිධ වශයෙන් විය හැකිය.
රටක ප්රතිපත්ති, නීතිය, සදාචාරය, සාධාරණත්වය ගැන මහජන හැගීම් නැවත නැවත අලුත් කොට ගත හැක්කේ ඒ හරහා පමණි. සළකන මොහොතේදී රටට ඒ කාරණා වල අවශ්යතාවයේ තරම කොතරම්ද ඔබටම හැගෙන්නේ නම්.. එවිට ඒ මොහොතේ පාලකයෝ හැකි පමණ රාජ්ය මැදිහත්කමෙන් පවා වරප්රසාද මුදාහැර සාමාන්ය මිනිසාගේ මතය දියාරු කරන්නටද සපුරා ප්රතිවිරෝධී මත හදන්නටද කරන කටයුතු අවබෝධ නොවී නොතිබෙනු ඇත. අද අප රට ගැන හොදින්ම දන්නේ මෙහි සජීවී ඔබත් මමත්ය. ප්රතිපත්ති පිළිබද මහජනයාගේ හැගීම් නිවට වූ කලට නැවත පාලකයන් බලයෙන් මත්වන්නෝය.
එබැවින් ප්රතිපත්තිමය බලපෑමට පාලකයා යටත් කොට ගන්නට ලැබෙන අවස්ථා ළාමක කරුණු මත අප කිසිවිට අත් හළ යුතුද?. එවැනි බල කිරීමකටවත් සූදානම් නොමැති ජනතාවක් කොතරම් කලක වත් රටකට බලපෑම් සහගත වන්නේත් නැති. ඉදින් එහෙව් ජනතාවක් නම් දෙන දේ කා වෙන දේ බලා හිදීමක් පමණකි හැමකල... එහෙව්වෙක් හරියට රාජකීය ජෝතීෂ අරට්ඨකීවෙණ්ඩු පරෙුමාල් කෙනුකුගේ ග්රහබල ගුණ්ඩු කතාවක මායාවට හසුවුනු අහිංසක මෝඩයෙක් වීම වැළැක්විය හැකිද? එසේ මෝඩයෙක් නොවී වරප්රසාදිත ගැත්තෙක් වීමටද සමහරු කැමතිය. නමුත් පරාජයටත් වඩා නිවට දුර්මත ගැනීම කොතැනත් අභිමානයක් නොව හීනමානයක්ද වන්නේය.
අන්දන්නට හදන තරමක් බොරු වපුරන කළක මුළාවේ
නොවැටී අපි ඇත්ත වෙනුවෙන්ම පෙනී සිටිමු. ඇත්ත හදුනාගන්නට තරම් වත් ඉඩක් අප
තුළ වෙත්නම් .. එතැනට යාමට හැකි කමක් අපට ඇත්නම් මත්තටද රටට වරදින්නට
හේතුවක් ඇද්ද???.. පල්ලි පන්සල් කෝවිල් මස්ජිද වෙත යන ගමනේ විතරක් හැමදා
කඩේ යමු..
ජය වේවා අප හැමට.
Friday, December 12, 2014
පුරුෂ තුනම හෙලුවෙන් මද???
:)
ගල් මුල් අරන් - වදිති පන්සල්.......................................................................මැරයෝ
පොලු කඩු අරන් - මහපාර උඩසිල්.........................................................දෙසනපාලුවෝ
දන්සල් ගිහින් - පුදති පින්පෙත්.........................................................සැදති පොදු දනෝ
අපි හොරු අරන් - සමග හෙලුවෙන්.................................................අපි නොදැන වී රටම
උත්තම, මධ්යම, ප්රථම වශයෙන් එන කිනම් පුරුෂයකට අයත් වන ස්ත්රියද ඇතුළුව සියල්ලෝ පාට කණ්නාඩි පැළද ඒ ඒ පාටින් පෙනෙන සමාජයට නම්බු දීම අද අප රට පිළිබද වන සරලම විග්රහයයි. කුමන පාටකින් බැලුවත් තමාගේ හැර අනෙක් හැම දෙනාගේම නිරුවත අද හොදින්ම අනෙකාට පෙනෙන්නේය. එබැවින් හෙට දවසේ ජනතාව තේරුම් ගත යුත්තේ තමාගේ දේශපාලකයාට රෙදි ඇන්දවීමට පෙර තමන් රෙදි ඇද ගැනීමේ වටිනාකම නොවේද? එනම් අපගේ සුළු හෝ නිවැරදි ප්රතිපත්තිමය ස්ථාවරය රටකට කොතරම් නම් වටිනවාද යන්න ගැඹුරින්ම වටහා ගැනීම නොවෙද? නිතර පාට කන්නාඩිය මාරු කරනවාට වඩා බුද්ධිමත් ජනයාගේ වගකීම එයමයි සිතමි.
