Friday, January 31, 2014

ගරු සභාවෙන් අවසරයි...මම දේශපාලකයෙක්මි.

ගරු පුජ්‍ය හා පූජක පක්ෂයෙන් අවසරයි... මා ඉදිරියේ  හිදින ඔබ සැමගෙන්ද අවසරයි. ගරු මහත්වරුනි, නෝනාවරුනි, මේ මොහොතේ මේ අයුරින් ඔබ අමතන්නට ලැබීම මා ලද භාග්‍ය ලෙස සළකන්නට කැමතියි. එනිසා මා ඔබ සියලු දෙනා වෙත පළමුව මාගේ ස්තුතිය පිරිනමනවා. ඉතාම උතුම් රටක ඉතාම උතුම් පිරිසක් මැද ඉතාම උතුම් කතාවක් කිරීමට ඔබ මා තෝරාගෙන තිබීම ගැන මා උදක්ම  සන්තෝෂ වෙනවා. බලන්න මේ මූණු, සුන්දර සමාජයක සුන්දර මිනිසුන්ගේ සුන්දර මුහුණු. උදේ  හවා ආගම දහම සිහිකරන, පිනට ලැදි, පවට අකැමැති මේ ජීවිත ගැන මුහුණ බැලුවාම මට කියන්න පුළුවන්. මිනිහා යනු ජීව විද්‍යාත්මක ලෙස සත්වයෙක් සහ බුද්ධිය යනු ඒ මිනිහාගේ පැවැත‍්මේ එකම සාධකය කියාත් ඉන් ඔබ්බේ සිතිවිලි යනු  හුදු මනෝමය අවක්ෂේපයන් කියා නොසළකන ප්‍රඥාවත් සුපිෂ්පිත මුහුණු, අනේ දකින්නට වාසනාවන්. කිසි විටකත් අපට ඔබට බෙදන්නට දෙයක් නැහැ. ඔබ පො‍හොසත් ගුණයෙන්, නැණයෙන් ඒ වගේම ධනය, සෞභාග්‍ය සොයා ඔබ නොඅලස්ව වෙ‍හෙසෙනවා. ඔබ කපටි නැහැ. උදයේ පිපුණු මලක් වගේ ඔබ පින්බරයි. පිනි බරයි. ඉතිං ඔබ වැනි පිරිසක් ඉදිරියේ කතාවක් කරන්නට ලැබුනු මා කෙතරම් නම් පින්වන්තයෙක්ද කියා මට සිතෙනවා. අහෝ දෙවියනි, මෙය නම් ආශ්චර්යයක්!

කෙසේ වුනත් මා ඔබට කතා කළ යුතුයි. මාගේ ප්‍රතිපත්ති පිළිබදව. පළමුව කිව යුත්තේ ඔබ අතරින්ම මෙතැනට ආ මා ද ඔබ සේම ඔබේම ගති ගුණයෙන් පුහුණු වූ  පුරවැසියෙක්, ඉතිං මා ‍ඔබෙන් කෙලෙස වෙනස් වන්නද, එනිසා මා ඔබේ නියෝජනයක් කරනවා පමණකි. ඔබේ අදහස්, අවශ්‍යතා තේරුම් ගෙන එහි සැකසුම් ක්‍රියාවලිය කෙරෙහි දායක වන්නෙක් පමණකි. මට ලැබෙන වැටුපක් වෙත්ද මා සද්භාවයෙන් එයින් සෑ‍හෙමි. මෙය මගේ යුතුකමක් කොට සළකමි. මා ඔබ නියෝජනය කරන්නට සිතත් නම් ඔබ වෙනුවෙන් සාධාරණ  හා යුක්ති සහගත ලෙස කැපවීම මගේ යුතුකමක් බව දනිමි. ඒ වෙනුවෙන් වෙනත් වරදාන පිළිබද සිත් පහළ වීම පවා මෙවැනි සමාජයකින් මා පිටමන් කිරීමට තරම් බරපතළ වරදක් බව අදහමි. ස්ථිරසාර බවකින් හා නිවැරදි අවංක කමකින් යපහත්ව ක්‍රියා කිරීම ඔබ අප සැමගේ අපේක්ෂාව මෙන්ම මාගේද ප්‍රතිපත්තිය‍ කොට ගනිමි. මෙය මෙසේ කීමක් වත් ඔබ අපේක්ෂා නොකරන බව මම දනිමි. එතරටම ඔබ ඔබේ සත්‍යවාදී බව පසක් කොට ඇති කල කවර කතාද? නමුත් යුතුකම සළකා කියමි‍‍.

ඉතිං මට කියන්නට ඇත්තේ අප සතුටින් තවත් කලක් වෙසෙමු කියා පමණි. ධර්මය තමන් විසින්ම රකින්නා වූ එකා බැගින් වෙසෙන අප වැනි සමාජයක තවත් කතා කුමට ද කියා කියන්නටත් මට සිත්වේ.

නමුත් මම කතා කරමි, සුන්දරතාවය ගැන කතා කරමි. ප්‍රීතිය ගැන කතා කරමි. ඒ ප්‍රීතියෙන් ඔබද මමද සතුටට පත්වෙමු. පාලක පාලිත භේදයක් අප අතර කවර ක‍ලෙකවත් නොවිණි. ස්ත්‍රී පුරුෂ ලිංග භේදය මිස අසම බෙදීමක් අප අතර කවර කලෙකවත් නොවිණි. කුල මල අප කිසිදා කිසිවෙකුගෙන් විමසා නැත. නින්දා පරිභවයක් මගතොටකදීවත් ඇසෙද්ද? එසේ විමසීමම ලජ්ජාවට කරුණකි. අසභ්‍ය කියා දෙයක් වෙත්ද?  හැම දනා මනා සේ පිරුණු හැසිරීමකින් දිවි ගත කරති. සැමදා එසේ වේවා...මෙහෙව් රටක දේශපාලකයෙකු වීම කොතරම් නම් භාග්‍යක්ද. මතු භවයේත් එසේම වේවා.

ආදරය, කරුණාව දෝරෙ ගලා යනවා ඔබටත් නොදැනෙත්ද? හැමදෙනා තමාගේ යුතුකම් වගකීම් ඉටු කරත්. ඒ පිළිබද කතාවත් ලජ්ජාවක් ලෙසින් මට දැනෙන්නේ. මේ නින්ද මනරම් නිසාම හෙට උදෑසණ වන තුරු සුව නින්දක් වේවා...

