Sunday, April 3, 2016

සිංහ ලයේ විසේ බස්සමු, ගුණය නංවමු.

සිංහයින් ලංකාවේ නැත. නමුත් අපේ ලයේ අභිමානය කියන්නට හැමදා අපි ගත්තේ සිංහයාය. ඒ නිර්භීත බව, සටන්කාමිත්වය සහිත ජාතියක් ගෙන හැර පාන්නටය. එහෙත් පසුගිය කාලයේ ඒ සිංහයාට තනි අයිතිය කියන්නට ගිය ලයිගර්ලා මෙන්ම, අධි සිංහවංශ පිරිස් තම පුද්ගලික අරමුණු උදෙසා ඒ සත්වයාට විවිධ ඇදුම් ඇන්දුවෝය. අලුත් පරපුර සිංහයා විසේකාර සතෙක් ලෙසින් දකින්නට පටන් ගැනීමත් එහි එක්තරා ප්‍රතිඵලයකි. සිංහයාගේ නීර්භීත අභිමානය උගේ විසේ වූ ලෙසම හොද ගුණයෙන් කලක් නැගුනු සිංහලයාද දුර්ගුණය වැළද විසේකාර ඇදුම් අදිනවාද? විසේ නමැති දුර්ගුණය බස්සාගෙන සිංහ ලයේ ගුණය නොහොත් අභිමානය කරා ආපසු යනවාද?
තීරණය ඔබ අතය, සියලු ජාතීන්ට සේ අපටත් අභිමානයක් ඇත්නම් රටේ සියල්ලන් හා එක්වී රටේ අනාගතයට උරදෙමු. හැබෑ සිංහ ලයක ගැඹුරේ ඇති අභිමානයක් නම් එයමය.

Thursday, March 31, 2016

අනාවැකි

අද පැවති 20/20 ලෝකකුසලාන අර්ධ අවසන් ක්‍රිකට් තරගයෙන් බටහිර ඉන්දීය කොදෙව්වන් දිනාවි යැයි ෆේස් බුක්හි කීමි. මීට පැය කීපයකට කලින් කී දේ දැන් සනාථ වී ඇත. එබැවින් මීඩියා වල අනාවැකි කීමට දැන් මා සුදුස්සෙකු නොවේද? සැක නම් ෆේස් බුක් පරීක්ෂා කර සැකය දුරු කර ගන්න... :-D විශ්වාසයත්, හැකියාවටත්, සුදුස්සටත් ඵල දරන්නට ඉඩ නොදෙනතාක් ලංකාවෙ අපට නම් දෙවි පිහිට තමයි.

Tuesday, March 29, 2016

පශ්චාත් රැඩිකල් රැල්ලේ එල්ලය(හිස්,හිස්,හිස්)

ඒයි අන්න අර බලපන්..

ඔහොම බලාගෙන හිටපන්..

සේරම ඉදිරියට ගිහින්..

දැන්වත් ආපහු හැරියන්..

අමුතු සද්දයක් දාපන්..

උන් හැමෝම උඹ පස්සෙන්..

යන පැත්තට රන් කරපන්..

ඔහොම ගිහින් වින් කරපන්..

Wednesday, March 23, 2016

ප්‍රවේශමෙන්!

හැබෑ කාරුණිකයෝ සුලබම නොවෙති. එබැවින් ඔවුන්ගේ ලතෙක් කරුණාව පතොක් කර  ගැනීමෙන් වළකින්න. ඒ කටු ඇණී වණවී ඔබට විනවිය හැකිය.
ප්‍රමාද වී හෝ ගරු කළ යුතු දේ හොයා යමු. හිස නමමු. අපේ සුලු හෝ අකාරුණිකත්වයට ගොදුරු වූ හැබෑ කාරුණිකයෝ වෙත්නම් අපට තවදුරටත් කරුණා කරත්වා!
සංහතියම, සනුහරේම  භය,භක්තියට වඩා නිරවුල් පටිපදාව වෙත යේවා! පශ්චාත් පොහෝ දින මාගේ පැතුම එය වේ.

Monday, March 21, 2016

හෙවණේ කූලින් ග්ලාස් තෝරමු.

සංස්කෘති, ගුරුකුල පැළැන්ති නඩත්තු කරත්. පැළැන්ති විසින් ඒවා නඩත්තු කෙරෙත්. කලාවත්, මුළාවත් ඔවුන්ගේ තේරීමත් අභිරුචියත් මතම වූ කල... අලුත් අලුත් දෑ නොතකන, නොතනන ජාතිය ලොව නගීවියැ.

Thursday, March 17, 2016

ජාති බේද වාද බේද නැති ඕ+නෑකමට කාලයයි මේ...