Wednesday, December 10, 2014
අසත්ය භංගවේවා...! පැතුම සත්ය වෙනුවෙනි...
බොරුකාර දේශපාලන ත්රස්තවාදය භංගවේවා
වන්දනාකාර අමූලිකශ්රද්ධා මුග්ධවාදය භංගවේවා
අඩක් වහන සත්ය හංගන මුරකාවල් පුපුරාවා
යුක්තිය වෙත මගක් හැදෙන තැනකට රට
එසවේවා.............................................................................................................!
Thursday, December 4, 2014
ඡන්දය ඔබ ගන්න අයිතිය අපට දෙන්න
අපේ යෝජනාවන්ට ඇහුම් කන් දීමට ඔබ සූදානම්ද? මේ යෝජනා යනු අපේ සද්භාවික පුරවැසි අයිතිය බැව් සළකන්න.
එක එක පිලට චෝදනා කරනවාට වඩා මෙලෙස යෝජනා කිරීමට අප කැමතිය.
මෙහිදී හැමදෙනාගේම ප්රමුඛ අපේක්ෂාව හා ප්රාර්ථනය වන රට රැකිම ගැන අප අසන්නේ නැත. එය ඇසිය යුතු හෝ එකගවිය යුතු දෙයක් නොවේ. හැම පුරවැසියාගේම අනිවාර්ය යුතුකමකි. එම පරම යුතුකම පාට පක්ෂ අනුව විග්රහ වන එකක් නොව හැබෑවටම පොදු මහජනයාගේ යුතුකම හා වගකීමයි. එය වෙනුවෙන් පෙනී සිටිය යුත්තේ පාට පක්ෂ බදා නොව රට ජාතිය දෝතින් වැළද ගෙනයි. එබැවින් අප මෙහි සළකන්නේ ඉන් ඔබ්බෙහි ඇති අපේක්ෂාය.
මෙලෙස ඉදිරිපත් කෙරෙන සියලු කරුණු ප්රධාන කොටම දේශපාලකයන්ගේ යුතුකම්ය. අපගේ යුතුකම ඔවුන් වෙනුවෙන් ඡන්දය නම් මෙය සැළකිය යුත්තේ අපේ පොදු සද්භාවික අයිතිය ලෙසයි.
1.දේශපාලන භේද නොතකා සමානාත්මතාවයෙන් සියලු ජනතාවට එකසේ සළකන්න.
සියලු ජාතීන් ලාංකිකයන් ලෙස සමානය. ජාති ආගම් කුල භේද මත ඔවුන් පීඩාවට පත්
කරන සුළුතරයක් හැරුණු විට නිරන්තරයෙන් අප කොයි කව්රුත් පීඩාවට පත්වන්නේ
ප්රධාන වශයෙන් දේශපාලන භේද භින්නතාවයෙනි. ඒ ඒ පක්ෂ පාට ලබාගන්නා බලය මත
පාක්ෂිකයන්ට සැළකීමත් අන්යන් නොසළකා හැරීමත් රටේ සාමාන්ය ස්වභාවයක් බවට
පත්ව ඇත. සුදුස්සාට සුදුසු තැනත් දේශපාලකයන්ගේ ඇගිලි ගැසීම් වලින් තොරව
පොදුවේ මහජනයාට සමානාත්මතාවයෙන් සැළකීම සියයට සියයකින් තහවුරු කිරීමට ඔබ
එකග වනවාද?
2.දේශපාලන භේද නොතකා තරුණයා හා ඉදිරි පරපුර වෙනුවෙන් හැබෑ සංස්කෘතික හා සමාජීය චින්තනයක් බිහිකිරීමට මං සකසන්න.