Thursday, January 30, 2014

දෙයියන්ගෙ පිහිටෙන් ඔහොම යං.. කියා ඉර හදටත් බොරු කරන අපේ අෑයෝ..

තමන්ට තමන්ව රවටා ගැනීම පහසුය. කොතරම් තමන්ට තමන් රවටා ගැනීමට එපා කීවත් තමන් විසින්ම තමන්ව මුළාවේ හෙළා ගැනීම මිනිසුන්ගේ එක් ස්වභාවයකි. ඉන් පසු දෙවියන් යැදීමත් විශේෂයෙන් අපේ ජන්මයට වඩා ලොකු පුරුද්දකි. එලෙස තමන් විසින්ම රැවටෙමින් ඉර හද දිවුරන්නට යන ඉර හදටත් බොරු කරන්නට යන අපේ ඈයෝ අදද සිටිත්.

දෙවියන් විශ්වාස කළා හෝ නොකළා අප දන්නා දෙවියන් නම් සළකන්නේ අඩු තරමින් තමන්වත් නොරවටා ගන්නා තරමේ සාධාරණත්වයක් අැති අයවලුන්ටය. ඉන් අදහස් කරන්නේ අනුන්ව රවටා තමන්ට නොරැවටී සිටිය හැකි බව නොවේ. අනිකෙකු රවටන්නට සිතන තැනම පළමුව රැවටෙන්නේ තමන්ය. එබැවින් දෙවියන් එබන්දන්ගේ පිහිටට එනවායැයි සිතිය හැකිද? නැත. දෙවියන්ගේ මුවාවෙන් ඉර හදටත් ව්‍යාපාරික සැළසුම් හදන තරමේ දෙයියන් නම් රැවටිලි කරුවන්ගේ පිහිටට ඉන්නේය. අවසන සියල්ල කෙළවර වන්නේ දසක තෙක තුනක ඇවෑමෙන් හෝ මහඋළු ගෙදරින්ය.

අද කප්පරකට රවටන්නන්ය. මන්ද නොරැවටීම නිසා මෙහේ තවමත් වන්නේ පාඩුමය, අලාබයක්මය යනුවෙන් මතයක් හැදී ඇති නිසාය. එය ඇස් පනාපිට හැබෑවක් ලෙසින් පෙනුනත් දිගු කාලීනව ජීවිතයේ සැනසීමත් සතුටත් ගෙන දෙන්නට දෙවියන් බැල්ම හෙළන්නේ ඔය කෙටි කාලීන සුවිශාල ලාබ උපයන්නන්ට නම් නොවේ. වාසි ගොඩගහන්නන්ටත්  නොවේ. මෙහි සත්‍යතාව යනු ඔබටත් මටත් සොයාගැනීමට අපහසු තත්වයක්ද නොවේ. නමුත් අප දෙදෙනාගෙන් ඒ තත්වය වටහා ගන්නා තෙක් ඉවසන්නට නොහැක්කා රහසේම රැවටීමට ගොදුරු වන්නේ දෑහින් පමණක් සත්‍ය දකින්නට ගොහින්ය. රැවටීමේ මග ගෙන අද රජවී හෙට බලුත් නොවටිනා වන්නේ එබන්දෝය. මෙහේ එබදු උදාහරණ අපි අනන්තවත් දැක්කෙමු. ඒත් තවමත් අධික ලාබය තකා සන්තකයම වැරදි තැන ආයෝජනය කරන්නෝය. මුළාවී දෙයියන් යදින්නෝය. තවමත් අපට දෙයියන්ගේ පිහිට ඇතියි අප හිතන නිසා තවමත් දෙයියන්ගෙ පිහිටෙන් ඔහොම යං..

 නොරැවටීම යනු විය සිදුරෙන් අහස බැලීමකි. රැවටීම මෝස්තරයක් නැතිනම් ව්‍යාපාරයක් වූවාට පසු එය වෘත්තීමය යැයි කියනු ලැබේ. ඕනෑම දෙයක් වෘත්තීමය වූ පසු නීතිමය පදනමකින් ලියාපදිංචියක් ලද පසු එයට තවදුරටත් රැවටීමක් යැයි කිසිලෙසකින් කියනු නොලැබේ. ඉන් පසු එය භාණ්ඩයක් හෝ සේවාවක් පමණක්ද? පිළිගැනීම එලෙසය. නීතියේ හෝ වෙනයම් අතුරු සිදුරු තුළින් රැවටීම නීතියට වලංගු කිරීම තවමත් මෙහි අපහසු නොවේ. එබැවින්ම මිනිහාගේ සහජ ඥානය මොට කරවා වෘත්තීමය ගරුත්වයක් තුළ රැවටීම මෙහේ සම්මාන ලබයි. (ලොවක් වටින අපේ හැබෑ වත්කම් වලට ඉල්ලුම නොසෑදෙන්නේ රැවටීමේ වන්දනාවක යෙදෙන දනන් වෙත දේවාශිර්වාදය නොලැබීමේ ප්‍රතිඵලයක් හැටියටයැයි කිසිවෙකු කියද්ද? :) කොච්චර බොරු කළත්, වංචා කළත් දෙයියන්ගේ මල්ලිට එහි ගැටලුවක් නැතැයි බොහෝ දෙනා කට හුරුවට ඔහේ කියත්. ඒ නිවට නියාලු දෙයියන් වෙනුවට මල්ලිගේ ආශිර්වාදය වංචාවෙන් දිනන චින්තනය නිසා අප හැමදා දෙකකුල් අස්සේ හිස ගසා පාරම්බාන්නෝ වී සිටිත්.)

නමුත් රැවිටිලි කරුවාගේ ඉරණම යවුලක් මත එක් මුඛයක් තබා යවුල අනෙක් මුඛයෙන් මතුවන තුරු දුකට පත්වීමම පමණක් බව ඉර හදටත් බොරු කරන උන් අවට දකින අපට නම් සිහිවන්නේය. 

එබැවින් රැවටීමෙන් ගොඩ එමු. නොරවටමු දැන දැනම එසැණ පාඩුවත් අලාබයත්,  ගොඩඑනවානම් අපත් රටත් නුවණින් හා නොරැවටීමෙන්ම මිස.. මතු දියුණුව තකා වෙනත් මගක් අපට නම් නොපෙනෙන්නේය.