මේ වර්ග කිලෝමීටර හැටපන්දාස් ගණන රැක ගත්තොත් අපට ම තමා. ආපහු දේශපාලනයෙන් බෙදෙනවා කියන්නේ අපි අවුරුදු ගාණකින් ආපස්සට යන එක. සල්ලි තියෙන්නත් පුළුවන්, දුප්පත් වෙන්නත් පුළුවන්. නමුත් පොළොවෙ පය ගහල ඉන්න රටේ නිදහස වගේම දියුණුවත් ඉන්න තැනින් ඉදිරියට එන්න හිතන අපි කාටත් වටිනවා, ඒක හරිම වාසියක්. මොන කතා කීවත් තවම අපේ ප්‍රශ්නය අපිමයි. රට වෙනස් කරන්න හිතුවත් අපි වෙනස් වෙන්න ලෑස්ති නෑ. කියවන්නම ඕන දේවල් එමටයි, ඒ වගේම කිය කියා හිටියට වැඩක් නැති පරණ කෝන්තර එමටයි. ඉස්සෙල්ල පරම්පරාවෙන් ගත්ත ඒ දේවල් දැන්වත් බිමින් තියල, රැකගන්න ඕන දේ අතට අරන් ‍ දේශපාලනය පැත්තකට විසි කරලා ස්වාධීනව රටට ශක්තිය දෙන්න අපේ කාලෙ පරපුරට කාලෙ හරි. දැන් අපේ  බොහෝ දෙනා ලොකු වැඩිහිටියො, අපි කොයි කොයි තරාතිරම් වල හිටියත් රට හොද විදිහට වෙනස් කරගන්න අපිට දෙන්න පුළුවන් දායකත්වය එමටයි. ලෝකය පෙරළෙන දෙයක්, එහෙව් ලෝකය තවටිකක් ‍ පෙරළලා අපිත් රටක් ජාතියක් හැටියට අපේ විදිහකට හිටගමු. ... හැමදාම දිනන්න ලේසියෙන් දිනන්න පුළුවන් මැච් පරදුනේ අපේ හිත් වල තියෙන දුර්වල ගතිය නිසා මයි. දින්න නම් දනුවේත් ඒ දුර්වල කම මැඩ ගත්ත දවසට, දැන් නම් හිතන්න, කතාකරන්න කාලයක් නෑ... මේ මරි මෝඩ දේශපාලනයට පයින් ගහල රට වෙනුවෙන් සොච්චමක් හරි කරන්න පුළුවන් තවත් යුගයක අවසාන කාලයක් කියලයි මට හිතෙන්නෙ. ඒ නිසා හනික වරෙව් යුගයේ වැඩිහිටි කොල්ලනේ+කෙල්ලනේ ... ... යුතුකම වෙනුවෙන් රටට තල්ලුවක් දෙමු, දෑතින්ම, එක හිතින්ම.../.. මේක විනාශ කරන්නත් වෙනස් කරන්නත් ලස්සන කරන්නත් පුළුවන් මේකෙ ඉන්න අපිට විතරමයි. විතරමයි. අවශ්‍ය ඕනෑකම පමණයි. මොන නෑකම් හදා ගන්න බැරිවුනත්අපි රට වෙනුවෙන් ඕ+නෑකමට එක්වෙමු.

Monday, March 14, 2016

හිටිවන කියවෙන කලියුග කව් කැබැලි

කාලයක් කුණු වුනු හදවත් වල සාරය දැන් අතීසාරය වගේ
අමුඩ ගහන් නවතන්නට හැකිවෙද

ටයිටැනික් හැපිලා අහවරයි අයිස්කදේ
මිනිස්සු පනිනවා ගැලවෙන්නට මුහුදේ
කොහෙද දුවන්නේ
රෝස් නොවේ ජැක් තව රොත්තක්ම මරු ක්ටේ

Sunday, March 13, 2016

විටෙක අසරණ වන මා හට සරණ වන්නටත් මටම හැකිනම් සැබවින්ම මා අසරණද? 
විටෙක දුර්වල වන මා හට ශක්තිය දෙන්නටත් මටම හැකිනම් සැබවින්ම මා දුර්වලද? 
විටෙක වරදට පෙළඹෙන මා හට එතැනින් නිවැරදි වන්නටත් හැකිනම් සැබැවින්ම මා වැරදිද?
බොහෝදේ අවබෝද කල හැකි මිනිසෙකු ලෙස ඉපිද ඒ අවබෝදය නොල්ද්දේ නම් සැබවිම මා කවර මිනිසෙක්ද?
 -හලෝව් රස්ටා-

Sunday, February 21, 2016

ලක් දෙරණ

නැති සම්පතින්
සිය බිම නගන
පරම පර
සුද්දෝ
ඇති සම්පතේ
උගසින් කන
අපේ උත්තම
කලු සුද්දෝ

Thursday, February 18, 2016

ලක් අඹර

සොක්‍රටීස්
ඇරිස්ටෝටල් 
ප්ලේටෝ
අපිට මග කියන
නෙප්චූන්  
ප්ලූටෝ

Monday, February 15, 2016

අනාගතයේ දවසක් තිබෙයි...