තරුණයා හා කුඩා දරුවා නංවන්නට කටයුතු කරන්නේත් හුදු දේශපාලන අරමුණු ප්රමඛ
කරගනිමින් බව අපි නිරන්තරයෙන් දකිමු. තරුණයන් වෙනුවෙන් ඇති ආයතන දේශපාලනික
සටන් භූමි බවට පත් කරගෙන ඇත. දරුවන්ගේ සංස්කෘතික හා සමාජීය චින්තනය
වර්ධනයට අවශ්ය දේට වඩා ඒ වැඩසටහන් තුළද ප්රමුඛ කරන්නේ දේශපාලන උවමනාවන්ය.
ඒ අනුව ඔබ පිළිගන්නේ රටේ ඉදිරිය වෙනුවෙන් හැබෑ ජාතික සංස්කෘතික හා සාමාජීය
චින්තනයක් අනවශ්ය බවද?..... එනිසා සරලව කියන අයුරෙන් දේශපාලනයන් උදෙසා
කඩේ යන්නෙකු බවට තරුණයා පත් නොකළ යුතුය. ඔහුට රට වෙනුවෙන් පෙනී සිටින්නෙකු
බවට පත්වීමට අවශ්ය නිවහල් භාවයත් ස්ථාවරයත් සකසා ගැනීමට උදව් කළ යුතුය. එ්
අරමුණෙන් තරුණයා හා ඉදිරි පරපුර වෙනුවෙන් ක්රියාවට නංවන වැඩපිළිවෙලවල්
සියල්ල දේශපාලන අරමුණු වලින් තොරව නිදහස් ජාතික ක්රියාවලියක් බවට පත්වීමට
ඉඩ හසර විවර කළ යුතුය. සියයට සියයක් ඔබ ඒ සදහා එකග වනවාද?
3.දේශපාලන භේද නොසළකා නීතිය හා පුරවැසි අයිතිවාසිකම් සුරකින්න.
ඡන්දය මුල්කොට ගෙන පුරවැසියාගේ අයිතියාසිකම් ගැන සමහරවිට දේශපාලකයා කතා
කළත් එය නිමාවන්නේ මේ කතාකරන අයිතිවාසිකම් තුට්ටුවකට මායිම් නොකරමින්.
නීතිය මෙන්ම සාමාන්ය මිනිහාගේ සුරක්ෂිත භාවයත් දේශපාලකයන්ගේ බලපෑම් සහගත
ක්රියාකාරීත්වයෙන් සපුරා මුදවා හල යුතුයි. යම් පක්ෂයක් හෝ පාටක් නියෝජනය
කරන්නාවූ පමණින් කිසිවෙකුට සුවිශේෂ වරප්රසාද හිමි නොවිය යුතුයි. ඔබ ඒ සදහා
පුර්ණ වශයෙන් අප හා එකගවනවාද?
4.රට ජාතිය පෙරටුව තබා දේශපාලනය තවත් එක් ලාබදායී ව්යාපාරයක් වෙමින් යන ස්වභාවයෙන් එය මුදවා ලන්නට කටයුතු කරන්න.
දේශපාලකයාට තම පක්ෂ පාට අනුව දැක්මක් මෙන්ම අරමුණුද තිබිය හැකියි. නමුත්
දේශපාලනය පවතින්නේ මහජනයා උදෙසා නම් ඒ අරමුණු කිසිවිටකත් මහජනයා වෙත අයුතු
බලපෑම් හෝ අසාධාරණයන් කරපින්නන ඒවා විය නොහැකියි. එමෙන්ම දේශපාලනය හරහා
මහජන නියෝජිතයන් වීම යනු ඔවුන්වෙත අමුතු අායුධ දීමක් හා ඒ ආයුධ රිසි සේ
භාවිතයකට අවසර පතක් දීමක් විය නොහැකියි. ඔහුගේ කාර්ය භාරය රට පෙරට ගෙනයාමට
අප වෙනුවෙන් රට නිරෝජනයයි. එනිසා දේශපාලනය තම ආර්ථිකයන් ගොඩනගා ගැනීමේ
සහයෝගී ව්යාපාරයක් වීම සපුරා නැවැත්විය යුතුයි. ඔබ ඒ සදහා අප හා එකගවනවාද?