Monday, January 20, 2014

දිළිදුභාවයේ විෂම චක්‍රය නොහොත් මිනිහාගේ ඉරණම තවම මාකට්

ලාබයි ලාබයි, ඔබේ ඉරණම ලාබෙට විකුණනු ලැබේ, මේ අකාරයෙන් දිනපතා රූප මාධ්‍යයෙන් වගේම ශ්‍රව්‍ය මාධ්‍යයෙනුත් තව ලිඛිත මාධ්‍යයෙනුත්අපේ ඉරණම විකුණනවා. නොමිලේ වගේම ගෙවලා වුනත් තමන්ගේ ඉරණම ගැන දැනගන්න අකමැති කව්ද?  අපේ රටවල මිනිස්සුන්ට ඒක ජන්මෙන්ම ලැබුනු දායදයකුත් වෙච්චිකොට, මේක උණු කැවුම් වගේ බිස්නස් එකක්. කාලයක් තිස්සෙ කොයි කොයි විදිහට කෙරුනද කියලා විවිධ මාධ්‍යයෙන් ම මේ කලුකඩ ගැන කියන අතරේ එයාලම ආපහු ඒ කලුකඩ බිස්නස් එක ජනතාකරණය කරනවා, ඔන්න ඔබේ ඉරණම කියලා. ඉතිං දිළිදු බවේ විෂම චක්‍රය සම්පූර්ණයි.

අපේ ඉරණම ගැන වැකි අහගන්න අපි කට ඇරන් ඇස් ඇරන් විවිධ මාධ්‍ය දිහා බලන් ඉන්නවා. විවිධ පුද්ගලයො දිහා බලන් ඉන්නවා. අපේ ඉරණම විසදෙන්න තියෙන කාලය ගෙවිලා යනවා. කවදද අපි මේ පාඩම ඉගෙන ගන්නේ එදා වෙනකම් අපි මේ මාකට් එකේ විකිණෙනවා අපිටත් නොදැනිම. 

සමහරු බනිනවා, මේ අයත් එක්ක වාද විවාද හදාගන්නවා. මේ විෂයේ අරුත නිරුත පැහැදිලි කරගන්න තම ඉරණම දිය කරගන්නවාට වඩා දන්නා ශිල්පයෙන් ඉරණම් සිතියම තේරුම් ගන්නත් තමන්ගේ ඉරණම තමන් විසදගන්නත් උත්සාහ ක‍ළොත්?

ජීවිතය දිහා තමන්ගෙ තමන්ටම හැරිල බලන්න පුළුවන්නම් මැදිහත් සිතින් , බුද්ධිය මෙහෙයවල ටිකක් හිතුවොත් වැරදුනු තැන් , හරිගිය තැන් වගේම කවදාවත් නොසිතුව තැන් ගැන, ඉරණමේ සිතියම අහුවෙනව තුන්හිතකින්වත් නොහිතපු විදිහට. 

ඒක නිසා අපි අපේ ඉරණම අපිට ඕන විදිහට විසදගමු. ඒකට මගක් තියෙනව. මං දන්න තරමින් , හොයා දැනගත්තු තේරුම්ගත්තු විදිහට ඒකට කියන්නේ -හරි මග- කියල. ඒ මග හොයා ගත්තොත් අපේ ඉරණම අපිටම විසදගන්න පුළුවන් කියල තතු දන්නෝ කියනව. හැබැයි ඒක ලේසි නෑ කියල හිතුවොත් ලේසි නෑ වගේම අමාරු නෑ කියල හිතුවොත් අමාරුත් නැහැ. 

එ්ත් පරදිනවට වඩා දිනන එක, හරි මගෙන් දිනන එක සියයට සියයක ඉවසීමෙන් කරන්න ඕන දෙයක් කියල ඉරණමත් මාකට් එකක් වුනු මේ වගේ කාලෙක අපට හොදින්ම වැටහෙනව.

Monday, January 13, 2014

අයිතිවාසිකම් නොහොත් මානවයාගේ ඇගිල්ල

තුවක්කු කොකා මත ඇගිල්ලකි

විරුද්ධව එසවෙන දබරගිල්ලකි

අනවසරයෙන් අනුන්ගේ රහස් තැනට රිංගන නිර්ලජ්ජිත ඇගිල්ලකි

නියමයෙන් අවසරයෙන් කරළියේ පෙරළිකරන නොකරන ඇගිල්ලකි 

 

ප්‍රසිද්ධියේ රහස් තැනට රිංගන පොලිස්කාර බලහත්කාර ඇගිල්ලකි

කාටත් ඇගිලිගහන ජන්මෙට වඩා පුරුද්ද ලොකු ඇගිල්ලකි

උදාරකමෙන් රකින්නට කියා එසවෙන ඇගිල්ලකි

තර්ජනයට ටොකු දෙන්නට කියා නැවෙන ඇගිල්ලකි

 

 

හූරන්නට කෙලසන්නට පහුරුගාන්නට ඔසවන ඇගිල්ලකි

සියල්ල බලා නිහඩවන්නට දෙතොල මත තබන ඇගිල්ලකි

කා වෙනුවෙන් කා සදහා කාගේ උවමනාවට දැයි නොදන්නා ඇගිල්ලකි

තැන නොතැන තරම නොබලා දැමීමෙන් උලුක් විය හැකි අහිමි විය හැකි ඇගිල්ලකි 

 

ඇගිල්ලේ අවභාවිතය යනු විනාශයේ රතු බොත්තම වෙත තැබූ තවත් ඇගිල්ලකි... එබැවින් ඇගිල්ලේ සුභාවිතය සොයමු....හදුනාගනිමු

Tuesday, December 31, 2013

හැපි නිව් ඉ යර්... :)

හැපි නිව් ඉ යර්...
තවත් අවුරුද්දක් ඉවරයි
ආපහු අලුත් අවුරුද්දක්
මොන මොන දේ අලුත් වේවිද
අපි
අපේ ජීවිත
අපේ රට...
    දේශපාලනය
    ආර්ථිකය
    සමාජය
    එක්ක ලෝකයම...
මොනදේකට මොන විදිහෙ අර්තකථන ලැබුනත්
පැහැදිලි විය යුතුයි අපේ හිත්
නිදහස් විය යුතුයි අපේ හිත්
ඉස්සරහට යන්න
හරි ප‍ාරෙන් ඉස්සරහට යන්න...

ජයවේවා 2014 රේ..