කන්න 
බෙදාගෙනම කන්න
අපි කන්නම උපන් ජාතියක්
බොන්න 
නැතිවෙනකම් බොන්න
අපි බොන්නම උපන් ජාතියක්
සාප කරන්න
හූල්ලන්න, මිරිස් අඹරන්න, පොල් ගහන්න
ඒවටත් අපි නොදෙවෙනි ජාතියක්
වනන්න
වර්ණනා කරන්න, වන්දිභට්ට ගී ගයන්න, පිලට හුරේ දාන්න
අපි ලැදියායෙන් නොපරදින ජාතියක්
සටකපට වන්න
වැටේ ඉන්නටත්, ගලන වතුරටත්, මායිම් සොය සොයා නැහෙන්න
අපි තණ්හාවෙන් අන්ධ අමුතු ජාතියක්
හොරා කන්න
දන් දෙන්න, සිල් ගන්න, පන්සල්, පල්ලි, කෝවිල් බැරිනම් දේවාල හොයාගෙන රට යන්න
අපි වන්දනීය, නන්දනීය, පූජනීය ජාතියක්
කැපවෙන්න
වලි කන්න, දත නියවන්න, බොරු කියන්න, බේද වෙන්න, පිල් බෙ‍දෙන්න, රට ඇතුලෙම මරා ගන්න...
දවසක බලාගෙනම ඉන්න
සොබාදහම එනකන් ඉදිරියට, කරපු කියපු සියල්ල වමාරමින් කන්න, ගොන්නු කනවටත් වඩා වමාරමින් වමාරමින් වමාරමින්
වමාරමින්ම කන්න...

Thursday, February 11, 2016

හුදී ජනයාගේ ගට ප්‍රස්න‍ය නොහොත් ගැටමාන්න - උතුමන් සරන යමු.(ගැට මිස ගැට ලිහන ගට අපට නැත)

රිසරය, සොබා දම දුන්
මා පිය, දෙගුරු නෑ මිතුරන්
ආගමින් හා දහමින්
නොලද ගට දෙන අපේ උතුමන්

මගේ රජිදා ඒ තුමා
ආගමත් උතුමා තමා
රැකුනෙ මා එතුමා නිසා
රකිමි උතුමන් පන දෙවා

පලමුවත් සරනම යමි
දෙවනුවත් සරනම යමි
ඔබ නැතිව කිසිත් නැති
තෙවනුවත් සරනේම යමි

ඔබ රැකී අප රැකේවා
අප රැකී ගට රැ කේවා
ගට රැකී ගැට දිනේවා
ගැට මතින් රට නැගේවා

සදා ඔබම සරනයි..

Tuesday, February 9, 2016

ඉ දිරිය

කිසියම් දේශපාලනයක් හෝ දේශපාලකයෙක් රටක යහපත පිනිස හෝ අයහපත පිනිස පවත්නා එකම හේතුව නොවේ. අනෙක් හේතුන් පිලිබද අප බොහෝකොට උදාසීන මන්ද...

Saturday, February 6, 2016

පරම ජාතික ගීය

අප පරිසරය, ජය භූමිය, එහි සුන්දරතාවය කොපමණද? අපගේ සියලු ශක්තිය, ජීවය ඔබයි, නව ජීවනයක් දෙමින් අප පුබුදු කරන්න, ඥාන වීර්ය වඩවමින් පෙරටම අප රැගෙන යන්න, එකමවකගෙ දරු කැළක් ලෙසින් නොපමා වන්නටත්, ප්‍ර‍ේම වඩා සැම බේද දුරැර දා හිදින්නටත් ජාතික ගීත ප්‍ර‍ේමී  දෑ හිත කාමී සියල්ලෝ ජීවිත පරදුවෙන් කටයුතු කරත්වා!

Wednesday, February 3, 2016

බෙදි බෙදී හිනැහෙමු ...රට නැගේවි පුරුද්දට

හේතු ඵල දැන දැනම

‍දෙපැත්තට කඹ අදින

ධර්මද්වීපයේ හරක්

මී වුනත් එළ වුනත්


ඉන්න කෙටි කාලේ

රටට නෑ ආලේ

දොඩවනුන් වාලේ

දෙඩවීම් බොහොමැයි


රජුන් ගැන වාදයි

පුතුන් ගේ නරිවාදයි

රට්ටුන්ගෙ භේදයි

වාද බේදෙට ගොමත් පොහොරයි


තමන්ගේ වගකීම නොදරමින් තප්පුලා

අනුන්ගේ ගොසිප් මඩ තලතලා පිල් බදා

‍මඩ වළේ ලැග ලැගම අපේ කම පතුරලා

ඒ ලෙසම හෙටත් ඉමු නිදහසත් සමරලා, පුරුද්දට...


