පළමුව ශුද්ධ වූ රස්තියාදුව කියවන්නට ආරාධානා කරමි. නේක ඕපා දූප, පල් හෑලි කියවන අතරේ මේ හෑලි වල වටිනාකමක් නැත්තේම නැති බව වගකීමෙන් කියමි. එබැවින් කියවන්න.
අපි අපේ ජීවන ගමනේ යෙදී හුන් බෝට්ටුව නොදැනීම පෙරළී ඇතුළේ හිටි අප ඉන් එළියට විසිවී දැන් ඒ මත හිටන් අපි අපේ පොත් වල පිටු පෙරළමින් සිටින යුගයකි මේ. තවත් අයුරකින් නම් මිනිහාට මිනිහාව නව ක්රමයකට අර්ථකතනය කිරීමට සිදුවෙමින් යන යුගයකි. දැවැන්ත පරිවර්තන වලට ගතවන කාලය අඩුවී ඒවා වේගවත් වී ඇති සමයකි.
මිනිහාගේ චින්තනය උඩු යටිකුරු වී ඇත. මුදල සියල්ල පරදවා අංක එකේ සිටී. සමහරක්ගේ දෙක සහ තුනත් මුදල්මය. අනෙක් පසින් කායික රෝග වල සියලු සීමා අතික්රමණය වෙමින් පවතී. වැඩිහිටියන්ට කියා නම් කොට තිබූ රෝග දැන් අද උපන් දරුවාගේද දැකිය හැකිය. එතරමකට මානසික ආතතියද මානසික අවුල්ද ඉහළ ගොස් ඇත. පරිසරයද වෙනදාට වඩා අප වෙත විසකර වෙමින් පවතී.
මේ සියල්ල යටිකුරුව පෙරළෙන නමුත් තමන්ගේ පාර හරියට සොයාගත්තෝද අප අතර නැතිවා නොවේ.
පාරවල් දන්නා ඒ අය රස්තියාදු නොවී යද්දී පාරවල් වරද්දා ගත් අයත් සංචාරය හෝ දුරාචාරය නිසා රස්තියාදු වන්නෝත් අප අතරම සිටිති. පාරවල් දන්නා අය රැවටීමට නොහැකි නිසාම මග පෙන්වන්නෝ යැයි කියාගත් සමහරක් මං නොදන්නා සංචාරකයෝත් අනෙක් අයත් අපූරුවට රවටති. එවැනි සමහරක් අද බොහොම ජය ව්යාපාරය. නීතිය යනු අන්ධබවද උරුම කරගත් දෙයක් නිසාම නීතියට එවැනි රැවටීම් බොහෝකොට ගෝචර නොවේමය.
කටයුතු මෙසේ සිදුවද්දී සමාජය, ජීවිතය නමැති බෝට්ටුව පෙරළී ඇති නිසාම පෙරලුනු පිට හොදයි කියනා අය ඒ පෙරළීම හොද බව පෙන්නන්නට නොයෙක් පොත් වල පිටු පෙරළාගෙන උදාහරණ දෙති. තවත් පිරිසක් බෝට්ටුව පෙරළී ඇති බව දැක නින්දෙන් අවදි වූ සේ බෝට්ටුව පෙරළී ඇති බවට පමණක් කෑ ගාති. අනෙක් අතින් පෙරළී අහවර බෝට්ටුව ආපහු හරවන්නට සාර්ථක මෙන්ම නිරර්ථක උත්සාහයන්හී යෙදෙන්නන්ය. තවත් කෙනෙක් මෙය ආපසු හැරවීම නොකළ හැකි නිසාම පෙරලුනු පිටේ නැග මේ ගග තරණය කරන්නට මං සොයන්නන්ය. මේ සියල්ල අතරේ දෙපැත්තටම දොස් කියමින් නිකම් බලා හිදින්නටත්, සිනහවෙන්නටත් පෙරලුනු බෝට්ටුව නිසා ඇතිවූ තත්වයෙන් වාසි ගැනීමට මං තනමින් පොත් වල පිටු පෙරළන්නටත් සමහර අය සූදානම්ය.
මේ අතර මේ සියලු රැගුම් හරි අපූරුවට ගොනු වූ ජනප්රිය චිත්රපටයක්ද මගේ මතකයට එයි. ඒ ටයිටැනික්ය. අපේ සමාජය නැමැති දැවැන්ත නෞකාව අන්තනෝමතික පරිණාමය නැමැති දැවැන්ත අයිස් කුට්ටියක ගැටී ඇති මේ යුගයේ සිදුවෙන සිද්ධි සමූහයද ටයිටැනික් නැව දෙදරා දෙකට කැඩී දියේ ගිල්වෙන විට වූ සිදුවීම් සමුදාය හා අපූරුවට ගැලපේ. යටි පෙළ කියවන්නට සමත් බොහෝ දෙනාට මේ පිළිබද අටුවා කිව යුතුද නැත. තීරණාත්මක අවස්ථාවන්හීදී මානවයාගේ හැසීරීම් දිගහැරෙන දැවැන්ත සිනමා වලද මෙවැනිම තව දසුන් නැතිවාද නොවේ. කෙසේ නමුත් මේ තේරුම් ගැනීම අපේ එනම් තම තමාගේ භූමිකාව කියවීම සම්බන්ධයෙන්ද අපූරු ආදර්ශකයකි.