ඔබට, හැමට

Monday, December 30, 2013

අන්ඩ කොන්ට්‍රෝල් කොට අණ්ඩෙන් ඇනීම හෙවත් මෛත්‍රියෙන් ‍හොම්බට තට්ටු කිරීම නොහොත් කූටවන්ත නොවී ස්ථානෝචිත වීම

අවිහිංසක හා සාධාරණ එමෙන්ම යුක්ති සහගත විදිහට මෙහේ කාරණා කටයුතු කරගෙන නිවැරදි මිනිහෙක් ලෙස ජීවත් වෙන්න සෑහෙන දුකක් විදින්න වෙනව. ඒත් මේක අපේ රටනේ. කවුරු කොහොම කීවත් මේක තමයි මිනිහෙක්ට ජීවිතේ යතාර්ථය අදුනගන්න පුළුවන් පහසුම ඉඩක් හම්බෙන අපහසුම රට. ඉතිං ඒ පහසුව සළසගන්නකොට සෑහෙන අපහසුවක් විදින්න ම වෙනව. 

තමන්ගෙ රට හා ජනයා කියල යන්තම් හරි හැගීමක් තියෙන මිනිහෙකුට ඒ රටේ සිද්ධවෙන අසාධාරණ අයුක්ති සහගත දේවල් දැනෙද්දි පෙනෙද්දි ඇහැ කන පියාගෙන ඉදීම හරිම අමාරු දෙයක්, ඒත් මොකද කරන්නේ.. මුදල මතම හිතා කපටි‍කමෙන් ආත්මාර්ථය අපටත් නොදැනී වැපිරෙන කොට නෙළා ගන්න වෙන්නෙ ඒ වැපීරූ දේවල්ම තමා. අණ්ඩ කොන්ට්‍රෝල් කොට අණ්ඩෙන් අනින විදිහ ඉගෙන ගන්න වෙන්නෙ මෙතනදි. යුක්තිය , සාධාරණය වෙනුවෙන් පරාර්ථය වෙනුවෙන් අසාධාරණ අවේගය නැමැත්ත අණ්ඩ කොන්ට්‍රෝල් කොට සාධාරණ තැන හා වෙලාව හා ක්‍රමය හොයාගෙන මෛත්‍රියෙන් හොම්බට තට්ටු කරන්න ඉගෙන ගන්න පුළුවන්නම්.. වරදින්නෙ නැහැ.. හැබැයි අමාරුම දේ මේ ක්‍රමය හොයාගන්න එක. ඒ තට්ටුව කලා නිර්මාණයක්ද? සමහරවිට අද ප්‍රහසනය ඕලාරික දෙයක් වෙලා තියෙන්නෙ හැම දේටම හිනා වෙන්න හිතන එක වර්තමානයට අසංවේදී නිසා වෙන්න පුළුවන්. 

එහෙනම් නිර්මාණයක් වුනත් එයින් පිබිදිය යුතු ගුණය වෙනස්, තට්ටු කරන්නෙ කිහිල්ලටද , ඔලුවටද කියන දේ අනුවත් ප්‍රතිචාරය කිතියක්ද, වේදනාවක්ද කියල බලාගන්න පුළුවන්. මේක හරි අපභ්‍රංශ කතාවක් වචන ගලපල අර්ථ හොයන අයට, වචන විතරක් නොවේ, පදත් කියමනුත්  උපමාත්  ඒ කියන්නෙ වචන වාක්‍යංශ වගේම නොගැලපීම තුළ ගලපා හිතන විකාරරූපී චින්තන අවබෝධයෙනුත් පමණයි මේ අරුත පැහැදිලි වෙන්නේ.. හරියට වමට නිල් සපත්තුවක් දාගෙන දකුණට රතු සපත්තු දාන මොස්තරෙන්.. සම්මත ලිවීම නිරර්ථකම නෑ, නමුත් දැන් එ්ක සීමාවත් ඉක්මවලා.. පාඩම් විතරයි, ලාඩම් නෑ.. මේ රස්තියාදු ලෝකයේ බලන්න සීයට එකසිය එකොළහක ඉවසීමකින් මෛත්‍රියෙන් හොම්බට තට්ටු කරන ක්‍රමය හොයාගන්න පුළුවන්ද කියල.. නොතේරෙන සිංහලය තේරුම් ගන්නා අයටයි ආරාධනය :) කූටවන්ත නොවී ස්ථානෝචිත වන්න

Tuesday, December 24, 2013

ජන්ම දින සැමරුම - මම+1

දවස අදයි උපන් දිනේ 

සතුට මගේ හිතට පිරේ 

දැන්නම් මං ලොකු ළමයෙක් 

ඉස්සර හිටියාට වඩා


මෙහෙම ලීවා පොඩි ළමයින්ට ලියපු කතන්දර පොතක මම ගැටවරයෙක්ව, තවත් කාළයක් ගිහින් අද මෙහෙම ලියන්න හිතෙනවා


තනිවයි උපන්නේ 

තනිවයි මැරෙන්නේ

මේ ඩිංගෙදී ඇයි 

කෝළම් නටන්නේ


ඇත්තටම උපන් දවස හරි අපූරු එකක්- හැබැයි එ් දවස  උදාවෙද්දි අපි ඉන්න තැන එක්කයි සියල්ල තීරණය වෙන්නේ.. ඉන්න තැන කීවමත් එ්කට විවිධ අර්ථ දක්වාගන්න පුලුවන්.. කොහොම උනත් අනුසය වශයෙන් සිද්ධවෙන තවත් අඩුපාඩු හදාගෙන අලුත් වෙන්න හොද දවසක්- මට සුබ දවසක් වේවා, ඔබටත්..

දවස සමරමු.. සම්මත කෝළමට අර්ථයක් එක්කරගමු..

Thursday, December 19, 2013

නිදුක් වෙත්වා, නිරෝගි වෙත්වා, සුවපත් වෙත්වා - කිව හැකිදේ මෙපමණයි‍___

මම නිදුක් වෙත්වා

නීරෝගි වෙත්වා

සුවපත් වෙත්වා

මා මෙන්ම

සියලු ලෝක වාසීන්ද

නිදුක් වෙත්වා 

නීරෝගි වෙත්වා

සුවපත් වෙත්වා

- මම - හලෝව් රස්ටා

Monday, November 25, 2013

කලාර්ථයේ හා අනියමාර්ථයේ අසම්භාව්‍යයයි..