බෙහෝ කොට සමාන්ය මහජනයා ලෙස අපට දැනෙන හැගෙන සරලම අවස්ථා හා ඔබට අප සමග සපුරා එකගවන්නට හැකිනම් එය සිදුවන්නේ හැබෑ සද්භාවය ක්රියාවේ යෙදවීමේ අරමුණෙන් නම් අපට පිල හෝ පක්ෂ වටින්නේ නැත. නමුත් ගැටළුව... ඉතිහාසයේ සිට ඉදිරිපත් වූ මේ කිසිවකට කිසිදා ප්රමඛත්වයක් හිමි නොවීමයි. තව දුරටත් ඔබේ දේශපාලනයත් එවැන්නක් නම් මේ රටේ අනාගතය ගැන සුරංගනා කතා වලින් කිසිදු ඵලක් සිදු නොවේවි. යථාර්තය එයයි.
මීට,
ස්වාධීන
තරුණයා.......................................................................................................................................................................................................................................
Wednesday, December 3, 2014
අහිංසකයි... රටක් වටී
උවමනාවට වඩා අහිංසක වන අපේ උදවියව අයාලේ යැවීම පහසුය.
බුද්ධිමත් කපටියෙකුටත් හැගීම්බර අන්තවාදියෙකුටත් අපේ මිනිසුන් ඩැහැගැනීම සැබවින්ම පහසුය.
නමුත් ඒ මොහොතකටයි. ඊ්ළග මොහොතේ හරිදේ තේරුම් ගන්නට තරම් මොළයක් අපේ අයට ඇත. වැරදුනු තැනත් වැරදුනු හැටිත් මොහොතකින් තේරුම් ගැනීමට තරම් බොහෝ අය නුවණක්කාරය
එහෙත්,
ඉන් පසුව කුමක් කළ යුතුද?? එතැනදී අපේ අය බොහොමයක් අහිංසකය. රටක් වටින අපේ අය එතැනදී තීරණයක් ගැනීමට නොහැකිව බලා සිටී. හැගීම් බොහොමයක් හදවතේ සැරිසරන්නා වූ විටද තර්කයන් කිහිපයක් බුද්ධීය ආක්රමණය කරන්නා වූ විටද මිනිස්සු ගොළුවෙති. අපේ අයටත් එහෙම වෙති.
නමුත්,
තීරණ නම් ගත යුතුය. වරදින්නට පුළුවන, හරියන්නට පුළවන. හොදින් සිතා බලා තර්ක කර ගත යුතු හා හැකි හොදම තීරණය ගැනීමට තරම් කොන්දක් තිබිය යුතුය. එපමණක් නොවේ. ඒ තීරණයේ වගකීම දැරීමටත් ශක්තියක් එතැන්හිම ඇතිකර ගත යුතුය. මන්ද සමහර තැන අපේ අය ලකුණු වැටෙන දේ මිස කැපෙන දේ වගකීම දරන්නට අකමැති වන නිසාය. දියුණුව ඇත්තේ එතැනය.
කවුරුන් හරි කියාදෙන දෙයක් මත හෝ තමන්ට වැටහෙන නිසා පමණක් හෝ කළ හැකි හෝ නොහැකි නිසා පමණක් අපි හරි දෙයක් පිළිබද අවබෝධයක් නොලබමු. වැටීම හා නැගිටීම අතිශය වැදගත්ය. නැගිටින්නට නම් වැටීමක් තිබිය යුතු සේම නැගිටීමක් නැති නම් වැටීමක්ද නැතිය. එබැවින් වැටි වැටී නැගිටීමක් ගැන කෙසේවෙතත් වැටුණු විට නැගිටීමක් පිළීබද හැගීමක් අපට තිබිය යුතුය.
රටක් ජාතියක් නොව පුද්ගලයෙකු ඉදිරියට යන්නේත් එලෙස නොවේද?
අහිංසක ලෙස රටක් වටින ලෙස ඉදිරියට යන්නට අප කොයි කාටත් සවිය ලැබේවා... දරුණු විය යුතු තැන රුදුරු නොවී නොසැලෙන ස්ථාවරයෙන් දරුණු වන්නටත් සවිය ලැබේවා...(සැළකිය යුතුයි.. මේ දරුණු වීම යනු නොසැලෙන ස්ථාවරයම, ආත්ම විශ්වාසයම මිස අනෙකක් නොවේ)
Subscribe to:
Posts (Atom)