අපි නැව ගිලෙන විට වීණා වයන්නවුන්ද, අපටත් වඩා අසරණයන් පෙරළාගෙන දුවන්නන්ද මුදලින් සියල්ල සන්තක කොට ගන්නට තනන්නන්ද ආත්ම පරිත්යාගයෙන් නිර්භීතව හැසිරෙන්නන්ද යනු එයින්ම සිතා ගන්නටද හැකිය.
බුද්ධිය අන්තගාමීව බලවත් වූ තැනදී නිර්භීත කම යනුද මෝඩකමක් හැටියට සමහරෙක් සළකයි. එමෙන්ම හැගීම අන්තගාමීව බලවත් වූ විටෙක ස්ථානෝචිත වීම යනු අන්තිම කපටි කෛරාටිකත්වයක් ලෙස සැළකෙයි. ඉදින් මේ දෙපක්ෂයේ ඉන්නෝ හැගීමත් බුද්ධියත් අතරමැදි තීරණයක සිටින්නා නිවටයෙක් යැයි සළකති. එවිට නිවැරදිව කටයුතු කරන්නා සිටින්නේ කොතැනද?
නිවරැදිකරු
කිසිදු මතවාදයක අන්තගාමීව එල්ඹ සිටින්නේ නැත. කිසිවෙකුගේ බලයට හෝ යට නොවී තමාගේ දුර්වලකම්වලටද යට නොවී නොබියව කටයුතු කිරීමට එබන්දන් සමත්ය. පෙරලුනු සමාජයේ හිද තම භූමිකාව සාධාරණීකරනයට පිටු පෙරළීමට තරම් එබන්දන් අන්තගාමී වෙන්නේ නැත. සියලු දේ ශුද්ධ ලෙසින් දකින එබන්දෝ තමන් නිසා හෝ සත්ය විකෘති නොකරති.
එහෙයින් නිවැරදි පිළිතුර යමක් ආපසු නොහැරවිය හැකි නම් මේ පෙරලුනු පිටේ සිට ඉදිරිය දෙස බැලීමයි. හැබැයි එසේ ඉදිරිය බැලීම තවත් පිටු පෙරළීමකින් නම් කළ නොහැකිය. ඇත්ත ඇති සැටියේ දැන ගන්නා සේම පිළිගත යුතුය. ක්රියාත්මක කළ යුතුය. ඉදිරියට ගමන් කළ හැක්කේ එවිටය.
සමාජයේ වෙනස හොද හෝ නරක එහි ස්වාභාවයන් කැමැත්තෙන් හෝ අකමැත්තෙන් පිළිගැනීමට සිදුවීම අනිවාර්යය. එහෙත් එතැනින් ඉදිරියට සමාජයේ පැවැත්ම තීරණය වන්නේ ඒ පිළිගත් ස්වභාවය වෙත තමන්ගේ දායකත්වය කෙසේ දක්වනවාද යන ක්රියාවලිය මතය. ඇත්ත ඇති සැටියේ දැන ගත්තා නම් ඒ දැනගත් ඇත්තට අනුව නිවැරදි හා වැරදි දේ තේරුම් ගැනීමට ඔබට හැකියාව ඇත. එතනදී පිටු නොපෙරළා ඒ නිවැරදි දේ හා එකතුවීමෙන් හරියටම නිවැරදි තැනින් ගොඩ බැස එතෙර වීමට ඔබට හැකිවනු ඇත. නැත්නම් තොටුපොළ කියා වගුරක් වෙත ඔබ ගොඩ බසිනු ඇත.
නමුත් අර පෙර සදහන් කළ බෝට්ටුව පෙරළීම වාසියට හරවාගත් ව්යාපාර කරුවන්ගෙන් සැවොම ප්රවේශම් වීම අත්යාවශ්යය. සමහර විට ඔවුන්ගේ සේවය අපටද අවැසි වන්නට පුළුවන. ඒ සේවය නොගෙන බැරි වන්නට පිළිවන. නමුත් එහි සීමාවන් තීරණය කිරීමත් වෙළද ගැට වලට ගැති වී අපත් එහි කොටස් කරුවන් වීමෙන් මිදීමටත් හැකියාවක් අපට තිබිය යුතුය. සමාජයේ යහ පැවැත්ම හා මානසික පරිණාමය නිවැරදිව දිශාවට විහිදෙනු ඇත්තේ එවිටය.
දැලි පිහිය කිරි කන්නට නොතැනූ මුත් කිරි කන්නට වී ඇත්තේ දැලි පිහියෙන් නම් කොතරම් ප්රවේශම් වීම අවශ්යදැයි ඔබ සවිඥානික වීම ඔබේ ශරීර සෞඛ්යට කොතරම් හිතකරද යන්න අමුතුවෙන් කිව යුතු දෙයක් නොවේ.
සමහරෙක් මේ සියල්ල කෙටියෙන් අර්ථ දක්වන්නේ ඇත්ත තිත්තයි කියාය. එහි පූර්ණය කළ යුතු ඌනතාවක්ද වෙයි. එනම් ඇත්ත තිත්තයි, බීවොත් නිට්ටාවට සුවයි යනුවෙනි.
එබැවින් පෙරලුනු පිටේ හිටන් පෙරළන පිටු වලට හසුනොවෙමු කිසිවිටකත්. ඇත්ත තේරුම් ගෙන වඩ වඩාත් අවංකව තිත්ත ඇත්තම බී නිට්ටාවටම සුවය ලබමු.
බොරුවෙන් පටන් ගත් සියල්ල හිස් බවින් නිමවෙයි. සත්ය මත පදනම් වූ සියල්ල පූර්ණ බවින් නිමවෙයි.
No comments:
Post a Comment