කුකුළා අඩලද්දී මම අවදිවුනෙමි

වැසි වස්සොත් ගග පිරේවි

ඔලුව ඇමරිකන්

කද චයිනීස්

පපුව ලන්කන් ..වෙද්දී

එහෙම වෙද්දී

මෙහෙම වුනාය

මෙහෙම වුනොත් 

කොහොම වෙයිද

තුනම ලන්කන් වීම

හොද මදිද?

Friday, November 15, 2013

සුදු වැද්දෝ, සුද්දෝ, කලු සුද්දෝ, හා දත සුද්දෝ - මම නොවෙයි මම

සුදු වැද්දා සාපෙළ සමයේ කියවූ රසවත් පොතකි. ආර්.එල්.ස්පිටල් මහතාගේ ද්විත්වයක් ලෙසින් රචනා වූ කෘති අතරින් එකක් ලෙස එය කියවා ඇත්තෙමි. එහි අනික් පොතද කියවා ඇත්තෙමි. ලන්දේසි සුදු කොල්ලෙකු වන වැදී ලංකා වනාන්තරයේ බිහිවූ සුදු වැද්දෙකු ගැන එහි කියවේ. කතාව රසවත්ය. සිත් ගන්නා සුළුවිය. එබැවින් අදටත් මතකයේ ඇත. 

එ‍ලෙසම සුද්දන් ගැන කතා අපේ ඉතිහාසයේ බොහෝය. හොදට නරකට දෙකටම එතැන කතා ඇත්තේය. ඒවා නෑසූ කිසිවෙක් අප රටේ ඇත්ද? කලු සුද්දන් ගැනද ඊට නොදෙවෙනිය. එ්වා නෑසු අය වෙත්ද? එසේනම් ඒවා සොයා බලා දැන ඉගෙන ගත යුතු වන්නේය. 

මේ දිනවල මගේ උත්සාහය දත සුද්දන් යනු කව්දැයි හදුනා ගැනීමටය. 

පියා ගෙන් ලද හුරුවකින් වයස දහයේ පහළවේ සිට ගුවන් විදුලි, රූපවාහිනී දේශපාලන වැඩසටහන් අසන හුරුවක් ඇති බැවින් මැදියම ඉක්මවා ඒවා ඇසීම, නැරඹීම තවමත් සිදුවේ. නරඹන්නේ පියාද සමගින්ය. මගේ සංවාදය ඔහු සමගය. කඩල, මුරුක්කු මෙන්ම කිඹුලා බනිස්ද මේ කතා තුළ ඇත්තේය. වෙලාවකට මොළයේ වම් පාර්ශ්වයත් තවත් විටෙක දකුණත් කකියන්නේය. වෙලාවකට හදවත පොපියන්නේය. හරිම අපූරුය රැය ගතවන්නේය. පියාත් මමත් සංවාදයෙන් මැදහත් එකගතාවයකට එන්නෙමු. 

මේක එහෙමය. ඒක මෙහෙමය. මේ කඩල, මේ රටකජු බව අපි දැන උගෙන ඇත්තෙමු. අපට පක්ෂ නැත. පාට නැත. පියාට කලකදි තිබුණත් ලගකදි නැත. මට නම් කොහෙත්ම නැත. දේශපාලනය විතරක් නොව අප තවත් වැඩසටහන් බලන්නෙමු. අපි තවත් අච්චාරු, අල, බතල විකන්නෙමු. අම්මා විටෙක හදා දෙන තේ, කෝපි බොන්නෙමු. ඇය අපට පෙර නිදන්නීය.‍ මම දත සුද්දන් හොයන්නෙමි. අප්පච්චීත් බොහෝ විට නොනිදන පුරුදු ඇත්තෙකි. මටත් නින්ද නොයෑමේ පුරුද්ද විටෙක වැඩිය.

කෙසේ හෝ අපේ රස්තියාදු  ඥානය දිනෙන් දින දියුණුවක් මිස පිරිහීමක් නොලබයි. එවිට සැපක් මිස හිතටත් ගතටත් දුකක් නැත. භාව විශෝධනය... හරි අපූරුය. ශුද්ධය.

සංවාද, විසංවාද, වාද, භේද.. ඒ අතර මිතුරන් ලෙසින් සිතා එකට වැඩ කළ අය අතර වාද භේද කියා දුරකථනය හැඩවෙයි. අහෝ දුකකි. මම ඒ අතරත් දත සුද්දෝ පිළිබද වටහා ගැනීමට උත්සාහයක.. කෙල්ලක් වෙනුවෙන් නැහෙන කොල්ලෝ, පිට පොට පටලවාගත් ජීවිත‍.. මම අර කව්ද කොහේදෝ තැනක කොමෙන්ටුවක කීවාසේ වාතයත් මුදල්දැයි දැඩිව හුස්මක් ගෙන බලන්නෙමි. දඩ දඩ දඩස් ගා පපුවේ කාසි කන්දක් ලෝඩ් වූවා සේය. එතැනින් රුධිරය ඔක්සිකෘත බව ඩවුන්ලෝඩ් කරගන්නට ඇත.

කව්දෝ කිව් දෙයක් නැවත මොළයට අප්ලෝඩ් වෙද්දී මම නවතින්නට සිතා නවතිමි. අන්ධයා ඇතුගේ සැටි කියනා හැටියට මිනිසුන් ආසාය. නමුත් ඇතාගේ සැබෑ හැඩය මිනිසුන් දන්නා බව නොරහසකි.

Sunday, October 20, 2013

යකා, විමානය සහ අලියා ගිලපු දිවුල් සමගින් හදුන්වාදෙන මචං, බං රගන...

අහවල් ප්‍රමාණයේ යකෙක්

අහවල් තැන ඉන්නවා කිව්වම

තල් අත්තට වැටුණු දිවුලට

බයේ දිව්ව ඔක්කොම සත්තු

අදත් දුවනවා කකුල් කඩාගෙන

විමානෙට බය

යකාටවත් බය නැති මිනිස්සු 

බයටත් වඩා විලම්භීතව

විමානෙ රත්තරන් අතගෑවත්

සැපයි ලු කියමින්

සිදගෙන තමන් අතින්ම

අවසානෙදි තමන්ගෙ ගෙල

දූ දරුවන්ටත් උගන්නලා 

නොදැනම සිදගන්න විදිහ

ප්‍රහේළිකා විසදන්න 

නොදන්නකම නිසාම

නොදන්න බවත් නොදැනගෙනම 

මාන්නය තුරුලු කරන්

සිල්ලරවත් තොග පිටිනුත්

හැම‍දාම රැවටෙන්නෙ 

අලිය ගිලපු දිවුලට

මචං,  මාන්නයේ මිල කීයද බං? ඔය දිවුල කීයද?