Thursday, January 14, 2016

නොපෙනේද සකි!


මල ක් වුව 
කලක් යන විට
මළක් වන සැටි

රස ක් වුව
අධික වන විට
විසක් වන හැටි

බස ක් වුව
විකන විට එය
මසක් වන හැටි

රට්ටු වුව 
පිල් බෙදීමෙන්
පවිටු වන සැටි

Friday, December 25, 2015

Monday, November 9, 2015

මුනිවතට පෙර වදනක්!

පාතාල ලෝකයත් මතුපිට ලෝකයත් අකාස ලෝකයත් එකම පොලෝ තලයක පිහිටියේය. කලු මිනිසාත් සුදු මිනිසාත් තළෙුලු මිනිසාත් එක්ව වාසය කරන්නේය. දිග් විජයත් ධර්ම විජයත් එකම බිමක දළු ලන්නේය. අතීතයත් වර්තමානයත් අනාගතයත් එකම ලොවක ගතවන්නේය. එකම විශ්වයක වෙනස්වීමට සාපේක්ෂ කාලය අනුව එකම යයි කීවාට එකම නොවන මොහොතින් මොහොත අලුත් වන වෙනස් වන සියල්ල තුළ සදාතනික කිසිවක් නැත්තේය. සදාතනික වන්නේ ඒ සදාතනික නොවන්නා වූ බව පමණි. ඒ නිසා මේ මහා විශ්වයක ජීවත්වන්නාවූ කෙටි කාලයේ තමන්ගේම වූ වර්ගයාගේ කලු සුදු තළෙුලු බවට තවදුරටත් සාප නොකර අපේ වටිනාකම් හොයමින් මතුකරමින් මානව වර්ගයා හා වර්ගයා නොවන්නා වූ සියලු ජීවීන්ද අජීවීන්ද සමගින් තමන්ටත් අනුන්ටත් අර්ථයක්ම සිද්ධ කරගන්නට අපි හැම වෙහෙසෙමු.
සැමට සමානාත්මතාවයෙන් සළකන්නට වෙහෙසෙමු. අරෝග්‍යය පරම ලාබය වන්නේ යම් ලෙසටද එලෙසම පරම ධනය නම් වූ සතුට සොයමු. විශ්වාසයෙන් යුතු සබදකම් සොයමු. වැරදි දහසක් හුවා දක්වා යටපත් කරන්නට හදන එක් නිවැරදි අරමුණකට සවිය දෙමු. අනාගතය හා අනාගත පරපුර වෙත කරුණාවෙන් නෙත් යොමමු. 
පටු දේශපාලනයේත් ආර්ථිකයේත් වාණිජත්වයේත් බමුණන් නොවී ඉන් ඔබ්බේ අනාගත මිනිසුන් ගැන හීන දකිමු. විද්‍යා වාණිජ ගණිත කලාවත් ඉන් ඔබ්බේ ඇති සත්‍යත් කරා එළැඹ අවබෝධයෙන් සතුටින් ඉන්නට මේ අවශිෂ්ඨ ධර්මද්වීපය තුළ ඔවුන්ට අඩි පාරක් තබමු. 
අපෙන් ඔබ්බේ වන දයාබර වැඩිහිටියනේ, අනුන්ගේ දුගද අධෝමුඛ වලට ඇගිලි ගසන්නට ගන්නා ඔබගේ කාලයෙන් වැඩි කොටසක් ඔබේ අනාගතයත් යහපත් කෙරෙන නූතන පරපුරේ අනාගතය ගැන හිතන්නට යොදවාපල්ලා! පුරුද්දට ගිය ඔබේ නිදහස් අධ්‍යාපනිකමය ප්‍රමුඛ දායාදය වන කුණු ඇවිස්සීම මතු පරම්පරාවට කුණු ශුද්ධ කිරීමක් ලෙස දායාද කොට දීමට තරම් කාරුණික වෙයල්ලා. නිමා කළ යුද්ධයක් හෝ දේශපාලන වෙනසක් ගැන තවදුරටත් පාරම් නොබා මුනිවත රැකපල්ලා. 
එක එකා පස්සේ, රජවරු ඇමතිවරු පස්සේ නොනිසිව වැද නොවැටෙන, දෙපයින් ඉන්න පරපුරක් හදාපල්ලා, පියවරුනේ. 
සංස්කෘතික සංදර්ශන පසෙකලා වැඩ කරපල්ලා රට හදන්න, රටේ මිනිස්සු වෙනුවෙන්....
අඩුතරමින් දැන්වත්...
පටන් ගනිල්ලා, 
කට වහන් වැඩ කරන්න.