ඒක, මාන්නයේ ගාණ ..

පුළුවන්නම් හොයා බලපන්

කාලෙ හැටියට සාමාන්‍ය දිවුලට වැඩිය වටී සමහරවිට

එතනින් පටන් ගනින් අලුත්ම ව්‍යාපාරය

විකුණන්න

අලිය ගිලපු දිවුල්

හදන්න පුළුවන් ඉක්මටණම

විමානයක් ඔය

යකාට

? :)  :(  :) ?

Friday, October 18, 2013

ඔබ සුවෙන්ද?(ඉතිං ආයු බෝ වන් ලක්මව්නි ගරු)

සුවෙන්ද ඔබ? කාලයක් පුරාවට නොයෙක් පීඩා විදවමින් සිටි ඔබේ සුවදුක් කොහොමද? 

ගොඩක් දෙනා හදන්නෙ ඔබට එක එක අලුත් ඇදුම් අන්දන්ට. ඒත් මට හිතෙන්නෙ ඔබට තියෙන ඇදුමෙ නරකක් නැහැ. ඕනෑනම් ඒක තවත් හරියට සුද්ධ පවිත්‍ර කරලා ගන්ට බැරියැ..

තවත් මෙලෙසම නි‍දුක් නිරෝගීව ඉන්නට හේතු වාසනා වේවා,, දීර්ඝායු..

.........................................................ආයු බෝ වේවා..................................................

Thursday, October 10, 2013

එපමණද ජීවිතය?

උගන්නේ මෙපමණද?

උගත්දේ මෙපමණද?

එපමණද ජීවිතය

ලාබය ලැබුමට විසිකර අදින

Saturday, October 5, 2013

බල්ලෝ බත් කති, මිනිස්සු කෙළගති - වැරදි කරන විට හොම්බ දික්වෙන ගැතිකියෝලා

සුප්‍රසිද්ධ පිනෝ‍කියෝ කතාවේ ලීයෙන් තැනුනු පිනෝකියෝ ගේ නහය දික්වූයේ බොරුකියනා විටය. අපේ ගැතිකියෝලා ‍ගේ හොම්බ මතුව පෙනෙන්නට ගන්නේ ගැතිකම් ගැස්තර කම් කරනා විටය. 

හැමදේටම වඩා ලජ්ජා නැතිකම ලොකුවන විට, විළිබිය දෙකම නැති සමාජයක මේ ගොන් ගුටිකෙළි ප්‍රවෘත්ති පමණක්මය. කොතරම් මේවා අපට හුරුවී ඇත්දැයි කීවොත් ජනයා මහ‍දවාලේ පොලිසියා පෙනි පෙනීම ගුටි කෙළ ගනිද්දී හොයන්නේ ඒවායේ රස භාවයන්ය. ඉන්පසු දේසපාලුවෝ දෙසන්නේ ඒ ගුටිකෙළි වල රසයයි. මිනිසුන් මරා ගිනිබත් කළ, බඩබැදගත් බෝම්බ පුපුරුවා ගනිමින් සමාජ දෙවනත් කළ කාළයන් ඉක්ම යද්දී වැඩිහිටි බොහෝ දනාගේ මතකයෙන්ද ඒ සිදුවීම් වල සැහැසි දුර්ජනත්වය ගිලිහී යද්දී බාලයෝ කෙසේ නම් මැදහත් මනසින් යමක් දකින්නද? පලයල්ලා ඉස්කෝලේ, කියා විභාග වලටම දරුවන් දක්කා තමන්ගේ හුදෙකලා ලෝකයක සිහින සැබෑ කරගනිද්දී අප ජීවත් වන රටේ දිශානතිය හෝ අනාගතය ගැන බිය නොව පැහැදිලිභාවය තනන්නේ කවුරුන්ද? වැඩිහිටියන්ට ඇත්තේ හුදු ආර්ථ්ක තරගයක් පමණද? එය සරිකරගන්නා තැන යහපත් සමාජයක මුවවිටද? 

තවඑවුන්ගේ මහමග ගුටිකෙළියේ පක්ෂභේද භින්නතා බහුතරයකට ඵලක් නොවේමැයි, හිනා නොවී, පක්ෂ නොවී නිර්පක්ෂ මනසින් බැලිය යුතු දේශපාලන අනාගතය රටක හෙට දැක්ම නොවේද? ඇසින් නොව හිසින් හා හදවතින් බලා තැනිය යුතු අනාගතයට ඔබේ දායකත්වය හුදු කතාවක්, දෙඩවීමක් මිස ක්‍රියාවකින් කොපමණක් වේදැයි දන්නා ඔබම පමණි. එනිසා හිතෙනවාට වඩා හිතන්න, හරි විදිහට හිතන්න, ඔය පක්ෂ පාට, ගැති භාවයෙන් මිදී හිතත් හදවතත් ලෝ දහමෙහි ගලපා හිතන්න. අපටත් හෙටටත් රටක් අවැසී.. තිබෙනවාට නොව, ඉන්නවාට ‍නොව මිනිසුන් ලෙසින් ජීවත් වී වඩා හොද මිනිසුන් ලෙස මියෙන්නට, බොරු බුහුමන් ලබන්නට නොව සැනසුමෙන් මියෙන්නට‍‍. ඔබට මෙහෙවරක් තිබේමැයි, එය රාජ්‍ය නොව පුද්ගලිකමැයි. රට වැසියා, පුර වැසියා, නිවැසියා, ඔබත් මිනිහෙක් බර උහුලන මේ පොළොවේ.

Friday, September 27, 2013

කුණු කසළ - පොහොර සහ තුන්වෙනි ලෝකය

පොහොර කියන්නෙ 

කුණු කසළ

ඒත් කුණු කසළ කියන්නෙ

පොහොර නොවෙයි

ඕන කුණු කසළ නම් 

එතන කුණු ගොඩම තමයි

අරමුණ පොහොර නම්

කුණු කසළ කියන්නෙ

ඉස්තරම්ම පොහොර

වැඩකරුවාට කුණු ගොඩ‍

කසළම නොවෙයි නම්

තුන‍්වෙනි ලෝකය 

අපේ ඇහැට

පොහොරක්මයි

ඒ ‍පොහොර රට්ටුන්ටද අපටද

පොහොර ඕන

මේ බිමට 

:)

Monday, September 23, 2013

මෙහෙම වෙන්නෙ ඇයි? අපි දන්නව why..හිතන්න

ඡන්දයක් ඉවර වෙලා ප්‍රතිඵල එනකොට වටපිටාවෙන් ඇහෙන්න ගන්න දෙයක් තමයි, අපි නම් දුන්නෙ නෑ, ඡන්දෙ දෙන්න ගියේ නෑ, දීල වැඩක් නෑ කියන එක. මේක හොද කතාවක්ද? අපි බලාපොරොත්තු වෙන පුද්ගලයෙක් හෝ පක්ෂයක් ගැන තිබෙන විශ්වාසය බිද වැටුනම බොහෝ දෙනා කරන්නෙ ඒ තරහ තමන්ගෙ ඡන්දය භාවිතා කරන අවස්ථාවෙන් පිට කරගන්න එක. ලේසිම විදිහ තමන් කැමැත්ත දැක්වූ අයට විරුද්ධව ඡන්දය භාවිතා කරන එක, නැත්නම් පිළිට විරුද්ධව. ඒත් නැත්නම් ඡන්දය භාවිතා නොකර ඉන්න එක. හරියට ‍මූණ එක්ක තරහවෙලා නහය කපා ගන්නව වගේ මේ පුරුද්දෙන් තමාට හෝ රටට කිසිම වාසියක් වෙන්නෙ නෑ. ඇයි ඒ අයට අලුතෙන් හිතල ඡන්දයක් භාවිතා කරන්න බැරි? තමන්ට තියෙන අවස්ථාව නිවැරදිව භාවිතා කරන්නනම් හොදම දේ කිසිම ධාරාවකට ගැති නොවන එක යන්න මගේ අදහස. අපිට යම් අදහස් උදහස් තියෙන්න පුළුවන්, ඒව නියෝජනය කරන පුද්ගලයෝ හෝ පක්ෂ තියෙන්න පුළුවන්, නමුත් ඒ පක්ෂ පාට තුළම හිතලු බැදීම් සහිතව නිදන්ගත වෙන එක පුදුම මෝඩ වැඩක්. ඇයි අපි අනුන්ගේ දේශපාලනය අපේ හදවත් වල මොළයේ සින්නක්කරව ලියා පදිංචි කරවන්නේ? අපිට අවස්ථානුකූලව තීරණ ගන්න තියෙන ඉඩකඩ අහුර ගන්නේ? තමන්ගේ පොඩි ලාබය ගැන හිතන්න ගිහින් තමන්ගේ නිදහස් චින්තනය, නිදහස් අයිතිය විකුණාගන්නේ? කාලයක් මිනිස් වර්ගයා මිනිස් වර්ගයාම වහල් කර ගනිද්දී නිවහල් වෙන්න ලැබුන පොඩි හෝ ඉඩ ආපහු වහල් භාවයකට පාවලා දෙන්නේ? ලෝකයේ වෙනස් වෙන සියල්ලත් එක්ක වෙනස් වෙමින් යන දේශයන් වගේම ඒවායේ පාලනයනුත් අද තිබෙන ක්‍රමයට, අපට අවශ්‍ය ක්‍රමයට, අනාගතයට ගැලපෙන ක්‍රමයට, වඩා හොද ක්‍රමයකට ගෙන යන්න නම් ‍විනාශයෙන්, පිරිහීමෙන් මිදී දියුණුවක් කරා යන්න නම් කට ආයා ගෙන බලා සිටීමෙන් අත්වෙන සුගතියක් ‍නැති බව අප තේරුම් ගත යුතුයි. ඒ වගේම වෙනස් වන ස්වරූපයන් එක්ක අවස්ථානුකූලව තම ඡන්දය භාවිතා නොකිරීම - ඒ කියන්නේ පාට පක්ෂ බැදීම් තුළ  හෝ ඒ සමග ඇති අමනා‍පයෙන් නහය කපා ගැනීමට ඡන්දය දීමෙනුත් වන්නේ අයාලයට ඉඩදීමක් පමණයි යන්නත් තේරුම් ගත යුතුයි. මෙහේ බොහෝ ඡන්ද යන්නේ අයාලයේමයි. එය තම කැමැත්ත කියා හිතුවාට, බොහෝ විට කැමැත්ත නොව හුදු ආවේග අනුචිත ලෙස පිට කිරීමක් පමණි එය. එක් එක් ඡන්දය බැගින් ලක්ෂ ගණනින් අයාලේ ගිය ඡන්ද එකතු වූ විට සියල්ල මුළාවේය. එය වැටහෙන විට පමාවේය. එවිට අහන්නේ මෙහෙම වෙන්නේ ඇයි, කියාය. එවිට කියන්නට වෙන්නේ අපි නම් දනිමු why..(මේ අමුතු දේ නොවේ, සිතිය හැකි දේ නොසිතීමේ විපාකයයි.) නමුත් අශ්වයා පැන ගියාට පසු ඉස්තාලය වසා දැමීමෙන් ඵලක් ඇත්තේ නැත. එනිසා අශ්වයා ගැන හිතන ඈයෝ ඉස්තාලය වැසිය යුතු අවස්ථාවත් වෙලාවත් දැන ගනිත්වා, ඒ පිළිබද සිතිවිලි පහළ වෙත්වා!!!

Friday, September 20, 2013

හෙටින් පස්සෙ කො කාගේ කාලෙ? - තව කාලයකට -

කවුරු කාට පෙන්නාවිද හෙටින් පස්සෙ මේකා 

හිතල මතල හොයල බලල දෙන්න ඒක හන්දා

Sunday, September 15, 2013

ඡන්දෙට දුවපල්ලා පස්සෙ අඩපල්ලා බොලව්-අහවල් තැන මීලග මීටින් එකලු

කාලයක් තිස්සෙ ඡන්ද තියෙනවා, මිනිස්සු විවේචනය කොරනවා, එහෙම කොර කොර එකිනෙකාගෙ පස්සෙන් දුවනවා, දන්නවාලු වෙනදේ, වෙන්න යනදේ.. ඒත් මොනව හරි කොරගන්න ඕනෑලු, අම්මපා හෙලුවෙන්ද ඉන්නෙ කියල අහන්න හිතුනත් වැඩක් නෑ.. හෙලුවෙන් නොවැ ඉන්නේ... හෙලුව වනා වනා පස්සෙන් යනවා, ගිහින් තමන්ට නොකරපු තැනයි ආයෙ බනින්නේ කාට කාටත්. ඉතින් බොලව් මේ විදිහට හැමදාම විගඩං කොරන්නේ නැතිව එක ගමනක් වත් බොලාගේ ඡන්දෙ පාවිච්චි කොරපල්ලා හිතට එකගව, මොළේ කල්පනා කරපල්ලා රටට ගමට පොදුවේ සෙතක් කරගන්න විදිහක් ගැන. නැත්නම් හැමදාම බොලාලා රැවටෙනවා..එක එක වාද ගැන, මහ ලොකු දේශපාලන දර්ශන ගැන කයි කතන්දර ඕනෑ නෑ.. තමන්ගේ ආගම දහමට වලංගු වෙන විදිහට ඡන්දය යොදපල්ලා අඩු තරමින්, උඹලාගේ දුවා දරුවන්ට ආදර්ශයක් වෙන්ඩ ඡන්දයක් කියන්නේ මොකද්ද කියලා තේරුම් යන්ඩ දෙයක් ‍කරපල්ලා.. පක්ෂ පාට වාද බේද කුමටද? කෙරෙන්න‍ ඕනෑ බොහොමයක් ම හිගා කාලා වගේ රටට තිබෙන මුදලින් ගමත් රටත් අපත් සංවර්ධනය වෙන්න වැඩක් කොරන්න අවංකව දත කට නියවන උදවියත් ඒ වෙනුවෙන් අපේ යුතුකමත් ඉටු කරන එක.. ඉන් ඔබ්බටයි අනාගතය ආශ්චර්යමත් කරන්න හිතන්න පුළුවන් වෙන්නේ... නැත්නම් ලාබෙටයි, වාසියටයි, බෝතල් කාලටයි, මස් රාත්තලටයි.. පස්සෙන් දුවලා .. සමහර විට ඊට වැඩි දේවල් හිතෙන් අර ඇදලා, පස්සෙ අඩපල්ලා බොලව්, නමුත් ඊට කලින් මතක් කොරලා ‍විටින් විට කණ්නාඩියක් ඉස්සරහට ගිහින් බලපල්ලා හෙලුව ඔය වහගන්න වහන්තරා වලින් ඇත්තටම වැහෙනවාද කියලා..

Saturday, September 7, 2013

ගින්න මිස ගිනි පුපුරු ලෙස සැරිය මිස විරිය නැත-වෙනස‍ නොසොයා වෙනසේ කෙළවර සොයමු,දකිමු.

ගලකින් ගලකට ගසා හෝ දඩුකැබලි එකිනෙක පිරිමැද සොයන්නේ ගින්න නොව ගිනි පුපුරු බලා සන්තෝෂය භුක්ති විදින්නට නම්, එහි ඇත්තේ නිෂ්ඵල සතුටකි. ගින්නකින් කළ හැකි දේ බොහෝ වුව, ගිනි පුපුරු ගින්න බවට පත්නොකරගන්නේ නම් එහි ඇත්තේ විවිධාකාරයෙන් මතුවන එකම පුළිගු පැනීමක් පමණි. විටෙක දිගට වුව විටෙක හරහට වුව ඒ ගිනි පුළිගුමය. කළ හැක්කේ විවිධ ලෙස පනින පුළිගු බලා නිරර්ථක සතුටක් භුක්ති විදීම පමණකි.

සැරිය මිස විරිය නැති කලද එසේමය. ලොව සතර දිග්භාගයේ සැරිසැරුවත් සත්‍ය සොයන්නට දකින්නට විරීය නොකරන්නා ලබන්නේ එකම මූලයන්ගේ විවිධ සංයෝගයන් දැකීම පමණකි. කාන්තාරය වුව මහා සයුර වුව ඒ පරිසරයමැයි. කළ හැක්කේ දර්ශනයේ වෙනසෙන් ඇස සනහාගෙන ගත නළවාගෙන තාවකාලික සතුටක් භුක්ති විදීම පමණකි. එහි සතුට තාවකාලික වන්නේ ඇසට එතැන හුරුවූ පසු ගතට එතැන හුරුවූ පසු පෙනෙන දැනෙන දෑ තවදුරටත් අමුතු නොවන හෙයිනි. ගිනි පුළිගු පැනීම තරම්වත් එහි වෙනස ඉක්මන් නොවේ. කාළගුණික වෙනස පමණි ක්ෂණිකව වෙත්නම්, ඉදින් එයටත් හුරුවූ පසු.. 

කරුණු කෙසේ මුත් වත්මන් මිනිසා යනු වැඩකට ඇති ගින්නට වඩා ගිනි පුළිගු බලා සන්තෝෂ වන්නෙකි. විරිය ඇවසි තැන සැරියෙන් පමණක් සන්තෝෂ වන්නෙකි. සැවොම නොවූවත් බොහෝකොට මෙසේමය. 

එබැවින් අප පුළිගු වලට දැපනේ නොවැටී ගින්න සාදා ගත යුතුය. ගින්නෙන් අපට අවැසි වැඩ කරගත යුතුය. සැරියට වඩා විරිය සාදා ගත යුතුය. සැරියෙන් ලබන තාවකාලික වින්දනයට වඩා විරියෙන් සත්‍ය සොයාගත යුතුය. එවිට එක තැන ලතවෙන්නට, ජීවිතය හිස් බවින් ගතවෙන්නට කරුණු කාරණා නොසැළසෙනු ඇත.

ගිනි පුපුරෙන් නොනැවතී ගින්න සැදූ නිසා ආහාර පිසීම ඇරඹුනි. සැරියෙන් නොනැවතී විරිය වැඩූ නිසා ජනාවාස බිහිවුනි. මෙතනින් ඊලග පරිණාමය සදහා අප හදා ගත යුතු ගින්නත් අප වැඩිය යුතු වීරියත් ගැන ඔබ සිතුවාද? තනි තනිවත් එක්සත්වත් අප කළ යුත්තේ කුමක්ද? විමසන්න, ‍අප දෙපා යට ඇති පාදම..